Viime viikonloppuna tuli pikkaisen vajaa 400km työajoa kelkkareittien tarkistuksissa ja hyvin Cananen pelitti. Hieman ihmetystä aiheutti mukana olleen samanlaisen mutta 650 ,allin pienempi kulutus, olisiko kaverilla ollut säästeliäämpi ajotyyli.
Peräkärryt menee uusiksi, Multitraileri on jo tullut ammattikäytössä tiensä päähän ja saa siirtyä eläkkeelle harrastuskäyttöön. Tilalle tulee Terrain Pro 1500 ja lisävarusteeksi kärryyn kolmiteräinen tiehöylä
http://www.ultratec.fi/fi/tuotteet/haas ... -pro-1500/
Traktorimönkijän myötä menee myös auton peräkärry uusiksi ja vaihdan pienempään ja jarruttomaan kuomukärryyn kun kärryyn tarvii mahtua enää vain kelkka ja reki. Tuo nykyinen on turhaan noin iso ja hankala käsiteltävä kun halkojen ajot ja mönkijän ja kärryn kuljetukset sillä on loppuneet.
Tuommoinen tuleva mönkijän kärry minulla on ollut ennenkin, tuli joskus takavuosina Veli-Pekalta semmoinen hankittua, silloin siinä oli vielä veneen kuljetustelineetkin, nyttemmin liikun kalastuksenvalvonnassa kanootilla sisävesissä ja ulkovesistöihin on vene valmiina laiturissa ja siihenkin venetraileri joten atv kärrylle ei sen kummempia telineitä tarvitse. Lisätään että kaikki nuo edelliset heebeet on omia eikä kaupungin niin ei tarvitse erikseen kysellä, mönkijä on edelleen kaupungin värkki.
Oli jo kokeilla tuommoinen höylä ja pakko siihen on olla tyytyväinen kun ei kylätielle ole sen silottelun jäljiltä vieläkään ilmestynyt montun monttua. Ajattelin sillä hieman kelkkauriakin silotella mutta siitä ja kärrystä muutenkin lisää kunha saan käyttöön ja kokemuksia.