Heh, taitaa viimesessä kuvassa olla kiinalainen lava:
http://www.sr-tuote.fi/tuotteet.html?id=15394/207844
Laidat on matalat, kuorma jää pieneksi. Ennemmin kallistusin siihen toiseen kotimaiseen.
Millainen kärry mönkijään?
Re: Millainen kärry mönkijään?
Minä ainakin sain sisärenkaat IKH kärryyn 4 kpl kun ilmat tuli ulos renkaista syrjistä huonon laadun takia itse lupasin asentaa paikoilleen! Venttiilien reikää joutui hieman viilaamaan isommaksi muuten työ ei ollut mikään vaikea lähti hyvin irti ja oli aika väljää! Nyt ei ole tarvinnut pariin vuoteen ilmoja paljon lisätä tarkistus vain on riittänyt ! Ja jos kärry kaatuu on yleensä vika kuskissa turhan kova vauhti! Ei siellä tartte aina täysillä painaa menemään! Hyviä kelejä on taas luvassa ?
- tinke77
- 6WD
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
Ok, pitänee sitten opetella ajamaan 

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
-
- 6WD
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Niin eiköhän se alkup.kysyjän tapauksessa "foorumin suositus" riipu eniten tuosta metsästä ja metsätiestä josta puut tarkotus hakea. Piha puoltaa yhtä akselia ainaki.
Ja kyllä se tuommonen yks akselinen kestää melko korkean kuorman laittaa halkoja ja ajaa RAUHALLiSESTI vino-ojankin yli. Eli kuormaa ollu vajaa puol metriä laitojenkin yli kun olen kuivia puita lähemmäs taloa tuonut.
Ja kyllä se tuommonen yks akselinen kestää melko korkean kuorman laittaa halkoja ja ajaa RAUHALLiSESTI vino-ojankin yli. Eli kuormaa ollu vajaa puol metriä laitojenkin yli kun olen kuivia puita lähemmäs taloa tuonut.
Jos tarkoitus metsästä puita ajella, niin ehdottomasti telikärri. Varmaan se mönkkäri itse tekee pahempaa jälkeä nurmikon kun se telikärri.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Tuo on varmaan totta että mönkijä tekee pahempaa jälkeä nurmikolle kuin telikärry. Tällä hetkellä kallistumassa tuohon yks akseliseen kuitenkin koon/ketteryyden takia. Ultratecillä olis just passeli kärri, "mökkikärry", vaikuttaa tukevalta? Saattas jopa kestää ettei tarviis hitsailla ja rakennella aina raskaampien töiden jälkeen. Mutta tonni kärryyn tuntuu kyllä aika paljolta... Ei kellään jouten 
Sitte kävin käpistelemässä tuota puuilon/kärkkäisen kärryä. Koko/malli/toiminnot ois kyllä omaan käyttöön sopivat, mutta on kyllä aika rimpula. On ihan varmaa että vahvikkeita saa hitsailla. Pellit tais olla 1,5mm? En tiä kestääkö nuo kuivia lehtiä kummempaa?
Noitahan saisi 2kpl samalla rahalla kuin yhen ultratecin. Toisaalta, en kyllä tarvii kun yhen kärrin.
Ei ole ojan ylityksiä tuossa puun ajossa. Metsästä suoraan pihaan, eikä tiellä ajoa. Melko tasaista sammalpohjaista metsänpohjaa, ei mitään ryteikköä/kivikkoa.
Mites ne traktorin kärryn pykälät meni tieliikenteen osalta? Saako T3 kömpijällä ajaa tuo kärry perässä sitten tiellä millä ehdoin - tuommoisenaan vai vaatiko hitaan ajoneuvon kolmion vai peräti valot?

Sitte kävin käpistelemässä tuota puuilon/kärkkäisen kärryä. Koko/malli/toiminnot ois kyllä omaan käyttöön sopivat, mutta on kyllä aika rimpula. On ihan varmaa että vahvikkeita saa hitsailla. Pellit tais olla 1,5mm? En tiä kestääkö nuo kuivia lehtiä kummempaa?
Noitahan saisi 2kpl samalla rahalla kuin yhen ultratecin. Toisaalta, en kyllä tarvii kun yhen kärrin.
Ei ole ojan ylityksiä tuossa puun ajossa. Metsästä suoraan pihaan, eikä tiellä ajoa. Melko tasaista sammalpohjaista metsänpohjaa, ei mitään ryteikköä/kivikkoa.
Mites ne traktorin kärryn pykälät meni tieliikenteen osalta? Saako T3 kömpijällä ajaa tuo kärry perässä sitten tiellä millä ehdoin - tuommoisenaan vai vaatiko hitaan ajoneuvon kolmion vai peräti valot?
Ultratecin kärry on laadukkaan olonen, ku oon liikkeessä ihmetelly. Niistäkin tosin oli jokunen vuosi takaperin renkaat tussuna, jos oli liikkeen pihalla näytillä. Liekkö nykyään paremmat renkaat, en tiedä.
Kiinan kärryn lava meni mulla montulle, ku oon kiviä kuskannu. Siinähän on pohjassa vaan se kantattu pelti. Mun kärryyn asennettiin pellin alle lisää rautaa, ni nyt kestää myös kivikuormaa.
Raideleveyttä on myös kasvatettu, ni enää ei kaatuile ni herkästi. Muutama sentti tekee jo paljon vakaudessa. Laittasin kuvan modatusta kärrystä, mutta ei vissiin voi enää nykyään tallettaa kuvia mihinkään ilman tunnareita?
Kiinan kärryn lava meni mulla montulle, ku oon kiviä kuskannu. Siinähän on pohjassa vaan se kantattu pelti. Mun kärryyn asennettiin pellin alle lisää rautaa, ni nyt kestää myös kivikuormaa.

Raideleveyttä on myös kasvatettu, ni enää ei kaatuile ni herkästi. Muutama sentti tekee jo paljon vakaudessa. Laittasin kuvan modatusta kärrystä, mutta ei vissiin voi enää nykyään tallettaa kuvia mihinkään ilman tunnareita?
http://kuva.termiitti.com/
Tuo ainakin ilmainen, tosin kovin pitkään ei taida kuvat näkyä.
Tuo ainakin ilmainen, tosin kovin pitkään ei taida kuvat näkyä.