Dinli 450.

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Syprus
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Touko 2013 15:59
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Oulu

Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Laitetaanpas tänne nyt projektia kun tuollainen dinli tuli laitettua.

Elikkäs ostin fr0z:ilta tuon dinlin viimeviikolla ja nyt muutaman päivän olen päristellyt laitteella kovasti.

vetoja on kyllä mukavasti tuollaisessa dinlissä. 1 ja 2 vaihteella keula vielä kevenee huomattavasti ja kortin saa kyllä pois jos haluaa.

itellähän tämä on enemmänkin tie kuin monttuajelussa, joten renkaat pitää vaihtaa enemmän katuystävällisiin(jos joltain löytyy niin saa tarjota 21x7-10 tai 20x7-10 ja 20x11-9), madaltaakkin haluaisin laitetta sopivasti, kuitenkin niin että sillä vielä metsäteitä pääsee pommittamaan helposti. porukka on laittanut aika paljon näitä madalluspaloja keulaan mutta itse olen vähän epäileväinen näiden suhteen. pystyykö laitteella enää ajamaan tämän jälkeen ollenkaan vaikeammissa maastoissa jouston kovuuden tähden?

eilen korjasin mittarinkin tuosta kun ei ollut magneettia takahammasrattaassa, nyt toimii hyvin. seuraavana pitää vaihtaa öljyt ja käydä koko laite läpi.

pari kuvaa laitteesta.

Kuva
Kuva

kuvien oton jälkeen olen poistanut tuon rikkinäisen "puskurin" keulasta ja ohjaustangon vaahtomuovihässäkän mittarin edestä haitolta.

jatketaanpa tästä kun homma etenee.
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Meni ilmeisesti laite hyvään kotiin, tervetuloa tänne rakentelemaan!
Syprus
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Touko 2013 15:59
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Oulu

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Noniin. Laitetaanpas näin puolenvuoden tauon jälkeen viestiä tännekkin.

Elikkäs kesä meni Ajellessa ja perushuoltoja tehdessä.

Tämähän mulla on enemmänkin Katuajokkina joten Kesärenkaat vanteineen piti tilata ja laitetta vähän madaltaa, Dinli tekstit otin pois penkistä tinnerillä ja aika huolellisesti pesin ja vahasin mönkijän useamman kerrankin. Taakse vaihdoin pienemmät vilkut ja leditakavalot.

Pari kuvaa loppukesästä:
Kuva
Kuva

Nyt Dinli odottaa enskesää hallissa ja aika paljon uutta osaa tulee laitteeseen enskesäksi.

Eli enskesäksi ainakin:

Laitteen madallus myös takaa, ehkä myös edestä vielä vähän matalammalle ;)
Taakse tulee 5cm spacerit
Tuplaputkisto
Koson Rx1n tai Rx2n mittaristo (jos joku tietää onko näillä muita eroja kuin koko niin olisin tiedosta kiitollinen)
Välitykset pidemmiksi
Ehkä rullakaasu ja lämmittimet kahvoista pois.
Penkin alle kunnollinen öljynkeräin, tällähetkellä sen virkaa korvaa 0.5l limsapullo :D

Onko kenelläkään tietoa mistä laitteesta sais toimivan/suht helposti paikoilleen saatavan takaiskarin? sais tosiaan olla aika paljon vakiota lyhempi.

Mitenkäs porukka on saanut 17 etuhampin pyörimään? näyttäs että pitää aika huolella ottaa tavaraa pois edestä :/ ja mikäköhän on pienin takahamppi mikä dinliin menee?

Terv:
Janne
Syprus
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Touko 2013 15:59
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Oulu

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Tänään päätin sitte leimatta tuon laitteen kesää varten jo valmiiksi kun leima meni umpeen jo marraskuussa.

ei muutakuin rajotin paikoilleen, äänenvaimentimeen noisekiller, madalluspalat pois ja nappulat alle.

Kuva

leimahan se tuli kerrasta ja nyt ei tarvitse murehtia vähään aikaan. oli kyllä niin kiva ajella että taidan siirtää vähän laittamista ja lähteä jääradalle tuota laitetta vähän rääkkäämään 8)

samalla mallailin jo tulevaa korkeutta kesää varten. aika paljon saa edestä muuttaa iskareiden kiinnityksiä että saa halutulle ajokorkeudelle, jotain tämmöistä olen suunnitellut:

Kuva

jotain +10cm jäis edelleen maavaraa. asfalttiajoon ihan hyvä korkeus.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

On kyllä kliinin näkönen laite. 8)

Hommaa vielä etupäähän levittävä tukivarsisarja niin saa pallonivelet pysyy varmaan järkevämmässä kulmassa? Noissa kun olis säädötkin. http://www.ebay.co.uk/itm/Quadzilla-450 ... 0968234221
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Syprus
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Touko 2013 15:59
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Oulu

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Kiitos linkistä, tuota tänään mietinkin et miten saan pallonivelet järkevämmin.

pitääpä pistää tilauslistalle.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joo ei kannata tiputtaa ihan tonttiin ilman jotain muitakin muutoksia ettei pääse vaan pahassa iskussa katkaisemaan pallonivelen akselia. Siitä öljyn keräimestä pääset eroon kun lakkaat täyttämästä koneeseen liikaa öljyä. Käytännössä kone kylmänä ei sais tikku kastua kuin korkeintaan ihan hiukan kärjestä, muuten huohottaa kuumana koteloon.

Hyvän näköinen katu-tilhi! :)
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja poke »

Hieno kampe, kuin myös tuo pakkelvaakeni tuossa taustalla, tommottisen ajon rupelille poikasena seitkytäluvulla.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Siisti Dinli!! Muista noiden laskemisten lomassa, että caster kulma pysyy jotenkin järkevänä. Tulee muuten suht vaarallinen kovassa vauhdissa (omaa kokemusta).
Muuten näyttää hyvältä!

Yaguzalla on kokemusta Dinlin välityksistä jne jne.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Syprus
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Touko 2013 15:59
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Oulu

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Kiva että muutkin tykkää tuosta härpäkkeestä =)

kiitoksia neuvoista madalluksen suhteen, samoja asioita itsekkin olen pohtinut ja ne tullaan huomioimaan madallettaessa.

Tänään sain tilattua spaceritkin taakse. 9cm levenee takapäästä, sen jälkeen edestä jää enää noin 1.5cm leveämmäksi kuin takaa.

Nyt sitten oon suunnitellut tuota penkin verhoilua kun entinen päällinen on revennyt etureunasta, olis tarkoitus käyttää ihan verhoilijalla. kysymys kuuluukin kumpi on parempi? orkkistyylinen musta vai jotain värikkäämpää esim:

Kuva

tai vaikka tumman violetilla reuna?
Pikra
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Syys 2013 22:31
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Pikra »

Ilmoittelepa jos löydät jostain kelkasta tai pyörästä tuohon sopivan lyhkäisemmän iskarin taakse... Itse olen samaa harkinnut, jäänyt vain tuo sopivan katselu vähemmälle...
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kokeilin omaani kesällä 700 raptorin iskaria taaakse. Menee paikoilleen ainakin tuon 901 takakatteen kanssa, kun vaan yläsilmukasta veisteli turhat pois ja laittoi pultinreikiin 12mm-->10mm holkit. Iskari ei muistaakseni ollut kun 2-3cm dinlin orkkista lyhyempi, mutta sekin oli liikaa jo. Vaatis takalinkkuun säätöpalikan että sais perää vähän nostettua takasinpäin. Muuten kyllä madaltu ja notkistu mukavasti. En nyt muista sitä varsinaista ongelmaa, mitä toi lyhyempi keppi aiheutti, oiskohan liittynyt ketjuihin jotenkin? :-k
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Syprus
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Touko 2013 15:59
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Oulu

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Tommonen öljynkeruusäiliö tosiaan tulee jonnekkin piiloon niin saa tuon penkin aluksen hyötykäyttöön. tosiaan kun ja jos on oikea määrä öljyä niin ei huohota mutta eipähän varmasti ole ympäri mopoa sellasta öljypaskaa jos sattuis jotain putkesta tulemaan. Ja onhan se puolenlitran limsapullo ollut ruma ja epäkäytännöllinen :lol:

Kuva
Syprus
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Touko 2013 15:59
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Oulu

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Tänään kävin myös hallilla vähän mittailemassa mittaristoa ja päädyin koson rx2n mittariin, tämän saa vielä mahtumaan pakkivivun ja virta-avaimen väliin niin että vakio mittariston suoja jää paikoilleen.

Kuva

työtä se tosin vaatii.

tuon tuplaputkistohässäkän jätän nyt vielä tekemättä. rahaa kun vaatii paljon että saa toimivan, vaikka itse hitsailisi putket niin sliparit yksistään maksaa maltaita.
tuo nykyinen marvingin slipari on nähnyt maailmaa aika paljon ja on lommonen, päätin siitä purkaa päädyt irti ja korjata lommot.vedän kuoren hiilikuitulook teipillä ja tutkailen samalla tarviiko sisuksille tehdä korjauksia.

osaako kukaan sanoa mistä löytyis punaiset pyöränpultit? autoissa tahtoo olla vähän isommat kierteet.

mitähän tekis nuille peileille, haluttas nähdä hyvin taakse mutta noi nykyiset on vähän massiiviset :?
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Dinli 450.

Viesti Kirjoittaja nikob »

Makee mittaristo =D> .
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Vastaa Viestiin