xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Kerro täällä kuka olet, mistä olet ja mitä teet.
stemskor
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Elo 2015 21:22

xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja stemskor »

Heips vaan kaikille.
Elikkä koitan tässä harjotella tätä täällä oloa ja yritän päästä jujuun mukaan.
Omistan tuommosen xmr 1000cm vempaimen.
Mutta olis semmonen kysymys että miten tuo visco on teillä kestänyt kun omastani on mennyt jo kolme hajalle ja ajettu vasta 100h.
Alkaa pikkuhiljaa tympäsemään.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Mikä siinä särkyy?
Hold my beer..
stemskor
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Elo 2015 21:22

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja stemskor »

No siinä sulaa se viscon levy siellä murikassa.
Se kun jää kiinni ja viscon pitäisi alkaa pitämään niin se pari kertaa jurahtaa ja sen jälkeen ei enään pidä.
Tämä tapahtuu tietenkin vain silloin kun se jää vähän pahemmin kiinni.
Syyhän siinä on että rengas pitää liikaa suhteessa voimaan ja viscon kestävyyteen.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Aika hurjan kuuloista.. itsellä oli jurina ongelmaa uudessa renessä, vaihdoin puhtaat öljyt perään ja ongelma loppui. Öljyt, mitkä laskin pois oli todella likaiset (metallia? ) onko siulla ollu puhtaat öljyt?
Hold my beer..
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Omat kokemukset viskon kestosta(3 kpl), yksikkö ei tahdo kestää hiipimistä ja lämmetessään vain pahenee. Yksikkö on jogurtti purkin kokoinen ja kun 3 rengasta sutii tyhjää, pitäisi sen kyetä lukkiutumaan ja vetämään se yli 500kg irti nevasta yhdellä renkaalla, jolloin pikkukaveri on hiukan ihmeissään ja alkaa räksöttään. Yksinkertaisesti levyille tulee liian suuri vääntökuorma ja ne luistaa, jolloin ääni tulee ja jos silloin alkaa sarvien takanakin kiehumaan ja peukku suoristumaan, niin se lukko oli siinä.

Lukko toimii paremmin ja myös kestää paremmin, jos ajotyyli on vauhdikas. Hiipiminen on myrkkyä. Jos ajotyyli on hidas hiipiminen ja rytinä alkaa, kannattaa heti luovuttaa ja vinssata pois. Perän jäähdyttelykin vähän auttaa asiaan, mutta ilo ei kestä kauaa.

Ja öljyistä sen verran, että oli uudet tai vanhat niin ei poista rytinää, jos ei kaasusta päästä niin vaurio pahenee kerta toisensa jälkeen, kunnes ei pidä enää ollenkaan. Itselle ensimmäiseen perään vaihdettiin öljyt 5 kertaa, eri merkkejä, eri viskositeetteja, kaikissa toki LS-lisäaineistus ja ei vaikuttanut mitenkään lukon toimintaan. Avatessa kaikki levyt sinisenä ja osittain puhki palaneena. Oma ajotyyli suurimmalta osin hiipimistä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

eikös tonniset olekin tarkoitettu reippampaan ajoon?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Ongelma on myös 650xmr ja 500t3, eli sanoisin, että kaikissa joissa tuo QE perä on. Itse oppinut jo säälimään perää ja luovuttamaan nöyryyttävästi vinssattavaksi, mutta eipä tarvitse joka reissun jälkeen soitella huoltoon.
Can-am on vain yksinkertaisesti tehty kovempaan ajoon, jossa se onkin mielestäni paras. Ajettavuutta ei voi edes verrata muihin, alusta toimii vakionakin yllättävän hyvin ja saa ihmetellä mihin muut jäi kuppaamaan.
Nevallakin tipusella pärjää, mutta siellä japanialaiset ovat päälliköitä, odottelevat mihin se tipu nyt jäi kiinni.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ai näin vai :twisted:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Jotakuinkin noin, tietysti jos sieltä märjästä pohja löytyy, niin sitte homma on ihan toisinpäin. Kana pelastelee kelluvia japanialaisia 8)
Ei ole tehty laitetta millä niitä henkseleitä pääsis paukutteleen joka paikassa. Tähän mennessä Harmaakarhu on ollut pätevin useilla osa-alueilla, mutta tiellä karhu pyrkii aina takaisin metsään.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: xmr 1000cm visco routii Keskisessä suomessa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

totta turiset, kuhan naljailen...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin