MXU500

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
hanska
3WD
Viestit: 78
Liittynyt: 03 Kesä 2006 23:05
Paikkakunta: Lohja

MXU500

Viesti Kirjoittaja hanska »

Onko kenelläkään?

Miten voi olla mahdollista, että tämän luokan vehkeestä ei ole kuin pari saatavuus kommenttia? Eikö näitä sittenkään vielä myydä? Kävin kysymässä TGB400 ja toimituksista ei vielä mitään tietoa. Ilmeisesti ei Kymcokaan ole vielä myynnissä.
Avatar
Vääpeli
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Joulu 2005 04:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Taisi olla viimeksi Mascolla käydessä puhetta,että syksymmällä olisivat myynnissä.....
Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: MXU500

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Onko kenelläkään?

Kävin kysymässä TGB400 ja toimituksista ei vielä mitään tietoa.
Näin tänään jossain lehdessä modularboxin mainoksen ja siinä luki ,että heinäkuussa toimitus :shock:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Yeah right.... ja lehmät lentää. Ei oo tbg viel ees lähteny kinuskilandiasta.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ote Modularboxin sivuilta:

Aloitussivu:

VARO HALPOJA KOPIOITA!
Mönkijää hankittaessa kannattaa kiinnittää seuraaviin seikkoihin erityistä huomiota!
Hinta/laatusuhde ja varaosien saatavuus. Yhdessä mönkijässä on keskimäärin 1000 eri osaa eikä niitä varmasti löydy sekatavarakaupasta. 100% konekauppaan keskittymisen ansiosta pystymme takaamaan maahantuomillemme koneille hyvän varaosa- ja huoltopalvelun Suomessa yli 90 huolto-pisteen kautta. Lisäksi annamme 10 vuoden varaosa- ja huoltotakuun, mikä parantaa tuomiemme koneiden jälkimarkkinoita olennaisesti. Otamme myös vaihdossa käytettyjä crossipyöriä, mopoja, moottorikelkkoja ym...

Ote TGB-sivulta:

TGB Blade 400cc 4x4

Huippulaadukkaat TGB mönkijät nyt Suomessa !

Markkinoiden hienoin uutuus.
Nestejäähdytteinen, täysautomaatti, huippunopeus 90km/h.
Neliveto jossa voima ei varmasti lopu kesken.

TGB on valmistanut osia jo vuodesta 1978 mm. seuraaville merkeille:
Vespa/Piaggio (italia), Rotax (itävalta), Peugeot (ranska),
Miranelli (italia), Morini (italia), Polaris (USA) jne...

Tarjous hinta 5990€ (sis. ALV)
uusissa neliveto malleissa toimitus huhti-toukokuun vaihteessa 2006


Huhti-toukokuun 2006 vaihde oli ja meni.

On helppo mollata muita kun omiin ei tarvitse varaosia toimittaa... kun ei ole edes koneita mihin toimittaa varaosia.

Taitaa TGB:n kaikki osat mennä Bomban Rotaxin koneisiin ja Pollen kilkkeisiin ym, kun ei omaan tuotantoon riitä...

toisaalta, olen itsekin sortunut ylimarkkinointiin, :oops: kun kaikkea tavaraa ei todellakaan ole vapaasti saatavana, vaikka isoja eriä ostaisi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
hanska
3WD
Viestit: 78
Liittynyt: 03 Kesä 2006 23:05
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja hanska »

MXU500:t ovat lähteneet Tawanista kesäkuun alussa. Maahantuojan mukaan ne ovat kauppiailla heinäkuun puolessavälissä.
Avatar
Vääpeli
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Joulu 2005 04:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

hanska kirjoitti:MXU500:t ovat lähteneet Tawanista kesäkuun alussa. Maahantuojan mukaan ne ovat kauppiailla heinäkuun puolessavälissä.
Menee heinäkuun loppupuolelle,tai siihen kuun vaihteeseen.
On viimonen tieto.Itte olen jo unissani tehnyt kauppoja 500:sta joten kyllä nyt 250 vaihtuu 500:ksi.... :-&

Kolme käyttölujaa: Daiwa,Toyota ja Kymco...
Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tuli laatikossa tuo MXU 500, jo alkuviikosta, kun nyt vain joutaisi kasaamaan ja testaamaan. Menee varmaan maanantaille ja testilenkin jälkeen ollaankin sitten viisaampia. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Jätä vaan sinne laatikkoon, ettei mene outti vaihtoon. :lol:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

petri.n kirjoitti:Jätä vaan sinne laatikkoon, ettei mene outti vaihtoon. :lol:
Mielenkiintoinen ajatus, pitäisiköhän alkaa varovaiseksi, noiden uusien vehkeiden koeajojen suhteen. Tuli tuossa paripäivää kruisailtua, Kawasakin Drifter 1500 Customilla ja oli yksi parhaista pyöristä joilla olen ajanut.
Mainio nojatuoli kiireettömään risteilyyn. Ei silti vaihdu Outtiin, eikä ole varaa ostaa uudeksi leluksikaan. Ei tosin ollut uusi, kun valmistus on lopetettu, oli vaan uuden kuntoinen .Ennen kokeilematon peli ja kun sattui sopivasti tulemaan vaihdossa, niin mikä ettei.
:wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
melda
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 05 Marras 2005 19:31

Viesti Kirjoittaja melda »

Kone-jönnit ainakin myy tota. Rajoitettu erä, telasarjaakin näyttää olevan valikoimissa tohon 8)
http://nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=373850
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

offtopicci my-friend-atclle: siitä Drifteristä mie unia näen, kohta jo valve-unia...

t.mie
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

veli-pekka kirjoitti:offtopicci my-friend-atclle: siitä Drifteristä mie unia näen, kohta jo valve-unia...

t.mie

Pitäisi sinulla olla siitä kuviakin, ettei ihan unien varassa tarvitse olla...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tässäpä pieni raportti Muksun tiepuolen koeajosta, maastoon mennään lähipäivinä, joten siitä sitten tuonnempana. Valitettavasti tekninen ongelma esti kuvien liittämisen mutta sekin korjaantuu seuraavaan juttuun mennessä.

Kymcon uutukainen MXU 500 on Kymcon avaus, neliveto markkinoille. Laitteen saa
myös tieliikennemallina , joka on hinnaltaan maltillinen ja menestys onkin taattu, sillä
laadussa ei juurikaan ole tingitty, siitä mihin Kymcon suhteen on totuttu.
Uusi MXU poikkeaa ulkoisesti entisistä ja suurin muutos on koossa, sillä MXU 500 on
todella kookas ja roteva kaikilta mitoiltaan. Piirteitä löytää helposti Hondasta, Yamahasta
ja MXU 250:sestä. Kokonaisuudesta muodostuu kuitenkin selvästi tunnistettava erillinen
oma laite, sillä mihinkään suoraan kopiointiin ei ole sorruttu. Yleisilmeeltään Kymco on
tyylikäs ja nykymuodin mukainen ajokki, joka suojaa kuljettajan hyvin, roiskeita vastaan,
ja muotoiluun on kiinnitetty erikoista huomiota. Vauhdikkaaseen ulkonäköön istuu hyvin
dikitaalinen informaatiokeskus, jota ennen mittaristoksi kutsuttiin. Dikitaalisesti esitetään
kaikki oleellinen ja kello on mukava lisä. Vaihde, ilmaistaan valaistulla kaaviolla ja se
toimikin selkeästi, eikä jäänyt epäselväksi mikä vaihde kulloinkin oli käytössä.
Hallintalaitteet on tavanomaiset, ja uusi neli/kaksivetokytkin hallitaan oikealla peukulla.
Vaidekaaviossa on normaalit P,R,N,H ja L, ja sitä hallitaan vasemmalla kädellä.
Mieleenpainuvinta oli kepin toiminta ,joka oli esimerkillisen jouhevaa
Vaihteet kytkeytyivät pehmeästi, eikä keppi takerrellut, vaan
liikkui ihailtavan pehmeästi. Siinä olisi esimerkkiä monelle valmistajalle.
Jarrujen toimintaan on kiinnitetty erityistä huomiota, ja laitteessa onkin erinomaiset jarrut,
jotka lukkiutuvat kuivalla asfaltilla tehokkaassa jarrutuksessa. Vasemmassa takalevyssä,
on kaksi työsylinteriä, joista toinen on mahdollistanut tieliikenne kelpoiset jarrut.
Molemmille käsille on tarjolla nestetoiminen jarrukahva, joista vasen, ottaa pelkästään
eteen ja oikea, sitten sekä eteen, että taakse. Jalka jarrun painaminen vaikuttaa myös etu ,
sekä takajarruihin. Käsijarru on helppotoiminen käännettävä kahva, vasemmalla
puolella tangossa, ja yhdessä vaihteiston P asennon kanssa laite pysyy tukevasti parkissa.
Kaasutin version kyseessä ollen, on laitteessa sekä bensahana, että imuvipu. Hana löytyy
oikeasta sivusta ja siinä on normaalit on, off ja res asennot. Imuvipu on oikealla tangossa,
ja imun avulla, uusi ajamaton laite, syttyi tulille kerta startilla. Tasainen matala jumputus,
eikä mitään mekaanisia ääniä. Vaihde, asentoon H ja niin päästiin matkaan..
Hyvä ajaa, iskostuu heti mieleen, kun moottori hurisee tasaisesti, eikä edelleenkään kuulu
mitään muita ääniä, mitä nyt renkaat vauhdissa alkavat sievästi ujeltaa.
Ei äännä perät, eikä vaihteisto ei myöskään kardaani, vain moottorin sievä, matala hurina.
Vakaasti ja suoraan, erittäin luotettava fiilis, eikä se petä edes vauhdikkaammassa kurvissa,
joita oli vasemmalle ja oikealle, osa mentiin jo itseä hirvittäen, mutta kaikki renkaat pysyivät
kuin kiusallaan tiessä kiinni. Pehmeästi ja eleettömästi menee uusi Kymco ja suurta vaikutusta, ei tee onko päällä neli, vaiko takaveto. Arvoasteikon
korkeimmasta päästä, pitää antaa pisteitä ajomukavuudesta, ja jarruista, mutta miten on
tehon laita? Eipä voi antaa moitteita tehoistakaan, sillä on ensimmäinen kokeilemani 15kw,
joka ryykää mittariin pysähtymättä 80km/h. Kiihtyvyys ei päätä huimaa, mutta ei kyllä
normiliikenteessä jää jalkoihinkaan ja tosiaan mittarinopeutta mitenkään vinguttamatta
uusi laite 80km/h. Varmaan olisi pidempään kiusaamalla mennyt ylikin, mutta en kiusannut
uutta moottoria, liialla vedättämisellä, vaan tein vain ohjekirjan lupaaman nopean vedon.
Kyseessähän on 4X4 laite, mutta maastoon en vielä sitä vienyt, joten sen osalta saatte odottaa
vielä pikku hetken, maastoonkin kyllä mennään lähipäivinä. Nyt jo, on selvää, että Kymco
on tuonut markkinoille, edullisen ja toimivan tieliikennemönkijän, jolla se tulee kasvattamaan
markkinaosuuttaan, mutta kenen kustannuksella, se jää nähtäväksi.
:wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Vääpeli
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Joulu 2005 04:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Vääpeli »

Hyvältä kuulostaa.Kiitos,ATC,raportista.Itse käväisin Mascolla,töihin tullessa koeistusmassa/kuolaamassa tuon pelin.Oli hallin puolella juuri kasattuna.Jestas että! Kauppoja hierotaan ensi maanantaina ja liikenteeseen päästäneen elokuun alussa kun muut värit saapuvat.
Nyt Mascolla oli vain tuo yksi punainen.
Tuon 500:n kun saa alleen,ei muita syntejä kaipaa.Saa jäädä naiset,viina
ja tupakka...minusta tulee mönkkärimunkki [-o<
Minne piru itte ei ehdi,sinne se laittaa pahan akan...
Vastaa Viestiin