Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 02 Elo 2013 08:39
- Mönkijä:: CanAm Outlander 500 Max XT -1
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuohon takaswingin laakeriasiaan vielä. Sain vanhan laakerin irti, koko on 45x83x45. Näitä ei paikalliselta laakerikauppiaalta löydy, mutta googlettelun jälkeen löytyi tyypit: KOYO DAC4583CS62, FAG SA1019, SKF GRW234. Ebaysta onneksi löytyi sopiva, hinta alle puolen alkuperäisestä, joka oli yli 100€/kpl.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Haku ja löydä... Juu haku hakusessa
Nyt ei päivävänvalo riitä joten huomenissa kokeilen/testaan tuon ecun liittimen paikalla olemisen.
Mutulla vähän röplötti, kun laitoin käytiin?
Jännä juttu jos on ihan itsestään liukunut pois paikoiltaan. Notta noin kolme tuntia on sitten pois mittarista
Mika
Edittiä tälle päivälle: Eipäs kummentunut johtojen liikuttelulla
Merkillistä.
Ps. Nettiä tutkin ja tuo 1070h55 eli yhdellä desimaalilla 1070.9 näyttäisi olevan "magic number"
Eli tuntimittarista loppuu muisti.
Ratkaisuna näyttäsi olevan mittarin nollaus.

Nyt ei päivävänvalo riitä joten huomenissa kokeilen/testaan tuon ecun liittimen paikalla olemisen.
Mutulla vähän röplötti, kun laitoin käytiin?
Jännä juttu jos on ihan itsestään liukunut pois paikoiltaan. Notta noin kolme tuntia on sitten pois mittarista

Mika
Edittiä tälle päivälle: Eipäs kummentunut johtojen liikuttelulla

Ps. Nettiä tutkin ja tuo 1070h55 eli yhdellä desimaalilla 1070.9 näyttäisi olevan "magic number"

Ratkaisuna näyttäsi olevan mittarin nollaus.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistä voisi lähteä vikaa ettimään kun pihaa aurailee niin välillä vinssiltä katoaa virrat ja ei toimi myöskää flekti tai äänimerkkikään? Hetken päästä alkaa toimimaan normaalisti. 07 xt outlander kyseessä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
KaRRppa kirjoitti: onko ylä ja alapallonivelien vaihdossa mitään erikoista? Lisäksi takatukivarresta toiselta puolelta löytyi välystä ja hieman tuntuu narisevan.. Vaatiiko tuo erikoistyökalun jottai sais välyksen kirrattua ja onko hommana kuin työläs?
Millä konstilla oletta saanut yläpallot ylätukivarresta irti? Päällä lukkorengas ja pitäisi mennä läpi alaspäin ja ei kyllä varmaan millään konstilla irtoa..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ite just lauantaina vaihoin ne prässiä apuna käyttäen. Ei kannata alkaa leikkimään ja särkemään jollain kotikonsteilla. Meil on tuossa naapuritontilla moottorikoneistamo niin sai kätevästi prässättyä.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli nappasit ylätukivarret kokonaan irti? Pahimmoilteen joutuu vinssiä käyttää irti että saa etummaisen pultin tukivarresta pois.. Tuossa pähkäillessä tulin siihen tulokseen että tehtävä ulosvetäjä/painin työkalu tuota varten ja jos ei onnistu niin pajalle prässiin..
Edit. Eihä se ollu ku napata irti ku sopivat holkit löysi ja ruuvipenkillä puristi. Eiku alapallon kimppuu seuraavaksi.
Edit. Eihä se ollu ku napata irti ku sopivat holkit löysi ja ruuvipenkillä puristi. Eiku alapallon kimppuu seuraavaksi.
Viimeksi muokannut KaRRppa, 14 Huhti 2015 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 11 Huhti 2015 12:19
- Mönkijä:: EL Reino 2010
- Paikkakunta: Kerava
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
2010 EL Reinosta murtui edestä kallistuksenvakaaja siitä litteästä kohdasta puslan vierestä. Kaupasta uusi ja matka jatkuu.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu tukivarsi kokonaa irti. Ei tarvi muuta kun löysätä vinssi niin saa pultin pois. Mie vaihoin samalla kaikki nivelet ja puslat kun kerta auki otettiin. Raidetankojen päätkin pistin uusiks.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
mistäs ootte pyörän laakereita hommanneet?
pano se on huonokin
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sattuipa niin, että samalla reissulla peräkärry kolahti kantoon ja kärryn toinen pyörä tipahti kaarteessa ojaan. Molemmilla kerroilla tuli äkkipysäys. En kiinnittänyt niihin erityisemmin huomiota, koska vauhtikin oli hiljainen. Myöhemmin tuli ilmi tällainen juttu

Peltistä osaa jossa koukku on kiinni, ei ole tuettu juuri tuosta murtuman kohdalta. Pelti taipuu ja koukku vääntää korvaketta. Voimanvartta koukussa on 30 cm, joten aikamoinen vääntö kiinnitykseen kohdistuu. No osat uusitaan, mutta jotenkin kiinnitystä pitäisi vahvistaa, ettei uudelleen murru. Kalliita osia ja uuden samanlaisen vahinkoilmoituksen tekeminen voi herättää vakuutusyhtiössä ihmetystä. En keksi muuta kuin koukun varren lyhentämisen n. 10 cm. Silloin väännöstä saa kolmasosan pois. Onko jollakulla fiksumpia ideoita tai oletteko vahvistelleet kiinnitystä. Toivottavasti kuva näkyy, oli pientä ihmettelyä noiden kuvapalveluiden kanssa.
Peltistä osaa jossa koukku on kiinni, ei ole tuettu juuri tuosta murtuman kohdalta. Pelti taipuu ja koukku vääntää korvaketta. Voimanvartta koukussa on 30 cm, joten aikamoinen vääntö kiinnitykseen kohdistuu. No osat uusitaan, mutta jotenkin kiinnitystä pitäisi vahvistaa, ettei uudelleen murru. Kalliita osia ja uuden samanlaisen vahinkoilmoituksen tekeminen voi herättää vakuutusyhtiössä ihmetystä. En keksi muuta kuin koukun varren lyhentämisen n. 10 cm. Silloin väännöstä saa kolmasosan pois. Onko jollakulla fiksumpia ideoita tai oletteko vahvistelleet kiinnitystä. Toivottavasti kuva näkyy, oli pientä ihmettelyä noiden kuvapalveluiden kanssa.
Viimeksi muokannut vaughan, 03 Touko 2015 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: muokkasin kuvan näkyville
Syy: muokkasin kuvan näkyville
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuvahan ei tietenkään näy. Jatkan askartelua.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uusi yritys.
-
- 3WD
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
- Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
- Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juuri eilen tuttava joka näitä myypi kertoi että usseempaan yksilöön ovat näitä tämmösiä tappauksia joutunueet korjailemaan. Takuuseen kai ne ovat menneet jos sellainen on voimassa.
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
lehmonkel kirjoitti:Sattuipa niin, että samalla reissulla peräkärry kolahti kantoon ja kärryn toinen pyörä tipahti kaarteessa ojaan. Molemmilla kerroilla tuli äkkipysäys. En kiinnittänyt niihin erityisemmin huomiota, koska vauhtikin oli hiljainen. Myöhemmin tuli ilmi tällainen juttu
![]()
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itse aiheutettu ongelma ja sen ratkaisu. Eli tuli siirrettyä kilpi pois alkuperäiseltä paikalta ja samalla poistettua rekisterikilvenvalo. Tänään kun olin ajamaan lähdössä niin vastassa muutama vika -> Mittaristo pimeenä, ohjaustehostin ei toimi, kone ei vedä ja röpöttää... Vika paikallistui palaneeseen mittariston sulakkeeseen, eiku uutta sulaketta ja matka jatkuu... Eipäs jatkunutkaan kun sulake palaa heti kun virrat laittaa päälle. Pienen pään raapimistauon ja sätkän polton jälkeen mieleen tuli ne perkeleen rekisterikilvevalonjohdot jotka edellisenä päivänä tuli irroitettua. Ja sieltähän löytyi vika kaikkiin näihin ongelmiin. Yhteenvetona sanottakoon että mittariston kautta kiertää mitä ihmeellisempiä asioita 

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys