Ostamassa rinconia
Ostamassa rinconia
Tervehdys, olen ostamassa -05 2500km ajettu ja n.450h honda rinconia. Mitä siitä kannattaisi käydä läpi tarkemmin?
Päällepäin siistin näköinen kampe, pikaisella testilenkillä kaikki vaikuttaisi toimivan, mutta renkaat on vaihdettu 27":n ja ääriasentoon käännettäessä ottaa rengas kiinni vinssin päätyyn, onko kellään tietoa saako mistään valmiita spacereita vanteen ja navan väliin, vai kannattako ruveta etsimään pienempiä renkaita?
Edit: Oletan että orggisrenkaat on 25"...
Päällepäin siistin näköinen kampe, pikaisella testilenkillä kaikki vaikuttaisi toimivan, mutta renkaat on vaihdettu 27":n ja ääriasentoon käännettäessä ottaa rengas kiinni vinssin päätyyn, onko kellään tietoa saako mistään valmiita spacereita vanteen ja navan väliin, vai kannattako ruveta etsimään pienempiä renkaita?
Edit: Oletan että orggisrenkaat on 25"...
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: Ostamassa rinconia
Pitäisi kyllä 27" renkaat mahtua pyörimään mukisematta rinconissakin. Joko siinä on rengaskulmat rajusti aurauksella tai sitten tukivarsi on vääntynyt tai runko kiero.
Re: Ostamassa rinconia
Voihan per... jos noin on, minä olin toiveissa että se johtuu vain liian suurista renkaista ja erikoisen mallisesta vinssistä! Ee taida olla mittää heleppoo konstia saaha selville onko runko kiero, muut kai saa selville mittaamalla ja vertailemalla pyörien ripustuksia.
Re: Ostamassa rinconia
Tai vakiovanne jolla 27" rengas osuu sinne vinssin päätyyn
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: Ostamassa rinconia
Samassa ajoporukassa oli aikonaan rinconissa 30 Mudlitet vakiovanteilla, enkä kyllä muista että olisi vinssiin ottanut kiinni tai muuallekkaan eteen. Astinlaudat toki oli rakennettu uudelleen ettei rappaa. Tuossa omassa rubiconissa on kesäisin myös vakiovanteilla 30" Mudlitet ja sama astinlauta-muutos siihen tehty. Mutta edessä ei kyllä tila lopu kesken. Veikkaisin vahvasti että liikaa aurausta josta johtuen ottaa kiinni. Ilmeisesti mistään isosta osumasta ei ole kyse?
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Re: Ostamassa rinconia
10.25 rengas ainakin ottaa johonkin kun kääntää linkkuun
ja höh tietenkin se on honda
Re: Ostamassa rinconia
Muita mittoja etusista en muista kuin sen 27", sen verran ottaa kiinni siihen vinssin päähän että kääntäessä huomaa, en usko että repii vinssiä irti. Jos ee muu auta, pitänee renkaan nappulaa vähä moralisoida. Tietysti aurauskulmat pitää tarkistaa ennen sitä!
Re: Ostamassa rinconia
riippunee myös minkä merkkinen vinssi sielä on paikallan. omassa oli ensin joku bronco ja siihen kyllä 27 rengas vastas, nykyään warnilainen eikä ole ongelmia
Re: Ostamassa rinconia
Muistaakseni cycle country, oliskohan ollu n.2000 paunan vinssi.
Re: Ostamassa rinconia
Omassa RInksussa 27" ITP mudlitet alla orkkisvanteilla.
Eturenkaat ottaa kiinni ääriasennoissaan sisälokasuojamuoveihin, Warnin vinssi keulilla eikä ota siihen kiinni.
Sisäluokasuojia olisi tarkoitus joskus vähän lämmittää ja painaa syvemmälle, pienestä on kiinni.
Eturenkaat ottaa kiinni ääriasennoissaan sisälokasuojamuoveihin, Warnin vinssi keulilla eikä ota siihen kiinni.
Sisäluokasuojia olisi tarkoitus joskus vähän lämmittää ja painaa syvemmälle, pienestä on kiinni.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Ostamassa rinconia
Kokeile, että suunnanvaihtaja toimii rutisematta. Huoltohistorian tarkastaminenkaan ei ole turhaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Ostamassa rinconia
Nyt on rincon pihassa, huomenna pittää ruveta öljyt vaihtelemaan ja muutenkin tutkimaan tarkemmin. Vinssin ongelma todennäköisesti ratkaistaan siirtämällä vinssiä muutama sentti sisemmäksi. Suunnanvaihtaja ei sen kummemmin rutise, jonkulainen kolahdus kuuluu, mutta se on ymmärtääkseni nomaalia.
Re: Ostamassa rinconia
Onko miten tärkeää laittaa moottoriin täsmälleen samaa öljyä(merkki, viskositeetti yms.) kuin edellinen öljy on ollut? Ymmärtääkseni kaikki öljy ei tule ulos moottorista/vaihdelaatikosta normaali vaihdon yhteydessä?
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Ostamassa rinconia
Oli joku toinenkin öljy mikä pelasi mutta suositus on se oma ölppä kun on niitä kitkapakkoja ym.siellä lootassa eli ei kannata säästää millään normi ölpillä. Saattaa pelata mutta hintaerolla ei korjata palaneita kytkimiä. Oisko ollu joku motulin ölppä tms.vaan en kyllä muista.
Ne öljyt valuu ulos tuskallisen hitaasti johtuen siitä että osa on siellä muuntimessa ja sumppukonehan tuo on muutenkin. Mutta vaihtaa ne mitä ulos tulee ja suotimen niin sillä pärjää.
Sen suunnanvaihtajan nimenomaan pitää lonksahtaa perille. Ja ennen ajoa muista käyttää se lämpöseksi ennen kuin yrität ajaa sillä. Syyt.a. Jos ryyppy on päällä niin kierrokset on hieman koholla ja laatikko saattaa olla kytkeytyneenä ja tässä kohtaa tulee suunnanvaihtajasta silppua kun tyrkkää vaihteen päälle. b. Koska tuo on sumppukone niin kylmät eli jäykät öljyt ei kerkeä kiertää ja öljynpaineet lootassa laskee ja pakat pääsee luistamaan.
Ja öljyt kannattaa pitää ylärajassaan varsinkin jos kikkailee nousuissa ja muutenkin.
Vaan hyvä on kaikkine omituisuuksineen mutta ei mikään salamalähtöpeli.
Ne öljyt valuu ulos tuskallisen hitaasti johtuen siitä että osa on siellä muuntimessa ja sumppukonehan tuo on muutenkin. Mutta vaihtaa ne mitä ulos tulee ja suotimen niin sillä pärjää.
Sen suunnanvaihtajan nimenomaan pitää lonksahtaa perille. Ja ennen ajoa muista käyttää se lämpöseksi ennen kuin yrität ajaa sillä. Syyt.a. Jos ryyppy on päällä niin kierrokset on hieman koholla ja laatikko saattaa olla kytkeytyneenä ja tässä kohtaa tulee suunnanvaihtajasta silppua kun tyrkkää vaihteen päälle. b. Koska tuo on sumppukone niin kylmät eli jäykät öljyt ei kerkeä kiertää ja öljynpaineet lootassa laskee ja pakat pääsee luistamaan.
Ja öljyt kannattaa pitää ylärajassaan varsinkin jos kikkailee nousuissa ja muutenkin.
Vaan hyvä on kaikkine omituisuuksineen mutta ei mikään salamalähtöpeli.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Ostamassa rinconia
Tommosta pääsin koittelemaan ja ei se kyllä ainakaan (Honda-traktorin) ostohaluja lieventänyt. Kivasti pelas vaihteisto ja menohalujakin oli "ihan liikaa" itselleni.
Vaikka ikääkin oli, käynti oli tasaista ja hiljaista.
Hieno peli kaikenkaikkiaan.
Vaikka ikääkin oli, käynti oli tasaista ja hiljaista.
Hieno peli kaikenkaikkiaan.