Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

samu- kirjoitti:Vaihoin ite myös ajovalohehkukki ledeihin
Millasiin? Onko pitkät ja lyhyet? Jos, niin mistä? Vaiko Polaruksen omat ledit $$$$$$$$$$

Pitäis nuo omatkin keltuaiset saada vähän kirkkaammiksi
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

raktori polle kirjoitti:minkälaista akkua ootte vaihtanu ton pollen vakio akun tilalle!!??
laittakaa linkkejä hyvistä ja sopivista akuista!! :)
Ei tietoa sopiiko polleen mut ite laitoin kiinankömpijään Odysseyn. Potkua on pakkasella julmetusti.
http://akkunetti.fi/lyijyakut/odyssey-b ... ll-battery
Avatar
samu-
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 07 Joulu 2013 18:08
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja samu- »

naukja2 kirjoitti:
samu- kirjoitti:Vaihoin ite myös ajovalohehkukki ledeihin
Millasiin? Onko pitkät ja lyhyet? Jos, niin mistä? Vaiko Polaruksen omat ledit $$$$$$$$$$

Pitäis nuo omatkin keltuaiset saada vähän kirkkaammiksi
Nuita humpuuki 15€ kpl hinta.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Tuossa linkkiä kylmän 500EFI:n naputuksesta

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Linkki yli 15 asteen pakkasella käynnistettyyn Polariksen 500EFI 2013 tyhjäkäynnin naputukseen. http://youtu.be/9AlmXN50NoA
Naputtaa vajaan minuutin ja sitten hiljenee kerralla. Soitin huoltomiehelle ja epäili yläkerran käyvän hetken kuiviltaan.

Tuossa taasen linkki ns normaaliin käyntiin, naputuksen loputtua. Vähän ökii vielä. http://youtu.be/3-JWmwJTr2U

Jatkanko ajoa täysillä vai raahaanko tuon taas kerran hoitoon :evil:

Laite vasta käynyt 100 tunnin huollossa ja ajettu vajaa tunti sen jälkeen kaikkiaan.
Mitä lie säätäneet huollossa, kun ei naputellut ennen sitä mielestäni.. ääni ilmestyi pakkasten kiristyttyä.
Öljyt tarkistin ja sitä on vähintäänkin riittävästi.
kollari
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Tammi 2014 12:52

Moottoriöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja kollari »

Vaihdoin 400 ho sportsmaniin vm.2012 moottoriöljyt nyt ensimmäistä kertaa itse ja kaikki sujui oikein mallikkaasti. Ainut asia joka jäi kummastuttamaan tässä on sellainen, että lisäsin öljyä 1.9l niin kuin manuaalikin kehottaa tekemään, käytin konetta tovin ja tarkastin öljymäärän tikusta ja kappas se olikin minimissä. Mitään vuotoja ei ollut.... Ja siis öljyt valutettu sekä säiliöstä, että kammiosta. Outohan se olisi, kun sellaisen oil change kitin ostin että ei riittäisi se öljymäärä joka paketissa mukana....
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

ei kuulosta kauheen hyvältä tuo naukhan 500
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tuossa linkkiä kylmän 500EFI:n naputuksesta

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

naukja2 kirjoitti:Linkki yli 15 asteen pakkasella käynnistettyyn Polariksen 500EFI 2013 tyhjäkäynnin naputukseen. http://youtu.be/9AlmXN50NoA
Naputtaa vajaan minuutin ja sitten hiljenee kerralla. Soitin huoltomiehelle ja epäili yläkerran käyvän hetken kuiviltaan.
Oisko venttiilien säädöt menny persiilleen? Öljynvaihdon yhteydessä ilmaus jääny jotenkin vaiheeseen, vai onko edes sumppuvoideltu?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Tuli itsellenikin mieleen tuo ilmauksen unohtuminen tai epäonnistuminen huollon yhteydessä..
Voisiko se mahdollisesti tehdä tuon, jos ei öljy lähde heti kiertämään kunnolla?
Huomenna heti aamulla käymään huoltoliikkeelle ja sopimaan jatkotoimenpiteet.
Ei paljon innosta lähteä raahaamaan laitetta taas 40km päähän, varsinkaan kun ei mahdu omaan peräkärriin ja pitää ehtiä lainakärri.
Eikä toisaalta viittis konettakaan tuollaisena käynnistellä kärriin ajoa varten. Kahdesti olen käynnistänyt naputtavana ja ei kuulosta ihan terveeltä.
Pakkastakin luvassa tulevalle viikolle 20 pintaan ja se ei ainakaan auta asiassa yhtään.
Pa*ka homma suoraan sanoen, olkoon huollon virhe tai jokin muu vika.
pum
6WD
Viestit: 370
Liittynyt: 04 Touko 2006 20:16
Mönkijä:: Synkkä Taiwaninrauta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pum »

Hienoja laitteita, ei voi kääntää kun hajoaa nivelet, liukkaalla sudittelu rikkoo etuperän häkin, tyhjäkäynti syö moottorin. Markkinoiden paras nelivetojärjestelmä takaa suolla ripeän liikkumisen alaspäin mutta ei eteen. Jotain positiivistä kun löytää niin kilohinta on edullinen johtuen suuresta painosta.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Jos rehellisesti sanon niin mersun hinta & sitikan laatu.

Luulisi Pollen maahantuonnin olevan nyt tosi nöyränä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Minäkin luulin tuon ostaessani, että siitä olisi vuosien saatossa pa*kataudit karsittu, kun on jo monta vuotta valmistettu..
Taisin erehtyä pahasti tai sitten on vain säästötoimena(ahneuden takia) siirretty vaivihkaa osien valmistus kiinaan, intiaan tai muuhun orjatyövoimalla toimivaan halpaan nyrkkipajaan ja sitten myydään amerikkalaisena "laatutuotteena" kirkkain silmin.
Kyllä kustaan ostajaa silmään pahasti, toimikoon takuut kuin hyvin tahansa.

En ihmettelisi, jos kaikki valmistajat olisi jo sortuneet samaan.
Kannattaisi vissiin pitää muutaman vuoden ostotauko kaikissa laitteissa, että ehtii itämainen osien valmistuksen laatutaso vähän kehittyä.

Tai sitten ostaa ennen vuotta 20?? tehtyjä käytettyjä härveleitä, jos olisivat tuurilla vielä oikeista osista läjättyjä :axe:
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Mitä merkkiä kasataan Rovaniemen tehtailla ?
Tietty ei hyväkään kasaaminen auta jos komponentit on jaskoja.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Jahhas, nyt on käyty holtoliikkeellä ilman mönkkäriä ja kuunneltu äänitetyt naputukset.

Ei oikein osannut huoltomieskään sanoa varmuudella mitään.
Arveli isotöiseksi hommaksi alkaa purkamaan ja arpomaan mahdollista syytä/vikaa. Öljyihin, kiertoon ja paineisiin ääni/oire viittaisi.
Ensiavuksi ehdotti kokeilla lisätä kaasua heti koneen käynnistyttyä, että lakkaako nakutus nopeammin :shock:

Eli käytännössä nyt sitten ajetaan vika ulos, jolloin korjattava kohta on helpommin paikannettavissa #-o

Myös starttiongelmista kerroin, että tarvii herätyksen laturilla vaikka akku täysi.
Ei kuulemma anna riittävästi ulos ja naputtaa vaan satulan alla.
Tilattiin takuuseen uusi akku

Nyt ei sitten ainakaan kone naputa tyhjäkäynnillä, kun ei suostu enää starttaamaan/käynnistymään ensinkään(-17°).
Älylaturissa 4 tuntia ja vaan rele napsuu/naputtaa.
(Jotenkin muistelisin viime talvelta olleen joitakin keskusteluja samanlaisista starttitemppuiluista.
Liekö nuo kyseiset tapaukset selvinnyt ja niiden syy ja onko nyt pakkasilla ilmennyt uusia ?)

Laturi lataa muutaman sekunnin ja kertoo akun olevan täysi ja siirtyy kohta standby-tilaan.
Mittaristo ja valot toimii kaikki normaalisti ja kirkkaasti.
Moottorin häiriöilmoitus vilahtaa starttiyrityksen jälkeen ruudulla.

Apuvirtasella en ole kokeillut, mutta jotenkin nyt karvoissa kävelee, ettei korjaannu välttämättä uudella akulla... Vaikkei vaihto varmaan huononnakkaan asiaa, saanhan entisen akun verkkoveneeseen mökille luotaimen akuksi :lol:

Vähän alkaa epäilyttää, että miten tuolla laitteella uskaltaa lähteä selälle pitkälle pilkkireissullekkaan, ettei ota mukaan kaveria varmistamaan kotiinpääsyä yli 20v vanhalla hondan pikkunelikolla :cry:
Avatar
Tikka695
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Huhti 2010 16:54

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tikka695 »

Oletkos Naukja2 kokeillut sen satulan alla naputtavalta releeltä startille lähtevän kaapelin? Sekä tietysti startin maajohdon, että ovat ehjiä? Mulla teki samantyyppistä starttivikaa, kun oli tärissyt tuo plussajohto ensin melkein poikki ja sitten lopetti kokonaan starttaamisen, kun johto oli irti poikki startin puoleisesta kaapelikengästä. Naksui vain.

Nyt on omassani uudet notkeat ja vähän paksummat johdot, eikä vaihdon jälkeen startista johtuvaa vikaa ole ollut. (muita kyllä :D )
--- Polaris Sportsman 500 Efi, vm 2010, maataloustraktori ---
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

Otat hiomapaperia ja pyyhkäset akun kengat ja navat puhtaaksi. Eiköhän se sitten starttaa.
Vastaa Viestiin