Akkukapasiteettia Polarikseen
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Akkukapasiteettia Polarikseen
Pyörähdin Akkupalvelu Häkkisellä hakemassa vähän vinssauskapasiteettia Polarikseen. Asennan 2 kpl oheista akkua uudelleensijoitettuna takakallistuksen vakaajaputken päälle, jotta oma akkukotelo säilyi originaalina.
Varta
Tuotelinja MOTORCYCLE LF
Voltage [V] 12
Battery Capacity [Ah] 18
Cold-test Current, EN [A] 260
Length [mm] 177
Width [mm] 88
Height [mm] 156
Akun erityisominaisuuksista voi mainita seuraavaa
- Imeytetty, eli sen voi kaataa kaikkiin asentoihin ilman että akkuhappoa valuu akusta ulos.
- Kylmäkäynnistysvista on omalla luvullaan kokoluokaassaan eli 260A.
- Kapasiteettiä on näin ollen 36Ah, joten jonkin aikaa saa vinssailla ennen kuin akut ovat tyhjät. Toki latautuminenkin kestää kauemmin, mutta kokeillaan.
- Kylmäkäynnistysvirta ja latauksen vastaanottokyky kulkevat käsikädessä, joten pakkasella akku myös vastaanottaa latausta paremmin, vaikka olisi reippaasti pakkasta.
Originaalin kylmäkäynnistysominaisuudet ovat aivan persiistä. kokeiltiin pakastamisen (-18) jälkeen oikosulkuvirtaa, ja akku ei antanut kuin 60A, joten ei ihme, että on ongelmia saada laitteet käymään pakkasella. Toki Polle lähtee aina narusta, kun muutaman kerran ensin pyöräyttää paikkoja notkeammiksi ja sitten tempaiseen tulille.
Varta
Tuotelinja MOTORCYCLE LF
Voltage [V] 12
Battery Capacity [Ah] 18
Cold-test Current, EN [A] 260
Length [mm] 177
Width [mm] 88
Height [mm] 156
Akun erityisominaisuuksista voi mainita seuraavaa
- Imeytetty, eli sen voi kaataa kaikkiin asentoihin ilman että akkuhappoa valuu akusta ulos.
- Kylmäkäynnistysvista on omalla luvullaan kokoluokaassaan eli 260A.
- Kapasiteettiä on näin ollen 36Ah, joten jonkin aikaa saa vinssailla ennen kuin akut ovat tyhjät. Toki latautuminenkin kestää kauemmin, mutta kokeillaan.
- Kylmäkäynnistysvirta ja latauksen vastaanottokyky kulkevat käsikädessä, joten pakkasella akku myös vastaanottaa latausta paremmin, vaikka olisi reippaasti pakkasta.
Originaalin kylmäkäynnistysominaisuudet ovat aivan persiistä. kokeiltiin pakastamisen (-18) jälkeen oikosulkuvirtaa, ja akku ei antanut kuin 60A, joten ei ihme, että on ongelmia saada laitteet käymään pakkasella. Toki Polle lähtee aina narusta, kun muutaman kerran ensin pyöräyttää paikkoja notkeammiksi ja sitten tempaiseen tulille.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Siihen vakiopaikalle menee 14Ah tai 16 Ah akku. Tosin 16 Ah akut ovat merkittömiä tai mallia "kiina" joten jätän niiden suorituskyvyn omaan arvoonsa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Roosalta ostin alku kesästä toisen noista sen hankkimista Vartan akuista poijes, eikä oo sen jälkeen virta loppunut vinssatessa.
Suosittelen muillekin huonon akun kanssa tuskaileville
Mielenkiinnolla odotellaan pimeitä aikoja, kun polttelee ajo- ja sivuvaloja (2kpl, Sunsboy 20w) sekä vinssailee, että riittääkö se akku silloinkin.
Suosittelen muillekin huonon akun kanssa tuskaileville

Mielenkiinnolla odotellaan pimeitä aikoja, kun polttelee ajo- ja sivuvaloja (2kpl, Sunsboy 20w) sekä vinssailee, että riittääkö se akku silloinkin.
Riittäähän se, jos laturi sitä tarpeeksi lataaJanne 450R kirjoitti:Roosalta ostin alku kesästä toisen noista sen hankkimista Vartan akuista poijes, eikä oo sen jälkeen virta loppunut vinssatessa.
Suosittelen muillekin huonon akun kanssa tuskaileville![]()
Mielenkiinnolla odotellaan pimeitä aikoja, kun polttelee ajo- ja sivuvaloja (2kpl, Sunsboy 20w) sekä vinssailee, että riittääkö se akku silloinkin.

-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Niinpä, ainakin tuo on ollut parempi kun alkuperäinen akku, vaikka laturi onkin sama surkea pikku lohko.kukkumyy kirjoitti:Riittäähän se, jos laturi sitä tarpeeksi lataaJanne 450R kirjoitti:Roosalta ostin alku kesästä toisen noista sen hankkimista Vartan akuista poijes, eikä oo sen jälkeen virta loppunut vinssatessa.
Suosittelen muillekin huonon akun kanssa tuskaileville![]()
Mielenkiinnolla odotellaan pimeitä aikoja, kun polttelee ajo- ja sivuvaloja (2kpl, Sunsboy 20w) sekä vinssailee, että riittääkö se akku silloinkin.

- Zuikki
- Tracks
- Viestit: 950
- Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
- Mönkijä:: Herra Polaris
- Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
- Viesti:
Re: Akkukapasiteettia Polarikseen
Roosa999 kirjoitti:Pyörähdin Akkupalvelu Häkkisellä hakemassa vähän vinssauskapasiteettia Polarikseen. Asennan 2 kpl oheista akkua uudelleensijoitettuna takakallistuksen vakaajaputken päälle, jotta oma akkukotelo säilyi originaalina.
Varta
Tuotelinja MOTORCYCLE LF
Voltage [V] 12
Battery Capacity [Ah] 18
Cold-test Current, EN [A] 260
Length [mm] 177
Width [mm] 88
Height [mm] 156
Akun erityisominaisuuksista voi mainita seuraavaa
- Imeytetty, eli sen voi kaataa kaikkiin asentoihin ilman että akkuhappoa valuu akusta ulos.
- Kylmäkäynnistysvista on omalla luvullaan kokoluokaassaan eli 260A.
- Kapasiteettiä on näin ollen 36Ah, joten jonkin aikaa saa vinssailla ennen kuin akut ovat tyhjät. Toki latautuminenkin kestää kauemmin, mutta kokeillaan.
- Kylmäkäynnistysvirta ja latauksen vastaanottokyky kulkevat käsikädessä, joten pakkasella akku myös vastaanottaa latausta paremmin, vaikka olisi reippaasti pakkasta.
Originaalin kylmäkäynnistysominaisuudet ovat aivan persiistä. kokeiltiin pakastamisen (-18) jälkeen oikosulkuvirtaa, ja akku ei antanut kuin 60A, joten ei ihme, että on ongelmia saada laitteet käymään pakkasella. Toki Polle lähtee aina narusta, kun muutaman kerran ensin pyöräyttää paikkoja notkeammiksi ja sitten tempaiseen tulille.
Käykö tämä akku suoraan originaali akun paikalle? Eli jos nyt kävelen noiden tyyppitietojan kanssa kauppaan ja sanon "tahron yhren" niin akku situu kun tikka puussa pollen akkukoteloon? Ai niin paljonko se suurin piirtein maksaa?
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Ei mene alkuperäisen paikalle pitkittäin, vaan poikittain ja kun laitat yhden kiristysliinan akun ja rungon ympärille, niin pysyy kuin täi tervassa. Originaali kumikiinnitys venyy tarpeeksi, jotta saat sen sillä kiinni myös. Alle kannattaa laittaa pieni kumisiipale, ettei pellin reuna hierrä akun pohjaa puhki.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Zuikki
- Tracks
- Viestit: 950
- Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
- Mönkijä:: Herra Polaris
- Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
- Viesti:
800 on muovinen akku "kuppi" missä akku on ja se tulee päältä raudalla kiinni. Otan mitat akusta kun ennätän.Roosa999 kirjoitti:Ei mene alkuperäisen paikalle pitkittäin, vaan poikittain ja kun laitat yhden kiristysliinan akun ja rungon ympärille, niin pysyy kuin täi tervassa. Originaali kumikiinnitys venyy tarpeeksi, jotta saat sen sillä kiinni myös. Alle kannattaa laittaa pieni kumisiipale, ettei pellin reuna hierrä akun pohjaa puhki.
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
700efi sportsman -04 jossa myös akku muovikupissa penkin alla, nii ne mitat akulle. (yuasa)
Battery Type: YB30L-B
Voltage: 12
Capacity (Amp. Hrs.): 30
Dimensions: 6.625" x 5.1875" x 6.9375"
Weight: 14.1 lbs.
Metric Dimensions: 168mm x 132mm x 176mm LxSxK
Metric Weight: 6.4 kg
Polarity:
Acid Volume: 57.5
Charging Current (Amps.): 3
Battery Type: YB30L-B
Voltage: 12
Capacity (Amp. Hrs.): 30
Dimensions: 6.625" x 5.1875" x 6.9375"
Weight: 14.1 lbs.
Metric Dimensions: 168mm x 132mm x 176mm LxSxK
Metric Weight: 6.4 kg
Polarity:
Acid Volume: 57.5
Charging Current (Amps.): 3
riittääkö 1kpl tuollaisia roosan mainitsemia akkuja, on nimittäin uuden osto edessä kun tänään menin laittaan pollea käyntiin, nii kerran pyörähti vaivalloisesti kone. no akku irti ja korkit pois, oli pihtene vieköö päässy menee hyhymään, ois pitäny ladata täyteen ku maanantaina hain huollosta. oottekos kukaan auton akkua laittaneet mönkijään? minkä kokoista tuo polle jaksaa vielä ladata (300w laturi)
jees, eli tänään 16.2 tilasin exiden akun polleen 60€ just saman kokoinen ku tuo alkuperäinen, mut huoltovapaa. 50€ ois saanu myös exiden huoltovapaan akun jota käytetään harlikassa ja bmw moottoripyörissä, mut oli noin 10mm liian pitkä tuonne efin loosteriin eikä viitsiny siitä puukottaa toista päätyä poies. sain vielä vanhalla akullaki käyntiin pelin, ja lumihommiaki tein ihme ja kumma rupes vielä ottaan virtaa vastaan. ootteko mitä/minkä kokoisia vastuspaketteja käyttäneet +johdon välissä kun auton akkulaturilla ootte ladanneet? itellä laturi 12v6A.
jees, eli tänään 16.2 tilasin exiden akun polleen 60€ just saman kokoinen ku tuo alkuperäinen, mut huoltovapaa. 50€ ois saanu myös exiden huoltovapaan akun jota käytetään harlikassa ja bmw moottoripyörissä, mut oli noin 10mm liian pitkä tuonne efin loosteriin eikä viitsiny siitä puukottaa toista päätyä poies. sain vielä vanhalla akullaki käyntiin pelin, ja lumihommiaki tein ihme ja kumma rupes vielä ottaan virtaa vastaan. ootteko mitä/minkä kokoisia vastuspaketteja käyttäneet +johdon välissä kun auton akkulaturilla ootte ladanneet? itellä laturi 12v6A.
Onko kukaan lisäilly tuohon alkuperäseen pollen akkuun akkuhappoa ta vettä?? Mielenkiinosta aukasin nuo korkit vaik siinä lukee et ei sais avata, ja huomasin et siellä ei ole happoa sisällä juuri minkään vertaa.. Laittaskohan vaan vettä sisään ja latailis akun täyteen, märkä akkuhan tuo kuitenkin lienee olemassa??