TRX500 FPA DCT

Keskustelua Honda mönkijöistä.
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja hape »

http://www.hondamonkijat.fi/mallisto/trx500fpa-dct

Tuossa tuli selattua hondamönkijöiden sivuja. Ja ei voi taas muuta ku ihmetellä että muuten loistavaan pakettiin oli jätetty taas yksi lapsus. Nyt kun on erillisjousitus ruisku ja kaksoiskytkin sekä tehostin saatu samaan runkoon niin jätetty se lukko pois... järjetöntä politiikkaa kyllä taas. Syksyllä vois kampetta uudistaa ja tuo olis erittäin mielenkiintoinen laitos. Toki ilman lukkoa suretracin kanssa pärjää mutta kerta se hondallakin on nyt saatavilla eikä mikään kuumin uutuus enää ole niin soisi sen olevan joka kamppeessa.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Honda powersports sivujen mukaan kaikissa rubiconin (2015) mallien teknisissä tiedoissa lukee näin:

"Direct front and rear driveshafts with TraxLok® and front differential lock" Elikkäs minä ymmärrän sen niin että kaikissa se lukko on. Katso täältä http://powersports.honda.com/2015/fourt ... tions.aspx

Edit. hondan facebook sivuilla kuva https://www.facebook.com/hondamonkijat/ ... =1&theater
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja hape »

Eli ilmeisesti lukko löytyy, mutta paikkansa pitäviä nettisivuja ei osata tehdä. :D kait nuo muut hyvät asiat kuitenkin paikkansa pitää. Ilmeisesti hidas/nopea alue valitaan rubiconin suunnan/aluevaihtajan tilalle tulleesta kepistä ja pakki naputellaan harmaasta napista kuten ns pikkuhondissa? Tuo onkin kakspiippunen juttu onko hyvä. Mutta ehkä siinä on enempi hyviä kuin huonoja puolia. Tähänkun sais vielä keltasen kilven persiiseen niin ois jo käsi ovenkahvalla. =D>
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tuota pakinkäyttöä on helpotettu punaisella vipstaakilla jota vedetään itseenpäin samalla kun napista kytketään pakki päälle. Pakille luonnollisempi paikka rubiconin tapaan olisi ollut vaihdekepissä, nyt sillä tosiaan valitaan hidas- tai nopea-alue.

Muutoinhan pakettina tuo on jo vähän sinnepäin :wink:
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja hape »

nuita hondan hintoja kun kattelee niin muilta merkeiltä saa saman kategorian laitteen kilvellä varustettuna samoihin hintoihin. Toki Honda takaa laadun, mutta pistää se miettimään. Onneksi ei olla jäneksen selässä tässä asiassa. Kattellaan rauhassa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ehdottomasti parhaita vekottimia mitä on markkinoilla.
Avatar
comman07
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Helmi 2015 00:57
Mönkijä:: TRX500FA RUBICON

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja comman07 »

siis tässä mallissa on molemmat lukot suretrac ja napista 100%.
ja suunnan vaihto on tottuneella käyttäjällä nopeampaa kuin muilla merkeillä, eikä käsiä
tarvi irrottaa kahvoista. :D
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja hape »

Eikös se ole kaikissa hondissa suretracin lisäksi se lukko jos on. Toistaseksi nyt vaan siirtyy haaveet kun tuli pärrä hommattua.
petaha82
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Touko 2011 05:55
Mönkijä:: Honda TRX 420 FA 2011

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja petaha82 »

Onko kukaan törmännyt tietoon huippunopeudesta?
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 13:59
Paikkakunta: FireRiver

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Darth »

Tuli jokunen tunti tuommosella ajeltua ja lyhyellä puolella napeilla ja automaatilla, vakiorenkailla rajoitin tuli 52km/h:ssa vastaan. Pitkän puolen nopeus ei niin paljoa kiinnostanut että olis tullu kokeiltua. Aivan helmi laite ajaa maastossa. 8)
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

hape kirjoitti:Tähänkun sais vielä keltasen kilven persiiseen niin ois jo käsi ovenkahvalla. =D>
Minä tulisin samasta ovenraosta :)
Neppailija
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Huhti 2015 09:37

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Neppailija »

Oisko kellään tietoa missä ois tämä malli koeajossa Keski-Suomessa. On ruvennu polttelemmaa aika paljon tuo Honda :D
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Komekilla on mutta taitaapi olla sawwoo enemmän ku Keski-Suomee. Nyt on kauppiaspäivät tuolla ja loppuviikosta esittelymallit (4kpl) myydään kuulemma "edullisella hinnalla."

Kannattaa kysäistä Jukalta tarkemmat tiedot! Näytillä myös traktorimallin prototyyppi tämän viikon (eli se mikä on kierrellyt messuja).

http://www.komek.fi/
Neppailija
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Huhti 2015 09:37

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Neppailija »

Pikkusen on kaukana tuo paikka. Kahtelin tuossa, että matkaa tulis semmoset 200 km sivu. Ja työt sotkee tälläviikolla niin pahasti tuota vapaa aikaa, että ei oikeen kerkee normaalien aukiolojen aikaan asioimaan. Onkohan ne kauppiaspäivät vielä lauantaina?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

En kysellyt, kiinnostus loppui omalla kohdalla siihen kun traktorimallia ei ollutkaan vaan pelkästään tätä DCT-mallia.
Tuolla yllämainitulla nettisivulla on ko. Jukan puhelinnumero josta tiedon varmasti saa.

Kyllähän tuon 200km ajaa nopsaan jos kunnon alennus tulee, jos siis koeajolaite kelpaa. Tietty renkaita ei kannattane lähteä tonne asti potkimaan.
Nakki
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Maalis 2015 15:36
Mönkijä:: TRX500FPE T3
Paikkakunta: Tornio

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Nakki »

Tännää tuli todistettua että tähän mahtuu pyörii 28" zillat ja paikallaa oli broncon naruvinssi. Eessä 10 levvet ja taakse 12..ja orkkis vanteilla
Kaikkea pittää kokkeilla,mutta huonoa vessapaperia vain kerran
Vastaa Viestiin