Minulla on vielä tuo toinen päätypala irrallaan, joten siitä on hyvä ottaa "muotti" jos joku tarvitsee omiin rakennelmiin. Kyllä noista on paljon apua kun lumi ei vyöry.
Ei tuu kestämään. Mulla oli paljon loivemmassa kulmassa ja haukkasi silti niin herkästi että vääntyi pian alareunasta auki. Nyt on päätypalat suorassa ja toimii paljon paremmin.
Mulla on päätylevyt 2mm rosterista, alle hitsattu n. 5cm levyiset "sukset" ja kulmaraidoilla kiinni, välillä vääntyvät mutta helppo suoristaa...toimineet muutaman talven.
Tollaisessa top-aurassa on noi päätylevyjen alareunat kulutusmuovia joka on etureunasta kiinni pystysuuntaan liukuvassa urassa. Se mahdollistaa levyn kippauksen jos tökkää johonkin ja myötäilee maan pintaa, eikä nosta varsinaista terää ylös jos pääty osuu jonkun patin päälle.
Tuollaiset BRP:n päätypalat on olleet muutaman talven käytössä, tosin vähän pidemmiksi jatkettuina.
Ainakin omassa käytössäni on ihan toimiva systeemi, kippaa helposti noin 45 asteen kulmaan, eli kestää myös epätasaisessa maastossa ja penkkaa vasten työntämistä. Ennen näitä tein parikin eri versiota muovista ja alumiinistä, mutta ne olivat vaikka minkälaisella mutkalla jo parin aurauskerran jälkeen.
Kiinnitystä varten puskulevyn liukupalojen kiinnityspultteihin asennetaan korvalliset, joihin päätypalat sitten tulee tappikiinnityksellä ja sokkavarmistuksella kiinni.
Ainakin silloin kun omani ostin niin kartiomalliseen eli ns. alueauraan sopi vain vasemmalle (matalalle) puolelle. Omaan laitoin oikeaankin reunaan kiinnikkeiden paikkaa muuttamalla.