Cross Country 2014
Re: Cross Country 2014
Mainitiinhan lisenssi jo ekassa viestissä.
UD kaikki mönkät eli 2X4 ja 4x4 jne. Samaan aikaan.
Tulokset luokittain.
UD kaikki mönkät eli 2X4 ja 4x4 jne. Samaan aikaan.
Tulokset luokittain.
Re: Cross Country 2014
Tuo ensimmäinen CC-kisa on näköjään ainakin alustavasti suunniteltu Honkakosken suunnistus cupin kanssa samaan vkl.
Bros. Racing
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 26 Joulu 2005 21:48
- Mönkijä:: hondat 420 -07 ja -09
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Cross Country 2014
onkos tuo jossain tiedossa, siis ensvuoden suunnistus kisakalenteri??!!UD-79 kirjoitti:Tuo ensimmäinen CC-kisa on näköjään ainakin alustavasti suunniteltu Honkakosken suunnistus cupin kanssa samaan vkl.

pahin kaikista
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Cross Country 2014
Kalenteria löytyy jossa nuo kisat ja muutkin tapahtumat... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =2&t=29571
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Joulu 2012 22:18
- Mönkijä:: Honda 500
- Paikkakunta: Toivakka
Re: Cross Country 2014
Ohittaminen voi olla vaikeeta, mut ajellaan jonossa.
Eli kai sitä vois tulla kokeileen jos vaan aikataulut natsaa.

-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Cross Country 2014
Onkos tästä CC sarjasta mitään lisätietoa?
Lähinnä sitä mietin, että onko mönkkäri/utv luokka tulossa joka tapauksessa mukaan tänä vuonna vaikka osallistujamääristä ei ole tietoa?
Itseäni kiinnostaisi kovasti lähteä ajamaan tuota sarjaa sikäli mikäli kun kisat ei ole suunnistuskisojen kanssa päällekkäin.
Lähinnä sitä mietin, että onko mönkkäri/utv luokka tulossa joka tapauksessa mukaan tänä vuonna vaikka osallistujamääristä ei ole tietoa?
Itseäni kiinnostaisi kovasti lähteä ajamaan tuota sarjaa sikäli mikäli kun kisat ei ole suunnistuskisojen kanssa päällekkäin.
Re: Cross Country 2014
Lisenssin kohdalla kannattaa muistaa että vuosilisenssi on voimassa vuoden viimeiseen päivään saakka myös harjoituksissa eli se sisältää vakuutuksen, kun kertalisenssi on voimassa vain yhden kilpailun ajan.aff3 kirjoitti: Kai mönkijällä ajaessakin voi halutessaan ostaa vaan kertalisenssin (60e) jos kalenterissa 4 kisaa ja aikoo ajaa vain 3 niin siinähän säästää 16everrattuna vuosilisenssiin. Osallistumismaksuthan noissa kaiketi päättää kilpailun järjestäjä, yleensä ollut 50e paikkeilla.
Huolto/tankkaus sääntöön tarvii mönkijöille muutoksen, pyöräthän pitää huoltoalueella taluttaa mutta mönkkärit (ainakin UTV:t) melko painavia..
Ainakin kauden ensimmäisen CC-kisan kohdalla oli maininta "Huoltolinjalla on 10 km/h nopeusrajoitus ja sitä valvotaan." eli eiköhän tuo riitä ATV/UTV-laitteille säännön noudattamiseen. Tuskin ne pyörien liian kovaa työntämistä varten tuota nopeusrajoitusta ovat laittaneet.

-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Re: Cross Country 2014
Aika harva sitä lisenssivakuutusta taitaa tarvita kun liikennevakuutus on.
Pätkä 2013 cross country säännöistä:
064.10 KORJAUKSET JA HUOLTO
Kaikki kilpailun aikana tapahtuvat polttoaineen tankkaukset ja korjaukset saa tehdä vain tätä tarkoitusta
varten merkatulla alueella. Tällä tankkaus-/ huoltoalueella pyörä sammutettuna ja pyörän
liikuttaminen työntämällä, ainoastaan kuljettajan toimesta. Reitille palaavan ajajan on väistettävä
jo reitillä ajavaa. Kaikki tankkaus-/ huoltotoimet on tehtävä moottori sammutettuna. Kaikki tankkaus- ja
huoltotoimet on tehtävä Urheilusäännöstön ympäristösääntöjä noudattaen.
Mä käsitin tuon että koko huolto-alueella työnnetään pyörää. Näin muistaakseni ainakin Heinolassa oli.
Pätkä 2013 cross country säännöistä:
064.10 KORJAUKSET JA HUOLTO
Kaikki kilpailun aikana tapahtuvat polttoaineen tankkaukset ja korjaukset saa tehdä vain tätä tarkoitusta
varten merkatulla alueella. Tällä tankkaus-/ huoltoalueella pyörä sammutettuna ja pyörän
liikuttaminen työntämällä, ainoastaan kuljettajan toimesta. Reitille palaavan ajajan on väistettävä
jo reitillä ajavaa. Kaikki tankkaus-/ huoltotoimet on tehtävä moottori sammutettuna. Kaikki tankkaus- ja
huoltotoimet on tehtävä Urheilusäännöstön ympäristösääntöjä noudattaen.
Mä käsitin tuon että koko huolto-alueella työnnetään pyörää. Näin muistaakseni ainakin Heinolassa oli.
Re: Cross Country 2014
No tuostahan on jo esimerkkejä kuinka If nosti liikennevakuutuksen hinnan pilviin kun kukaan ei enää käyttänyt lisenssivakuutuksia, vaan parempia liikennevakuutuksia. Lisenssivakuutus on kuitenkin perusteltu ja siihen voitte kysyä tarkemmat perustelut Moottoriliitosta.
Tiedän kyllä että näin lukee sääntökirjassa, mutta aiempi lainaus on lisämääräyksestä, jolla voidaan tehdä tarkennuksia asioihin kilpailukohtaisesti. Säännöissähän puhutaan pyörästä, ei ATV:sta tai UTV:sta eli järjestäjätkin käyttävät varmasti maalaisjärkeä, jos mukaan tulee UTV:t. Mönkkäriä nyt vielä voi yleensä taluttaakin, mutta UTV:n kohdalla siitä tulee jo vaarallista.
Tiedän kyllä että näin lukee sääntökirjassa, mutta aiempi lainaus on lisämääräyksestä, jolla voidaan tehdä tarkennuksia asioihin kilpailukohtaisesti. Säännöissähän puhutaan pyörästä, ei ATV:sta tai UTV:sta eli järjestäjätkin käyttävät varmasti maalaisjärkeä, jos mukaan tulee UTV:t. Mönkkäriä nyt vielä voi yleensä taluttaakin, mutta UTV:n kohdalla siitä tulee jo vaarallista.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Re: Cross Country 2014
Tuosta vakuutus asiasta en tähän rupea enempää kirjoittamaan.
Mutta uskon kyllä että kisoissa käytetään maalaisjärkeä silloin kun atv:t on mukana. Mulle sinänsä ihan sama tehdäänkö mönkkäreille jotkut omat säännöt vai onko lisämääräyksessä vain erilliset ohjeet niille, tärkeintähän on että ne saadaan mukaan.
Mutta uskon kyllä että kisoissa käytetään maalaisjärkeä silloin kun atv:t on mukana. Mulle sinänsä ihan sama tehdäänkö mönkkäreille jotkut omat säännöt vai onko lisämääräyksessä vain erilliset ohjeet niille, tärkeintähän on että ne saadaan mukaan.

-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Cross Country 2014
En haluaisi olla mikään tissiposkirun**ari, joka valittaa joka asiasta, mutta onhan tuo lisenssin vakuutus lähinnä nimellinen.
Korvaussummat on niin naurettavan pieniä, että sillä vakuutuksella ei käytännössä tee yhtään mitään, eli sen varaan ei kauheesti kannata laskea.
Toivottavasti asiasta paremmin perillä olevat korjaavat väittämäni jos olen väärässä, mutta tälläinen käsitys minulla asiasta on.
Viime vuonna otin lisenssin Tunisian reissua varten, mutta lisäksi piti sitten vielä ottaa muita vakuutuksia, jos oikeesti jotain olisi sattunut.
Vaikka olenkin kriittinen lisenssivakuutuksesta, niin tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö lisenssi olisi jollain tasolla ihan hyväkin olla.
Aiemmin joku kirjoitti, että kisat on ylitsepääsemättömän kalliita kun lisenssikustannus on vuodessa 200€.
Oma mielipiteeni asiaan on se, että jos tuo lisenssimaksu, joka sisältää mm. vakuutuksen (vaikka se onkin mielestäni paksa!) on liikaa, niin missään tapauksessa minkäänlainen moottoriajoneuvoilla harrastaminen ei sovellu näille henkilöille.
On kyseessä sitten minkälainen harrastus pärinävehkeiden parissa tahansa, niin siihen palaa aina rahaa. Ja yleensä vielä aika paljon.
Jos muut kisakustannukset kalustokuluineen ja muineen pystyy vuoden ajalta kuittaamaan, mutta 200€:n lisenssi tuo mahdottoman ylimääräisen kulun harastukseen, niin saattaa olla budjettivajetta syntyy jostain muustakin syystä kauden aikana.
Eihän se ole kuin yksi vetoakseli,rengas tms paukahtaa, niin homma oli siinä ja 200€ meni taas.
200€ on iso raha kun se pitää tienata, mutta eipä sillä rahalla nykyaikana saa yhtään mitään kun jotain pitäisi ostaa. Valitettavsti.
Korvaussummat on niin naurettavan pieniä, että sillä vakuutuksella ei käytännössä tee yhtään mitään, eli sen varaan ei kauheesti kannata laskea.
Toivottavasti asiasta paremmin perillä olevat korjaavat väittämäni jos olen väärässä, mutta tälläinen käsitys minulla asiasta on.
Viime vuonna otin lisenssin Tunisian reissua varten, mutta lisäksi piti sitten vielä ottaa muita vakuutuksia, jos oikeesti jotain olisi sattunut.
Vaikka olenkin kriittinen lisenssivakuutuksesta, niin tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö lisenssi olisi jollain tasolla ihan hyväkin olla.
Aiemmin joku kirjoitti, että kisat on ylitsepääsemättömän kalliita kun lisenssikustannus on vuodessa 200€.
Oma mielipiteeni asiaan on se, että jos tuo lisenssimaksu, joka sisältää mm. vakuutuksen (vaikka se onkin mielestäni paksa!) on liikaa, niin missään tapauksessa minkäänlainen moottoriajoneuvoilla harrastaminen ei sovellu näille henkilöille.
On kyseessä sitten minkälainen harrastus pärinävehkeiden parissa tahansa, niin siihen palaa aina rahaa. Ja yleensä vielä aika paljon.
Jos muut kisakustannukset kalustokuluineen ja muineen pystyy vuoden ajalta kuittaamaan, mutta 200€:n lisenssi tuo mahdottoman ylimääräisen kulun harastukseen, niin saattaa olla budjettivajetta syntyy jostain muustakin syystä kauden aikana.
Eihän se ole kuin yksi vetoakseli,rengas tms paukahtaa, niin homma oli siinä ja 200€ meni taas.
200€ on iso raha kun se pitää tienata, mutta eipä sillä rahalla nykyaikana saa yhtään mitään kun jotain pitäisi ostaa. Valitettavsti.
Viimeksi muokannut jussa79, 06 Tammi 2014 02:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Cross Country 2014
Näin köyhälle tuo 60€ kisasta ilman mitään realistista hyötyä tuntuu kovalta. Tuskin osallistuisin muutenkaan kuin satunnaisesti mutta tuo jättää kyllä sen vähänkin innon. Vakuutuksia on henkilökohtaisia päällekäiin jo useita enkä uskoisi tuosta olevan mitäöän hyötyä. Nähdäään niissä ehkä niissä ryöstömaksuttomissa kisoissa.
-
- 6WD
- Viestit: 528
- Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
- Mönkijä:: Myyty...
- Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.
Re: Cross Country 2014
Mahtaakohan Se oikeesti olla siitä 200€ kiinni vai olisiko taustalla Se ettei porukka haluaisi maksaa "ei mistään" isolle kasvottomalle liitolle joka sanoo ja määrää säännöt jotka eivät aina tunnu olevan kovin järkeviä, ainakaan kaikkien mönkkäristien kannalta ajateltuna. Mutta jos haluaa ajaa näitä lisenssin alaisuudessa olevia tapahtumia niin kyllä ne maksetaan ei Se siitä kiinni jää.. Ja ottakaa herne nekkuun ne ketkä haluaa, Tää oli vaan mun ajatus ja maksan kyllä jos suunnistus kisoihin lähden mikä kyllä kiinnostaisi todella paljon..
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
Re: Cross Country 2014
Undis ei muuta ku Levin mukaa ja suunnistamaan. Ja siin ei muute tarvii lisenssii.