Kasailin aamulla Dinlin ehyeksi. Meinasin pistää nappulat alle koeajoa varten, kun katuetunen oli päässy tyhjenemään ja kompura tontin toisessa syrjässä, mutta on 4 kipaletta pyöränmuttereita hukassa, niin jäi koestus suorittamatta. Käymään läks ihan kivasti vaikka on jonkin aikaa seissytkin.
Ei ihan kiinanlaakerit vakuuta kyllä. Kokeilin pyöritellä niitä vielä ennen kun tuikkasin akselin läpi pukista. Jotenkin tahmean tuntuisia ovat. Akselista pyörittäessä tuntuu yhdessä kohtaa kierrosta pieni kiehnaus. Kaippa se siitä ajamalla hioutuu malliinsa.
Löytyykö foorumilaisilta Dinliin ylimääräisiä vanteita/kokonaista settiä renkaineen? Ilmoituskin löytyy tuolta ostetaan puolelta mutta aika hiljaista on. Tarvitsisi kohta laittaa nappulaa alle mutta kiekot puuttuu. Myös e-hyväksytty slipari olisi hankintalistalla... Btw olosuhteiden pakosta kävin eilen kokeilemassa laitosta moottoritiellä ja 130km/h(mittarin mukaan) crossikypärällä ei ollut järin nautinnollista - kanssakulkijat varmasti tunsivat lievää hykertelyä ja empatiaa, että mihinköhän tuokin reppana on noppelilla eksynyt...
Näyttää tosiaan olevan hivenen huono tarjonta käytetyistä nappulaseteistä tällä hetkellä. Kyllä niitä myyntiin varmaankin ilmaantuu, kunhan kyntötyöt alkavat. Aika sissi olet, jos pitkänkin siivun motaria vetelit menemään. Omalla en motarille lähtis edes pakolla. Suomalaiset uraiset tiet, 130 km/h vauhtia ja niihin uriin liian kapea raideleveys ovat riittävä pelote. Lisäksi pysty ajoasento ja pleksin puuttuminen aiheuttaa riittävän epämukavan ajoviiman tuossa nopeudessa.
Tänään kolmas sänkirossi takana. Kädet hapottaa edelleen ja luulen sen johtuvan noista liian paksuista läppäritupeista. Tänään tekemäni rata oli 2 ja 3 vaihteella jyystettävää settiä, jossa joutui vaihtamaan melko paljon. Ryytyykö muilla crossatessa ja paljon vaihtaessa kytkinkäden sormet? Mietin johtuuko se tuosta järeän jäykästä kytkimestä, noista tupeista, Tilhen kytkinkahvasta vai puntilla käymisen vähyydestä?
Erään foorumilaisen kanssa Dinli kaupat tehty ja niinpä pihaan tuli dl-904 -11, mittarissa 8700km tällä hetkellä.
Huomenna viellä pitäisi tulla varastoon kaupassa tulleet orkkis nappulat Dinlin omilla vanteilla ja niihin löytyy best gripin nastat. Eipä laitetta ostamatta voinut jättää kun mönkijä oli todella siistissä kunnossa ja koeajolla en havainnut mitään ylimääräisiä kilinöitä ja kolinoita. Voima puoli on kyllä Dillessä kunnossa, vetoja tuntuu hyvin ottavan . Jatketaan laiteeseen tutustumista ja ajellaan varovasti sen verran erillainen laite kumminkin on mitä itsellä on ollut.
Parisen kilometriä tuli motarilla ajeltua ja riitti. Pitää vaan olla valppaana, jos vaikka jostain foorumeilta löytäisi kokonaisen satsin renkaita ja vanteita alle. Onko porukalla tietoa, minkä muun laitoksen napajako olisi sama ku dinlissä? Itsekin tuoreena Dinlin omistajana (2010 vm ja mittarissa jo yli 20k) aika järkytys oli kahvojen kankeus. Ajattelin ensihätään rasvailla vaan vaijerit mutta katsotaan nyt, kuinka asiassa etenisi.
Mutta jos vertaa esimerkiksi allekrjoittaneen Yamahaan, niin ovat kankeat. Blasterin hantaakeja voi painella yhdellä sormella, niin ei pidemmässkään räppäilyssä puuduta. Pimeät tulivat ja valo ei näytä mihinkään. Mikäs polttimo tuolla 904 etu-umpiossa on vakiona? jos vaikka alkuunsa vaihtaisi sen ja seuraavaksi sitten joku leditanko keulalle...
Niin sitä meinasin, että rasvan puute saattais olla kyseessä, jos raskaalta tuntuu puristella. HS1 kantainen polttimo siellä on. Suosittelen kyl laittamaan lisävalot samointein.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Itsekin tuossa eilen ajossa hieman ihmettelin kytkimen ja kaasun pientä kankeutta, kun niitä saa oikeasti painaa .
Itsellä voi olla sekin kun on nyt vuoden ajellut tuolla nelikolla missä kaikki pelaa sormen päillä koskemalla niin on siihen tottunut. Vakio valot on tosiaan onnettomat, sama juttu oli mun vanhassa crossissa aikonaan, onneksi tähän Dilleen on edellinen omistaja ruuvannut lisäpitkät jotka eilisellä pienellä testillä vaikutti näyttävän hyvin. Lyhkäsille valolle voisi kehittää jotain parempaa polttimoa.
Noihin valo- ja vanneasioihin löytyy vastaukset Dinlialueelta haku-toiminnolla. Kannattaa muutenkin kahlata uutena Dinlin omistajana läpi. Vastaukset löytyvät löytyvät useimpiin kysymyksiin ja myös niihin mitä ei ole vielä tajunnut kysyä .
Mutta nopea vastaus tuohon pulttijako-kysymykseen. Jako edessä on 4x145 ja takana 4x110. Eteen menee myös 4x144 joko suoraan tai pikkusen poranterää näyttämällä. Sama jako on ainakin japsikrosseissa Jammua lukuun ottamatta sekä Camin 450DS:ssä ja Catin 450DMX:ssä. Tuota 4x110 taitaa löytyä lisäks aika monesta muusta 12" koossa, jos haluat alkaa pioneeriks ja kokeilla isompaa takavannetta.
Taitaa itselläkin tuo kuuluisa tankin korki pidellä ylimääräisiä ääniä, vaikuttaako tuo jotenkin kun bensaa vähän niin resonoi viellä enemmän? Tätä ongelmaa on tainnut muillakin Dille kuskeilla olla, Jesilläkin taisi mennä kaksi korkkia jos oikein muistan . Huomenna pitäisi käydä uusi rasvaprässi hakemaan, niin pääsee nippoihin vaseliiniä työntään. Jonkin verran tuo etupää rupeaa ajossa kitisemään niin liekö hieman kuivana paikat sitten, myös pitää kiinnittää jotenkin irronnut oikean puoleinen lisäpitkä, kun roikkuu nyt johdon varassa.
Sain tänään jonkinmoisen aivohäiriön ja laitoin oman Tilhen myyntiin. Tuntuu elämä pyörivän niin paljon lasten ympärillä, että ajelemaan ei yksinkertaisesti ehdi. Työmatkallakin on aina kaksi hoitoon vietävää pikkuprinsessaa mukana, niin ei niitä voi oikein mönsylläkään ajella. Yhden kanssa vielä meniskin . Tiedot kuvineen löytyy nettimotosta ja historia on täälläkin aika hyvin läpikäyty. Mitään hintaa en osannut tuolle laittaa, mutta tarjouksia kuunnellaan herkällä korvalla, jos jotakuta laite kutittelee.
Toisaalta hirvittävästihän tuo ei maksa tallissakaan seisottaa, joten ihan jokaiselle jobbarille polkuhintaan en ole sitä myymässä. Pikkusen polttelis myös kilvetön laite pellolle ja jäälle. Vähän miettiny 700 Raptoria...