Yamaha Raptor YFM 700R

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Bansku81
Tracks
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Viesti:

Re: Yamaha Raptor YFM 700R

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Raptorin tehot näköjään riitti 5 päivää :mrgreen:
Makro86
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha Raptor 700r -08 SE

Viesti Kirjoittaja Makro86 »

Heh, no siis riitti/riittää kyllä mutta kyllä kaikki ruisku vehkeet noilla käskyttäjillä saadaan siihen ns. optimaaliseen kaasuvasteeseen yms kaikki tehot irti ilman sen suurempia muokkauksia säätöihin y know ;)
Tollain vakiona siis todella ripeä vehje ja vielä siellä ylyhäälläkin eli n. 100kmh lasissa ja ohi sunnuntai ajelijasta joka ajaa 100kmh alueella 90kmh ;)

Millais muilla noi mittarilukemat heittelee kun omalla tuntuu olevan aika tarkkaa mitä tuolla valtateillä ajelee :) No, edellisen omistajan verrokkina ollut -14 mallin Kawa Z eli ei vissiin hirveesti heitä. Mitä nyt ite muistan 3rd gen 1000cc vehkeestä niin aika hyvin piti paikkansa :)

Missä mahtaa siis olla lähin dynopenkki missä myös säädetään, Satakunta / Varsinais-Suomi alueella?
Viimeksi muokannut cotcot, 18 Syys 2014 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Yamaha Raptor 700r -08 SE

ex(ÄT): Dinli 450 -11 ja muut prätkät...
Panze83
3WD
Mönkijä:: Yamaha YFM700R SE -08 (TL)

Viesti Kirjoittaja Panze83 »

Kuinkas Makro86:n viritysprojekti etenee?

Itseäkin nimittäin kiinnostais hommata tuo PC 5. Ja sen jälkeenhän se projekti lähtee käsistä osa kerrallaan. :D
Eikö noita ole kolmea mallia? Tai siis niin oon ymmärtäny että halvimmassa on vaan ruiskun ohjaus, keskimmäisessä ruisku + sytkä ja kalleimmas ruisku + sytkä + ahtopaine..
Entä tuo pc:n sivuilta ladattava ohjelma siihen boxiin...? Tekeekö sillä siis mitään vai pitääkö ensin suunnata penkin ja säätäjän puheille ennen kun voi tai uskaltaa edes ajaa??

Mulla piti kans tuo Koson mittari paikkansa just eikä melkeen ku luurin navigaattoriin vertas.
Nyt kun on vaporin mittari niin pikkasen heittää. Toki Vaporissahan saa itse määrittää renkaan vierintäkehän..

BTW!
Joskus oli muistaakseni puhetta, että peitteleekö porukka jäähdytintä talvella ajaessa.. Vähän ehkä viileenä tuo kone käy. :-k
Muistaakseni 50-60c välillä lämmöt seilailee ajosta riippuen pikku pakkasilla. Suttailussa ja hitaassa ajossa pikkasen enemmän ja paikallaan kun käy niin menee yli 100c.
Anturi sijaitsee ylävesiletkussa...
- Sujuu kuin valssi suonsilmässä -

Suttailua syyskuussa 2015 -
https://youtu.be/rRPuEC6SBKc
Jani_rr
6WD
Mönkijä:: Can Am 1000 XTP TL 2013

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Kertokaapas minkä pituista kaasuvaijeria tarvitaan rullakaasun kanssa? Ja ootteko ihan suomesta tilaillut jonkun yleismallisen rullakaasun missä oisi sopiva vaijeri mukana? Mä en kyllä oikein sinuiks pääse ton peukkukaasun kanssa, ja vaihtoehtona olisi se yhdistelmärulla, mut se tuntuu sit kuin ois pikakaasu käytössä :) Tosin tykkäsin mä siitä vanhassa ravussa, mut aattelin jos tällä kertaa koittaisi vähän pidemmällä vaijerilla..
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Jani_rr
6WD

Eiks kukaan rapukuski ajele rullakaasulla?? No mä ajelen, ja laittelin tilaukseen sen yhdistelmäkaasun joka on hyväksi havaittu. Voi myös peukkua siinä käytellä, jos siltä tuntuu ja liian nopea jollekki taipaleelle.
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Panze83
3WD

Mulla on rullakaasu.. Tai siis oli! :D
Just joulun aikaan vaihtelin uuden sarvet, että sais käsisuojat kiinni ja aattelin samalla kokeilla tota peukkukaasua. En ny oikeen osaa parin ajokerran perusteella sano kumpi olis parempi.
Makuasioita sano ajokoira ku muniaan nuoli... :lol:

Tarvitko vielä mittoja vaijerista?

BTW!!!
Onkos porukalla ollut ongelmia talvella akun kanssa?
Mulla viimeks rapu sammu "lennosta" kun laitto kytkimen pohjaan. Pyöritti suht kivasti, mutta ei käyntiin millään... :shock:
Sitten se alkoi vilkuttaa koodia 33 elikkäs sytkäpuolan vikaa.
Akku oli yön latauksessa ja mönkijä lämpösessä hallissa niin seuraavana päivänä ei tarvinnu ees sahata kun lähti käyntiin nätisti. Ajoin suoraa konttorille ja leimakin tuli. \:D/
Kesällä ei oo koskaan ollu mitään ongelmia...

Jani_rr
6WD

Onhan täällä eloa :) Tilasin jo sen vaihtoehtokapulan, ja siihen menee vakio kaapeli. Mut jos sullon ollut joku "oikea" rullakaasu erimittasella kaasuvaijerilla, ja vaijeri jossain helpossa paikassa, niin laita ihmeessä mittaa, niin voi tuosta jollekki muullekki olla apuja :) Tai jos ite testaa joskus ihan aftermarket kapulaa, niin voi sitten laitella semmoisen.
Kyllä mäkin jo aloin tottumaan peukukaasuun, mutta kahvat (bronco) ovat niin paksut että tuntuman saaminen on vähän vaikeaa, ja olen tosiaan ajanut moottoripyörillä yli 10vuotta,niin jokseenkin se rulla on mun juttu. Nää on tosiaan makuasioita. :)

Ei oo oma rapu lennosta koskaan sammunut, mutta uuden akun kanssa yli 10asteen pakkasissa sai ekaa käynnistystä koitella viitisen kertaa. Sitten ku hörähti, niin ei ongelmia ollut enään sen suhteen. Näillä parin asteen pakkasilla toimii hienosti. Jos alkaa akku olemaan jo aikansa elänyt vaikka oletkin sen täyteen lataillut, niin jos mulla vika uusiutuisi, niin hakisen ensimmäisenä ihan uuden akun. Motonetin akku maksaa sen 40€ ja kestää sen minkä kestää.

5tuumaa levitystä btw, tekee raptorista ihan eripelin. Et vaan jos joku miettii asiaa, että pitäisikö vähän levitellä, niin joo suosittelen. VAnha rapu oli vakiokuosissa, ja eroa on todellakin kuin yöllä j apäivällä.
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Kaarna
3WD
Mönkijä:: CF-Moto 500A

Viesti Kirjoittaja Kaarna »

Jani_rr kirjoitti:5tuumaa levitystä btw, tekee raptorista ihan eripelin. Et vaan jos joku miettii asiaa, että pitäisikö vähän levitellä, niin joo suosittelen. VAnha rapu oli vakiokuosissa, ja eroa on todellakin kuin yöllä j apäivällä.
Itellä on aina ollut pieni hinku laittaa spacerit, mutta en ole saanut vielä ainakaan mitään aikaiseksi :D
Mitäs muuta hyötyä niistä saa kuin vakautta ajettavuuteen? Ja missä hinnoissa mahtaa nuo spacerit yleensäkin liikkua?
Jani_rr
6WD

Tossa ravussa minkä ostin, niin oli jo valmiina leveämpi tukivarsi ja 5tuumaa leveämpi taka-akseli. Myös iskarit oli eteen päivitetty (fox float). Eli vähän arvokkaampi levitys, mut eiköhän noilla spacrereilläkin saa hyvän tehtyä. Muusta hyödystä en tiedä, mutta ennen joutui aina vääntää itteään mutkaan kun ajeli, mut nyt tuntuu että voi ajaa perspaikallaan ihan miten tahtoo :D ja todellakin helppo pitää luisussa, ja antaa mielestäni paljon rauhallisemman tuntuman, ja hallitsee paremmin sitä luistoa jos menee mutkaan kovempaakin. Tossa on myös ohjausiskari joka varmasti tekee myös oman tehtävänsä, ja laittaisin samalla myös sen jos alkaisin hakemaan niitä oikein namu ajo-ominaisuuksia. (huom, oma mielipiteeni)

Käyppä tuolla alla olevassa linkissä kattomassa noiden spacereiden hinnat, yms. Toimiva nettikauppa, ja olen useamman kerran tilannut ja aina on kotiin saapuneet, joskus jopa pienen bonuksen kanssa. Sieltä on mulla taas tilaus vetämässä. Hinnat on mielestäni kohtuulliset verrattuna Suomeen.

http://www.loeffler-quads.de/index.php
Eipä noi hinnan kiroissa ole. Alla linkki mistä löytyy spacereita.
http://www.loeffler-quads.de/index.php/ ... ml/page/12

Ps. Eka kerta ravulla kun odotan että saan laittaa kesänakit alle ja kahtoo miten toi potkii asvalttimutkapätkillä. Vakioalustaisella ravulla, ja laadukkaalla katurengassetillä ajettavuus oli musta aivan hirveä... Todennäköisesti jää toikin testiin (vaikka toimisikin) ja nappuloilla mennään kesälläkin, ja laitetaan ITP:n vanteet ja uuden karheet kesägummit niitä enemmän tarvitseville.

Ps. Jos jollain on nasta(ei piikki)nappularenkaat vanteineen (hyvä kuntoiset), ja haluisi vaihtaa katusetuppiin, niin laitahan viestiä.
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Panze83
3WD

Mittailin tolle rullakaasulle itse vaijerin pituudeksi 107cm ja kuori oli noin 91cm..
Kaippa tuo peukkukaasu on sillee paree, että saa enemmän liikuttua laitteen päällä painopisteen takia. :)
Yks kaveri ajo kilpaa mönkijällä nii se sano painavansa kaasua etusormella ku koko äijä roikkuu mönkijän ulkopuolella. :lol:

Mä tein tohon levitykseen köyhänmiehen ratkaisun.
Hommasin taakse noin 50mm spacerit kummallekkin puolelle ja edestä käänsin vaan vanteet väärinpäin. :D
Tuli huomattavasti tukevampi koko keksinnöstä!
Välillä jos eturengas tippuu johonki kuoppaan niin se lyö aika lujaa käsille. Ohjausiskari vois auttaa tähän jonkun verran...

Jani_rr
6WD

Tänks! mä olen alkanut olemaan jo vähän sinut tuon peukkukaasunkin kanssa, mut mun ajopaikoissa rullalla on mukavampi ajella. Mut sen takia ostin tuon hybridin, niin voi sitten myös peukuttaa jos semmoinen jossain taas parempi on, esim metässä. Helpompi mielestäni annostella, kuin "pika"kaasu. Toi levennys toimii varmasti ihan siinä missä muutkin :) Suosittelen tosiaankin sitä ohjausiskaria. Voit vaikka kaivaa nenää samalla kun ajat röykkäistäkin tietä.. Antaa todella paljon anteeksi ja ottaa iskut vastaan hienosti :) eilen tuli joku 60km ajeltua ja hauskaa oli vaikka tiet vähän jäässä olikin. Mut nyt on tullut 20cm lunta, niin voi sitä riemun määrää kun ettii auraamattoman tien, jossa "puuterilumi". Tänään ajetaan ja paljon! Etin kaikki alueen landetiet ja teen omat urat niille :D
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
Panze83
3WD

Joo se compo kahva olis ollu ratkaisu munki valinnan vaikeuteen seuraavaks. :lol:
Tasasella ehkä paree on se rulla ja maastossa peukkukaasu. Kunhan nyt jonkilainen vauhdin annostelija löytyy..

Joo oon mä joitain ohjausiskareita katsellu netistä. Ei vaan tahdo löytyä hinta/laatu suhteeltaan järkevää vaihtoehtoa. :? Vai olisko ehdottaa joitain edullista muttei ihan mitää kiina kökkö iskaria?

JOO!
Kyllä tuo lumi viimestään tuo sen sisäisen pikkupojan esiin. :lol: (Videon pätkää löytyy tosta allekirjotuksesta..)
Pitäis vaan se akku vaihtaa niin uskaltais lähtee kauemmaskin ja renkaat uusia kun ei noilla kuluneilla orkkis nappuloilla oikeen etene tuolla hanges..
Nuo käsisuojat oli kyllä mukava lisä näin talveksi. Ei sormet jäädy ihan heti. Lämpö kahvat vois kans olla hyvät, mutta ku ei se virta tunnu nytkään riittävän. :shock:

BTW!
Paljonkohan Raptori ylipäätään antaa latausvirtaa?

w-eagle
Noppeli

Viesti Kirjoittaja w-eagle »

Panze83 kirjoitti: BTW!!!
Onkos porukalla ollut ongelmia talvella akun kanssa?
Mulla viimeks rapu sammu "lennosta" kun laitto kytkimen pohjaan. Pyöritti suht kivasti, mutta ei käyntiin millään... :shock:
Sitten se alkoi vilkuttaa koodia 33 elikkäs sytkäpuolan vikaa.
Akku oli yön latauksessa ja mönkijä lämpösessä hallissa niin seuraavana päivänä ei tarvinnu ees sahata kun lähti käyntiin nätisti. Ajoin suoraa konttorille ja leimakin tuli. \:D/
Kesällä ei oo koskaan ollu mitään ongelmia...
Itsellä ilmeisesti juurikin tuo sama vika.. uutta akkua en ole kerennyt hankkimaan jotta varmaksi pääsis sanomaan.. mistä muuten näkyy koodit?
Jani_rr kirjoitti: Ps. Jos jollain on nasta(ei piikki)nappularenkaat vanteineen (hyvä kuntoiset), ja haluisi vaihtaa katusetuppiin, niin laitahan viestiä.
Multa löytyy käyttämättömät nastat vanteineen mut pitäs jostain piikit saada tilalle

Onko jollain tietoa miten helpolla saa takajarrun siirrettyä kahvalle? viime kesänäki varmaa neljäsosa kylä ajosta ajettii pelkillä takarenkailla ni antais vähä luottamusta kahvalla himmailla vetoja :biggrin:
Panze83
3WD

Hhmmm...
Täkäläiset prätkä stuntti heput on muistaakseni laittanu toisen satulan takajarrulle sitä käsijarrua varten. Se taitaa olla muutenkin varmin ja toimivin tapa toteuttaa tuo systeemi. Kai... :D

Jossain ulkomaan foorumilla oli noita koodeja. Siellä sanottiin myös että tuo sytkäpuolan vika saattaa johtua siitäkin jos niihin liittimiin menee vettä. :-k
Tuolloin pienestä ohjausvirheestä rapu ajautu kohti ojaa ja oli lumessa about valoja myöten. Eli ihan hyvin siellä on voinu olla vettäkin... Tästä oppineena laitoin akkunapa rasvaa liittimiin. Eikä ongelmaa ole sen jälkeen (ainakaan vielä) ollut... :)

Mulla olis muuten lähes ajamattomat maxxis razr2 piikkipyörät ja 9x9" käytetyt takavanteet... En oo ihan varma teenkö noilla renkailla mitään... Uudet nappula kumit tarttisin kuitenki. :)

Mäpäs laitan sen yleisimmät koodit listan tuohon alle...
Viimeksi muokannut Panze83, 14 Tammi 2015 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Panze83
3WD

Katsoaksesi koodit käännä virta avaimesta päälle, muttä älä käynnistä moottoria.

Kun "check engine" valo vilkkuu, se kertoo sinulle koodin.
Pitkät vilkahdukset tarkoittaa ensimmäistä numeroa ja lyhyet vilkahdukset toista numeroa.

Esim. kolme pitkää ja kolme lyhyttä vilkahdusta on silloin numero 33

Tässä lista yleisimmistä Yamaha Raptor 700 vikakoodeista. Ollos hyvä! :D

12 Crankshaft position sensor
13 Intake air pressure sensor (open or short circuit)
14 Intake air pressure sensor (hose line)
15 Throttle position sensor (open or closed circuit)
16 Throttle position sensor
21 Coolant temperature sensor
22 Intake air temperature sensor (open or closed circuit)
30 Lean angle sensor (latch up detected)
33 Ignition coil (faulty ignition)
41 Lean angle sensor (open or closed circuit)
42 Speed sensor/ Neutral switch
43 Fuel system voltage (monitoring voltage)
44 Error in writing the amount of CO adjustment on EEPROM
46 Vehicle system power supply (monitoring voltage)
50 ECU internal malfunction (memory check error)

Tarviiko suomentaa loppuun asti? :D

Vastaa Viestiin