CVTech

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
oke
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Maalis 2009 18:32
Mönkijä:: Polaris RZR 900S
Paikkakunta: Kurikka

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja oke »

Ryömintä nopeus hidastuu huomattavasti verrattuna org.kytkimeen. Myös kytkimen toiminta on jouhevampaa koko kierrosalueella. Nämä kytkimethän tilataan esisäädettyinä laitekohtaisesti! Muistakaa ilmoittaa laite vm.,renkaat, ajotyyli, viritykset jne. sliparit.

Kytkimen säädöistä, aina kun vaihtaa jousen (uuden), niin siinä menee tovi ennenkuin jousi "oleentuu" kuosiinsa ja siitä sitten eri setuppia kokeilemaan jos halajaa.

Cv-techillä, mulla ei ole mennyt yhtään remmiä. Orginaalilla kyllä. Syy on selvä. Org.kytkimen lautaset on kartiolla kiinni, cv-tech ns.poorilla.
Org.kytkimiä on tullut vastaan ainakin 5 mulle, missä kartio on pettäyt jolloin sisempi lautanen sutaa ja ulompi ei. Tällöin menee remmi ja olet jumissa montussa :roll:

Cv-techillä tätä ongelmaa ei ole. Joissain laitteissa on ilmaantunut vaihteiston "takkuamista", joihin on erilaisia ratkaisuja käytetty.

Oma laite 800r outti xxc jossa kytkin oli reilu pari kolme vuotta ilman ongelmia.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja TKT »

Minkäslaisia ratkaisuja ootte kehitelly vaihteitten takkuamisen estämiseksi?? Vakiokytkimellähän yleensä auttaa yksisuuntalaakereiden vaihto, mutta mites cvtechin kanssa käytäntö toimii??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

Saapikos cvtechillä tartunta kierrokset jonnekki 1800 ja shift outin samalla tuonne 7400 kiekkaan..

Jos jollaki on tämmönen setuppi tonnisessa niin mikä jousi ja paino setuppi toteuttaa ylläolevan?
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

650 XMR:n kokeilin 120 jousta, kytkentä tippui alemmas kuin 160 jousella, mutta teki sellaisen ongelman että jyrkissä alamäissä (santamontun seinämät) moottorijarru välillä katosi, kun moottorin kierrokset nousivat yli kytkennän.
Eli testaisin aluksi jossakin jyrkässä missä tulee ajeltua, että mihin kierrokset nousee, ettei yllätä.
Itsellä meinasi valahtaa sonta punttuun, kun yhtäkkiä vehje lähti pulkkana alas rinnettä. Inte kivaa.
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

No ei oo kyllä hyvä tuokaan.. jäykemmällä jousellako tuota ei tapahdu?
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

160 kytkentäjousella ei ainakaan itselleni, kai sekin mahdollista on, jos kierrokset nousee yli 1900rpm. muistaakseni tuolla 120 kytkentäjousella, kytkentä tapahtui jossakin 1600-1700rpm tienoilla ja käytössä oli 18g painot, jotka oli liian painavat. Taisi WOT jäädä johonki 7000 kieppeille.
Ehkä jos olisi keventänyt painoja, niin ei olisi tehnyt tuota ilmiötä, olisi hieman noussut kytkentäkierrokset ja WOT. Laite vaihtui T3:n niin ei tullut enempää säädeltyä ja ei ole vielä tullut kokeiltua tuohon 500:n.

Mutta, jos innostuu kokeilemaan laimeampaa kytkentäjousta, niin muistaa vain tuon seikan, ettei satu mitään vakavaa.
Mazzi
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 16 Helmi 2015 17:40
Mönkijä:: Can Am Outlander Max 500 T3-13
Paikkakunta: Kajjaani

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Mazzi »

Mistä löytyy tuota 160:stä jousta ? Kyselin mönkijävarikolta tuota ja väittivät että 120:en jälkeen seuraava ois 200!?? Tuo 160 jousi vois olla meikäläisen tarpeisiin just sopiva....
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Joo mun moka. Jousi on siis 200/1600n, muistin väärin, kun en tarkistanut.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 07:41

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Onkos jollakin tätä CVTech kytkintä lyhyemmällä L-vaihteella varustetussa Outlanderissa?
Jos on niin kuulisin mielelläni käyttökokemuksista alkuperäiseen kytkimeen verrattuna.
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Luulisin, että vaikutukset ovat samat myös siihen. Tuo lyhyempi välitys on näppituntumalla sama asia kun cvtech pitkällä laatikolla. Tietysti se hihna luistaa aina ilman cvtechiä, eli jos se on ongelma, osta cvtech.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 07:41

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Kiitos, tuonsuuntaista kommenttia kaipailinkin että kuinka paljon pienin välitys muuttuu.
Lyhyempi hidas puoli vaikuttaisi ensikokemusten perusteella aikalailla passelilta omaan käyttöön. Peruutusvaihde saisi olla jopa hieman pidempi auran kanssa peruuttelua ajatellen. Tuo hihnan luisto ja sen vaikutus suorituskykyyn pitkällä puolella on lähinnä se mihin hakisin parannusta.
polaristraktori
6WD
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
Paikkakunta: kajaani

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja polaristraktori »

Ei sitä mitää tietoo ole siitä ulosvetopultista?
Ja käyköhän se mahdollisesti myös polleen?
Uus kytkin oottaa hyllyssä mut ei uskalla laittaa paikalleen jos sitä ei saakkaan enää irti..- :shock:
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Hei auttakaa apinaa. Suunnitelmissa on ostaa jostain liikkeestä cvtech kytkin. Laitteena 650 HO Outlander 2007 pätkä. Renkaina 27x9/11-14 swamplitet. Tuleeko kytkinpaketissa jousia ja painoja? Vai onko pelkkä kytkin ja eriksee ostaa niit jousia yms? Kallis on jos eriksee kaikki ostaa...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Vielä kysymys, onko kellää antaa vinkkiä millä orkkis kytkimen saa purettua pois? Ulomman lautasen ja 1-suunta laakeritki saan omin avuin. Mutta entä se sisempi lautanen?
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Kytkimen irroitus apuja!!!!

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tarvit canan ulosvetopultin jotta lähtee sisempi lautanen.
Vastaa Viestiin