Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

onkos joku löytänyt liimaa jolla saa katteita korjattua?
TN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 01 Elo 2007 10:01
Mönkijä:: SMC WC 500 RE
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TN »

Itselläni katkesi takakate jäärata-ajelu sessioiden tuoksinassa ja löysin täältä ohjeen asentoni ja legopalikat seokselle. Laitoin vahvistukseksi reikälevyä tai pantaa kai tuo on, vahvistukseksi. Eihän tuo silmää hivele, mutta toiminut jo muutaman tuhannen kilometriä moitteettomasti. Ja tämä meikäläisen kikotin tärisee sen verran paljon että uskallan suositella. Ja onhan tuolla linkin takana muitakin vinkkejä, mutta niistä ei omakohtaista kokemusta. Yksi pieni pala puuttui kokonaan ja sen sain tuolla mössöllä paikattua.

http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... n-paikkaus
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

saako g1 outlanderin etupään ulomman vetarin kupin irroitettua vai pitääkö ottaa sisämmäinen irti jotta saa ulomman kumin vaihdettua?
tero911
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Elo 2012 17:16
Mönkijä:: Rekku 800
Paikkakunta: pornainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tero911 »

Ei tarvi ottaa sisempää irti ulompi on se joka lähtee irti.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Etutukivarsien kiinnikkeet kannattaa näköjään vahvistaa samalla, kun vaihtelee alemmat A varret. Näköjään seuraavaksi irtoo etummaisen korvakkeet rungosta.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Onko tuolle -07 mittaristolle jotain tehtävissä kun huurussa melkein kokoajan ja sitten polttoaine asteikko/vaihdenäyttö osittain kadonnut eli pikselivika ilmeisesti. Meneekö tuo uudemman mallinen mittaristo paikoilleen suoriltaan ja pelittääkö kaikki toiminnot?
Holylake
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 08 Touko 2015 12:00
Mönkijä:: Can am outlander 500 -13
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Holylake »

Pappi kirjoitti:Näyttää olevan tuo lämpösuoja melkoinen kuran kerääjä... Ihmettelin kun kävin tankilla, että mikä täällä haisee. Vieno savu vain nousi lämpösuojan "sisuksista". Annettava illalla vähän paineilmaa, jotta saa puhdistettua. :)
Kyllä aika haastava on lämpösuojan takaa saada puhtaaksi. Ei millään pesurilla tai tikullakaan pääse kaikkiin paikkoihin. Alkoi taas sauhuttamaan niin aukaisin ja katsoin minkälainen muta ansa löytyi

Ennen
http://aijaa.com/MQWTzi

Jälkeen
http://aijaa.com/TqTpli
JuLu
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Kesä 2015 22:36
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JuLu »

erik.loka kirjoitti:Tonnisen Outlanderin variaattorista kuuluu välillä kolahduksia, lähinnä kun esim. hitaaseen mutkaan tai risteykseen tulee mottorijarrutuksella, jonka jälkeen antaa taas lisää kaasua niin välillä kuuluu kova kolahdus. Mun mielestä se tulee variaattorista... Miten ton tonnisen vari eroaa näistä "vanhemmista" malleista, ainakin kakkosen jousessa on eroa, mutta onko mitään asennuksellisesti huomioitavaa tai muuta et mikä siellä vois kolahdella.

Itellä 500 t3 vm15 samanlaisia kolahduksia kuuluu. Samankaltaista kolahtelua kuuluu myös tasa kaasulla maastossa kun tulee isompia joustoja/heilahduksia. Koneella ajettu 80h. Voiko tuo ääni tulla vain variaattorista vai onkohan alustassa jotain löysällä?
SavolaineMakkara
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Tammi 2015 22:07
Mönkijä:: Can-am Outlander MAX500 T3 -15
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SavolaineMakkara »

Itelläkkii tuota kuuluu joskus, 31h ajettu viissatku alla. Veikkaisin että kuuluu siitä kun veto kytkeytyy päälle/saa pitoja vähä reilummalla kaasulla? Monesti esim. hiekalla jos pienellä kaasulla lähet liikkeelle, ei kuulu mitään ääniä. Reilummin ku käyttää kaasua hiekalla, niin sitte kuuluu se ääni taas kun saa pitoja.
Samalla teorialla veikkaisin tuohon pompussa tulevaan ääneen. Vetävät renkaat hyppää ja pyörähtää pari kertaa ympäri, sitte taas koskee maahan jonka seurauksena "veto alkaa"? Paremmin en ossaa selittää.. :roll:

EDIT: Äsken kävi tuoki vehe 25h huollossa, laittovat moottoriöljyä täyttökorkkiin asti ja mittaristo ei ollu kunnolla paikallaan, sekä se napin päällinen oli rikottu.. :? Mutta se kolina saatto ehkä loppua siinä, en oo vielä niinkää siihen kiinnittäny huomiota..
JoK
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 20 Huhti 2007 15:51

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JoK »

Missä huollossa näin laadukasta toimintaa? Kai teit reklamaation asiasta ja pyysit heitä korjaamaan virheensä.
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Tuosta pakoputken lämpösuojasta. Toisessa topicissa oli metalliverskosta väsätty lisäsuoja joka vaikutti ihan asialliselta mutta onko kellään kokemusta jos tohon vaihtas sliparin tilalle, miten muuttuu / pitääkö jotain säätää uudestaan? Ja paljonkohan äänet lisääntyy?
Tuntuu että toi pakoputki käy niin kuumana että vaikka mimmosen suojan laittas niin pelkkä lämmön hohkaaminen riittää sytyttämään suojiin kertyneen nevan tuleen.
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Noniin viisaat kanssa ihmiset! Mikä lie etusylinterin vasemmalla takakulmalla oleva muovinen 15 millin kannalla oleva pultti jonka alla on jousi? Ja miten vaarallista sen ruuvvailu on? :shock:
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Jakoketjun kiristimen tulppa.
Jos satut avaamaan niin vapauta jousen jännitys ja sen jälkeen painat jousen takasin suoraan kasaan tulpalla ja kierrät kiinni. Jouseen tulee esijännitys joka kääntää kiristintä kireämmälle.

Älä pyöritä tulppaa ennenkuin on jousi kasassa. Saattaa tulla liikaa esijäännitystä ja kiristi kiristää liikaa.

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=-rUG72SMd9o
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
SavolaineMakkara
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Tammi 2015 22:07
Mönkijä:: Can-am Outlander MAX500 T3 -15
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SavolaineMakkara »

JoK kirjoitti:Missä huollossa näin laadukasta toimintaa? Kai teit reklamaation asiasta ja pyysit heitä korjaamaan virheensä.
Iisalmen Konekympissä. Ihan tasoa merkkihuolto tuon pitäs olla vissiin, mutta vähä ihmetyttää.. :? Ite en oo mittään reklamaatioita tehny, isännälle vaan hihkasin että otimpa yli desin öljyä pois koneesta ja liimaa laitoin napin väliin, että ilmottaa sinne jos siltä tuntuu.. Liekkö sitte tehny mittään asialle. Eikä me sinne asti tuota konetta ennen 50h huoltoa viedä.

Tyhmä kysymys, vaikuttaako katteiden maalaaminen tai vaikka änkän vaihto takuuseen? Itekkii huomannu tuon lämpeämisen.
Kaveria lainaten: "Jos voimansiirto on äänekkäämpi ku kone nii pörinäpönttöä kylkeen ja heti" :lol:
peggar
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Syys 2012 21:47

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja peggar »

Onko muila ollu ongelmia outlandereiden latauksen kanssa? Itselä nyt ei "lataa" kuin ~11.7v. Mistä lähteä vikaa etsimään ensimmäisenä kun akun pitäisi olla kunnossa :?:
Kyseessä siis vielä 2005 mallin outlanderi
Vastaa Viestiin