Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Juu. Itte oon käyttänyt teboilin Gold S 5W-40 ölppää.
Halpaa kuin saippua ja täyttää nuot kriteerit.
Mika
Halpaa kuin saippua ja täyttää nuot kriteerit.
Mika
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Juu Tuli tilattua nuo öljyt tuolta oeldepot24.de sivustolta.samalla ostin mönkijään vaihteisto+peräöljyt ja autoonkin moottoriöljyt ja lisäksi kstools 179 osaisen hylsysarjan ku oli niin halpa vain 95€
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
-
- 4WD
- Viestit: 175
- Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
- Paikkakunta: Rauma
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Onko joku erityinen syy ettei voi käyttää BRP/Rotax XPS orkkis öljyä niin ei tarvitse ihmetellä luokitusten kanssa? Ei se ainakaan omasta mielestäni niin kallista ole.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Ei kai siihen mitään erityistä syytä ole etteikö alkuperäistä ölppää voi käyttää.varmaan tyhmä periaate vaan.
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Öljyjä on nyt vaihdeltu,mutta pikkusen alkoi ihmetyttämään kun takaperästä löytyi tuo oikea määrä 2,5dl kun pois laskin,mutta edestä tuli vain 4dl,vaikka vekotin oli oikealle kallellaan?laittaisko etuperään 5dl uutta vai tuon 4dl mikä tuli ulos?
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Kyl mää laittaisin sen mitä kirja kertoo.
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Laitoin etuperään uutta öljyä 4,5 dl.toivottavasti ei mene sököksi.
Omassa mönkijässäni on perissä ainakin 5mm kuusiokolot tyhjennykseen ja 6mm täyttöaukoissa.
Viimeksi vaihdettu liikkeessä nuo öljyt ja ainakin takaperän tyhjennysproppu oli vähän nylvääntynyt,mutta löin tuon 5mm siihen vasaralla niin aukesi surutta.
Aluksi ajattelin että otan tuon pohjapanssarin pois mutta puolessa välissä luovutin kun on niin työläs irroittaa.
Porakoneella porailin reikiä noiden proppujen kohdalle.
Tuli tosiaan vaihdettu nuo molemmat peräöljyt castrol syntrax 75w-140 LS etuperä 450ml,takaperä 250ml,vaihteistoöljyt 400ml sama,
moottoriöljyt mobil super 3000 5W-40+suodatin,tulpat ngk DCPR8E ,ilmansuodatin.
Kilometrejä mittarissa 6100 ja tunteja 250
Omassa mönkijässäni on perissä ainakin 5mm kuusiokolot tyhjennykseen ja 6mm täyttöaukoissa.
Viimeksi vaihdettu liikkeessä nuo öljyt ja ainakin takaperän tyhjennysproppu oli vähän nylvääntynyt,mutta löin tuon 5mm siihen vasaralla niin aukesi surutta.
Aluksi ajattelin että otan tuon pohjapanssarin pois mutta puolessa välissä luovutin kun on niin työläs irroittaa.
Porakoneella porailin reikiä noiden proppujen kohdalle.
Tuli tosiaan vaihdettu nuo molemmat peräöljyt castrol syntrax 75w-140 LS etuperä 450ml,takaperä 250ml,vaihteistoöljyt 400ml sama,
moottoriöljyt mobil super 3000 5W-40+suodatin,tulpat ngk DCPR8E ,ilmansuodatin.
Kilometrejä mittarissa 6100 ja tunteja 250
Viimeksi muokannut Mikko985, 27 Kesä 2014 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 17 Tammi 2013 10:37
- Mönkijä:: Can-am Outlander 500 XT -10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Kuinka paljon noihin vetareihin laitetaan tuota voitelurasvaa? Just hain laitteen korjauksesta (etuvetari vaihdettiin) ja sisemmän suojakumin kummastakin päästä näyttäisi puskeneen rasvaa kunnolla ja se lentää ympäri konetta 

- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
http://www.can-amforum.com/forums/can-a ... ement.html
Tuossa osoitteessa bensapumpun ja bensapaineen tasaajan aukaisu ohje kuvilla, erittäin hyvä ohje! Omasta renestä mittasin paineet ja pumppu menee vaihtoon.. ei tarvitse ostaa brp:ltä koko pumppurunkoa, vaan pelkän pumpun saa toyota rav4 -04 varaosana.. kiinasta tilattuna pumpulle jäi postikuluineen hintaa 23euroa. Vielä hieman faktoja: bensapaineen pitäisi olla 3.5bar, omassa oli 1.8bar. Ongelma esiintyi käyntiinlähdössä, starttasi hyvin ja sammui.. sama tapahtui monesti, ennen kuin jäi käymään ja alakierroksilla rötäili tasakaasulla. Bensapainemittari maksaa biltemassa 9euroa.. Loppu.
by the way: pumppu tilattu kiinasta ja siellä se alkuperäinen bosch oli myös tehty.
Tuossa osoitteessa bensapumpun ja bensapaineen tasaajan aukaisu ohje kuvilla, erittäin hyvä ohje! Omasta renestä mittasin paineet ja pumppu menee vaihtoon.. ei tarvitse ostaa brp:ltä koko pumppurunkoa, vaan pelkän pumpun saa toyota rav4 -04 varaosana.. kiinasta tilattuna pumpulle jäi postikuluineen hintaa 23euroa. Vielä hieman faktoja: bensapaineen pitäisi olla 3.5bar, omassa oli 1.8bar. Ongelma esiintyi käyntiinlähdössä, starttasi hyvin ja sammui.. sama tapahtui monesti, ennen kuin jäi käymään ja alakierroksilla rötäili tasakaasulla. Bensapainemittari maksaa biltemassa 9euroa.. Loppu.

Hold my beer..
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Huomio can-am velhot! Alkaisi olemaan välihuollon aika ja moottoritilan ajattelin kyllästää brp:n omalla moottoriöljyllä, mutta kysymys kuuluukin käytänkö TÄTÄ vaihteistoon ja takaperään ja TÄTÄ sitten etuperään
Vai ostanko perä/laatikkoöljyt sekä moottoriöljyn komeassa brp purkissa ja maksan niistä kiltisti 110 euroa kassalle
Mietteitä
Kyseessähän -13 mallinen 650 traktori.
EDIT: Mikäs on kanta tänä vuonna: pitääkö öljyn olla "limited slip" mallia



EDIT: Mikäs on kanta tänä vuonna: pitääkö öljyn olla "limited slip" mallia

-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Pitää olla LS, koska etuperässä kitkalevyt, joita visko vain ohjaa/ puristaa. Brp:n omassa purkissa ei tuota LS merkintää ole, mutta öljy sen sisältää. Itse varmistin asian Hyvinkään konetalosta.
Olen koittanut muitakin kuin brp:n omaa öljyä LS lisäaineilla (75w-90, 75w-140. Redline, castroil, shell), mutta en ole kongreettista eroa huomannut perän toiminnassa verrattuna alkuperäiseen, samalla lailla kaikilla öljyillä toiminta heikkenee, perän kuumetessa hitaassa neva-ajossa.
Olen koittanut muitakin kuin brp:n omaa öljyä LS lisäaineilla (75w-90, 75w-140. Redline, castroil, shell), mutta en ole kongreettista eroa huomannut perän toiminnassa verrattuna alkuperäiseen, samalla lailla kaikilla öljyillä toiminta heikkenee, perän kuumetessa hitaassa neva-ajossa.
-
- 3WD
- Viestit: 62
- Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
- Paikkakunta: Päijät-häme
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Takaperä/vaihteisto ok. Etuperä ok jos lisäät LS lisäaineen öljyn joukkoon. Tai sitten otat castrolilta saman öljyn jossa on lisäksi LS (limited slip) merkintä. Eli hypoid 75w-90 LS. Jos haluat varman päälle pelata (tai jos rahalla ei ole väliä) niin otat brp kamaa, jos haluat vähintään yhtä hyvää mutta et jostain syystä halua maksaa kultaa ja oravannahkoja niin osta castrollilta tai joltain muulta merkiltä.
Ja kyllä siihen moottoriinkin käy muukin kuin brp, kunhan vain laatuvaatimukset täyttyy. Löytyy castrolilta ja vaikka keneltä kuulta tahansa. Mutta, lompakko määrää. Itsellä se ohjaa vahvasti poispäin brp:stä, vaikkei siinä varsinaisesti mitään vikaa olekkaan, joskaan ei sen parempi kuin muutkaan luokituksen täyttävät öljyt.
Ja kyllä siihen moottoriinkin käy muukin kuin brp, kunhan vain laatuvaatimukset täyttyy. Löytyy castrolilta ja vaikka keneltä kuulta tahansa. Mutta, lompakko määrää. Itsellä se ohjaa vahvasti poispäin brp:stä, vaikkei siinä varsinaisesti mitään vikaa olekkaan, joskaan ei sen parempi kuin muutkaan luokituksen täyttävät öljyt.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Kiitos vastauksista. Motonetissä tarjosivat TÄTÄ etuperään sillä castrollia ei ollut heillä valikoimissa. Pitää hieman tuumailla asiaa. Toki helpoimmalla pääsisin kun ostaisin brp purkkeja niin ei tarvitse sitten vääntää kättä jos jotakin sattuu hajoamaan. Saas nähdä mitä se joulupukki tuo 

-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Mielenkiintosta, mulle taas Ojanraudasta (Oulun Can-Am merkkiliike) myytiin etuperään castrolin ls purkki ja takaperään halvempaa brp-öljyä. Jotenkin tuntuu omituiselta ettei purkkiin kirjotettas tuota ls koodia JOS siinä oikeesti se lisäaine on matkassasmf-racing kirjoitti: Brp:n omassa purkissa ei tuota LS merkintää ole, mutta öljy sen sisältää. Itse varmistin asian Hyvinkään konetalosta.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
On kyllä hivenen omituista tosiaan, sillä ohjekirjassakaan ei ole mainintaa etuperän ls vaatimuksesta. 
