Millainen kärry mönkijään?
-
- 3WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Millainen kärry mönkijään?
Itsellä ei ole minkäänlaisia kokemuksia noista kärreistä ja jonkinlainen nyt pitää hankkia. Kertokaas mielipiteitä/kokemuksia (hyviä/huonoja) sekä linkkejä myyjiin millainen olisi hyvä? Muuten voisi tehdä vaikka itse mutta ei taida aikaa olla ennen kuin jää eläkkeelle ja sitten on jo myöhäistä... Puolivalmis vielä ehkä onnistuisi.
Tarve seuraavan laista:
- 90% käytöstä olisi ajaa lähimetsästä siellä valmiiksi tehtyä polttopuuta, n. 30cm pöllejä taikka valmista polttopuuklapia, pihamaalle liiteriin.
- Optio täytyisi olla n. 3m pitkien rankojen ajoon (pankot?). Tämä tarve kuitenkin vähäistä ja satunnaista, mutta kuitenkin onnistuttava tarvittaessa. Molemmat päädyt täytyisi ainakin olla avattavat/irrotettavat?
- Joskus myös lehtien/puujätteen/hiekan tms. satunnaista kärräystä (kippi?).
- yksi vai kaksi akselinen, mitkä hyödyt/haitat kummassakin?
Tarve alkaa olla akuutti, joten hyviä linkkejä myynti ilmoituksiin ja tarjouksiin saa laittaa. Myös jos jollain joutava (vaikka itsetehtyäkin) niin tarjotkaa.
Mahdollisimman halpa tietysti paras, mutta ehdoton hintakatto on kyllä tonni.
Tekeeköhän noilla puuilon kärryillä mitä?
Tarve seuraavan laista:
- 90% käytöstä olisi ajaa lähimetsästä siellä valmiiksi tehtyä polttopuuta, n. 30cm pöllejä taikka valmista polttopuuklapia, pihamaalle liiteriin.
- Optio täytyisi olla n. 3m pitkien rankojen ajoon (pankot?). Tämä tarve kuitenkin vähäistä ja satunnaista, mutta kuitenkin onnistuttava tarvittaessa. Molemmat päädyt täytyisi ainakin olla avattavat/irrotettavat?
- Joskus myös lehtien/puujätteen/hiekan tms. satunnaista kärräystä (kippi?).
- yksi vai kaksi akselinen, mitkä hyödyt/haitat kummassakin?
Tarve alkaa olla akuutti, joten hyviä linkkejä myynti ilmoituksiin ja tarjouksiin saa laittaa. Myös jos jollain joutava (vaikka itsetehtyäkin) niin tarjotkaa.
Mahdollisimman halpa tietysti paras, mutta ehdoton hintakatto on kyllä tonni.
Tekeeköhän noilla puuilon kärryillä mitä?
- ceebbari
- 4WD
- Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Re: Millainen kärry mönkijään?
Itse olen tehnyt vastaavaa hommaa jo muutaman vuoden ikivanhalla muulin peräkärryllä, eikä vielä ole tullut mieleen vaihtaa sitä 1000€ mönkijäkärryyn....
Noita saa parilla sadalla käytettynä ja toimii ainakin minulla kiitettävästi.
Myös nuo 3m mahtuu kyytiin kun laittaa etulaidan päälle ne.
Eli kysymys kai onkin mitä itse kärryltä vaatii ja ennen kaikkea mitä siitä on valmis maksamaan
Noita saa parilla sadalla käytettynä ja toimii ainakin minulla kiitettävästi.
Myös nuo 3m mahtuu kyytiin kun laittaa etulaidan päälle ne.
Eli kysymys kai onkin mitä itse kärryltä vaatii ja ennen kaikkea mitä siitä on valmis maksamaan
-
- 3WD
Juu muuli on ollu mielessä ja löytyy kotoa. Mutta, puusto on niin tiheää ettei tuollainen henkilöauton kärry vaan mahdu kulkemaan. Pitkä mönkijän telikärryki tehnee tiukkaa.
-
- 4WD
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Kärry löytyy Nastolasta. Vanha ja ruma omavalmisteinen, ollut juuri kuvailemissasi työhommissa. Hinnaltaan varmasti EU alueen halvin. Soita minulle 050-5311263 niin saat vastausviestinä kuvan kärrystä, omat taidot ei riitä laittamaan sitä tänne.
-
- 6WD
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Itellä ollu tämäntapanen yksakselinen kuuppakärry ja ollu tosi kätevä. Teli repis nurmikot, mutta tuo yksakselinen ei. Päädyt pois niin menee rankaa jo ihan tarpeeksi kyytiinm, en ole mettäkärryä kaivannu kertaakaan. Ja hiekkaa/soraa/multaa on kans kuutiotolkulla tullu siirrettyä. Eli oikeesti monikäyttöinen,
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ijän-kärry
Näitä samojahan löytyy puuiloista yms.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ijän-kärry
Näitä samojahan löytyy puuiloista yms.
-
- 3WD
Onko tuo puuilon kärry sitte ihan sama? On ihan kestävää tekoa, kestää työtä? Puuilo olis vaan tuossa niin ei tarviis tilailla tuolta verkkokaupasta.
tuohon kun hitsaa pari betonirautaa estämään akselin kääntymisen niin pitäs toimia. Tuollaisenaan jos rengas osuu kantoon, akseli kääntyy. betonirauta siitä renkaan vierestä runkoon ja taivuttaa siitä päät että saa hitsattua parin sentin matkalta kii niin pitäs olla ihan ok paketti. Tuohon hintaan on paha tehä ittekkään jos kaikki osat on ostettava.
Tässä on puuilon kärry jos linkki toimii. Sorry suurista kuvista mutta noi on suoria linkkejä kaupan kuviin

Ja tässä Kärkkäisen

Tässä on puuilon kärry jos linkki toimii. Sorry suurista kuvista mutta noi on suoria linkkejä kaupan kuviin

Ja tässä Kärkkäisen

John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
-
- 3WD
Laskeskelin juu, että jos(kun) renkaat,navat yms. ostaa kaupasta jos itte tekee, niin eihän tuossa tekemisessä taida olla mitään taloudellista järkeä. Ei jää kun tekemisen ilo.
Akseli kääntyy? Vai siis vääntyy?
Akseli kääntyy? Vai siis vääntyy?
siis vääntyy kun niissä on semmoiset putket alaspäin joidenka päässä on napa. Runko on kuin T-kirjain. Siellä on kyllä tuet keskelle ettei renkaat kääntyisi mutta pitäs olla vielä eteenkinpäin semmoiset puolen metrin tikut...
Osta tuommonen lavalla, jos osaat hitsata:
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/f ... 9773608872
Ostin tommosen Kärkkäiseltä -09 ja vielä pysyy kahdessa renkaassa ilmat. Pari rengasta uusittu. Pari ratkeamaa on hitsattu, mutta on ollut kovassa käytössä. Teli oltava, jos metsässä meinaa käyttää. Ilman teliä kippaa nurin herkästi.
Ostin tommosen Kärkkäiseltä -09 ja vielä pysyy kahdessa renkaassa ilmat. Pari rengasta uusittu. Pari ratkeamaa on hitsattu, mutta on ollut kovassa käytössä. Teli oltava, jos metsässä meinaa käyttää. Ilman teliä kippaa nurin herkästi.
tais olla enemmän tarvetta lavalle jossa kuljettaa 30 cm pölkkyjä.
-
- 3WD
keulii kirjoitti:Osta tuommonen lavalla, jos osaat hitsata:
Eli lavalla se olis kaiketi tämä?: http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/f ... iewProduct
Tuossa vain miinuksena ettei tuo taida kipata? Plussaa teli ja suurempi lava.
Onko tuo yks akselinen tosiaan miten kiikkerä tuolla metsässä, onko tuo kaatuminen oikeesti ongelma vai sattuuko vain joka toinen juhannus ja sillonki kun naapuri haluas koittaa?
Laittakaas vaan lisää linkkejä kärrien myyjiin jos löytyy!
Tuossa lavallisessa kärryssä on kuvan mukaan eri renkaat, muuten sama. Noissa renkaiden laadussa on suuria eroja. Kippi tuossa pitäs olla.
Mulla on myös ylempänä mainittu Puuilon yksakselinen lavakärry ja se on kyllä laadultaan melko huono. Siihen on pitäny laittaa sisuskumit ja kipin lukitus uusiksi. Hitsautin jousisalpan aisan päälle ja reikä lavan alaosaan. Alkuperänen lukitus jää ensimmäiselle maastoreissulle. Samoten on laitettu putki akseliksi ja uudet navat. Lavan alle lisävahvistus ja aisaan lisäputket molemmille puolille. Nyt on valmis, mutta kiikkerä se on. Kaatuu melkein joka metsäreissulla ainakin kerran. Ja rahaa mennyt kaikkineen varmaan tonni, ku oon ulkopuolisella korjauttanu.
Mulla on myös ylempänä mainittu Puuilon yksakselinen lavakärry ja se on kyllä laadultaan melko huono. Siihen on pitäny laittaa sisuskumit ja kipin lukitus uusiksi. Hitsautin jousisalpan aisan päälle ja reikä lavan alaosaan. Alkuperänen lukitus jää ensimmäiselle maastoreissulle. Samoten on laitettu putki akseliksi ja uudet navat. Lavan alle lisävahvistus ja aisaan lisäputket molemmille puolille. Nyt on valmis, mutta kiikkerä se on. Kaatuu melkein joka metsäreissulla ainakin kerran. Ja rahaa mennyt kaikkineen varmaan tonni, ku oon ulkopuolisella korjauttanu.
-
- 2WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Kyllä se yksiakselinenkin pysyy pystyssä, jos vähän edes viitsii katsoa ajolinjat oikein.
En tiedä miten jengi noita käyttää jos lähes joka reissulla kärry kaatuu
Tuollaiseen sun kertomaan käyttöön on telikärryä turha valita. Pysyy pihakin parempana tuolla yksiakselisella.
Mulla on tuollainen Broncon kärry, ja ihan ok on. Lavan lukitus ehkä hieman surkea, mutta tuolla 400e hinnalla nyt ei priimaa saakaan. Kevyssä käytössä kyllä menee siinä missä kalliimmatkin.
Jos nyt kähmyä on tuon tonnin verran, niin varmaan itse valitsisin tuolta SR- Tuotteen sivuita jonku sopivan.
http://www.sr-tuote.fi/tuotteet.html?id=15394/207844
En tiedä miten jengi noita käyttää jos lähes joka reissulla kärry kaatuu

Tuollaiseen sun kertomaan käyttöön on telikärryä turha valita. Pysyy pihakin parempana tuolla yksiakselisella.
Mulla on tuollainen Broncon kärry, ja ihan ok on. Lavan lukitus ehkä hieman surkea, mutta tuolla 400e hinnalla nyt ei priimaa saakaan. Kevyssä käytössä kyllä menee siinä missä kalliimmatkin.
Jos nyt kähmyä on tuon tonnin verran, niin varmaan itse valitsisin tuolta SR- Tuotteen sivuita jonku sopivan.
http://www.sr-tuote.fi/tuotteet.html?id=15394/207844
- tinke77
- 6WD
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Yks akselinen on loistava pihakärry, ei tee pahoja jälkiä ja kippaa hyvin. Metsässä kyllä surkea, kannon yli ja kops kyljelleen...Telikärryistä on kokemusta vain atv expert terrain pro mallista ja sillä ajettu huoletta monta vuotta, kun sain takuuseen uudet kumit kiinalaisten tilalle.
Joo, on kokemusta noista kiinalaisista yks akselisista
Joo, on kokemusta noista kiinalaisista yks akselisista

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...