Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Avatar
hz81
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 20 Joulu 2014 16:45
Mönkijä:: Luiru Polle 2015

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am vs. Polaris vuosimallit 2

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Tuuvinki kirjoitti:Polaris Sportsman Touring 570 SP EPS:
+Hyvä neliveto
https://www.youtube.com/watch?v=vtEW9tcJaLE =D>
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Tekisvät saman testin uudella etuperällä.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Upeasti kyllä toimii videon mukaan tuo Pollen neliveto tosiaan.

Tässä vähän vastaavaa testiä uudella 2016 Can Amilla, tosin XMR-mallilla

https://www.youtube.com/watch?v=Q1_26CdLKbo
R--2
4WD
Viestit: 165
Liittynyt: 26 Syys 2012 23:06
Mönkijä:: Outlander 500 MAX T3
Paikkakunta: Rauma

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja R--2 »

Nämä kaksi edellistä videota, joissa "esitellään" Canan nelivetoa ovat oikein tyyppiesimerkkejä miten ei tule testiä tehdä. Saadaan kone kaivettua kuoppaan, kun juuri lukon kytkeytymishetkellä painetaan jarrua ja kaasu pois. Ei mitään tekemistä asian kanssa jääkö kone jumiin vai ei, joka ajaessa ratkaisee.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Katsoin aikasemmassa postauksessa sellaista, kun kiipeiltiin kalliolla, niin juuri kun oli nousemassa, niin kusi istahti voimalla penkille. Silloin takarenkaat menetti otteen ja ei nouse. Maastossa ajaminen on näillä vehkeillä kropan kanssa yhteystyössä ajettavaa hommaa. Ameriikan trail-kuskit voisi pidättäytyä siinä nopeassa ajossa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kahteen edelliseen viestiin pakko sanoa, että Pollen kanssa ei tarvi niin hirveesti moisia miettiä, kun se neliveto vaan toimii ;)
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Eiköhän ns normikäyttäjälle ole aivan sama onko se polle,kana tms tms,taitaa monelta oikeesti loppua itseltä rohkeus kun laitteelta etenemiskyky oli sitten 100% lukkoja tai ei,Eriasia on sitten nuo jotka "Kilpailevat" ja sillon tarvitaan se viimesinkin pito.
Ja kyllä sen pollenkin saa yhtälailla kiinni sinne suokuoppaan kun minkä muunkin laitteen,vaikka (tarvii myöntä että se 4wd on kyllä hemmetin hyvä siinä)kuinka on 100% etupäässäkin,Kyllä se on paljonkuskista ja ajolinjoista sitten kiinni.

Sen mitä ite pikkasen on tullu metsikössä ajeltua niin kaikilla olen päässy sinne mihin on ollut tarve,joko pelkällä koneella tai tukkikärryn kanssa,ja myös poiskin...

Eli yhteenvetona ,sellasella joka ei ihan YYBer vaikeita paikkoja etsi niin tohon pelkkään etulukkoon ei kannata kiinnittää huomiota koneen hankinnassa vaan siihen että laite tuntuu itsestä hyvältä ja soveltuu omaan käyttötarkoitukseen.

Ex. Cf moto 500-07
ex Linhai 300 -06
ex Polle 800 -07
ex linhai 520 -08
Can-am 800 -11
linhai 400irs -12
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Varsinkaan minulle tuolla tuskin on merkitystä mutta siitäkin huolimatta valitsisin manuaalisesti napista lukittavan etuperän. Jos siis valinnan voisi tehdä vapaasti muista ominaisuuksista riippumatta.
Ja kuten onkin jo todettu, tuo tiettyjen Pollejen "luiruava" neliveto olisi kyllä viimeinen vaihtoehto listallani. Mieluummin sitten vaikka 3-wd. SP-mallissa toki tuo on ilmeisesti parannettu.
Avatar
hz81
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 20 Joulu 2014 16:45
Mönkijä:: Luiru Polle 2015

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Pakko kysyä, että monellako luiruavalla Pollella Tuuvinki on ajanut, saati todennut tämän luiruamisen ihan käytännössä (käytäntö ei ole intterwebin keskusteluista lukemista)?
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja qaw »

Itsellä on joku 500-600 tuntia ajoa noilla Pollen tai vastaavilla (Comanche) nelivedoilla tie, maasto ja aurauskäytössä, enkä ole tuosta "luiruamisesta" kyllä kokenut mitään haittaa. Toisaalta suolle en ole lähtenyt laitteita upottamaan, joten ehkä se olisi siellä tullut esiin. Sen sijaan tuon etuperän toimivuudesta olen nauttinut lukuisia kertoja maastossa. Se nousee niin vaivattomasti kulma edellä kiven päälle, taikka yksi eturengas ilmassa montusta ylös, että voi keskittyä siellä satulassa lähinnä nautiskeluun, eikä tarvi miettiä että mitenköhän tässä nyt pitäisi jumpata tai kaasua annostella, jotta tuokin yksi estettä vasten tai ilmassa oleva pyörä osallistuisi hommiin. En väitä, etteikö muutkin systeemit toimisi niitä "oikein" käyttäessä, mutta Pollen systeemi paikkaa kyllä kuskin taitoja kiitettävästi. Tätä käsitystäni vaan vahvistaa nuo edellä olleet videot, kummassakaan ei siis Canaa osattu ajaa oikein :?

Auratessa ei kyllä perä lähde luiruamaan yhtään mihinkään ennen kuin valli on niin iso että luiruaa koko laite, siis kaikki neljä pyörää. Tähän asti menee justiinsa suoraan.

Paksummassa lumessa tuon perän kaivamisilmiön huomasi (lähinnä erikoisista renkaiden urista), mutta Comanche meni silti hyvin ryömimällä karkeiden renkaiden turvin ja 800 Polle taas meni voimalla, ihan siinä missä Canat ja Jammutkin. Sitten, kun alkaa mahasta kantamaan, niin meno pysähtyy, mutta se ei kyllä ole tuosta nelivedon toteutuksesta kiinni :mrgreen: Nykyinen 500 ei ole vielä kunnon lumia nähnyt.

Liukkaalla tiellä lähtee tosiaan puskemaan perää sivulle mutkissa takavetoisen tapaan, jos annostelee tarpeettoman paljon kaasua, mutta toisaalta myös oikenee itsekseen, kun vaan antaa sitä kaasua vielä vähän lisää, koska etupääkin kuitenkin vetää. Tuo siis 800:lla, traktorilla ei onnistu kumpikaan :doubt:
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Avatar
hz81
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 20 Joulu 2014 16:45
Mönkijä:: Luiru Polle 2015

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja hz81 »

hz81 kirjoitti:Pakko kysyä, että monellako luiruavalla Pollella Tuuvinki on ajanut, saati todennut tämän luiruamisen ihan käytännössä (käytäntö ei ole intterwebin keskusteluista lukemista)?
Tämä on jääny kalvamaan mieltä! Saisko tähän vastausta?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Ostin lopulta Can Amin 570 Pro mallin 1-paikkaisena. En ole huomannut että perä luiruais tässä.

Pollesta en tiedä. Ehkä pollekuskit ovat valehdelleet minulle ja videot ovat väärennettyjä? Luirupollehan ei ole ollut tässä threadissa koskaan edes vaihtoehto vaan siitä parannettu SP -malli. Vai ehkä se onkin huononnettu kun entinenkin oli hyvä?

Valinta tuntuu muutamista täälläkin pohdituista kompromisseista huolimatta hyvältä valinnalta.
Avatar
hz81
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 20 Joulu 2014 16:45
Mönkijä:: Luiru Polle 2015

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Et vastannyt kysymykseen, mutta tulkitsen vastauksestasi, että et yhdelläkään metriäkään?!

Pointtini oli siinä, että totuuden julistaminen, aloittelijoita valistaminen ja jonkun merkin haukkuminen ilman omakohtaista kokemusta on vähintäänkin arveluttavaa. Mutta kukin tyylillään. =D>
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Missä ketjun vaiheessa tässä ketjussa käsiteltyä SP-mallin nelivetoa on haukuttu? Päinvastoin, nelivedon ylivertaisuus oli yksi valintaa puoltavia tekijöitä:
hz81 kirjoitti:
Tuuvinki kirjoitti:Polaris Sportsman Touring 570 SP EPS:
+Hyvä neliveto
https://www.youtube.com/watch?v=vtEW9tcJaLE =D>
Itse pyrit osoittamaan videolla sen että Can Amin neliveto on surkea? Itselläni on päinvastaiset kokemukset viskon toiminnasta. Se toimii mielestäni (riittävän) hyvin. Kiviaitojen päälle ei ole tarkoitus pyrkiä nousemaan kun tuohon aidan päälle ei noista laitteista nouse oikeasti kumpikaan ilman nosturia.

Mutta joo, videoltakin nähdään että hienosti pelaa Pollen neliveto. Voisin pistää peränluiruamis-videoita vaihdossa? Tai vaikkapa Yamaha vs. Polaris "alamäkivideoita"? :badgrin:
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Kumpi vastaan kampi (T3 Can-Am/Polaris/Honda/Yamaha)

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Ei paljon mutta jonkin verran molemmista, Pollesta ja Canasta. Sen voin sanoa että molemmilla olen päässyt sinne minne halunnut mutta voihan olla että en vaan ole löytänyt paikkaa minne olisin päässyt vain toisella.
Pollesta on pakko sanoa sen verran (500 SP oli 5 v) että kyllä se lumella tuppasi "liuruamaan" etenkin jos oli semmoista tamppaantunutta lunta, esim. lumisateen jälkeen muutama auto kerinnyt ajaa. Tämä on koettu sekä tukkikärryä kuorman kanssa vetäessä että pelkällä koneella ajettaessa. Suolla ainoa tunne oli että perä "vajottaa" ja se johtui tu osta nopeuserosta etu- ja takaperän välillä. Tästäpä, ja tosta puunajokokemuksesta innostuneena vaihdoin Polleen tuumaa isommat etukumit niin kas, jopa homma vähän rauhoittui. Tuosta uudesta "nopeammasta" etuperästä ei ole kokemusta mutta nettivideoiden osalta näyttää toimivalta.
Cana tuli keväällä eikä ole vielä lunta edes nähnyt ja saa nähdä että näkeekökään tänä talvena.

Sen verran voisi sanoa että on nää Pohjois-Amerikkalaiset melkoisia "helisijöitä ja kolisijoita" noihin Japseihin verrattuna. Lankomeihellä on 700 Yammu ja kyllä se vaan käy tasasemmin ja vaihteet pelaa paremin kun Canassa ja Pollessa. Tuo ei ole traktori joten rajoittimista ja penkeistä en osaa sanoa mitään. Kestävyyttäkin on ihan turha vertailla kun mulla on harraste ja lankomiehellä todella kovassa työkäytössä mutta ihmeen hyvin on Yammu kyllä kestänyt. Jos hinta olis kohillaan ja rajoitin toimis ja istuin tuntuis paremmalta kun näyttää niin voisin Yammua harkita.
Vastaa Viestiin