Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Jaqi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Elo 2013 20:30
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Rauma

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Jaqi »

Onkost ketään tilannut Dinliin pakarin tiivisteitä? Motopower myy mutta vaan 10e kappale kun tarviketiivisteitä saa eurolla, mutta kun stormilla ainakaan ei katalogin mukaan ollut sopivaa. Ja käyttääkö porukka o-rengas vai x-rengas ketjuja?
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Mihin kohtaan tarkemmit olet tiivistettä hakemassa? En usko, että mulla ainakaan mitään tiivisteitä pakoputkessa on.

Eipä tolla ketjun tiivisterenkaalla kait hirvittävästi väliä oo. Pääasia, että on jompi kumpi. Ite olen aina ollu D.I.D-miehiä, joten heidän suosituksensa mukaisesti hommasin just VX2:set mätänetistä. http://www.didchain.com/atvChains.html
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

on siinä alkukäyrän ja kannen välissä kaks pyöreetä tiivistettä. en tiiä tarvikemallista mikä käy mut ota sen verra irti et käy tarvikeliikkeestä kysyys mallin kaa tai sit vanhasta mitat ni eiks noi varmaa niilläki löydy aika hyvi... tosin en kyl itellee uusia vaihtanu ku viimeks auki käytin ja hyvi nuo viel tiivisty vanhoillaki.
Jaqi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Elo 2013 20:30
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Rauma

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Jaqi »

Juu pytyn ja putken välissä on. Ongelmahan on se että hukkasin ne niin ei saa malliksi mutta tilasin stormilta kokeiluun parit, on noin puoli milliä joka suuntaan erikokoinen. Ja kyllähän sillä on eroa onko o vai x rengas, ainakin hinnassa :badgrin: x-rengas ketjuissa on pikkasen parempi tiivistys kun o-renkaassa. Ja pitäisi olla myös vähemmän kitkaa ju tiivisterengas on x-mallinen. Mut joo noi motonetin oli sen verran edulliset et taidan kans tilata noi x:t kun vanhoista o-rengas ketjuista rupes varisemaan tiivisteitä pois kun irrotin
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Jaa nii ne tiivisteet. Mä luulin, et sä puhut jostakin pakoputken välissä olevasta tiivisteestä :D. En mäkään niitä oo vaihdellu, vaikka koko putki on useita kertoja irti ollutkin.

Ja kyllä ketjuissa tosiaan on eroja. En usko, että niillä eroilla on kuitenkaan ainakaan mun ajossa mitään merkitystä. Pääasia, että siellä joku tiiviste on. Se on sitten eri asia, kun ruvetaan vetään MotoGB kisoja ja taisteleen tuhannesosista. Kuiteski otan aina enemmin esim. D.I.D:n o-rengasketjut, kun vaikkapa jonkin pilipalifirman "viimesen päälle" olevat x-rengasketjut. Kestävät ihan varmasti tuplasti pidempään.

Noi vx2:set on sitten niitattavat, eli jokun työkalun ne vaatii. Kannattaa myös sitten ottaa ne kaikkein lyhkäsimmät, koska joudut kuitenkin niitä lyhentään. Muistaakseni 106 lenkkiä oli lyhkäsin, ainakin mätänetissä.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pikra kirjoitti: Toinen kysymys tähän jälkimäiseen liittyen, että mitenköhän katsastus menee jos tähän tuon predatorin koneen laittaa? eli meneenkö leimalle kun ei mitään puhu, vai pitääkö muutoskatsastaa tai jtn...?
Kävin äsken katsastamassa dinlin. Kysyin samalla tästä moottorin vaihdosta. Katsuri meinas, että ei ole mitään estettä vaihtaa samanlaista konetta tilalle. Kone voi olla peräisin vaikka maastovehkeestä. Eikä tarvii muutoskatsastaa ellei itse ilmoita, että moottori on vaihdettu. Vaihtomoottorin pitäisi kuitenkin olla samanikäinen tai uudempi kuin alkuperäinen, jotta päästönormit varmasti täyttyy.

Eli vaihtokone voi olla vaikkapa predatorista esim 600cc kitillä, koska teho pysyy kuitenkin samana näissä L7e laitteissa kuutioista riippumatta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja DMX »

Hellou!
onkos kellään mitään hyvää firmaa mistä sais halvalla dinliin venttiilit ja kytkinkopantiivisteet ?
Tuli mieleen että missäs pyörässä oli aikoinaan käytetty samaa moottoria ?
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

nyt loppu toi sähkösen vesipumpun jatkuva putsaaminen ja tarvis saada alkuperänen ratas paikalle. onko jollain tietoa että mitä siellä on ollut ? esim. prikka, ratas, prikka ja mutteri ? senverran joskus kurkkasin sinne että tyhjä oli eli kaikki poistettu ja pohjalla oli tippunu joku kupari prikka minkä nakkasin varmaan menemään...
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Eli sulla on siellä kopassa mekaaninen tiiviste ja akseli paikalla? Sitten siihen tulee vain sopiva usit tiiviste ja propelli jossa on itsessään kierteet ja kuusio kanta. Löytyy motorpowerilta. Tästä ketjusta löytyy linkki räjäytyskuviinkin jos haluaa kaivaa osanumerot.
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

oli siellä akseli paikalla et muut romut vaan poistettu kun on pistetty sähkönen pumppu letkun väliin. nyt en ymmärrä kuin akselilla tarvis olla usitti :?: joo kattoin et löytyy uus siipi ja hinta oli vissiin 31e mut kysyin jo käytettyä purkukoneesta kun en tiedä mitä sinne tulee ni siinä käytetyssä sais kaikki mitä siihen kuuluu.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Siellä on siis usit tiiviste. Sellainen oisko nyt kuparia tai pronssia oleva, jossa sisässä keskittävä kumi. Tämä tulee siipipyörän ja sen siellä pohjassa olevan mekaanisen tiivisteen väliin.

Tossa vielä kuva. sivulla. 11 osa 2 (021-80600-10)

http://www.dinlinorge.no/files/E14engine.pdf

Edit. Ja on siis ihan sellainen, että kun ottaa vain irti ja kävelee hakemaan uuden paikallisesta varaosaliikkeestä.
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

joo no jos siellä on ollut usitti ni sit sinne pistetään usitti. se oli varmaan se mikä siellä pohjalla oli kun joskus kurkkasin sinne, toivottavasti pistin sen johonki hyllyn reunalle ni olis malli mutta kyllä tommonen voi löytyä tallista muutenki jostain miljoona kipasta. pitää sitte tilata vaan uus siipi ja samalla pakin vaijeri kun sekin on poikki.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Se usit tiivistää sen propellin siihen mekaaniseentiivisteeseen, ettei pääse vuotamaan akselin kautta. Ihan tarkkaan en tunne tuota tiivisten rakennetta. Miksiköhän tuo vesipummpu on aikanaan korvattu sähköisellä pumpulla?
partakukko
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Maalis 2011 10:37
Mönkijä:: dinli 500

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja partakukko »

niin no mulla on nyt pyörinyt siellä pelkkä akseli ja kyllä se moottorinposken stefa estää sen veden pääsyn koneeseen että en vieläkään ymmärrä sitä usittia mut ei sitä ihmetellä sen enempää :D voin ite olla viisaampi kun avaan sen luukun ja katon mitä siellä on kun siitä on monta vuotta kun on tullu sinne kurkattuu. se edellinen idiootti selitti sitä sähköpumppua sillä että jos ajat vaikka nyt montulla ja lopetat ajot niin voi jättää virrat päälle niin vesi kiertää vielä... ite en ole tarvinnut kyseistä toimintoa koskaan eli mulle ihan turha tuo sähköpumppu. ja nyt sillä ei tee enää muutenkaan mitään ku meni hermot ja vedin lekalla sen litteäksi ni ei vittuile mulle enää.
Pikra
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Syys 2013 22:31
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Pikra »

Noniin,

Palaillaan tännekin hieman välillä, kun on suurin ahistus konerikosta kadonnut... Eilen soitin sille joka minulle tuota 560cc konetta kaikkine hilppeineen kauppasi. Torstaina lupasin kyseisen keksinnön käydä hakemassa keskisuomesta, ja sitten toivon mukaan ensiviikolla saadaan jo osakseen kasattua kyseistä keksintöä.. Kunhan se kone on testattu toimivaksi niin lähtee vanha venttiilivikainen myyntiin hilppeineen.. Mitkäs öljyt tuohon järeämpään koneeseen kannattais hakea? Ne pitää kuitenkin ensimmäisenä laittaa uusiksi...
Vastaa Viestiin