4W MOTO Metsäperävaunu
-
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13 Huhti 2012 23:16
- Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Mulla on toiminut hyvin tuo Avestan oma systeemi.
Venat kiinni vasemman puolen takatarakassa, josta nostan ne lattialle aisan lähelle. En käytä sermissä olevaa säilytys-/käyttöpaikkaa.
Hondan säiliöineen ja pumppuineen Avestan omassa 'metallilevyssä', joka kiinnittyy salvoilla vastaavaan metallilootaan. Nostan säilytyksen ajaksi venttiillien lähelle aisan luo. siten ettei häiritse seuraavaa kärryn luo peruuttelua.
Selvinnee tuolta sivun alaosasta:
http://www.avestavagnen.se/miniskotare.html
Venat kiinni vasemman puolen takatarakassa, josta nostan ne lattialle aisan lähelle. En käytä sermissä olevaa säilytys-/käyttöpaikkaa.
Hondan säiliöineen ja pumppuineen Avestan omassa 'metallilevyssä', joka kiinnittyy salvoilla vastaavaan metallilootaan. Nostan säilytyksen ajaksi venttiillien lähelle aisan luo. siten ettei häiritse seuraavaa kärryn luo peruuttelua.
Selvinnee tuolta sivun alaosasta:
http://www.avestavagnen.se/miniskotare.html
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Siis hetkonen ette jaksa käsin nostaa venttiilipöytää tarakalle
syökää enempi kaurapuuroa 


-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
^^^
Moottorin tehtävä on palvella ihmistä...
Joo monesti parempaan tulokseen pääsee tekemällä kunnon kahvat kuin keksimällä monimutkaisia systeemejä.
Voi tulla jännät paikat jos Mette sylissä takaperin istuessa,kädet (jenkka?
)kahvoilla yhistelmä ottaa ja karkaa...
Eli en ymmärrä noita akrobatiaa vaativia ratkaisuita. Lisäksi tommonen keskellä oleva vanapaketti on taas kaukana jos vaikka tuulenkaatoja työstettäessä pitää vuoroin hämmentää nosturia ja vuoroin sahata.
Moottorin tehtävä on palvella ihmistä...

Joo monesti parempaan tulokseen pääsee tekemällä kunnon kahvat kuin keksimällä monimutkaisia systeemejä.
Voi tulla jännät paikat jos Mette sylissä takaperin istuessa,kädet (jenkka?

Eli en ymmärrä noita akrobatiaa vaativia ratkaisuita. Lisäksi tommonen keskellä oleva vanapaketti on taas kaukana jos vaikka tuulenkaatoja työstettäessä pitää vuoroin hämmentää nosturia ja vuoroin sahata.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- jhurn
- 3WD
- Viestit: 74
- Liittynyt: 19 Kesä 2009 11:59
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R Xxc
- Paikkakunta: Tuusula
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Noups... tuunnin töyhön voi kuluttaa myöhemmällä iällä useita päiviä. Elikkä tuollanen siitä telineestä nyt sitten tuli.
Kiinnitystapa ajatuksena alunperin oli että ilman työkaluja tulis selvitä, mutta ei, kaksi m8 pulttia tukevaan kohtaan tarakkaa ja yksi m6 avuksi reunaan.
Pukki mahdollistaa takaboksin avaamisen vaikka pöytaä olisi kiinnitettynä (hydeölkkä lississä saa aika makeen efektin kuviin).

Mietiskelin annettuja ohjeita ja totesin, että kyllä nuo tikunkäännöt tuo reilusti paremman tuntuman hommaan. Pari m6 pulttia auki ja tikku ja saranapalikka ympäri.
ja taas kaikki letkut täytyy vaihtaa toisin päin...

Lattaraudasta tuli tehtyä se aiemmin mainittu tuki letkuille. Olis tällanen satunnaishitsari fiksu ko muistais , että ne näkösälle jäävät saumat jätetään viimmesiksi.
Kokemus taas karttuu tuollakin saralla, paineensäätövena misonipullossa oli tullut tiensäpäähän...ja klo 19.50 bildemanniin uutta hakemaan.
Maalausta ei suunniteltu sen enempää kuin mitä hyllyssä oli, vaalea sikkispray pintaan puhdistuksen jälkeen.

Venapöytä paikalleen ja testaamaan...pikkasen on kaukana, mutta Mamma haluaa välillä tulla mukaan ,joten eipä tikkuja kummene vielä kääntää eteen päin.
Menee äkkiä ahtaaksi tuo matkustustila kahdelle jos ergonomia on kohdallaan kuormauspuuhiin.
Pöydän uudelleen sijoittelu poiki koneikolta tulevien letkujen puolenvaihdon, mikä antaa lisää tilaa myös pöydän puolelle. Hyppely penkin ja maaston välillä tapahtuu entistä
asennustapaa sujuvammin. Letkusijoittelu jarrupolkimen vuoksi täytyi laittaa kulkemaan katteiden ulkoreunaa mukaillen.

Hydekaupan kivaa kaveria lainatakseni totean että nythän se mukava vasta alkaa kun kaikki on säädettävää...(paitsi jalat)
Ei kun säätöjen merkeissä päin uusia pettymyksiä.
Kiinnitystapa ajatuksena alunperin oli että ilman työkaluja tulis selvitä, mutta ei, kaksi m8 pulttia tukevaan kohtaan tarakkaa ja yksi m6 avuksi reunaan.
Pukki mahdollistaa takaboksin avaamisen vaikka pöytaä olisi kiinnitettynä (hydeölkkä lississä saa aika makeen efektin kuviin).

Mietiskelin annettuja ohjeita ja totesin, että kyllä nuo tikunkäännöt tuo reilusti paremman tuntuman hommaan. Pari m6 pulttia auki ja tikku ja saranapalikka ympäri.
ja taas kaikki letkut täytyy vaihtaa toisin päin...

Lattaraudasta tuli tehtyä se aiemmin mainittu tuki letkuille. Olis tällanen satunnaishitsari fiksu ko muistais , että ne näkösälle jäävät saumat jätetään viimmesiksi.
Kokemus taas karttuu tuollakin saralla, paineensäätövena misonipullossa oli tullut tiensäpäähän...ja klo 19.50 bildemanniin uutta hakemaan.
Maalausta ei suunniteltu sen enempää kuin mitä hyllyssä oli, vaalea sikkispray pintaan puhdistuksen jälkeen.

Venapöytä paikalleen ja testaamaan...pikkasen on kaukana, mutta Mamma haluaa välillä tulla mukaan ,joten eipä tikkuja kummene vielä kääntää eteen päin.
Menee äkkiä ahtaaksi tuo matkustustila kahdelle jos ergonomia on kohdallaan kuormauspuuhiin.
Pöydän uudelleen sijoittelu poiki koneikolta tulevien letkujen puolenvaihdon, mikä antaa lisää tilaa myös pöydän puolelle. Hyppely penkin ja maaston välillä tapahtuu entistä
asennustapaa sujuvammin. Letkusijoittelu jarrupolkimen vuoksi täytyi laittaa kulkemaan katteiden ulkoreunaa mukaillen.

Hydekaupan kivaa kaveria lainatakseni totean että nythän se mukava vasta alkaa kun kaikki on säädettävää...(paitsi jalat)
Ei kun säätöjen merkeissä päin uusia pettymyksiä.

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
IIIIIIIISSSSSOOOOOT ABLOOODIT...



Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- jhurn
- 3WD
- Viestit: 74
- Liittynyt: 19 Kesä 2009 11:59
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R Xxc
- Paikkakunta: Tuusula
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Tokset... 

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Lisätään vielä vaikkei se kenellään jolla on silmät ole yllätys, niin erityismaininta ERITTÄIN siististä letkutuksesta.
Seuraava homma lienee joko kulissi tai semmonen kehä noiden keppien ympärille tai sitten kaksivipu järjestelmä.
Vaan kunhan ajat taas vähän niin tulee taas uusia ideoita...

Seuraava homma lienee joko kulissi tai semmonen kehä noiden keppien ympärille tai sitten kaksivipu järjestelmä.

Vaan kunhan ajat taas vähän niin tulee taas uusia ideoita...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Todella siististi asennettu letkuja myöten 

- jhurn
- 3WD
- Viestit: 74
- Liittynyt: 19 Kesä 2009 11:59
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R Xxc
- Paikkakunta: Tuusula
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Seuraavaksi hommaksi suunnittelin...tähän väliin tuota klapikonemodifikaatiota.
Mönkkäriharrastajat kun näyttää olevan kovia värkkäämään, niin päätinkin laittaa muutaman kuvan ihmettelyni avuksi.
Elikkä, Apen klapikoneen sähkömosa sanos sopimuksen irti ja päätettiin yrittää sen liittämistä tuohon metsäperävaunun mukana tulleeseen hydekoneikkoon.
Pari letkua ja pikaliittimet...mutta mihin ? Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta muutoksesta ?.
Sylinterin runko sisältää varmaan jonkunlaisen säiliön öljylle alkuperäiskäytössä.

On ylipaineventtiiiliä, käyttövipua ja täyttönippaa...

Ja olisko tuo tyhjennysnippa ja siipimutterilla ilmaruuvvi...

Kai nuo litrat ja paine tuossa pumpussa riittäis tuohon halkomishommankin ?
Mönkkäriharrastajat kun näyttää olevan kovia värkkäämään, niin päätinkin laittaa muutaman kuvan ihmettelyni avuksi.
Elikkä, Apen klapikoneen sähkömosa sanos sopimuksen irti ja päätettiin yrittää sen liittämistä tuohon metsäperävaunun mukana tulleeseen hydekoneikkoon.
Pari letkua ja pikaliittimet...mutta mihin ? Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta muutoksesta ?.
Sylinterin runko sisältää varmaan jonkunlaisen säiliön öljylle alkuperäiskäytössä.

On ylipaineventtiiiliä, käyttövipua ja täyttönippaa...

Ja olisko tuo tyhjennysnippa ja siipimutterilla ilmaruuvvi...

Kai nuo litrat ja paine tuossa pumpussa riittäis tuohon halkomishommankin ?

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Elikkäs koneikon päässä tuon voisi liittää siihen virtaus venaan ja sille puolelle mikä menee takaisin tankkiin niin jää mahdollisuus käyttää nosturia samalla.
Ja kun ruuvaa tuon pumppun ja mosan tuosta irti tuosta halkomakoneesta niin pääsee näkemään että onko siinä pyöreät kanavat ja jos on nii senkun vääntää niihin jengat ja kaksoisnipoilla letkut kiinni. Eli paine puolelta sisään ja imupuolelta takaisin sinne koneikon tankkiin...
Ja kun ruuvaa tuon pumppun ja mosan tuosta irti tuosta halkomakoneesta niin pääsee näkemään että onko siinä pyöreät kanavat ja jos on nii senkun vääntää niihin jengat ja kaksoisnipoilla letkut kiinni. Eli paine puolelta sisään ja imupuolelta takaisin sinne koneikon tankkiin...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- jhurn
- 3WD
- Viestit: 74
- Liittynyt: 19 Kesä 2009 11:59
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R Xxc
- Paikkakunta: Tuusula
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Elikkäs virtausvena pitäis olla pikaliittimellä kiinni suodattimessa.
Jos haluaa kytkeä klapikoneen otetaan tämä liitin auki ja kytketään klapikone jäljelle jääneisiin avonaisiin päihin pikaliittimillä.
Painepuoli lienee tuo puoli jossa on tuo varon punainen korkki (do not adjust)siis klapioneessa.
Jos tämän kytkee näin niin tuo virtaus on kokoajan maksimilla tuohon klapikoneeseen ?.
Vertailin noiden pumppujen fyysistä kokoa ja ajattelin jotta kyllä nyt vauhtia piisaa.
No ehkä tuo kierrosluvun pudottaminen ajaa saman asian jos se on turhan joutunen.

Tuo kuormaimen samanaikainen käyttömahdollisuus oli kyllä loistoidea.
Kiitos taas pikaisesta vastauksesta
Jos haluaa kytkeä klapikoneen otetaan tämä liitin auki ja kytketään klapikone jäljelle jääneisiin avonaisiin päihin pikaliittimillä.
Painepuoli lienee tuo puoli jossa on tuo varon punainen korkki (do not adjust)siis klapioneessa.
Jos tämän kytkee näin niin tuo virtaus on kokoajan maksimilla tuohon klapikoneeseen ?.
Vertailin noiden pumppujen fyysistä kokoa ja ajattelin jotta kyllä nyt vauhtia piisaa.
No ehkä tuo kierrosluvun pudottaminen ajaa saman asian jos se on turhan joutunen.

Tuo kuormaimen samanaikainen käyttömahdollisuus oli kyllä loistoidea.
Kiitos taas pikaisesta vastauksesta

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Eipä mittään...
Jokseenkin noin ja se nopeushan säätyy tuolla virtausvenalla eli enemmän öljyä nosturille niin klapikone hidastuu ja toisinpäin.
Varmasti en osaa sanoa mutta todnäk.juuri se toinen kanava on paine kun tuon ruuvin alla on jousi joka painaa sitä venttiiliä. No se selviää vaikka paineilmalla tai puhaltamalla tms.
Jokseenkin noin ja se nopeushan säätyy tuolla virtausvenalla eli enemmän öljyä nosturille niin klapikone hidastuu ja toisinpäin.
Varmasti en osaa sanoa mutta todnäk.juuri se toinen kanava on paine kun tuon ruuvin alla on jousi joka painaa sitä venttiiliä. No se selviää vaikka paineilmalla tai puhaltamalla tms.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- jhurn
- 3WD
- Viestit: 74
- Liittynyt: 19 Kesä 2009 11:59
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R Xxc
- Paikkakunta: Tuusula
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu

nO niin No,jos vähän negatiivistä ominaisuutta välillä.
Vajaa kymmenen tuntia on nyt kuormattu ja purettu (vain).
Huomasin öljyvuotoa puomin alaosassa, mistä kohtaa puomi kääntyy sivu suunnassa.
Oljy purkautuu ulos puomiin alaosaan hitsatun pyöreän laipan ( missä rasvanipat ) ja runkoon kiinnitetyn alakappaleen välistä.
Vuoto paheni käännös käänökseltä ja hommat oli pakko keskeyttää. Alakappaleessa näyttää olevan oljynpoistotulppa alareunassa ja vastaavasti
täyttö tulppa on tuossa pyöreässä kannessa. Ilmeisesti tuo vaihteisto on tarkoitus voidella jollain muulla öljyllä kuin hydrauliikkaöljyllä ?.
Jos hydrauliikkaöljyä pursuaa reilunlaisesti tuolta välistä, varmaan männän tiiviste on ehkä pettänyt...tai jotain, rakennetta kun en vielä tiedä.

Sylinterit näyttäisi olevan kierteillä kiinnitetty keskikappaleeseen.

Ikh:n ohje vastaavanlaiselle helistimelle näytti olevan:
Sylinteri /Hammaskisko ja -pyörä
Voiteluaine No.20
100 käyttötunnin välein
Mielenkiintonen projekti saattaa tulla myös varaosien löytämisestä. Onko hyviä ideoita remonttiin ?.

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
No homma alkaa sillä että pyörität sylinterit irti ja kaivat tiivisteet kouraan. Sitten vaan taas hyde kauppaan ja mallin mukaan uudet. Olikos tuo takuun alainen vehje?
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- FinnMack
- Tracks
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
- Paikkakunta: Roimalandia
Re: 4W MOTO Metsäperävaunu
Noissa halvemman hintaluokan kuormaimissa (enkä sano tätä mitenkään vinoillakseni!)on alkup. tiivisteet käännön männissä huonolaatuisia.
Koeajoin Kiinalaisvalmisteista tukkilastaaja viikonpäivät ja käännön männäntiiviste alkoi vuotamaan vasemmalta puolen.
Molempien tiiv.uusiminen Hi-Flexin tuotteilla ja ei ole enää vuotaneet..
Koeajoin Kiinalaisvalmisteista tukkilastaaja viikonpäivät ja käännön männäntiiviste alkoi vuotamaan vasemmalta puolen.
Molempien tiiv.uusiminen Hi-Flexin tuotteilla ja ei ole enää vuotaneet..
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels