Joo elikkäs niinkun kerroin aikasemmin että laitan kuvia tänne kärrystäkin niin tässäpäs niitä olisi.
Koe ajuakin suoritettiin samalla tuossa 3m koivu kuidulla jota oli kaikkiaan noin 300 kilon edestä ja kävi pienimuotoinen vikojen ulos ajukin kun ahneuksissani koppasin kaikki kerralla eli tornin juuressa oleva pyörännapa antautui ja vääntyi mutkalle. Muuten kuormain toimi loistavasti nostosylinterin siirron jälkeen ja pienen hienosäädön jälkeen, joten näiden sanojen saattelemana joutuu tornia pajottamaan, sen jälkeen alkaa ketjukoteloiden loppuun teko ja vetomoottorin kiinnitys.
Käännössä on 400 moottori ja ketjulla välitetty tuohon torniin voima ja rajotettu vauhtia virtauksen säätö palikoilla jotka tarkkasilmänen huomaa ku kuvista, ilman nuita oli melko holtiton mutta nyt se alkaa pelittämään mielestäni aika hyvin tosin ei ole ihan niin tarkka kun oikea sylinterikäännöllä oleva torni
Joo tuota karikoita on tarkotus lyhentää semmonen 10 - 15 senttiä nyt niissä on taivutuksesta jäänyt hukka huolla ylhäällä ja tuohon alimman taivutuksen luokse alapuolelle tulee tuki raudat ettei väänny.
Niin ja lisäyksena vielä että kärryssähän on 50 cm jatkoperä tällähetkellä manuaalisesti mutta mahdollisesti tulee sylinteri käyttöiseksi jossain vaiheessa jos löytyy käypänen sylinteri.
joutuko vaihtaa jäykemmät jouset taakse? näyttäs melko raskaalta paketilta ja aisapainoa tyhjänä paljon? tuo jatkettava perä ehdoton tuon lyhyen kuormatilan takia, omassa kärryssäni nelimetrinen ja pitempi tahto keikata ja laahaa maata. laitoin 2 metrisen sisäputken runkopalkkiin, sen verran tiukka sovite etten tehny vielä edes lukitusta sille, kouralle vedän ulos ja sisälle tai sit peruuttamalla jotaki vasten.
Joo takana on lehtijousi kuorma jousena ja kärryssä tyhjänä tosiaan aisapainoo kiitettävästi mutta kun nuo vähäiset koivut kyydissä ja koura takana niin eipä ollutkaan enää aisapainoa hirveästi joten se on aika hyvin painotukseltaan eli jos pitkää kyydissä niin koura tuotava eteen että ei laahaa maahan ja aisapainoa edes jonkunverran ja kuormatilahan on 2.3 ja pisimmillään 2.8m
laita kuva siitä jousesta ja minkälaiset kiinnikkeet siinä on? aikomus oli laittaa kans kun ennättäis tekemään, sellanen mikä nopeasti paikalle ja tarvittaessa pois. nyt on catissa jäykemmät jouset ja kiritty säädöt pirun tiukkaan, ilman kärryä liian jäykkä, ja hidas ruveta kiertään iskarista säädöt löysälle ja taas jäykäks, joutuu ottaa renkaatki pois, että saa säätömutterin pyörimään, sen verta ahdasta jne..
No hittolainen tuohan ois pätevä ja vielä kun takis niin että saa käännettyä kononaan ympäri levyn, ois kätevä tyrkkiä aurapenkkoja ja kaikenlaisia muita semmosia kaikenlisäksi komea väritys ja teippaus!