Mönkijä aiheiset myynti-ilmoitukset

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
ceebbari
4WD
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750

Re: Mönkijä aiheiset myynti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Homma kaatui itse tehtyihin huoltoihin eli takuun raukeamiseen.
Rapsa85
6WD
Mönkijä:: Can-Am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Mielestäni itse tehty huolto on ihan ok.
Samalla käyttäjä oppii tuntemaan menopelinsä.
Ei sellaista kannata karttaa.. ei noin yksinkertaisessa laitteessa paljon takuun alaisuuteen pitäisi tarvita laittaa.. v
Valmistusvirheistähän vastaa valmistaja joltain osin kuitenkin (Sain 7vuotta vanhaan polarikseen uuden ohjainboksin http://www.polaris.com/en-us/company/news/recalls)
Itse huollan oman kulkineen ja tiedän jo hyvissä ajoin, jos on jotakin alkavaa vikaa.. 8)
Hold my beer..
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Se on vähän niin ja näin ne omat huollot. Jos oisin tehny ite huollot polleen niin ne huollot ois maksaneet yli 6000€. Onneksi oli aukoton ja virheetön huoltokirja.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Kydon
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kydon »

:lol: Ai helevetti, takuuta olis ollu reilu kuukausi jäljellä. Nyt kun olen itse tehnyt huollot itse, niin takuu on poissa? :lol:

Syylärin siirto, snorkkelointi, yms. muutokset ei olisi vaikuttanut millään tavalla takuuseen? Kukas ne on tehnyt, tuskin liike? :lol: Entäs se, että sillä on ajettu TML-trophy alkusyksystä. Lieneekö maahantuojan tarkoittamaa kilpailua. Entäs rajoittimien ohitus, edes väliaikaisesti (Anteeksi, siitähän täällä ei saanut puhua). Pollen maahantuoja tuskin noita olisi hyväksynyt.

Taitaa kuitenkin liikkeellä olla jonkin näköinen virhevastuu myymistään käytetyistäkin laitteista ja Jokikone on sen esimerkillisesti ainakin omalla kohdallani aikoinaan hoitanut! Siitä annan suuret pisteet sinne suuntaan!!!

Suosittelen ceepparille täysin uutta vakio kampetta, niin ei tarvitse takuiden suhteen pelätä!

Eikun hyvää joulua kaikille!!!
Itä-Suomen mönkijät ry
Tuuvinki
Tracks
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Tien toiselta puolelta saa Hondaa jossa takuuta ei kuulemma edes tarvitse :mrgreen:
ceebbari
4WD

Johan meni herneet nenään porukalla.
En tietääkseni ole millään lailla tilivelvollinen OMISTA päätöksistäni tänne, mutta avaudumpa nyt kuitenkin.
Minulla ei ole mitään itse tehtyjä huoltoja vastaan, mutta kun puhutaan yli 7 kiloeuron vehkeestä, niin silloin otan mielummin rehdin takuun. Toivoin vehkeessä tietenkin olevan vielä 2-vuoden lisätakuun. Varsinkin kun laitteella on selkeästi ajettu muuallakin kuin tiellä. Olen siis varmaan liian köyhä tähän porukkaan. Jos ylimääräistä olisi, niin en miettisi käytettyjä hetkeäkään.
Ja edelliseltä omistajalta voi kysyä miksi et itse pitänyt kampetta kun se kerran noin hyvä on, että sitä pitää oikein pakkomyydä vielä liikkeenkin puolesta?
Viimeksi muokannut ceebbari, 24 Joulu 2015 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mare79
Tracks
Mönkijä:: Nada

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Ceebbari, tutustuisin sinuna tarkasti tähän vaihtoehtoon. Ei toki Polaris, mutta lyömätön hinta-laatusuhde.

http://www.brp.fi/off-road/can-am_tarjo ... paign.html
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
ceebbari
4WD

Tuota Canaa olen jo kovasti miettinytkin, mutta tehoero nykyiseen 800 arveluttaa. Taidan jatkaa harrastusta vaan teiden ulkopuolella, niin pääsee paaaaljon helpommalla :wink:
Tuuvinki
Tracks
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Takuuasiat olivat syy myös itselläni valita täysin uusi laite mahdollisimman pitkällä takuulla (4-5v). Eli tämän(kin) vuoksi uusikin Polaris jäi laskuista pois. Tietäkseni traktorimalleihin ei saa jatkotakuuta? (Tuossa on kysymysmerkki, joten Pollemutuilut voi jättää sanomatta)

Ei mitään herneitä. Itse tekisin varmasti saman päätöksen.

Myyjäliikkeellä on velvollisuus antaa takuu myymälleen laitteelle oli huollettu itse tai naapurissa. Perävalotakuuta ei Suomen kuluttajalainsäädännössä tunneta kun yritys myy.
Rapsa85
6WD
Mönkijä:: Can-Am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Onko takuista sitten ollut teille hyötyä.?
Hold my beer..
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

ceebbari kirjoitti:Johan meni herneet nenään porukalla.
En tietääkseni ole millään lailla tilivelvollinen OMISTA päätöksistäni tänne, mutta avaudumpa nyt kuitenkin.
Minulla ei ole mitään itse tehtyjä huoltoja vastaan, mutta kun puhutaan yli 7 kiloeuron vehkeestä, niin silloin otan mielummin rehdin takuun. Toivoin vehkeessä tietenkin olevan vielä 2-vuoden lisätakuun. Varsinkin kun laitteella on selkeästi ajettu muuallakin kuin tiellä. Olen siis varmaan liian köyhä tähän porukkaan. Jos ylimääräistä olisi, niin en miettisi käytettyjä hetkeäkään.
Ja edelliseltä omistajalta voi kysyä miksi et itse pitänyt kampetta kun se kerran noin hyvä on, että sitä pitää oikein pakkomyydä vielä liikkeenkin pouolestakin?
Ihan oikein. Pollen takuu on niin hauras että parempi on ottaa varman päälle.
ceebbari kirjoitti:Tuota Canaa olen jo kovasti miettinytkin, mutta tehoero nykyiseen 800 arveluttaa. Taidan jatkaa harrastusta vaan teiden ulkopuolella, niin pääsee paaaaljon helpommalla :wink:
Pirteämpi tuo cana on kuin 500 polle.
Tuuvinki kirjoitti:Takuuasiat olivat syy myös itselläni valita täysin uusi laite mahdollisimman pitkällä takuulla (4-5v). Eli tämän(kin) vuoksi uusikin Polaris jäi laskuista pois. Tietäkseni traktorimalleihin ei saa jatkotakuuta? (Tuossa on kysymysmerkki, joten Pollemutuilut voi jättää sanomatta)
Juu, ei saa.
Tuuvinki kirjoitti: Myyjäliikkeellä on velvollisuus antaa takuu myymälleen laitteelle oli huollettu itse tai naapurissa. Perävalotakuuta ei Suomen kuluttajalainsäädännössä tunneta kun yritys myy.
Se ei ole takuu, vaan virhevastuu. Kaksi eri asiaa.
Rapsa85 kirjoitti:Onko takuista sitten ollut teille hyötyä.?
No itselleni kaikkiaan noin 7000€ edestä tuli edelliseen polleen osaa takuuseen. Vähemmän yllättäen meni tinkaamiseksi.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
kaakeli
2WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Kyllä takuusta on mun mielestä aina hyötyä, oli kyseessä mikä laite tahansa.
Ite otin canaan sen kolmen vuoden lisäturvan ihan siitä syystä, että se tuo omanlaista "huolettomuutta" pitkäksi ajaksi, kunhan vaan huollattaa laitteen säännöllisesti.
Huollot kuitenkin taitaa olla se pienin kuluerä näissä laitteissa, niin en näe mitään syytä, miksi säästäisi sen pari satkua väärässä paikassa, kun mahdollisuus siihen, esim. kalliiseen konerikkoon on olemassa.
Vähän sama vakuutusten kanssa. Moni ei ikinä tule tarvitsemaan vakuutusyhtiöiden korvauspalveluja, mutta silti niitä vuosittain maksetaan ihan vapaaehtoisestikin.
Liikkeestä kyllä voisin ostaa uudehkon laitteen, jossa takuuta ei välttämättä ole, koska myyjällä on vastuunsa. Tai ainakin se liikkeen myymä olisi vahvemmilla kuin yksityiseltä, vaikka hintaeroa olisikin jonkin verran yksityisen hyväksi.

(PS. olisivat saaneet tuoda tuon canan pikkutraktorin myyntiin jo muutama kuukausi sitten, kun omaa olin ostamassa. Nyt sama malli ilman kilpiä.)
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Rapsa85 kirjoitti:Onko takuista sitten ollut teille hyötyä.?
On todellakin ollut. Ja mitä huoltoihin tulee niin varmin on huollattaa merkkiliikkeessä/valtuutetussa, jotta saa leiman kirjaan. Konerikko olisi ikävä maksaa omasta pussista :roll:

Toki huollan mönkijää tarpeen tullen, mutta leimahuollot teetän alan ammattilaisella, nykyisessä kamppeessa vielä 3 vuotta takuuta jäljellä ja leimat kaikki vihossa. Ei jää mitään jossittelun varaan, takuu toimii :D
Kydon
4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kydon »

Juu, senttiäkään ei ole mulla tuossa sinun kaupassa kiinni! Itsehän kysyit...Tämä oli muutenkin poikkeus, että millään tavalla kommentoin muuta, kuin omaa omistamaani myytävää laitetta. Jatkossa pidän takuulla suuni kiinni!

Eikun uutta konetta alle, suosittelen!!! Ilman mitään herneitä...
Itä-Suomen mönkijät ry
jiijii-vm60
4WD
Mönkijä:: jo vain

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Kuka olisi ensimmäinen niin rohkea,että pistäis tänne.Paljonko
esim.Maksaa 3-vuoden pakkohuollot.Siis merkki ja malli?

Katsotaan mitä sillä hinnalla saa "maailmalta"Oma veikkaus,kyllä koneen saa halvemmalla
mitä tulee nuo huollot maksamaan.
Meillä vaan on se vanhoillinen olettamus,se on vaan täällä kotimaassa,missä kaikki maksaa maltaita.
Vastaa Viestiin