Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Se on se ns. "angle sensori", joka on hajalla, jos vaihteet ei toimi napista, on honukan ominaisuus.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Mulla on vm. 2006 nappivaihteinen TRX350. Nyt ajettu 1100 tuntia, 12000km. Angle sensor meni takuuseen juuri takuuajan loppumisen aikaan. Alkoi vilkuttaa näytöllä viivaa ja vaihteet ei aina vaihtuneet. Vika ilmeni järven jäällä vesisohjossa rypiessä. Muutoin ei ole ollut vikoja. Öljyn vaihdoilla on ajot menneet ja alkuperäinen akku meni vaihtoon viime talvena.
Lähtee narusta kovemmilla pakkasilla helpommin käyntiin, kuin startilla. Jos ei toisella vedolla lähde, niin ihme. Taitaa kipinä olla "vahvempi" narulla käynnistettäessä, kun ei mene virtanen startin pyöritykseen. Lähtee kyllä startillakin, ei sen puoleen.
Viime talvena oli takarenkaissa salmiakkikuvioiset piikkiketjut. Parina viimetalvena on järvenjäällä ajot olleet aikamoista rypemistä ja ketjut auttoi kummasti etenemistä.
350 trx ei ole mikään tehopommi, mutta "kova" vaihteisto taitaa hukata vähiä tehoja vähemmän, kuin jos olisi variaattoriveto. 26 tuuman mudlite xl-renkaat mahtuu pyörimään ja normiajossa teho riittää. Takapyörien ketjut oli kiristetty aika tiukalle, että mahtuu pyörimään.
Liikkeelle lähtö raskaamman puukuorman kanssa on tiukempaa. Mutta kun katsoo vähän, mihin koneen pysäyttää ennen puiden lastaamista, niin ei ole ongelmia ollut. Mutta on muistettava, että ei mopolla mahottomia.
Lähtee narusta kovemmilla pakkasilla helpommin käyntiin, kuin startilla. Jos ei toisella vedolla lähde, niin ihme. Taitaa kipinä olla "vahvempi" narulla käynnistettäessä, kun ei mene virtanen startin pyöritykseen. Lähtee kyllä startillakin, ei sen puoleen.
Viime talvena oli takarenkaissa salmiakkikuvioiset piikkiketjut. Parina viimetalvena on järvenjäällä ajot olleet aikamoista rypemistä ja ketjut auttoi kummasti etenemistä.
350 trx ei ole mikään tehopommi, mutta "kova" vaihteisto taitaa hukata vähiä tehoja vähemmän, kuin jos olisi variaattoriveto. 26 tuuman mudlite xl-renkaat mahtuu pyörimään ja normiajossa teho riittää. Takapyörien ketjut oli kiristetty aika tiukalle, että mahtuu pyörimään.
Liikkeelle lähtö raskaamman puukuorman kanssa on tiukempaa. Mutta kun katsoo vähän, mihin koneen pysäyttää ennen puiden lastaamista, niin ei ole ongelmia ollut. Mutta on muistettava, että ei mopolla mahottomia.
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Kovan laatikon hyötysuhde on selkeästi parempi kuin variaattorin. 350:ssä on myös kohtalaisen lyhyet välitykset. Ykkönen on noin 16% lyhyempi kuin 420:sessa. Tuossa on myös vastaavan tyyppinen putkitettu, vesitiivis taka-akseli kuin Foremaneissa. Kestävä ja huoleton rakenne työkäytössä.janppi kirjoitti:350 trx ei ole mikään tehopommi, mutta "kova" vaihteisto taitaa hukata vähiä tehoja vähemmän, kuin jos olisi variaattoriveto.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Vai ei ole muka tehoa, minä en ole vieläkään uskaltanu ku kerran 4.vaihteella käyttää. Silloinkin jo mentiin muna-asennossa sellasta haipakkaa että oksat pois. Runkoputken tarrassa komeilee teholukema 14, 3 kw, notta tehoa löytyy. Samassa tarrassa ilmoitetaan kuivapainoksi 238 kg, mikä osaltaan selittää liikkuvuutta.
Edit. Se tosin unohtu mainita että oma puutarhamönkijä on malliltaan fm, eli en pääse osalliseksi näistä angle sensori murheista.
Edit. Se tosin unohtu mainita että oma puutarhamönkijä on malliltaan fm, eli en pääse osalliseksi näistä angle sensori murheista.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Terve! Meinasin mennä katsomaan tuossa itselle ensimmäiseksi mönkkäriksi hondan trx 350 fe -05 ajettu 4500km/600h. onko noissa ollut mitään suurempia vikoja?
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Käytetyissä ratkaisee merkistä riippumatta varsinkin se, miten laitetta on käytetty ja huollettu. Jos se puoli on kunnossa, ei siinä pitäisi mitään ihmeellisiä ongelmia olla. Mukava laite, hieman pienikokoinen isommille kuskeille. Oma suosikkini Honda-mallistosta.
Talvella FE-malleissa oli oman kokemuksen perusteella ongelmia lumikeleillä auratessa. Nappivaihteissa on etuja, mutta käyttömukavuus ei ole kaikilta osin paras mahdollinen. Jos ne kuitenkin toimivat kaikkina vuodenaikoina, niin hyvin pärjää senkin suhteen.
Käytettyä ostaessa pitäisi katsoa ensin yksilö ja sitten vasta merkki. Mikä tahansa laite voi olla pommi, jos aiemmat käyttäjät ovat hölmöilleet sen kanssa.
Talvella FE-malleissa oli oman kokemuksen perusteella ongelmia lumikeleillä auratessa. Nappivaihteissa on etuja, mutta käyttömukavuus ei ole kaikilta osin paras mahdollinen. Jos ne kuitenkin toimivat kaikkina vuodenaikoina, niin hyvin pärjää senkin suhteen.
Käytettyä ostaessa pitäisi katsoa ensin yksilö ja sitten vasta merkki. Mikä tahansa laite voi olla pommi, jos aiemmat käyttäjät ovat hölmöilleet sen kanssa.
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Otsikon mukainen laitos tuli hankittua. Ajettu 200h ja 1500 km. Teki mieli kokeilla Hondaa, kun sillä tuntuu olevan niin kovan koneen maine ja toisaalta pienirunkoinen voisi metsäajossa olla näppärämpi. Ensivaikutelma laitteesta on kyllä positiivinen. Ihan kuin olisi rukkaset vaihdettu sormikkaisiin, kun tuollaisen pienemmän kamppeen sarviin istuu. Kone ei ole lainkaan niin tehoton, kuin numeroiden perusteella luulisi. Kova vaihteisto vaikuttaa näemmä paljon. Mutkaisella metsäautotiellä aivan riittävästi kulkupuolta. Jousitus hieman pomputtaa, mutta eihän tuo mikään crossimönkijä olekaan. Aiemmin olen 350 Big Bearin omistanut, mutta se on kyllä tämän rinnalla ihan täysi lelu ja se jos mikä on lussu peli kulkemaan.
Ihan ei ongelmaton alkutaival ole ollut. 5km ajon jälkeen hävisi peruutusvaihde. YoTuubia katsomalla löytyikin tyypillinen ongelma, eli edellinen omistaja käynyt risukossa ja yksi risu moottorin alla edelleen, joka oli tökännyt pakkianturilta johdon irti. Johto takaisin ja pakki löytyi. Jatkojalostuksena etsitään tähän pe levyä ja teemmä kunnon pohjapanssarin.
Ihan ei ongelmaton alkutaival ole ollut. 5km ajon jälkeen hävisi peruutusvaihde. YoTuubia katsomalla löytyikin tyypillinen ongelma, eli edellinen omistaja käynyt risukossa ja yksi risu moottorin alla edelleen, joka oli tökännyt pakkianturilta johdon irti. Johto takaisin ja pakki löytyi. Jatkojalostuksena etsitään tähän pe levyä ja teemmä kunnon pohjapanssarin.
Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
https://www.nettimoto.com/honda/trx/2207724
Jos haluaa välttämättä hienon kolmipuokin, niin tuossa voisi olla; hintakin kunnon mukainen.
Jos haluaa välttämättä hienon kolmipuokin, niin tuossa voisi olla; hintakin kunnon mukainen.
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
25" ITP Mud Litet on tuohon uutena asennettu. Varmaan ihan ok yleisrengas, mutta kun tallista löytyy uudenkarheat Maxxis Zilla 27" renkaat SS:n aluvanteilla, niin pitihän niitä sovittaa. Hyvin mahtuvat, vaan kun ovat olleet aiemmin Brute Forcessa, niin taakse pitää hankkia näköjään 2" levittävät sovitteet.
Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
Pitäisin ennemmin nuo 25 mudlitet, jaksaa paremmin pyöriä kun kehä on pienempi ja renkaat kevyemmät. Saattaa 27:lla loppua puhti koneesta.... ainakin pehmeellä.
Re: Kannattaako ostaa TRX350 FE -06
No kokeillaan. Jos eivät toimi, niin vaihdan takaisin. Kuitenkin kun setti on jo olemassa, niin sama kokeilla. Nuo 27" Zillathan ovat saman kokoiset, kuin useiden valmistajien 26 tuumaiset ja kun ne laittaa ITP:iden viereen, niin halkaisijan ero ei ole kahta tuumaa. Kuvion korkeus vaan on lähes kaksinkertainen tuohon ITP:n pikkulappuun verrattuna. Ja tuo Zilla on paras talvirengas mistä on omakohtaista kokemusta.
Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL