INFO: Etuperän öljy on 2876251 jos on ADC
Re: INFO: Etuperän öljy on 2876251 jos on ADC
Nestesäiliöön samaa öljyä kuin etuperään ?
- sf-atv
- Tracks
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Viesti:
Joo jos aine on Demand Drive Fluid 2877926
Viimeksi muokannut Pappi, 27 Tammi 2015 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 3WD
- Mönkijä:: Sportsman 700efi
Mulle myytiin tämä öljy etuperään Motormanissa.http://www.ajbike.fi/product_info.php?c ... _id=106789 Ei taida olla ihan oikeaa tavaraa Polaris 700efi Sportsman 2006?
Kuinka usein ADC:n öljy tulisi vaihtaa & toimiiko alamäkijarru vain katkaisimen ollessa alamäkiasennossa ?
Mikä tuon ADC:n juju oli eli milloin sitä tulisi tai kuuluisi käyttää ?
Toimintaperiaatekin kiinnostaisi... ?
Anteeksi jos aihe on jo käsitelty. Olen dementikko
Mikä tuon ADC:n juju oli eli milloin sitä tulisi tai kuuluisi käyttää ?
Toimintaperiaatekin kiinnostaisi... ?
Anteeksi jos aihe on jo käsitelty. Olen dementikko

Voiko etuperän öljyn täyttää etuperän huohotinletkun kautta? Helpottais huomattavasti työtä.
Polaris sportsman 500 -13
Polaris sportsman 500 -13
-
- 6WD
- Mönkijä:: Honda 500FA
En kyllä ite täyttäs. Ohutta letkua ja kun sinne kuitenkin jää sitä öljyä ja pakkasella jähmii niin saattaa huohotus olla tukossa sitten. Ite oon lääkeruutalla laitellu öljyt nuihin ihan ropun kautta. Öljypullon korkkiin sopivalla meisselillä reikä ja ruuta siihen, pullo ympäri ja imasee ruutan täyteen. Ei tartte edes sotkea.
- Puuhis83
- Tracks
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Lääkeruutalla käy nätisti homma. Letkun pätkä vielä ruiskun päähän, ni avot. Pikku polleen meni joku kaks tuommosta ruutallista öljyä. Ekan kerran täytin ruiskun imemällä purkista, mutta sen verran tuo öljy meinaa vastustaa, että toisen ruiskullisen täytin kaatamalla ruiskuun.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O 2010
Tuota samaa pähkäilen itsekin. Eilen rupesin öljyjä vaihtamaan, kaikki muut onnistu "helposti" mutta etuperässä vielä homma kesken. Öljyt oli helppo höläyttää pois mutta täyttökorkki on aika paskassa paikassa. Pitää vissiin purkaa vinssirunko irti yms kaikki keulan palikat. On niin ahas paikka että ei saa 8mm kuusiokololla voimaa että sais ropun auki. Vai onko siihen joku kikka mitä en ole ymmärtänyt kokeilla?-Peltsi- kirjoitti:Voiko etuperän öljyn täyttää etuperän huohotinletkun kautta?

Teen muutenkin tässä huollossa rikoksen kun en käytä polariksen omia liemiä....
Etuperässä kyllä vaan kannattaa käyttää Polariksen liemiä. Jos pikällä kuusiokololla pääsee täyttö propun kimppuun, niin jatkovarrella sitä avaimeen saa lisää momenttia. Itselläni on warn vinssinrunko niin siinä pääsee hyvin pikällä kuusiokololla propunkimppuun.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Moi, ei kyllä itsellä onnistunut tuo etuperän öljyn vaihto ilman tuota vinssin irroitusta. Melkoinen homma kun on kyse öljyn vaihdosta. Kone -11 500 tr.
Semmoinen ajatus kävi mielessä että seuraavalla kerralla kokeilen kallistaa mönkijä kyljelleen ja kokeilla tyhjennyspropun kautta täyttää etuperän öljyt tai nostaa kone pystyyn. Onkos kukaan kokeillut?
Miten muilla tuo öljyn määrä itse en saanut menemään ohjekirjan määrää sinne, ei sieltä kyllä tullut poiskaan sitä määrää.
Semmoinen ajatus kävi mielessä että seuraavalla kerralla kokeilen kallistaa mönkijä kyljelleen ja kokeilla tyhjennyspropun kautta täyttää etuperän öljyt tai nostaa kone pystyyn. Onkos kukaan kokeillut?
Miten muilla tuo öljyn määrä itse en saanut menemään ohjekirjan määrää sinne, ei sieltä kyllä tullut poiskaan sitä määrää.
Viimeksi muokannut Pappi, 27 Tammi 2015 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O 2010
Juu warn vinssirunko miullakin. Pitää käydä tänään töiden jälkeen hakeen oikeen pitkä kuusiokoloavain, josko se siitä.Janishell kirjoitti: Itselläni on warn vinssinrunko niin siinä pääsee hyvin pikällä kuusiokololla propunkimppuun.
Tiiä sitten noista öljyistä Bel-Rayt lykkäsin/ lykkään joka kohteeseen. Koneella nyt ajettu 60h ja toinen huolto vasta. 1 huolto oli 11h kohalla kun liikkeestä aparaatin ostin. Tasku lampulla kurkin etuperän sisään tyhjennys ropusta niin näyttäs olevan sitä mustaa sonta vaseliinia siellä, tuota on vissiin olluna muillakin havaittavissa. Mistä johtunee? Laitan nyt Bel-rayt sinne ja jos renaa niin pesen kunnon myrkyllä etuperän sitten pollen omat ölpät. Hyvin tuo on toiminut tosin tähän mennessä.
Valmistajat suunnittelevat laitteensa vai omille öljyille suosiollisiksi jotta saavat siitä rahasampon.
Öljyt on kehittyneet 20v niin paljon ettei luulisi joka asian olevan niin merkinpäälle.
Itse tosin olen ollut erittäin uskollinen ja pistänyt aina maahantuojan suosittelemaa, mutta silti tuntuu särkyvän.
Öljyt on kehittyneet 20v niin paljon ettei luulisi joka asian olevan niin merkinpäälle.
Itse tosin olen ollut erittäin uskollinen ja pistänyt aina maahantuojan suosittelemaa, mutta silti tuntuu särkyvän.
-
- Noppeli
Mikä öljy tulee etuperän ja kardaanin väliseen pieneen osaan johon tulee läpinäkyvä letku jostain ylhäältä?
Miten tuo öljy saadaan vaihdettua kun ei tyhjennysproppua näy missään?
Miten tuo öljy saadaan vaihdettua kun ei tyhjennysproppua näy missään?
Siinä letkussa on juuri se ADC öljy, letku tulee purkista mikä on ylempänä siinä keulassa. Ilmausnipoista mitkä ovat perän päällä molemmin puolin se valuu ulos. kaada purkkiin uutta öljyä sitä mukaan kun kun tyhjenee niin saat helposti vaihdettua sitä