Pitää hieman oikaista tuota aisapainokuvaa. Kuvassa on puomin jatko hieman ulkona kun vedän isoa kiveä lähemmäs kärryä että alkaa löytymään nostovoimaa. Siinä kohtaa alkoi Argon takapää nousta. Helpompi on venkoilla kyytiin painavaa tukkia kuin kiveä. Tukki pysyy kourassa paremmin ja sitä saa hivutettua päätä keventämällä lähemmäs. Kuorma oli kyllä sen verran takapainoinen että kun kärrynvetoa käytti ja Argo ei ollut suorassa linjassa niin linkkuun lykkäsi. Parempi oli vetää vain Argolla.
Telin siirto on joku 3/4 osaa pitkänä (lava ja teli liikkuvat samaan tahtiin). Lava on sen takia noin takana että sain edellisessä hommassa kouran lavan ja sermin väliin. Kahmarille olisi tarvinut olla hieman enemmän pituutta. Helppohan sitä olisi ollut lyhentää mutta en alkanut puljaaman letkujen kanssa kun nyt oli kippi käytössä. Kippi ja telinsiirto toimii samasta vivusta niin vaatii aina letkujen vaihdon. Yhteen liittimeen jää painetta sen verran että sen kanssa joutuu hieman taistelemaan niin ei tule ihan pikku jutun takia letkuja vaihdeltua.
En ajanut kiviä kuin pari kuormaa. Suurin osa piharakennuksen takana olevista kivistä on ympäripyörivä Hyundai asetellut. Mä siirtelin vaan hieman pienempiä kiviä penkkaa tukemaan.
Kiitos kommenteista
Marko