Pappilan Outit...

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
PaJa
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Huhti 2013 17:34
Mönkijä:: Can-Am t3b
Paikkakunta: Oulu

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja PaJa »

Pappi kirjoitti:Paja. Jos vertaan broncon ja warnin värkkeihin mitä itsellä on ollut käytössä niin on hintansa arvoinen. Kallein osa tuossa on työvälinerunko. Broncon runko oli toimiva viimeisen talven kun se vahvistettiin.
Tuo menee vakavaan harkintaan seuraavaa laitetta tilattaessa.
Pienentääkö tuo ollenkaan maavaraa?

Itsellä nykysessä Alpine super duty pikakiinnityksellä enkä oikein oo tykänny siitä.
http://viewer.zmags.com/publication/0b5 ... 54a26c/100
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Voin mitata maavaran tarvittaessa. Tuossa "joulukuvassa" näkee, että runko menee aika lähelle maata, mutta vielä tuosta ei ole ollut haittaa. Katsotaan sitten uudelleen kun lunta alkaa olla riittävästi. Mahdottoman ylös tuo ei nouse. Voisi olla järkevä päivitys laittaa PRO mallin etujouset. Nyt taitaa nuo alkuperäiset jouset löysimmällä? Vielä on pärjätty...

Plussana tuossa on levyn kääntö, kahva mistä levyä käännetään on tuossa ylhäällä.

Hintakin on vähän niin ja näin. Warn Pro Wantage levy samoilla varusteilla menee suurin piirtein tonnin luokkaan kun mönkijävarikon sivuilla tein laskelman. Jos pakettiin lisätään vielä sähköinen kääntö niin hinta menee ylikin. Noston automaattikatkaisua ei vielä ole paikallaan, mutta tässä lähipäivinä on sovittu asennus. Omat työvuorot ja pyhät sotkee aikataulua. Eikä tässä nyt niin hoppu ole sen suhteen. Työvälinerungon mukana tulee tuo noston automaattikatkaisu.

Entisen mönkijän aura on runkoineen tallin vintillä, mutta olkoon siellä. Nykyinen omistaja ei sitä pihassaan tarvinnut. Mietin sen asentamista tähän nykyiseen, mutta parempi näin. Ompahan TL malliin olemassa auravarustus jos tarve vaatii ja eihän tuo mahdollisen myynnin yhteydessä ainakaan haittona ole.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Muutama kuva...

Lukittuna paikallaan.
Kuva

Maavaraa ei ihan mahdottomasti ole, mutta eihän tuon kanssa onneksi tukkimetsään tarvitse ajaa.
Kuva

Kävästiin katselemassa maisemia pienessä pakkasessa, josko se talvi nyt tulisi. Aika liukkaita nuo kylätiet :D
JMH1000
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
Paikkakunta: Veteli

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja JMH1000 »

Pistääpi keulaan jäsymmät jouset ni pysyy maavara parempana , itellä tonnisessa on ja paljon parein , ei niiaa levyn kans
(varaosa num 706202068 Etujouset )
JJJ-Service
PaJa
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Huhti 2013 17:34
Mönkijä:: Can-Am t3b
Paikkakunta: Oulu

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja PaJa »

Samanmoinen maavara ku mullakin, kivasti istahtaa kun puskee penkkaa korkeaksi ja etupyörät vajoaa :lol:
Itseasiassa mulla oli levy paikoillaan tukin ajossa kun oli noita vesijää kelejä niin sai etupäähänkin vähän pitoa.
Kiitoksia hyvistä kuvista, pitää käydä liikkeessä vielä tutkimassa ihan livenä.
Mutta enpä enempiä sotke sun topikkia.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Saa tästä kysellä ja pitääkin. En hoksannut laittaa mittaa tuohon kuvaan näkösälle.

Vahvemmat etujouset voisi olla hyvä päivitys. Tuskin huonontaa muitakaan ajo-ominaisuuksia. Saa nähdä onko aamulla lumitöiden aika, tuulee ja lunta tulee vaakatasossa.
piekana
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
Mönkijä:: can-am outlander
Paikkakunta: nurmes

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja piekana »

mites se pappi tapahtuu tuon mallin auran mukaan otto kun tuo pikakiinnitys näyttää tapahtuvan alhaalta ylähä päin, käykö tämä heleposti kurkkimatta mönkijän alle? omaani rakensin ite tuon työntörungon ja siinä on pikakiinnike myöskin mutta on työntö suuntaan lukkittuva malli, ei käy siinä ainakaan liian heleposti tuo auran otto syystä ettei näe kunnolla alle kurkkimatta :roll:
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mainosvideolla näin: https://www.youtube.com/watch?v=T_NJ27DkyY4 tai näin: https://www.youtube.com/watch?v=vku25MCEVWM
Käytännössä ei ihan noin näppärästi, mutta ei tuon kanssa tarvitse hermoja menettää. Minulla ei ole tuota toista päätylappua paikallaan, joten aura ei ole ihan tasapainossa. Toisen puolen lukitus menee heittämällä lukkoon ja toinen on vähän tarkempi laittaa. Irroittaminen on helppoa kun polkaisee vain työvälinerungon polkimesta niin lukitukset aukeaa ja työvälinerunko putoaa alas.

Pitää katsoa jossain välissä jos saisi jotain videota aikaan.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään sain käytettyä omaa konettani huollossa. Asennettiin lämpimässä hallissa tuohon työvälinerunkoon kuuluva noston automaattikatkaisu. Ainakin kotona toimi kun kokeilin. Vaikuttaa mukavalta varusteelta.

Samalla tuli mahdollisuus kokeilla, sopiiko mönkijä puskulevyn kanssa kyytiin. Kärryn lava on 150cm leveä...

Kuva

Ei sitten mitenkään päin kannata yrittää kyytiin. Tietääpähän, että mökillä lumityöt tehdään jollain muulla kuin mönkijällä.

Konekympissä oli sopivasti vierekkäin pro ja tavallinen malli. Kyllä tuon Pron keula on huomattavasti korkeammalla. Ulosjoustoa ei näyttänyt parkissa ollessa olevan, mutta ajossahan keula myötäilee, joten joustoa löytynee sitten. Puskulevykäyttöä ajatellen tuo jousien päivitys voisi olla enemmän kuin järkevää. Hintakin kun jää järkevälle tasolle. Iskunvaimentimet näyttää olevan kohtalaisen helppo käyttää irti. Harkintaan meni... :)

Nyt saa minun puolesta tulla lunta. Pakkasta oli aamulla noin -18c, mutta tuuli teki ilmasta paljon kylmemmän oloisen.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Hölmö kysymys, mutta mikä estää ottamasta levyä irti kuljetuksen ajaksi? Laittaa sen vaikka nenälleen ja ajaa osittain mönkijän sen päälle siten, että levy jää renkaiden väliin.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hölmöjä kysymyksiä ei ole olemassa...

Eihän sitä mikään estä irroittamasta mutta aika palapeli on asetella tuo levy siten, että sopisi mönkijän alle tms? Jos tuota päätykappaletta ei olisi paikallaan, saattaisi onnistua asettamalla levy kärryn laitaan kiinni. ja sitten ajaisi mönkijän kyytiin. Tuo työvälinerungon muoto on kuitenkin sellainen, että se vie tilaa myös poikittain ollessaan. Eikä tuohon kärryyn jää liikaa tilaa nytkään ilman levyä.

Jos tuota levyä pitäisi oikeasti mukana kuskata niin sitten tämä olisi ongelma, johon pitäisi löytää ratkaisu. Nyt kun ei tarvitse niin olkoot kotona. :roll:
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Peruuta laite kärriin, laske levy alas ja jätä kärrin perälaita laittamatta paikalleen ja kuomu kiinni niin että kuomun reuna tulee lumilevyn ja mönkijän väliin ja lumilevy jää kärrin "perälaidaksi".
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Voihan sen noin tehdä jos haluaa ajaa takapainoisella yhdistelmällä. En edes halua ajatella mahdollista väistöliikettä porojen tms takia. Tuo aura kuitenkin painaa jonkun verran, leveyttä on 175cm.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Ai se jäis niin taakse...
Onpas hurjan kokoinen lumilevy.
Makkeri
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Tammi 2015 17:14
Mönkijä:: Outlander 500 Max t3 -15
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Pappilan Outit...

Viesti Kirjoittaja Makkeri »

Melkoisen leveä tuo papin puskulevy! =D> Näyttäis olevan tuo käännön saranatappikin senverran hyvin peitelty kuorien alle, ettei sitäkään tuosta vain irroteta, niin sais puskulevyn ja työvälinerungon erilleen..
Vastaa Viestiin