Lempäälässä safari Su.2.7

Tänne ajotapahtumat.
Huom päivämäärä otsikkoon!!
tinke76
3WD

Viesti Kirjoittaja tinke76 »

Eipä tullut mentyä, ja jos safarireitin oli tarkoitus kilpailureittiä edetä niin tuskin sitä edes olisin läpäissyt. Muutaman videon näin suo osuudelta ja melkoista rypemistä oli :shock: paitsi kärjen osalta jotka ajoivat suorilta läpi. Järjettömän epäreilut olosuhteet oli kärjen ja hieman myöhemmin lähteneiden välillä 8-[
Kaikki kirjoittamissani viesteissä tms. mainitut henkilöt, yritykset, yhteisöt jne. ja tapahtumat ovat kuvitteellisia eikä niillä ole mitään yhteyttä todellisiin henkilöihin tai tapahtumiin vaikka nimet tai tapahtumat sattumalta olisivatkin samoja.
Willez
2WD

Viesti Kirjoittaja Willez »

mun ja kaverin honda-manin piti tuonne mennä mutta onko safarilla joku ikäraja että pääsee ajamaan? kun itse olen 15 mutta mönkijä pyörii miten päin tahansa että kokomusta ei puutu samoin kaverini..
Polaris Sportsman 800 Twin EFI -05
juniorijussi
Tracks
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Luulenpa vaan että kyseessä on tuo täysi ikäisyys ,josta tällä forumilla on ollut todella paljon puhetta.Holhooja tarttis olla vähintään mukana pienemmissäkin ajotapahtumissa..
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
J.O.B
Tracks

Pähkinöitä

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Täytyy ruveta lähettelemään pähkinöitä pojille, oravat kun kiipeävät puihin :twisted: kovasti oli tulijoita mutta aika vähän tuli porukkaa paikalle, missäs olit juniorijussi ?

Safari oli hieno, suolla ei käyty mutta muutama oja kokeiltiin ja ajettiin Pro sekä Orginal reittejä, kerran jouduin vinssaamaan ojan pohjalta kun vari haukkas vettä.
Samassa ojassa yksi onnistui kaatamaan uuden 650 Bompan kyljelleen, oli esittely peli ja takasin tulessa kaveri oli hieman nolona palauttamassa sitä kun oli "pikkasen mudassa", esittelijä vaan nauroi että on se ainakin ollut oikeassa käytössä :D
Maastot oli mahtavat ja vaikeus-kerrointa oli välillä jopa riittävästi, mutta näin noviisi kuskinakin pärjättiin mielestäni enemmän kuin hyvin,
Mukana alussa oli muutama herrasmies kuski jotka kääntyivät takaisin juuri kun rupesi olemaan toden teolla hauskaa :wink:
Porukka siis sen kuin pieneni.
Hienot on ajopaikat ja mielellään lähden uudestaan, matkassa oli muutama Pro-kuski (toinen Yammu ja toinen Suitza) joilta sai hyviä ajo vinkkejä pahoissa paikoissa (nimet ei jääny muistiin), kyllä se silmä näköjään kehittyy kun ajelee riittävästi :shock:

Miinuksena paarmat jotka tauoilla "vähän" kiusasivat :x ,
ei käy kateeksi Vee-äM.ää jos olet ollut neljä tuntia siellä korjailemassa, niin herää kysymys onko miehestä mitään jäljellä paarmojen jälkeen?
Mahto kasvaa pikku jortikka otsaan, oli ne paarmat sen verran äkästä sorttia.

Vahinkoja ei tullut muuta kuin toinen astinlauta halki, katteissa ja vanteissa pieniä jälkiä sekä syylärin edestä katksesi verkko.

Hieno reissu kaikenkaikkea ja ei sitä tiedä josko orkkis luokkaan lähdenkin kisailemaan tulevaisuudessa.

Minusta pitäisi olla yksi luokka lisää joka olisi tälläinen "harrastaja luokka" jossa saisi kuitenkin vinssiä käyttää, nimittäin oli orkkis luokan reitissä muutama paikka että ei olisi päässyt kyllä ilman kavereitten tasapaino ja kanto apua.

Teille jotka ette tulleet paikalle niin ette tiedä minkä menetitte, toivottavasti harmittaa :twisted:
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
juniorijussi
Tracks
Viesti:

Niin kuin tuolla toisessa keskustelussa sanoin ,että lauantain reitti vei paljon mehuja kavereilta ja tuhoo tuli joten yksi syy miksei paljoa porukkaa ollut.Itse kun tuolla lauantain rämmin kameran kanssa ja ihmisten kanssa juttelin niin tulin siihen tulokseen,että jos samoja reittejä olis pitänyt safareina ajaa niin väliin jätän.
Toisekseen ei tolla bomballa kivikoissa tee mitään.Sen verran niissä on tullut jo rymyttyä että mulle riittää.
Paarmat oli älyttömän kokoisia lihansyöjiä :twisted:

Kyllähän kotipuolessakin rutistiin ,että aina jossain menossa eikä kotona lasten kanssa.Joten yksi syy siinäkin miksei miestä näkynyt sunnuntaina koko mäellä.
Tämäkö oli kyseinen laina bomba http://juniorijussi.1g.fi/kuvat/Tapahtu ... ight36.JPG

Montako osallistujaa reitillä sitten oli sunnuntaina.?

Ps. Tälläkin palstalla on tuhansia suunsoittajia ,mutta kukaan ei oo mönkijöillä kyllä missään ajellut kun ei tapahtumissa näy :wink:
Honda Foreman 500 2012
J.O.B
Tracks

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

No enhän minä pahalla tarkoittanut, kiusallani kirjoitin :wink:
Sehän on täysin ymmärrettävää että lauantain kisan ajaneille varmaankin monelle riitti ja on täysin selvää ettei safarille lähtenyt, lähinnä tarkoitin pelkälle safarille lähtiöiden puuttumista.
Meitä lähti alun pitäen matkaan 13kpl (jos laskin oikein) niistä taisi olla ns.talon väkeä 3kpl.ja loppupeleissä 4kpl. plus "talon väki".
Kun itsellä ei ole tuota kamera kalustoa niin lähinnä odottelin juniorijussia kameroineen paikalle :wink: ja olisihan se mukava ollut nähdä noin muutenkin.

Juu, kyllähän se tossa kuvassa komiasti kiiltelee :lol: niin eihän se mikään Bompaa ollu, canaan canaan kun oppis....

Ne onnelliset joilla on omat ajomaastot eivät taida kiinnostua näistä ohjatuista safareista, näissä ilmeisesti käy vaan me maattomat miehet.

Ja unohtui kiittää järjestäjiä joten isokiitos ja kumarrus :D
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Miksi sitten nuo reitit täytyy tehdä niin vaikeaksi, että vain ekana ajavat selviävät reitistä parhaiten. Minusta ainakaan se ei nyt ole kovin tasapuolista kaikkia kilpailioita kohtaan. Olosuhteiden täytyisi pysyä suhtkoht tasapuolisina. Ihan sama kuin juoksukilpailussa kärkipää juoksisi mondolla ja loput suossa. :lol: Varmaan saataisiin silti eroja kilpailioitten kesken vaikka reitit kestäisikin. Taas älytöntä rakentelua voidaan rajoittaa sääntölöillä. Sitten taas ne jotka haluaa rakennella ja muutta koneita enemmän traktorin suuntaan niin voisivat sitten osallistua noihin autopuolen offroad tapahtumiin. Siellä ainakin saisi uida kylliksi jonkun hummer-luokan jälkeen ja varmalla löytyisi sitä haasteellisuutta. :lol: :lol:
juniorijussi
Tracks
Viesti:

J.O.B kirjoitti:No enhän minä pahalla tarkoittanut, kiusallani kirjoitin :wink:
Ei kait täällä kukaan nyt kiukuspäin kirjoita :lol:
Kyllä mua vähän harmittaa kun en mukaan safariin lähtenyt.Ja tosiaan kuvaan olis täytynyt lähteä mut... tarkkaa karttaa kun reitistä mulla ei ollut.Mukavaa teillä varmasti oli sen uskon.Helle taisi enemmän rassata kuin paarmat. :D Mun täytyy välillä antaa koneen levätä ettei joka tapahtumassa käy konetta naarmuttamassa..sen verran arvokas laite toi mulle on ettei seteleitä joka oksalla kasva :oops:

Petri n: Tuo reitin kuluminen taisi suurimmaksi osaksi olla vain tuon pro-luokan ongelma kun joutuivat ajamaan noi suot läpi.Muuten reitti on varmaan säilynyt samanlaisena kaikille..Ajoiko safarin läpi joku semmoinen joka olisi ollut originaali luokassa ajamassa..hän osaisi valistaa reitin kunnon.
Ja tosiasia on se että turha on arvostella kenenkään mitään tapahtumaa jos itse ei ole paikanpäällä ollut.Nää jutut on aina värikkäämpiä kuin todellisuus eli mukaan vaan joilla on mahdollisuus.Itse lisään ajotapahtumia kunhan muksut kasvavat hieman ja pärjäävät yksinkin jonkin aikaa :wink:

Olisitte soittanut jos tuolla reitillä ei ollut kuin 4 + talon väki..olisin tullut sitten vaikka väkisin :shock:
Honda Foreman 500 2012
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Re: Pähkinöitä

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

J.O.B kirjoitti:
Miinuksena paarmat jotka tauoilla "vähän" kiusasivat :x ,
ei käy kateeksi Vee-äM.ää jos olet ollut neljä tuntia siellä korjailemassa, niin herää kysymys onko miehestä mitään jäljellä paarmojen jälkeen?
Sanat eivät riitä kuvaamaan niitä tunteita mitä siellä auringossa käkkiessä päässä liikku. :twisted:

Kun ei ees tienny että millä saa vehkeet pois metästä,hiki valui aivan solkenaan ja n.20 paarmaa koko ajan pyöri silmissä ja suussa ja......ja teurastetun tilalle tuli jostain tuplamäärä uusia.

Yllättävän vähän ne purivat loppujen lopuksi,paukuroita ei ollut kauheasti,saatto jätkä maistua niin pahalta että ei ees paarmalle kelvannu. :wink:
Kuva
tepa
6WD
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

onko kuvia missään :?:
tepa
6WD
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

ok löyty jo kiitos juniori jussille taas kuvista :P
juniorijussi
Tracks
Viesti:

tepa kirjoitti:ok löyty jo kiitos juniori jussille taas kuvista :P
Toisessa kädessä oli videokamera niin ei tullut paljoa valokuvia...
Lukkomestarin sivuille saattaa ilmestyä jossain vaiheessa..

Safarista ei ole kuvia mutta lauantain kilpailusta ja tunnin video on pukkaamassa ..Tuutin täydeltä vinssaamista :lol:
Honda Foreman 500 2012
Vastaa Viestiin