Sportsman XP 550/850 PCV

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
VPJ
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 03 Kesä 2013 09:31
Paikkakunta: Etelä100kunta

Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja VPJ »

Onko kokemusta Powercommander V:stä
XP 550 Touring EPS T3 2013
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Ei ole, mut paljon tollanen kapistus lupaa lisää potkua ?
VPJ
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 03 Kesä 2013 09:31
Paikkakunta: Etelä100kunta

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja VPJ »

Ei tällä vakiolaitteseen tehoa lisää saa, on sitten mönkijä tai moottoripyörä.
Vasta kun tehdään muutoksia jotka vaativat seoksen tai sytytysennakon muokkausta saadaan korjattua vääristymät (tehonalennus) ja
palautettua vakiotehot tai jopa vähän lisää :wink:

Nyt on kuitenkin PCV pöydällä odottamassa asennusta, lähinnä "speed limiter" on se miksi ostin.
XP 550 Touring EPS T3 2013
VPJ
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 03 Kesä 2013 09:31
Paikkakunta: Etelä100kunta

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja VPJ »

"V" asennettu ja koeajettu. Speed Limiter löytyi valikosta ja toimii loistavasti.
Rajoitetaan vain nopeutta, ei variaattoria eikä kaasun avatumaa.
Tehtaalta tulossa elektroninen nopeuden rajoitin kuulemma ens vuonna mutta halusin sen jo nyt.
Polttoaineen kulutus pienenee, moottori ei kierrä rajoitinta vasten, vähemmän melua, parempi kiihtyvyys.
XP 550 Touring EPS T3 2013
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Ja tämä kaikki maksoi ?
VPJ
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 03 Kesä 2013 09:31
Paikkakunta: Etelä100kunta

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja VPJ »

Tötterö kirjoitti:Ja tämä kaikki maksoi ?
No ei maksanut kun 403e + pk
Ja sillä tosiaan sai fiksun rajoituksen :D
Vakiona ei huvittanut ajaa lainkaan ( kesä-elokuu yhteensä 9 km), tuntui laitteen kiusaamiselta siirtymätaipaleilla.

Muutamia lisäsatasia kun panostaa niin saa 3,5" näytön jolta näkee kaasun avautuman, duty cyclen, korjaukset, kierrosluvun, nopeuden ja paljon muuta hyödyllistä tietoa.
Taas muutama satanen ja saa liitettyä CAN-väylään Autotunen jolla saa ajossa haettua AFR:iä kohdalleen esimerkiksi kahdelle eri etanolipitoisuudelle.
XP 550 Touring EPS T3 2013
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Rajoitus säädetään originaali mittarista vai miten ?
VPJ
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 03 Kesä 2013 09:31
Paikkakunta: Etelä100kunta

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja VPJ »

Tötterö kirjoitti:Rajoitus säädetään originaali mittarista vai miten ?
USB johto kiinni PCV:stä läppäriin ja sillä saa säädettyä, on/off kytkimellä rajoitin päälle ja pois.
XP 550 Touring EPS T3 2013
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Tahtoo kans tollasen vaikka omantunnon peukkurajoitin onkin kätevä ;).

Kuka myis noita huokeemmin ?
silakka67
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Tammi 2013 17:05
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja silakka67 »

Pystyykö ajossa laittaan commanderin rajoitukselle ja siitä pois?
Siis kytkeekö onoff laatikon kokonaan pimeex? Vai katkaisijalla vain rajoituksen on / off?
Lähinnä ajattelen, ettei koko aikaa kulkisi läppäri kainalossa.
Olisi kätevää rajoittaa, kun 15 v. poika lähtee isän trakulla. ( tosin, jos ite osaa pidellä commoo, niin poikakin sen oppiin, ja pystyy vielä buuttaan isän pois valikosta )
Asennuksen helppous? Onko liittimet yks yhteen?
Aasilla jo kolmas polle. Siis todellinen Aasi.
VPJ
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 03 Kesä 2013 09:31
Paikkakunta: Etelä100kunta

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja VPJ »

On/off kytkin kytkee vain rajoittimen päälle ja pois, muut PCV:n ominaisuudet toimii normaalisti.
Ei tarvita läppäriä ajossa.
Liitimet on plug and play, vain nopeusanturin tiedon joutuu ryöstämään johtasarjasta ja irtokytkin rajoittimelle.
PCV:hen uusin päivitysversio valmistajan sivuilta.
Helppoa hommaa kun moottoripyörissä on samaa palikkaa vaikkakin yksinkertaisempia toiminnoiltaan.
Viimeksi muokannut cotcot, 02 Loka 2013 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu.
XP 550 Touring EPS T3 2013
Toivo
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Syys 2009 22:30

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Mistä löysit sen nopeusanturin johdon?
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Eikö se ole anturi joka näkyy oikealta alhaalta varikopassa ?
Toivo
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Syys 2009 22:30

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Tötterö kirjoitti:Eikö se ole anturi joka näkyy oikealta alhaalta varikopassa ?
Googlesta löytyi ohje tehostimen asentamiseen ja siellä se oli punavihreä johto oikea jossakin variaattorin lähellä.

http://www.superatv.com/instructions/IN ... 380-10.pdf
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Sportsman XP 550/850 PCV

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

VPJ kirjoitti:"V" asennettu ja koeajettu. Speed Limiter löytyi valikosta ja toimii loistavasti.
Rajoitetaan vain nopeutta, ei variaattoria eikä kaasun avatumaa.
Tehtaalta tulossa elektroninen nopeuden rajoitin kuulemma ens vuonna mutta halusin sen jo nyt.
Polttoaineen kulutus pienenee, moottori ei kierrä rajoitinta vasten, vähemmän melua, parempi kiihtyvyys.
Miten toi nopeusrajoitin pelaa? Onko laite mallia "kenguru" kuten LM jolla voi harrastaa rodeo-ratsastusta vai sivistyneempi kuten esim. Can Am/Polaris jossa rajoitusta ei edes huomaa?
Vastaa Viestiin