Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Haggis
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Touko 2014 20:46

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Haggis »

Mikä on paras tapa tyhjentää pollen tankki kun kyseessä on Sportsman 570 EPS?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Lappoletkulla lienee helpoin tyhjentää. Ei tartte mitää irrotella.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Minä oon tyhjentänyt monta tankillista ihan ajamalla, eikä mee tarvittaessa pitkäänkään :roll:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

http://www.motonet.fi/fi/tuote/808712/Lappopumppu

halpa on ja toimivaksi Raajärvellä todettu
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Jahas. Seuraavanlainen havainto 850 XP -13:

Ollut vähän toista viikkoa tallissa ajamatta, viimeksi oltu parkkipirkko-hommissa Kolmperässä eli todella kevyttä siirtymäajoa hiekkatiellä n. 25 km. Akku täynnä ja tankissa menovettä.

Virrat päälle ja odottelee, että surina lakkaa bensapumpusta. Vääntö avaimesta ja irti -> ei jäänyt käyntiin. Virrat pois ja uudestaan päälle, startti pyörittää n 5-10 sek, jonka jälkeen lähtee yskien käyntiin, meinaa sammua ja yläkerrasta kuuluu kilinää, jota ei ennen ole kuulunut... Käy huonosti, eikä oikein vastaa kaasuun. Kaasuvaijerivaiva hoidettu jo viime huollossa. Kolmperässä teki sen, että kun laski moottorijarrutukselle ja koitti uudestaan lähteä kiihdyttämään niin ei vastannut kaasuun.

Onko tää nyt sitä Polle-Ebolaa??? Tunteja hiukan päälle 70... Huomenna puhelua huoltoon... Onpa hyvä etten raahannut sitä viikonloppuna mökille...

](*,) #-o
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kekkonem, katsoitko antaako vikakoodeja mittaristoon ?
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Ei näkynyt koodeja. Pitää tsekata huomenna uudestaan. Tuo kilinä "hiukan" häiritsi... Ei mitään oireita kun vehkeen ajoin talliin.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

itse olen monesti tyhjännyt perämoottorin letkulla. Voi irroittaa perämoottorin tankista jos sellainen löytyy tai ostaa jostain motonetista, maksaa jotain 6euroa?

se lappo lähtee silläkin, kun pari kertaa pumppaa vauhtia. Ei kauhean nopea, mutta tyhjenee. Kai se on letkun koosta kiinni millä vauhdilla tyhjenee.
“Unnatural work produces too much stress.”
850xp 2013 sss
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 850xp 2013 sss »

kekkonem kirjoitti:Jahas. Seuraavanlainen havainto 850 XP -13:

Ollut vähän toista viikkoa tallissa ajamatta, viimeksi oltu parkkipirkko-hommissa Kolmperässä eli todella kevyttä siirtymäajoa hiekkatiellä n. 25 km. Akku täynnä ja tankissa menovettä.

Virrat päälle ja odottelee, että surina lakkaa bensapumpusta. Vääntö avaimesta ja irti -> ei jäänyt käyntiin. Virrat pois ja uudestaan päälle, startti pyörittää n 5-10 sek, jonka jälkeen lähtee yskien käyntiin, meinaa sammua ja yläkerrasta kuuluu kilinää, jota ei ennen ole kuulunut... Käy huonosti, eikä oikein vastaa kaasuun. Kaasuvaijerivaiva hoidettu jo viime huollossa. Kolmperässä teki sen, että kun laski moottorijarrutukselle ja koitti uudestaan lähteä kiihdyttämään niin ei vastannut kaasuun.

Onko tää nyt sitä Polle-Ebolaa??? Tunteja hiukan päälle 70... Huomenna puhelua huoltoon... Onpa hyvä etten raahannut sitä viikonloppuna mökille...

](*,) #-o

kekkonen: jos viet vehkeen huoltoon niin sano että kahtovat sen kampuran rattaan.
syytä jo epäillä että tää kyseinen ratas on päässyt pyörähtämään.
nimittäin oireet on just että ei taho lähtä käyntiin ja pyörii rumputtaen epätasaisesti, vedot häviää ja bensa maistuu...
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Haku ei tuottanut tulosta ja kysynkin.
500 ho vm 2010 ja mittari pimeni kokonaan....onko mittauspisteitä että voi varmistaa mittarin vai missä vika mahdollisesti?
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Nyt näyttäis että mittarin sisällä on kosteutta.
Purkaantuuko lasi irti mitenkään?Vai poraanko takaosaan reiän josta kosteus pääsee pois?

Mittari oli lämpimässä yön ja toimi vähän aikaa kun testasin.
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Retard
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Tammi 2014 05:09
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Retard »

850xp:s ei ollu purettava mittari. Mutta mattopuukolla saa sem lasin leikattua saumasta auki, ite putsasin hapettumat, laiton kosteuden poisto pussin sisään ja liimalla kasaan.
Rampee
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Marras 2013 17:18

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rampee »

Sportsman 570 etulukot menee joskus päälle kun peruuttaa samalla kääntyen jyrkästi, ja kun siitä lähtee eteenpäin niin puskee niin perusteellisesti lukot täysin päällä. Lukot ei vapaudu ennen kuin käyttää pakilla tai keventää keulaa kaasulla. Tuon se siis tekee asvaltilla jolloin lukot ei pitäisi mennä päälle kun renkaat ei sudi yhtään.

Kone oli juuri huollossa mutta vikaa ei löytynyt, onko muilla ollut polleissa vastaavaa?
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Tekeekö samaa jos pakitat 2wd kytkettynä :?:
Rampee
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Marras 2013 17:18

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rampee »

Tuota en kokeillut kun neliveto ollut aina päällä, pitää testata. Hankalaa vaan kun vika ei tule aina.
Viimeksi muokannut jukka81, 01 Heinä 2014 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
Vastaa Viestiin