Joo, eipä niillä kuutioilla tee mitään kun tuon 15kw saa jo 200 kuutiosta

Mä ymmärtäisin noi tehorajoitukset, jos olis kaikki muukin rajoitettu. Kelkat, moottoripyörät, autot, yms.
Tässä hyvin nukutun yön jälkeen jatkettu lain tulkintaa. On tavattu ajoneuvolaki, autoverolaki ja tieliikennelaki ja noita eu-asetuksia ja vielä kertaalleen tuo hallituksen esitys.
Se on jännä nähdä, joutuuko myös maastomallista maksamaan autoveron, kun kaikki mönkijät ovat sen jälkeen L7e- luokkaa..
Mutta sitten taas päästään siihen kysymykseen, että jos mönkijän pitää kuulua tuohon L7e- luokkaan, saako ajaa tiellä sen jälkeen? Kaikilla myös maastomönkijäksi luettavilla?
Ainakin itsen luen sen niin, että jos tehdään luokitus L7e- luokkaan (ihan mihin tahansa alauokkaan) --> verovelvollisuus --> rekisteröinti --> oikeus käyttää liikenteessä. Tämä, koska L-luokan ajoneuvot on tehty käytettäväksi tieliikenteessä, ja mikäli verot ja rekisteröinti on tehty, ei ole väliä sillä alaluokalla.
Jos ei säily mahdollisuus luokittaa mönkijöitä maastoajoneuvoiksi, saa kaikkia sen jälkeen käyttää tiellä riippumatta siitä mihin alaluokkaan valmistaja tyyppihyväksynnät hakee. Näin ollen siis saattaiskin olla mahdollista saada täysitehoiset, nopeusrajoitetut mönkijät liikenteeseen L7e-B1? Kunhan rakenteellisesti täyttää vaatimukset tieliikennekäytölle (vilkut, yms.)
Toki jos lainsäätäjä ei sitä näin halua, tulee vielä jatkaa lainsäädäntöhommia ja rajata nuo ulkopuolelle.
Tähän virkkeeseen perustan kantani, joka löytyy siitä hallituksen esityksestä:
L-luokan ajoneuvoja ovat tiellä käytettäväksi tarkoitetut seuraavassa taulukossa mainitut ajoneuvot
Tämän jälkeen sitten se taulukko, jossa nuo luokat on.
Linkki vielä tuohon esitykseen.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Halli ... +2015.aspx