Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Jukuosma kirjoitti:Ja nyt kun on vehkeet kurassa niin maanantaina ISORYn alueelle? :)
Pakastuu niin ei tartte vinssaillakaan niin paljoa...

Toi vinssin retale kun ei kelaa sisään enää juuri lainkaan. Tiistaina-keskiviikkona sais varmaan uutta tilalle...

Pitää harkita vielä.
Viimeksi muokannut Tuuvinki, 26 Joulu 2015 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

keulii kirjoitti:Ne on nuo vakiorenkaat, mitkä sen upottaa. Zillat alle, ku kulku paranee.
Noi kapeat ja "terävät" kyllä uppos suon pintaan ku veitsi voihin. :mrgreen:
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Tuuvinki kirjoitti:Toi vinssin retale kun ei kelaa sisään enää juuri lainkaan. Tiistaina-keskiviikkona sais varmaan uutta tilalle...
On meillä kaks ehjää vinssiä. Tuut letkan viimesenä niin nypitään pois jos sukellat.
Lopeta se nysvääminen ja mukaan vaan :mrgreen:
Viimeksi muokannut Pappi, 27 Joulu 2015 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu.
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Kurtti
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Miksei sitä voinu sillä huippu hyvällä Umamahalla vinssata taaksepäin ku kerran on tiedossa että Canan vinssi oireilee? Ja tuo puskulevyn etukiinnike irti aina ku menee tieltä pois, itellä samanlainen ja ottaa varmasti kiinni ja lujaa joka paikkaan jos vähänkää huonommilla seuduilla ajelee... Siinä ei montaa minuuttia mene ku käyttää neljä pulttia ja vinssin koukun irti...
Mannesman
4WD
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Mannesman »

Ittellä melkein samanlainen kampe alla, uppoo isoilla ja pienillä renkailla melkein yhtä syvään. Kuskistahan se on kiinni juu... Ajeltua tulee mönkijällä n. 600-900km / vuosi versus autolla 60-70tkm / vuosi. Nuo kun kääntää nurinpäin, niin uskon jotta pystyn ajelee vettenpäällä :badgrin:
Itä-Suomen Mönkijät Ry

Näillä mennään:

Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Pitäähän se kokeilla ja haeskella rajoja. Hurjan hauskaa puuhaa ja olisi foorumilaiset kateellisia noille ajomaisemille. Pitänee ens kerralla jarrutella kuvailemaankin. Ikivanhoja metsäteitä (punahiekkaisia) soraharjujen päällä, sammalta, suota ja hiekkamonttua ja märkää metsää, kivikkoa ja mitä vain keksii.

Tuonne ei kyllä ole valitettavasti muilla asiaa mutta olipahan hieno kokemus ajella! 8)

Isoryn hommiin en ole varma löytyykö lapsenvahtia siksi ajaksi. Katellaan.
Avatar
kokki
Tracks
Viestit: 1315
Liittynyt: 22 Heinä 2007 10:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kokki »

Kiva, että oot löytäny myös luvallisia ajopaikkoja.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Astinlautojen reunahärpäkkeet ottivat joka ikiseen kantoon ja oksaan ja pahimmassa tapauksessa jopa ohkaseen puuhun siten että puu tunki ittensä lokarin väliin ja alkoi vääntämään muoveja mutkalle. Ohessa kuvia, klikkaamalla isommiksi.

Joten ei muuta kuin modaamaan. Merkkasin jesarilla sopivalta tuntuvan kohdan kahdesta suorasta pätkästä:

Kuva

Dremelillä muovit pois:

Kuva

Aika paljon tuota lähti:

Kuva

Sitten vielä etulokarista kulma pois:

Kuva

Tuon verran lähti muovia:

Kuva

Lopuksi kulmat pyöristettynä:

Kuva

Ja hiomapaperilla hiottuna:
Kuva

Jonkinverran jäi notkeaksi nyt tuo astinlaudan reuna kun siihen tallaa, pitää pultata alle topakkaa reikärautavannetta.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onneksi uudet astinlaudat eivät ole kalliita varaosana. Tässä kohtaa otettiin takapakkia malliston päivityksessä. Vanhemmassa kesti ihan eri tavalla nuo astinlaudat. Kyllähän nekin rikki sai, mutta tämän uudemman osalta ei voi kyllä kehuja antaa.

Nyt kun vielä sen kameran hommaat ja videoita kehiin :D Välipäivinä näytti olevan tarjouksia Gigantilla ja Expertillä. =D>
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Paljonko lie uudet?

Ihmeen paljon nuo kyllä taivutusta kesti kun ottivat kiviin, kantoihin ja 5cm pajukkoon.

Iron Balticin panssari ois tullu sivuille asti ja eikös siinä tule mukana myös tukivarsien suojat. Ois se ollu halvempi kuin alkuperäinen + muutamat astinlaudat marmorilta.
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja maxim »

Noniin siitä se alkaa laitteen maastokelpoisempaan suuntaan muokkaaminen.

Ps. Kuulin vasta näin joulun alla, että mitä tuuvinki on :D
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

maxim kirjoitti: Ps. Kuulin vasta näin joulun alla, että mitä tuuvinki on :D
:lol:

Ei ehdi huomenna Isoryn ajoihin :(

Pitää mennä HopLopiin lasten kanssa. :?
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

maxim kirjoitti:Noniin siitä se alkaa laitteen maastokelpoisempaan suuntaan muokkaaminen.

Ps. Kuulin vasta näin joulun alla, että mitä tuuvinki on :D
Ei kait tuo mikään salaisuus ole? geellä se selviää. :biggrin:
Selis
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 16 Helmi 2015 14:17
Mönkijä:: Can-am outlander MAX 500 t3
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Selis »

Jossen väärin muista, niin astinlaudat on abaut 50€ kipale, taitaakin olla ainoo halpa osa canamiin :D
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Renkaat uhosin vaihtavani kunhan kiinni jäädään.
Nythän se sitten pitäisi niin tehdä?

Zillat tulee alle mutta koko on mietinnässä...

1. 27-tuumaiset 11" leveinä joka nurkkaan?
2. 28-tuumaiset 12" leveinä joka nurkkaan?
3. 28-tuumainen "setti", eli eteen 10" ja taakse 12"?

-vakiovanteille laitan.

Mitä mielipiteitä herättää? Canmulilla on ainakin 12" nurkissa ja Jukuosmalla muistaakseni "settinä", eli 10" ja 12" yhdistelmä. Itse kallistuisin joko vaihtoehtoihin 1 tai 2... Joista ykkönen ei kyllä olennaisesti muuta muuten kuin renkaan leveyttä... Ja sitäkin vain edessä... Liekö rahalle vastinetta?

Ohessa tarinaa ja kuviakin:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 6&start=90
Vastaa Viestiin