Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

1,8 bar :roll: oliskohan vihdin löytyny vika
no nyt se vaan on niin mukavaa
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Jos puhut bensanpaineista niin kyllä se vika varmaan siinä on :)
piekana
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
Mönkijä:: can-am outlander
Paikkakunta: nurmes

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja piekana »

minkäs tyyppinen polttoainesuodatin näissä 500 09 outlandereissa on kun ei minulla letkun välissä ollenkaan moista? mitä manuaalia tutkinu niin tankissa ilmeisesti ainut mikä on. onkos porukka uusinu niitä omiinsa aika ajoin? meleko tarpeelliselta kyllä tuntus jossain välissä kyllä uusia näissä ruisku laitteissa!
nahkahuppu
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Loka 2014 20:13

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nahkahuppu »

kone oli taas huollossa jarruista ja vikavalosta. jarruissa enää ns vanhaa jarrupalat, letkut, jarrusatulat ja jarrulevyt. kaikki muut on laitettu uusiin. mutta tämä mystinen vikavalon palaminen/vilkkuminen edelleen on päänvaiva. huollossa sanottiin että ei kannata huolestua vaikka palaa/vilkkuu koska käyttää jännitettä liian alhaalla. eikä jätä mitään vikakoodia. ei voi kuulemma olla mikään mekaaninen vika. mutta mitään ei vielä tässä vaiheessa tehdä.
katant
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Maalis 2008 18:33
Mönkijä:: Polaris Ranger

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja katant »

Nyt alko harmittamaan.. Perusteellista huoltoa G2 outille ja niinhän siinä kävi että öljypropun kierteet korkkas. :( Vähä oon puolustellu itelleni että oli pirun tiukassa merkkiliikkeen jäljiltä mut väliäkö tuolla. Kattelin helicoilia ja recoilia tuohon mutta varakierteeet on järestään aika pitkiä. Recoililla taisi olla lyhyt malli m12 12milliä pitkä. Jää kaulusta väkisin mikä estää loppuöljyn pois valumisen seuraavan kerran. Toinen vaihtoehto olisi tuo m14 kierteen teko. Onko kellään kokemusta tai toisia ideoita?
Polaris Ranger 1000 Nordic Pro -21
ex Can-Am 650 XT G2 2012
ex Arctic Cat 700 efi se 2008
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Hold my beer..
katant
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Maalis 2008 18:33
Mönkijä:: Polaris Ranger

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja katant »

Joo noita biltemojakin jo kattelin mut sit löysin paljon kehuja tuosta wurthin time sert sarjasta. Olis sopivan mittanen tuo oilpan sarjan 9,2milliä pitkä holkki. Voi olla aika tyyris. Täytyy huomen käydä kysymässä. Jollain jos olis jääny yli nii voisin ostaa?
Polaris Ranger 1000 Nordic Pro -21
ex Can-Am 650 XT G2 2012
ex Arctic Cat 700 efi se 2008
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

kyllä helicoileja voi katkoa minkä mittaisiksi haluaa
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Suosittelen vaihtamaan öljyt täyttökorkin kautta imemällä. Lähtee kaikki öljyt vek, jos et usko ni helppo testata... Nelisatkuissa on mangeetti propussa mikä kerää vaihteistosta irtoavan Miskan joka toki kansii joskus kattoo.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
katant
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Maalis 2008 18:33
Mönkijä:: Polaris Ranger

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja katant »

Nythän se on helppo kattoa miten imuletku taittuu kun tuli raavittua magneetonkoppakii irti että näki mittailla tota propun reikää. Kai se täytyy joku helicoili setti tilata jos sen saa kerran lyhennettyä sopivaksi.
Polaris Ranger 1000 Nordic Pro -21
ex Can-Am 650 XT G2 2012
ex Arctic Cat 700 efi se 2008
Avatar
teroyks
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Elo 2010 23:25
Mönkijä:: Can-am renegade 800 efi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja teroyks »

piekana kirjoitti:minkäs tyyppinen polttoainesuodatin näissä 500 09 outlandereissa on kun ei minulla letkun välissä ollenkaan moista? mitä manuaalia tutkinu niin tankissa ilmeisesti ainut mikä on. onkos porukka uusinu niitä omiinsa aika ajoin? meleko tarpeelliselta kyllä tuntus jossain välissä kyllä uusia näissä ruisku laitteissa!
Kyllä siellä suodatin pitäisi olla. Jos ei ole ja laitat niin hae brp suodatin (pieni kokoinen) tai autotarvikeliikkeestä. Va metallirunkoinen ruiskusuodatin. Muovinen ei kestä painetta.
Can Am Renegade 800
ex: Yamaha Wolverine 450
ex: TGB Blade 250
Uudenmaan mönkijät Ry
Mönkkärit Ry
Espoon Moottorikerho
Avatar
jyrinor
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Marras 2011 12:16
Paikkakunta: Pori

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jyrinor »

Pystyykö -09 800 renestä jotenkin varmistamaan että tunnit/kilometrit pitää paikkaansa?
Can-am renegade 800Xxc
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Nyt on pumppu vaihdettu ja savut otettu. Kone on aivan kun uusi laite. Mistä sitä tietää miten kauan sen pumppu on ollut alle sen vaaditun 3.5bar. Muista että olis ikinä ollut noin paljon vetoja :)
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

Kyllä se oli se bensapumppu. no siihen meni yli 2 vuotta mutta vika löyty.eniten v.....aa se että huollossa oli useita kertoja kiinni tietokoneessa ja testilenkin jälkeen sanottiin kyllä se toimii .nyt jos jollain on outoa tehon puutetta niin jenkkilästä uus pumppu 50 kotiovelle tultuna
no nyt se vaan on niin mukavaa
Rampee
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Marras 2013 17:18

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rampee »

Can-am 650 vm.-15 orkkis kahvanlämmittimet lämpeni tänään todella kuumaksi vaikka säädin oli ykkösellä. Kytkin ne pois päältä niin aina vain tuli kuumemmaksi vaikka valotkin sammui kytkimestä. Ei auttanut kuin sammuttaa kone. Kun käynnistin uudelleen lämppärit ei enää lämpene ollenkaan vaikka valot palaa kytkimessä. Onkohan ne kärähtänyt, ei kai voi olla eri sulaketta kytkimen valoille ja vastuksille?
Vastaa Viestiin