SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
Laitoin kasariin mikunin 195 pääsuuttimen ja 50 tk suuttimen. Mistä johtuu että äänet hiljenivät ja pehmenivät selvästi?
Mittarin mukaan seos saisi olla vielä vähän rikkaammalla täyskaasu kiihdytyksissä. Neula on mikunin ja sokka on alimmassa pykälässä. Tuntuu olevan hengityspuoli kohdillaan koneessa kun noin isoa suutinta tarvitsee.
Mittarin mukaan seos saisi olla vielä vähän rikkaammalla täyskaasu kiihdytyksissä. Neula on mikunin ja sokka on alimmassa pykälässä. Tuntuu olevan hengityspuoli kohdillaan koneessa kun noin isoa suutinta tarvitsee.
Re: SMC Wildcat 500
Rikas seos --> heikompi palotapahtuma --> pehmeemmät äänet.
Sanooko persdyno samaa että tarvii noin paljon soppaa? Ei kande luottaa liikaa mittariin..
Sanooko persdyno samaa että tarvii noin paljon soppaa? Ei kande luottaa liikaa mittariin..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
Noinhan se varmaan menee. Hyvin tuo tuntuu ainakin kulkevan. 142km/h mittariin ja kiihtyvyydessä ei mitään valittamista. Kiertää hyvin rajoittajaan yms. Ainoa pieni nykiminen/puutuminen tapahtuu n. 1/8 kaasulla kun ajaa tasaista nopeutta. Mittari näyttää seokseksi n.0.82. Tuohon kaasun alueeseen ei vissiin pitäisi vielä pääsuttimen vaikuttaa?
Aloin miettimään tuon lambdan paikkaa tuossa putkessa. Se on siitä alkuperäisen takavaimentajan liitoksesta noin 10cm taaksepäin. Onko tuo liian takana josta voisi johtua tuo väärä seosmittarin lukema? Edessäpäin näytti olevan aika ahdasta sijoittaa lambda. Missä se muilla on?
Aloin miettimään tuon lambdan paikkaa tuossa putkessa. Se on siitä alkuperäisen takavaimentajan liitoksesta noin 10cm taaksepäin. Onko tuo liian takana josta voisi johtua tuo väärä seosmittarin lukema? Edessäpäin näytti olevan aika ahdasta sijoittaa lambda. Missä se muilla on?
Re: SMC Wildcat 500
Varastettu SMC Wildcat 500RE 2012 malli Lahden kiveriöstä. Ilmeisesti pakettiautolla viety. Ilmoitelkaa jos tulee myyntiin osia tai mitään kyseiseen mönkkäriin liittyvää.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Re: SMC Wildcat 500
Kellään mitään tietoa käykö minkään muun mönkijän alustan osat näihin? Tarkennettakoon vielä että yläpallonivelet ois hakusessa.
SMC Wildcat 500
Tuli nyt ostettua ensimmäinen mönkijä, smc wildcat re.
Ajattelin tässä tehdä pienimuotosen huollon kun ei oo havaintoo koska on tehty. Mitä tulppaa olette käyttäny kun tarvis huomena hakee enkä oo vielä kerenny vanhaa ottaan pois?
Mitenkäs toi jakopään "rallatus", kuullostaa omaan korvaan vähän epäilyttävältä? Kuuluuko muilta jakoketjun rallatus selvästi vai onko toi mun tiensäpäässä?
Sit on viä semmonen kun kaasun laittaa pohjaan niin hetken rötää ja sit alkaa kiertää että mikä vois olla vikana? Kaasarina on se orkkis mikuni.
Ajattelin tässä tehdä pienimuotosen huollon kun ei oo havaintoo koska on tehty. Mitä tulppaa olette käyttäny kun tarvis huomena hakee enkä oo vielä kerenny vanhaa ottaan pois?
Mitenkäs toi jakopään "rallatus", kuullostaa omaan korvaan vähän epäilyttävältä? Kuuluuko muilta jakoketjun rallatus selvästi vai onko toi mun tiensäpäässä?
Sit on viä semmonen kun kaasun laittaa pohjaan niin hetken rötää ja sit alkaa kiertää että mikä vois olla vikana? Kaasarina on se orkkis mikuni.
Re: SMC Wildcat 500
Röpötykseen:
Kuulostaa siltä että ei saa tarpeeksi ilmaa. Putsarin pesu ja öljyäminen ja ilmanputsarin koppaan poralla reikiä. Tämä auttoi itsellä kun vaihdoin suuttimia.
Yläpalloihin:
Marssin suoraan MotorPoweriin ja myyjä mittaili ja etsi oikeat eri valmistajalta. Maksoi kolmanneksen maahantuojan ryöstöhintoihin verrattuna. Samoin tein raidetankojen ja niiden päiden kanssa. Muistaakseni Dinli 700 oli malli, mutta en ole varma.
E: lueskelin kauhulla noita kirjoituksia että näissä ja 450 Dinleissä pitää ketjua vaihdella 6000 km. välein. En tiedä että tuleeko itselläni pieni rallatus sieltä vai ihan vaan vetävistä ketjuista. 14500km. Mittarissa, kolmeen kertaan ketju tarkistettu ja vielä kiristimessä puolet jäljellä. Myöskään välyksille ei ole tarvinnut tehdä mitään.
E2: Tötö tulppaa olen itse käyttänyt: NGK DCPR8E "irto nipalla"
Sopivuudet:
- 500 Outlaw 06->07 DCPR8E
- 500 Predator 03->07 DCPR8E
Motonetissä 7,9€
Kuulostaa siltä että ei saa tarpeeksi ilmaa. Putsarin pesu ja öljyäminen ja ilmanputsarin koppaan poralla reikiä. Tämä auttoi itsellä kun vaihdoin suuttimia.
Yläpalloihin:
Marssin suoraan MotorPoweriin ja myyjä mittaili ja etsi oikeat eri valmistajalta. Maksoi kolmanneksen maahantuojan ryöstöhintoihin verrattuna. Samoin tein raidetankojen ja niiden päiden kanssa. Muistaakseni Dinli 700 oli malli, mutta en ole varma.
E: lueskelin kauhulla noita kirjoituksia että näissä ja 450 Dinleissä pitää ketjua vaihdella 6000 km. välein. En tiedä että tuleeko itselläni pieni rallatus sieltä vai ihan vaan vetävistä ketjuista. 14500km. Mittarissa, kolmeen kertaan ketju tarkistettu ja vielä kiristimessä puolet jäljellä. Myöskään välyksille ei ole tarvinnut tehdä mitään.
E2: Tötö tulppaa olen itse käyttänyt: NGK DCPR8E "irto nipalla"
Sopivuudet:
- 500 Outlaw 06->07 DCPR8E
- 500 Predator 03->07 DCPR8E
Motonetissä 7,9€
- nikob
- Tracks
- Viestit: 1105
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
- Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: SMC Wildcat 500
Onko sulla TN viellä ihan orkkis jakoketju menossa?
Itsellä Dillessä alkuperäinen ketju paikallaan, eikä mielestäni pidä ääntä. Tiheät öljynvaihto välit ja pidemmät välitykset tietysti auttanut jonkin verran varmasti asiaa. Vetävistä ketjuista ainakin itsellä kuuluu ääntä.
Itsellä Dillessä alkuperäinen ketju paikallaan, eikä mielestäni pidä ääntä. Tiheät öljynvaihto välit ja pidemmät välitykset tietysti auttanut jonkin verran varmasti asiaa. Vetävistä ketjuista ainakin itsellä kuuluu ääntä.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Re: SMC Wildcat 500
On orkkis ja uusi odottanut toimettomana kun uskoin intternettiä ja hommasin etukäteen. Itsellä myös pitkät välitykset kun ajelen pidempiäkin matkoja aina kun mahdollisuus. Öljyjä vaihtelen välillä vähän huvikseenkin kun ei maksa käytännössä mitään, joten 1000km. ei ole ollut samat öljyt kuin kerran tai kaksi.
Testasin löysäämällä ketjuja niin ääni selvästi koveni ja luonnollisesti pienissä nopeuksissa, joten olen varma että ääni tulee niistä. Jokainen uskoo toki omalla vastuullaan, ihan niin kuin itsekin uskoin ja ostelin hyllyyn pölyttymään osia jotka maksaa kymmenen öljynvaihdon verran
E: niin ja öljynsuodatinkin maksaa kokonaiset 3,9€
Testasin löysäämällä ketjuja niin ääni selvästi koveni ja luonnollisesti pienissä nopeuksissa, joten olen varma että ääni tulee niistä. Jokainen uskoo toki omalla vastuullaan, ihan niin kuin itsekin uskoin ja ostelin hyllyyn pölyttymään osia jotka maksaa kymmenen öljynvaihdon verran

E: niin ja öljynsuodatinkin maksaa kokonaiset 3,9€
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: SMC Wildcat 500
Sulla on siis n.339€ jakopään osatko hyllyssä pölyyntymässä? Jos näin on niin vähän arvokkaalta kuulostaa. Ketjun ja kiristimen lisäksi ilmeisesti jotain muutakin. Mitä setti sisältää? Jos on joutilaana, niin mulle voi kaupitella ketjua ainakin.TN kirjoitti:osia jotka maksaa kymmenen öljynvaihdon verran
Mitä tarkoitat tällä?TN kirjoitti:ja vielä kiristimessä puolet jäljellä.

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: SMC Wildcat 500
Se oli hymiöllä varustettu se hinta. oliskohan tuo ollu 70€ tms. mitä ketjusta maksoin. Siitä on jo 6tkm. aikaa niin en ole aivan varma(mönkijä seisoi vuoden hallissa tuossa välissä lisäksi). Pidän ketjun vielä itsellä kun noita kilsoja tulee ihan ok vauhtia niin ei tarvitse uudestaan ostella.
Olin ostanut ketjun, ja laahaimet tilannut varuiksi hyllyyn valmiiksi kun olin varma että ääni kuuluu siitä niin olin myös varma että oli päässyt kiristin loppuun ja mahdollisesti myös laahaimet kuluneet. Suvusta löytyy henkilö joka huoltaa mönkijöitä työkseen niin ajattelin tehdä hänen opastuksellaan harjoituskerran. Sanoi heti että ketju on oikealla kireydellä. Löysäsi siten että nähtiin miten paljon kiristimellä oli vielä varaa, ja hänen mukaansa niistä arvoista oli vielä puolet jäljellä kiristimellä toimia kunnes tarvitsee vaihtaa ketjua uuteen. Dinlit yleisimpiä mitä huoltaa, mutta yksi Wildcattikin oli lähihistoriasta.
Paljon olen näiden kanssa puuhastellut, mutta ketjua en ole koskaan vaihtanut niin voin vain luottaa tässä vaiheessa hänen kommentteihin. Ei ole omia ammattimaisia kokemuksia, eli vastuu siirtyy kuulijalle ettei tule kellekään paha mieli jos jotain sattuukin näiden pohjalta.
E: Öljyt saan kaverin kautta niin tulee aika halvaksi vaihdella, vaikka ei se normi hinnoillakaan kallista ole.
Olin ostanut ketjun, ja laahaimet tilannut varuiksi hyllyyn valmiiksi kun olin varma että ääni kuuluu siitä niin olin myös varma että oli päässyt kiristin loppuun ja mahdollisesti myös laahaimet kuluneet. Suvusta löytyy henkilö joka huoltaa mönkijöitä työkseen niin ajattelin tehdä hänen opastuksellaan harjoituskerran. Sanoi heti että ketju on oikealla kireydellä. Löysäsi siten että nähtiin miten paljon kiristimellä oli vielä varaa, ja hänen mukaansa niistä arvoista oli vielä puolet jäljellä kiristimellä toimia kunnes tarvitsee vaihtaa ketjua uuteen. Dinlit yleisimpiä mitä huoltaa, mutta yksi Wildcattikin oli lähihistoriasta.
Paljon olen näiden kanssa puuhastellut, mutta ketjua en ole koskaan vaihtanut niin voin vain luottaa tässä vaiheessa hänen kommentteihin. Ei ole omia ammattimaisia kokemuksia, eli vastuu siirtyy kuulijalle ettei tule kellekään paha mieli jos jotain sattuukin näiden pohjalta.
E: Öljyt saan kaverin kautta niin tulee aika halvaksi vaihdella, vaikka ei se normi hinnoillakaan kallista ole.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 28 Elo 2010 11:11
- Mönkijä:: SMC wildcat 500
- Paikkakunta: Loppi
Re: SMC Wildcat 500
Kyselläämpä arvon villikissojen omistajilta mitenkä on vehkeet pelittäneet?
Onko ollut mitään suuria vikoja? Paljoko teillä on kateissa parhaimmillaan mittarissa kilometrejä?
Ollut pikkasen kuumetta hommata tuommonen wildcat 500, siksi vaan kyselen. Kiikarissa oleva yksilö on 9900km ajettu, on sliparia ym...
Mistä ootte hommaillu varaosat tähän, käykö esim. jostain muista malleista pallonivelet ja raidetangot(päät) ym?
Mitenkäs tuon nokkaketjun kanssa? Ootteko vaihdelleet kun dinleillä ajavat tuntuvat noita vaihtelevan?
Kiitos jo etukäteen (ostopäätökseen) vaikuttavista tiedoista
Onko ollut mitään suuria vikoja? Paljoko teillä on kateissa parhaimmillaan mittarissa kilometrejä?
Ollut pikkasen kuumetta hommata tuommonen wildcat 500, siksi vaan kyselen. Kiikarissa oleva yksilö on 9900km ajettu, on sliparia ym...
Mistä ootte hommaillu varaosat tähän, käykö esim. jostain muista malleista pallonivelet ja raidetangot(päät) ym?
Mitenkäs tuon nokkaketjun kanssa? Ootteko vaihdelleet kun dinleillä ajavat tuntuvat noita vaihtelevan?
Kiitos jo etukäteen (ostopäätökseen) vaikuttavista tiedoista

Re: SMC Wildcat 500
Ihan hyvä vehje se on, ainut mikä itellä oli hampaankolossa niin nivelet ei ollu mitenkään mitoissaan, jouduin kaikki puslat teettää pajalla oikean kokoiset kun ei kiinanpojat osannu, lamoshan tätä ei tietenkään myöntänyt vaan sanottiin että 'kuuluu asiaan', ei haittaa ajoa ellet ole pikkutarkka hifistelijä niinkuin minä
puhuttiin ehkä millin klapista... ja tämä siis jo tehtaalta tullessaan.. Sama koskee etuiskareitten yläsovitepaloja.
Kone siinä on varma ja hyvä, ei mitään ongelmia koskaan, puhtaat öljyt koneessa ja jakoketjun kun vaihtaa ennenkun kiristimessä loppuu vara ja venat säätää kerran vuodessa vaikka talven aikana..
Nivelet ja kaikki ostin lamokselta, sillä taitaa olla vieläkin aikamoinen monopoli wildcatin varaosien kanssa..
Jos ostat RE-mallin niin suosittelen teettämään takaakselin jossain sorvaamossa, jos yhtää tykkäät suditella kuivalla, on meinaan aika tinaa, kapeammassa mallissa ei niinkään haittaa.. itellä meni kesässä kolme alkuperäistä ennenkuin teetin uuden kovemmasta matskusta.

Kone siinä on varma ja hyvä, ei mitään ongelmia koskaan, puhtaat öljyt koneessa ja jakoketjun kun vaihtaa ennenkun kiristimessä loppuu vara ja venat säätää kerran vuodessa vaikka talven aikana..
Nivelet ja kaikki ostin lamokselta, sillä taitaa olla vieläkin aikamoinen monopoli wildcatin varaosien kanssa..
Jos ostat RE-mallin niin suosittelen teettämään takaakselin jossain sorvaamossa, jos yhtää tykkäät suditella kuivalla, on meinaan aika tinaa, kapeammassa mallissa ei niinkään haittaa.. itellä meni kesässä kolme alkuperäistä ennenkuin teetin uuden kovemmasta matskusta.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: SMC Wildcat 500
n. 16500km. taitaa olla mittarissa. Kaikki nivelet menneet kerran vaihtoon, sekä taka-akselin laakerit. Niin ja onhan tuo akkukin tullut kertaalleen vaihdettua, mutta eipä tuo ole itse kikottimen vika. Muuten mennyt tuunaillessa ja öljyjä/filttereitä vaihtaessa. Menin itse Motor Poweriin vanhojen nivelien kanssa ja uudet löytyi toiselta merkiltä. Raidetangon päät oli jostain muusta, mutta oliskohan pallonivelet olleet Dinli 700 mutamönkijästä.
Taka-akseli on myös alkuperäinen vaikka on monen eri ukon, ja eri painoisen ukon toimesta suditeltu ihan missä sattuu ja hypytettykin ihan urakalla. Katteet on paperia 25c pakkasella, mutta eipä tuo ämpärimuovissa yllättänyt. Kaatanut en ole, mutta kyytiä on kampe saanut niin että uskallan suositella varauksetta.
Nokkaketju alkuperäinen ja talven aikana kun purin ja kävin kaiken läpi, oli kiristimellä vielä puolet varaa tehdä töitä. Ainakin itsellä, ja jollakin muulla tässä topicissa maininneella pieni rallatus kuuluu ihan vetävistä ketjuista, testasin löysäämällä ketjuja niin rallatus voimistui.Venoja ei ole tarvinnut säätää, tarkistettu yli viisi kertaa. Katsastuksessakaan ei löytynyt mitään muuta huomautettavaa kuin äänet vakioputkella, mutta omaa tekoa oleva killeri hoiti homman ja leima lappuun. Kone on yksinkertaisesti loistava ja varmatoiminen. Tehoakin riittää vaikka sitä haluisi toki aina lisää. Lamokselta hommattu tehoputki on järjettömän äänekäs näin teini-iän ylittäneelle kuskille, joten hyvistä killereistä otetaan mielellään vinkkiä vastaan. Usemman Stormin killerin olen testannut mutta meteli sitä luokkaa ettei radiota kuule ajellessa. Itsellä RE, mutta kapeampikin malli muuttuu ihan samalla tavalla 100 kertaa paremmaksi ajettavaksi kun heittää etulokarit mäkeen. Tein itse renkaan myötäiset lokarit, jotka ei tosin tällä hetkellä ole kiinni kun meinasin niihin kiinnittää ajovalot jäärata-ajeluita varten, niin osoittaa edes joskus valot oikeaan suuntaan. Kolmas crossi menossa ja seuraavaksi KTM 525 koneellinen kampe tai ruiskuRaptori, muuten tuskin tästä luovun.
Taka-akseli on myös alkuperäinen vaikka on monen eri ukon, ja eri painoisen ukon toimesta suditeltu ihan missä sattuu ja hypytettykin ihan urakalla. Katteet on paperia 25c pakkasella, mutta eipä tuo ämpärimuovissa yllättänyt. Kaatanut en ole, mutta kyytiä on kampe saanut niin että uskallan suositella varauksetta.
Nokkaketju alkuperäinen ja talven aikana kun purin ja kävin kaiken läpi, oli kiristimellä vielä puolet varaa tehdä töitä. Ainakin itsellä, ja jollakin muulla tässä topicissa maininneella pieni rallatus kuuluu ihan vetävistä ketjuista, testasin löysäämällä ketjuja niin rallatus voimistui.Venoja ei ole tarvinnut säätää, tarkistettu yli viisi kertaa. Katsastuksessakaan ei löytynyt mitään muuta huomautettavaa kuin äänet vakioputkella, mutta omaa tekoa oleva killeri hoiti homman ja leima lappuun. Kone on yksinkertaisesti loistava ja varmatoiminen. Tehoakin riittää vaikka sitä haluisi toki aina lisää. Lamokselta hommattu tehoputki on järjettömän äänekäs näin teini-iän ylittäneelle kuskille, joten hyvistä killereistä otetaan mielellään vinkkiä vastaan. Usemman Stormin killerin olen testannut mutta meteli sitä luokkaa ettei radiota kuule ajellessa. Itsellä RE, mutta kapeampikin malli muuttuu ihan samalla tavalla 100 kertaa paremmaksi ajettavaksi kun heittää etulokarit mäkeen. Tein itse renkaan myötäiset lokarit, jotka ei tosin tällä hetkellä ole kiinni kun meinasin niihin kiinnittää ajovalot jäärata-ajeluita varten, niin osoittaa edes joskus valot oikeaan suuntaan. Kolmas crossi menossa ja seuraavaksi KTM 525 koneellinen kampe tai ruiskuRaptori, muuten tuskin tästä luovun.
Re: SMC Wildcat 500
Tarviiko kukaan imukurkkua keihin fcr 46:lle? Ei vuoda, suora. Nakatkaa yvtä jos on tarvis, niin keksitään joku hinta. Lojumassa myös pari hieman kieroa akselia, puhutaan varmasti milleistä jos jotain kiinnostaa oikoa niitä ittelleen.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex