Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
onkos joku löytänyt liimaa jolla saa katteita korjattua?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itselläni katkesi takakate jäärata-ajelu sessioiden tuoksinassa ja löysin täältä ohjeen asentoni ja legopalikat seokselle. Laitoin vahvistukseksi reikälevyä tai pantaa kai tuo on, vahvistukseksi. Eihän tuo silmää hivele, mutta toiminut jo muutaman tuhannen kilometriä moitteettomasti. Ja tämä meikäläisen kikotin tärisee sen verran paljon että uskallan suositella. Ja onhan tuolla linkin takana muitakin vinkkejä, mutta niistä ei omakohtaista kokemusta. Yksi pieni pala puuttui kokonaan ja sen sain tuolla mössöllä paikattua.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... n-paikkaus
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... n-paikkaus
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
saako g1 outlanderin etupään ulomman vetarin kupin irroitettua vai pitääkö ottaa sisämmäinen irti jotta saa ulomman kumin vaihdettua?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei tarvi ottaa sisempää irti ulompi on se joka lähtee irti.
- Skifo-79
- 6WD
- Viestit: 320
- Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
- Mönkijä:: Can-Am 650x
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Etutukivarsien kiinnikkeet kannattaa näköjään vahvistaa samalla, kun vaihtelee alemmat A varret. Näköjään seuraavaksi irtoo etummaisen korvakkeet rungosta.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko tuolle -07 mittaristolle jotain tehtävissä kun huurussa melkein kokoajan ja sitten polttoaine asteikko/vaihdenäyttö osittain kadonnut eli pikselivika ilmeisesti. Meneekö tuo uudemman mallinen mittaristo paikoilleen suoriltaan ja pelittääkö kaikki toiminnot?
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 08 Touko 2015 12:00
- Mönkijä:: Can am outlander 500 -13
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä aika haastava on lämpösuojan takaa saada puhtaaksi. Ei millään pesurilla tai tikullakaan pääse kaikkiin paikkoihin. Alkoi taas sauhuttamaan niin aukaisin ja katsoin minkälainen muta ansa löytyiPappi kirjoitti:Näyttää olevan tuo lämpösuoja melkoinen kuran kerääjä... Ihmettelin kun kävin tankilla, että mikä täällä haisee. Vieno savu vain nousi lämpösuojan "sisuksista". Annettava illalla vähän paineilmaa, jotta saa puhdistettua.
Ennen
http://aijaa.com/MQWTzi
Jälkeen
http://aijaa.com/TqTpli
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
erik.loka kirjoitti:Tonnisen Outlanderin variaattorista kuuluu välillä kolahduksia, lähinnä kun esim. hitaaseen mutkaan tai risteykseen tulee mottorijarrutuksella, jonka jälkeen antaa taas lisää kaasua niin välillä kuuluu kova kolahdus. Mun mielestä se tulee variaattorista... Miten ton tonnisen vari eroaa näistä "vanhemmista" malleista, ainakin kakkosen jousessa on eroa, mutta onko mitään asennuksellisesti huomioitavaa tai muuta et mikä siellä vois kolahdella.
Itellä 500 t3 vm15 samanlaisia kolahduksia kuuluu. Samankaltaista kolahtelua kuuluu myös tasa kaasulla maastossa kun tulee isompia joustoja/heilahduksia. Koneella ajettu 80h. Voiko tuo ääni tulla vain variaattorista vai onkohan alustassa jotain löysällä?
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 22:07
- Mönkijä:: Can-am Outlander MAX500 T3 -15
- Paikkakunta: Pielavesi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itelläkkii tuota kuuluu joskus, 31h ajettu viissatku alla. Veikkaisin että kuuluu siitä kun veto kytkeytyy päälle/saa pitoja vähä reilummalla kaasulla? Monesti esim. hiekalla jos pienellä kaasulla lähet liikkeelle, ei kuulu mitään ääniä. Reilummin ku käyttää kaasua hiekalla, niin sitte kuuluu se ääni taas kun saa pitoja.
Samalla teorialla veikkaisin tuohon pompussa tulevaan ääneen. Vetävät renkaat hyppää ja pyörähtää pari kertaa ympäri, sitte taas koskee maahan jonka seurauksena "veto alkaa"? Paremmin en ossaa selittää..
EDIT: Äsken kävi tuoki vehe 25h huollossa, laittovat moottoriöljyä täyttökorkkiin asti ja mittaristo ei ollu kunnolla paikallaan, sekä se napin päällinen oli rikottu..
Mutta se kolina saatto ehkä loppua siinä, en oo vielä niinkää siihen kiinnittäny huomiota..
Samalla teorialla veikkaisin tuohon pompussa tulevaan ääneen. Vetävät renkaat hyppää ja pyörähtää pari kertaa ympäri, sitte taas koskee maahan jonka seurauksena "veto alkaa"? Paremmin en ossaa selittää..

EDIT: Äsken kävi tuoki vehe 25h huollossa, laittovat moottoriöljyä täyttökorkkiin asti ja mittaristo ei ollu kunnolla paikallaan, sekä se napin päällinen oli rikottu..

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Missä huollossa näin laadukasta toimintaa? Kai teit reklamaation asiasta ja pyysit heitä korjaamaan virheensä.
-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuosta pakoputken lämpösuojasta. Toisessa topicissa oli metalliverskosta väsätty lisäsuoja joka vaikutti ihan asialliselta mutta onko kellään kokemusta jos tohon vaihtas sliparin tilalle, miten muuttuu / pitääkö jotain säätää uudestaan? Ja paljonkohan äänet lisääntyy?
Tuntuu että toi pakoputki käy niin kuumana että vaikka mimmosen suojan laittas niin pelkkä lämmön hohkaaminen riittää sytyttämään suojiin kertyneen nevan tuleen.
Tuntuu että toi pakoputki käy niin kuumana että vaikka mimmosen suojan laittas niin pelkkä lämmön hohkaaminen riittää sytyttämään suojiin kertyneen nevan tuleen.
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noniin viisaat kanssa ihmiset! Mikä lie etusylinterin vasemmalla takakulmalla oleva muovinen 15 millin kannalla oleva pultti jonka alla on jousi? Ja miten vaarallista sen ruuvvailu on? 

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jakoketjun kiristimen tulppa.
Jos satut avaamaan niin vapauta jousen jännitys ja sen jälkeen painat jousen takasin suoraan kasaan tulpalla ja kierrät kiinni. Jouseen tulee esijännitys joka kääntää kiristintä kireämmälle.
Älä pyöritä tulppaa ennenkuin on jousi kasassa. Saattaa tulla liikaa esijäännitystä ja kiristi kiristää liikaa.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=-rUG72SMd9o
Jos satut avaamaan niin vapauta jousen jännitys ja sen jälkeen painat jousen takasin suoraan kasaan tulpalla ja kierrät kiinni. Jouseen tulee esijännitys joka kääntää kiristintä kireämmälle.
Älä pyöritä tulppaa ennenkuin on jousi kasassa. Saattaa tulla liikaa esijäännitystä ja kiristi kiristää liikaa.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=-rUG72SMd9o
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 06 Tammi 2015 22:07
- Mönkijä:: Can-am Outlander MAX500 T3 -15
- Paikkakunta: Pielavesi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Iisalmen Konekympissä. Ihan tasoa merkkihuolto tuon pitäs olla vissiin, mutta vähä ihmetyttää..JoK kirjoitti:Missä huollossa näin laadukasta toimintaa? Kai teit reklamaation asiasta ja pyysit heitä korjaamaan virheensä.

Tyhmä kysymys, vaikuttaako katteiden maalaaminen tai vaikka änkän vaihto takuuseen? Itekkii huomannu tuon lämpeämisen.
Kaveria lainaten: "Jos voimansiirto on äänekkäämpi ku kone nii pörinäpönttöä kylkeen ja heti"

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko muila ollu ongelmia outlandereiden latauksen kanssa? Itselä nyt ei "lataa" kuin ~11.7v. Mistä lähteä vikaa etsimään ensimmäisenä kun akun pitäisi olla kunnossa 
Kyseessä siis vielä 2005 mallin outlanderi

Kyseessä siis vielä 2005 mallin outlanderi