Odes moottorin purkua
Odes moottorin purkua
Pitäis alkaa vaihteisto purkamaan kun 3-vaihde jumittelee.
Huoltlliikkeestä vastattiin näin:
Kolmosvaihteen kytkeytymisilmiö johtuu yleensä siitä, että ko. ratas on osittain leikkautunut kiinni rattaan laakeriholkkiin, jolloin kytkentähampaat törmäävät rattaan reikien reunoihin. Käytännössä korjaus vaatii moottorin purkamisen ja kyseisen holkin laakeripinnan hionnan vesihiomapaperilla.
miten tämä olis paras tehdä niin säästyisi turhilta töiltä??
Huoltlliikkeestä vastattiin näin:
Kolmosvaihteen kytkeytymisilmiö johtuu yleensä siitä, että ko. ratas on osittain leikkautunut kiinni rattaan laakeriholkkiin, jolloin kytkentähampaat törmäävät rattaan reikien reunoihin. Käytännössä korjaus vaatii moottorin purkamisen ja kyseisen holkin laakeripinnan hionnan vesihiomapaperilla.
miten tämä olis paras tehdä niin säästyisi turhilta töiltä??
Re: Odes moottorin purkua
Vastaan itselleni 
Laatikko purettu ja puslat työstetty ja nyt pyörii hyvin rattaat.
Ainoo ongelma että kun yritän kasata takaisin päin laatikkoo niin yhdessä kohtaa vaihteistossa menee ilmeisesti 2 vaihdetta päälle kun jumahtaa rattaat lukkon...
Mulla on hondan räjäytyskuva ja kuulin jostain että siinä on yksi kohta väärin mikä olis Odeksessa niin onko porukoilla tietoa mikä kohta. Otin myös kuvia purku vaiheesta ja en ymmärrä mikä ihme siinä klikkaa kun olen purkanut ja kasannut mutta aina toimii samanlailla että siinä samassa kohdassa menee jumiin.
Miettiny jo et laitan johonkin liikkeeseen kasattavaksi vaan kun ei anna sinni periksi
Auttakaapa nyt jotka ootte kasanneet laatikon...
Ari

Laatikko purettu ja puslat työstetty ja nyt pyörii hyvin rattaat.
Ainoo ongelma että kun yritän kasata takaisin päin laatikkoo niin yhdessä kohtaa vaihteistossa menee ilmeisesti 2 vaihdetta päälle kun jumahtaa rattaat lukkon...
Mulla on hondan räjäytyskuva ja kuulin jostain että siinä on yksi kohta väärin mikä olis Odeksessa niin onko porukoilla tietoa mikä kohta. Otin myös kuvia purku vaiheesta ja en ymmärrä mikä ihme siinä klikkaa kun olen purkanut ja kasannut mutta aina toimii samanlailla että siinä samassa kohdassa menee jumiin.
Miettiny jo et laitan johonkin liikkeeseen kasattavaksi vaan kun ei anna sinni periksi

Auttakaapa nyt jotka ootte kasanneet laatikon...
Ari
Luuliko alun perin että joku täällä Oikeasti viitsisi vastata näihin viesteihin? Tää on ihan sonta ja kuollut "Fooruni"! Tähänkään ei muut vaivaudu vastaan kuin ylläpidon Natsit ja poistaa tänkin kirjoituksen, kun arvostelu ilmeisesti syö miestä! Mutta siihen sinun ongelmaan niin oletko vaan kasannut sen koneen ja koittanut sitten pyörittää sitä? monesti niin vaan käy että kasatessa kytkentähammas kosketus hiukan jää kanittaan ja laukee vasta kun on saanut moottoria kampiakselista pyöräytettyä?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Nyt en ymmärrä.
Jos 100 viestiä tulee päivässä, niin tuskin ihan kuollut on ja tässä kohtaa turha verrata suoli24-osastoon.
Jos asiasta ei sakilla ole tietoa, niin pitääkö taivastella seuraavia koko jäsenistön puitteissa:
1. huonoa tuuria
2. vajavaista laatua
3. kehnoa jälleenmyyjää
4. vai kysyjän osaamattomuutta?
5. AOB
Mitä natsiväitteisiin tulee, niin en omaa sellaisen puolueen kirjaa, jossa pääpaino olisi kansallissosialismissa. Oikealla olen toki, ja älykkäänä osaan väistää moiset kisaviritykset.
Jokainen on erittäin tervetullut Sammysatv.com palstalle, mutta samaan hengenvetoon tarjoamme muita palstoja purkauksiin, jos ei täällä meno miellytä.
Ylläpidollisin terveisin, Roosa999, alias Heikki Hautala. Ja jos tekee oikein mieli soittaa, niin nolnelnol 715 kaksituhatta vastaa liki kaikkina vuorokauden aikoina, kun olen hereillä.
Jos 100 viestiä tulee päivässä, niin tuskin ihan kuollut on ja tässä kohtaa turha verrata suoli24-osastoon.
Jos asiasta ei sakilla ole tietoa, niin pitääkö taivastella seuraavia koko jäsenistön puitteissa:
1. huonoa tuuria
2. vajavaista laatua
3. kehnoa jälleenmyyjää
4. vai kysyjän osaamattomuutta?
5. AOB
Mitä natsiväitteisiin tulee, niin en omaa sellaisen puolueen kirjaa, jossa pääpaino olisi kansallissosialismissa. Oikealla olen toki, ja älykkäänä osaan väistää moiset kisaviritykset.
Jokainen on erittäin tervetullut Sammysatv.com palstalle, mutta samaan hengenvetoon tarjoamme muita palstoja purkauksiin, jos ei täällä meno miellytä.
Ylläpidollisin terveisin, Roosa999, alias Heikki Hautala. Ja jos tekee oikein mieli soittaa, niin nolnelnol 715 kaksituhatta vastaa liki kaikkina vuorokauden aikoina, kun olen hereillä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Moottori on pöydällä ja siinä olen kasannut sen mutta en ole laittanut lohkoa kiinni siihen. Oon vaan pyörittänyt rattaistoa käsin ja vaihteensiirtäjärumpua pyörittänyt käsin. Voiskohan tosiaan olla niin että se pitää kasata loppuun ennen kuin toimii?? Hirvittää vaan jos ei sitten toimikkaan niin alkaa tass purkamaan uudestaan...
Toivottavasti jossain vaiheessa saisit kuvia tänne, niin näkisi millaista hommaa tuo oden purku on.
Itsellä keväällä edessä sähköjen uudelleen laitto (jotain häikkää niissä on), sähkökaavion mukaiset
ne aivät ainakaan ole, ei edes sulakepesä.
Itsellä keväällä edessä sähköjen uudelleen laitto (jotain häikkää niissä on), sähkökaavion mukaiset
ne aivät ainakaan ole, ei edes sulakepesä.
Mikä sähkövika sulla on? Ite tappelin sähkövaihtajan kanssa et meinas savut nousta päästä mut lopulta vikakin löyty yhdestä katkenneesta johdosta...
Multa saat kytkentäkaavion jos haluat ja se ainakin mulla mätsäs...
Multa saat kytkentäkaavion jos haluat ja se ainakin mulla mätsäs...
Välillä pimenee oudosti, eli siis kun sammuttaa koneen niin kaikki sähköt pimenevät ja virta-avaimesta ei palaudu.
Joutuu repimään sulakkeet hetkeksi irti että tokenee. Vaihtajan kanssa ei ole ollut vielä ongelmia lainkaan (ihme ja kumma).
Itselläkin löytyy tuo kaavio ja sitä apuna käyttäen "piipattiin" sulakkeita ja johtoja läpi niin ei hirveää kehumista ollut dokumentaatiossa.
Itsellä on tuo EI JÄYKKÄPERÄINEN versio, joten voi olla että jäykässä on eri kaavio johon ohjekirjakuva viittaa.
No keväällä tutkimaan kunnolla, mitähän siitäkin tulee kun "ukon" kanssa toimii
( toinen elektroniikan dippa-inssi ja toinen tekniikan inssi
)
Joutuu repimään sulakkeet hetkeksi irti että tokenee. Vaihtajan kanssa ei ole ollut vielä ongelmia lainkaan (ihme ja kumma).
Itselläkin löytyy tuo kaavio ja sitä apuna käyttäen "piipattiin" sulakkeita ja johtoja läpi niin ei hirveää kehumista ollut dokumentaatiossa.
Itsellä on tuo EI JÄYKKÄPERÄINEN versio, joten voi olla että jäykässä on eri kaavio johon ohjekirjakuva viittaa.
No keväällä tutkimaan kunnolla, mitähän siitäkin tulee kun "ukon" kanssa toimii
( toinen elektroniikan dippa-inssi ja toinen tekniikan inssi

Nyt sain laatikon nippuun ja siinähän se vika oli että lyödä lohkot kiinnin niin homma lähti toimimaan.
Nyt kun vielä kerran käyttää paikat auki ja laittaa tiivisteliiman väliin ja loppuniputus niin eiköhän se kesäksi mönkkäri oo taas liikenteessä.
Tuo sinun sähkövika kyllä kuulostaa aikoa oudolle...
Mitä oot kokeillut tehdä siihen? Voisko olla CDI boksi rikki?
Nyt kun vielä kerran käyttää paikat auki ja laittaa tiivisteliiman väliin ja loppuniputus niin eiköhän se kesäksi mönkkäri oo taas liikenteessä.
Tuo sinun sähkövika kyllä kuulostaa aikoa oudolle...
Mitä oot kokeillut tehdä siihen? Voisko olla CDI boksi rikki?
Semmosta huomioitavaa jos joku joutuu purkamaan vaihteiston...
Eli homma puretaan kytkimen puolelta auki. Mikäli ottaa akselit irti missä on hammasrattaat niin yksi prikka tipahtaa startin puolelta alakertaan ja sitten joutuu purkamaan myös startin puolen auki että prikan saa laitettua paikolleen.
Sähköisessä vaihtajassa kun anturi on oikein kytkettynä kolossa niin siitä johtonipusta mitataan harmaa johto runkoa vasten ja sen pitää olla oikosessa silloin kun vaihde on vapaalla ja vain ainostaan silloin oikosessa.
Eli homma puretaan kytkimen puolelta auki. Mikäli ottaa akselit irti missä on hammasrattaat niin yksi prikka tipahtaa startin puolelta alakertaan ja sitten joutuu purkamaan myös startin puolen auki että prikan saa laitettua paikolleen.
Sähköisessä vaihtajassa kun anturi on oikein kytkettynä kolossa niin siitä johtonipusta mitataan harmaa johto runkoa vasten ja sen pitää olla oikosessa silloin kun vaihde on vapaalla ja vain ainostaan silloin oikosessa.
Semmonen kyssäri kun porukat on purkanut kytkinkopan pois niin ootteko simmanneet vaihdekepin tapin väljyksen kytkinkoppaan nähden?
Huollosta sanottiin että se pitää simmata 0.5mm että toimii hyvin. Minä oon nyt simmannut sitä ja purkanut edestakaisin että sais pelaamaan mutta ei meinaa löytyä oikeaa välystä...
Huollosta sanottiin että se pitää simmata 0.5mm että toimii hyvin. Minä oon nyt simmannut sitä ja purkanut edestakaisin että sais pelaamaan mutta ei meinaa löytyä oikeaa välystä...
Eipä ole tullut shimmattua tuota. Tarviipa koittaa muistaa katsoa mitä tarkoitetaan kun menen taas kasaamaan tota konetta. Kerran aikasemmin olen jo purkanu ton kytkinpuolen, mutta en sillonkaa mitään kyllä shimmaillu.
Nyt on kone leviänä kun oli mäntä päässy vähän huonoon kuntoon
Toinen helma ollu jo pidempään poikki ja nyt mäntä sit käänty sopivasti sivuttain ja päästi viimisen kolahduksen 
Nyt on kone leviänä kun oli mäntä päässy vähän huonoon kuntoon

Tulipa nyt kasattua tuo alakerta loppuun asti, mutta empä sitten muistanut katsoa tota tapin välystä.
No eipä se välys kyllä ole varmaankaan se ratkasevin välys. Näytti olevan kytkinvivusto kanssa aika väljä, että se varmaan alkaa ensin kiukuttelemaan
Ja keskipakokytkin alkaa olemaan loppu...
No eipä se välys kyllä ole varmaankaan se ratkasevin välys. Näytti olevan kytkinvivusto kanssa aika väljä, että se varmaan alkaa ensin kiukuttelemaan

Ja keskipakokytkin alkaa olemaan loppu...

Paljonkos oot mönkkärillä ajanut?
Itellä 1400km ja ollu jo melkein kaikki mahdolliset viat
Simmasin eilen väljyksen ja jos tänään pääsis kokeilemaan että pelaako... Sain vinkkiä että vaihteet ei välttämättä pelaa kunnolla silloin kun kone ei ole käynnissä ja yrittää paikaltaan kokeilla vaihteita... Minä oon tapellu tän kanssa ku oon luullu et pitää pelata kunnolla myös kun kone ei ole käynnissä.
Itellä 1400km ja ollu jo melkein kaikki mahdolliset viat

Simmasin eilen väljyksen ja jos tänään pääsis kokeilemaan että pelaako... Sain vinkkiä että vaihteet ei välttämättä pelaa kunnolla silloin kun kone ei ole käynnissä ja yrittää paikaltaan kokeilla vaihteita... Minä oon tapellu tän kanssa ku oon luullu et pitää pelata kunnolla myös kun kone ei ole käynnissä.
Ei tietoa ajomäärästä, kun mittaristo ei tykännyt auringosta vaan häipyi tekstit. Kone on kyllä jo 6 vuotta minulla ollut.
Mutta ajo ollut sen tyylistä että säälitty ei ole. Ja ajot ollut oikeastaan kaikki maastossa, kun on kilvetön kone.
Eihän mikään vaihteisto tahdo toimia kunnolla ellei se edes hiukan pyöri. Ja mitä huomasin tuossa kasatessa että siirtäjät takertelevat aika paljon ellei ole kunnolla öljytty.
Kyllä itelläkin ollut jo aika paljon vikoja. Etupään tukivarsien puslat tein uudet nailonista, etuperän joutunut jo korjaamaan pari kertaa, flektin joutunut vaihtamaan ja nyt mäntä meni kappaleiksi.
Mutta ajo ollut sen tyylistä että säälitty ei ole. Ja ajot ollut oikeastaan kaikki maastossa, kun on kilvetön kone.
Eihän mikään vaihteisto tahdo toimia kunnolla ellei se edes hiukan pyöri. Ja mitä huomasin tuossa kasatessa että siirtäjät takertelevat aika paljon ellei ole kunnolla öljytty.
Kyllä itelläkin ollut jo aika paljon vikoja. Etupään tukivarsien puslat tein uudet nailonista, etuperän joutunut jo korjaamaan pari kertaa, flektin joutunut vaihtamaan ja nyt mäntä meni kappaleiksi.