hihna vinkuu..
hihna vinkuu..
Terve onko jollain samoja murheita ja onko yleistä..eli minulla can-am 500cc max 2015 ostettu viime kesäkkuussa ja ajettu 350km ja nyt kun sillä on jonkin verran tehty lumitöitä niin olen huomannut että hihna vingahtaa suht helposti..mulla on aiemmin ollut 2 polarista 500cc ja 800cc koneella ja moista en huomannut..onko hihnoja myös erinlaisia että vinkuminen loppuisi tai vähenisi..
uusi harrastaja..
Re: hihna vinkuu..
Mulla loppu vikinät kun ostin kunnollisen remmin.
Ok ei tuo alkuperänen hihna varmaan oikein hyvä ole. Saavat seuraavassa huollossa sen vaihtaa..onko vinkkiä antaa mikä olisi hyvä hihna ja missä hinnoissa..
uusi harrastaja..
Zkeba, mikä on "kunnollinen" hihna? Siltä varalta jos tulee itsellä samoja ongelmia. Voisi kuvitella että alkuperäishihna joka on paikoillaan olisi laadukas.. Minulla teki 400 outti samaa eli hihna vingahteli helposti liikkeelle lähdettäessä. Vaikka uutena sen ostin.
Kolme XP:tä ollut aikaisemmin, niissä ei ikinä minun käytössä ollut hihna/kytkinongelmia.
Kolme XP:tä ollut aikaisemmin, niissä ei ikinä minun käytössä ollut hihna/kytkinongelmia.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- 3WD
- Mönkijä:: can-am 500 t3
Mulla kans vingahtaa jos nopeanpuolen vaihteella auraan hitaalla puolen ei vingu
-
- Tracks
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
En oo saanu vinkumaan minäkään vaikka pahasti on suossa oltu ja märkää lunta aurattu. Tosin laite on 2016 mallin 570 Pro.
L vaihteella toki raskaammat ajelut.
Katotaan sitten uusiks kun rengastusta korjaillaan
Onhan laite varmasti 2015 mallia jossa erikoislyhyt L eikä vanhempaa vuosimallia?
L vaihteella toki raskaammat ajelut.
Katotaan sitten uusiks kun rengastusta korjaillaan

Onhan laite varmasti 2015 mallia jossa erikoislyhyt L eikä vanhempaa vuosimallia?
Oisko ollu joku ultimax ua. Ehkä 

Tais olla niin että on 2014 mallin kone jonka ostin 6/2015 eli olisko siinä sitten isompi tuo L vaihde..muuten olen tyytyväinen ja vähän vasta sillä ajellut noin 300km..
uusi harrastaja..
- Skifo-79
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am 650x
Canassa hihna vinkuu koska kytkimen lautaset pyörii eritahtiin rasituksessa. Kartio ei jaksa pitää kytkintä pakettina. Ja taitaa olla, et vaki remmiä parempaa ei vielä valmisteta.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Tämä nyt ei piä paikkaansa. Kokemuksesta voin sanoa että vinkuu myös cvtechillä vaikka ois kuinka säädetty kohilleen. entisessä mönkijässäni Brpn alkuperäisellä hihnalla vinkuminen tuli aina takaisin 3 uutta hihnaa kokeilin. Sitte vaihdoin eri merkkisen hihnan niin loppu vinkumiset hihnan merkkiä en nyt muista.Skifo-79 kirjoitti:Canassa hihna vinkuu koska kytkimen lautaset pyörii eritahtiin rasituksessa. Kartio ei jaksa pitää kytkintä pakettina. Ja taitaa olla, et vaki remmiä parempaa ei vielä valmisteta.
Can am 570pro t3
-
- 3WD
Kaikki puhuu erikoishitaasta lyhyestä? Palijoko vehkeet menee sillä erikoislyhyellä? Ku omassa pitäs olla se lyhyt mut kulkee kait lyhyelläpuolella ainaki 30
Lyhyeltä kuulostaa, ku itellä menee lyhyellä 72km/h 

Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Can-am 500 max t3 -15
Valmistenumeron 10 merkki f kirjain jos koneessa lyhyt L
-
- 3WD
Äffähä se oli kymmenes merkki valmistenumerossa kait mulla sit on erikois lyhyt
-
- 6WD
- Mönkijä:: CotCot T3
Moi
Vingahtelu liikkeelle lähdössä johtuu muutamastakin tekijästä, mutta pienestä vingahtelusta ei tarvi välittää. Se on paremminkin canan ominaisuus kuin vika. Toki jos alkaa jopa kumi haisemaan on syytä puuttua asiaan.
Perjantaina 5.2 mököni (outikka 1000 X-TP MAX T3 vm.15 aj.155h.) orggis hihna antautui. Sisäpuolen hampaita lähti irti parinkymmenen sentin matkalta. Laitoin Turbo Maverick XDS hihnan. Käy suoraan ja sen pitäisi olla huomattavasti kestävämpi kuin outikan oma remmi, jonkun tiedon mukaan jopa 60% kestävämpi. Turbo maverickissa on ihan erillaiset voimat liikkeellä mitä outikassa joten saattaa olla jotain perääkin kestävyys väitteissä. Jää nähtäväksi onko kestävämpi ja kuinka paljon. Ovh.hinta taisi olla 230€ joten on ainakin huomattavasti kalliimpi kuin outikan oma remmi. Alennukset lopullisessa hinnassa tietysti asiakkuuden mukaan.
Minun Outikan remmissä saattoi olla valmistus vika jäljistä päätellen ja tätä mieltä oli huoltoliikekkin. Ulko ja sisäpuolen hammastukset ovat paistettu/liimattu toisiinsa kiinni. Näytti siltä ettei ollut liimaantunut/paistunut muutamasta kohdasta lainkaan toisiinsa kiinni. Valokuvat remmin vammoista lähteneet Rovaniemelle. Katsotaan mikä on vastaus, että meneekö takuuseen.
Remmin vaihto on simppeli homma itsekkin tehdä. Samalla kannattaa purkaa ainakin ykkösvari ja pestä se hyvin. Myös yksisuuntalaakeri kannattaa samalla purkaa ja pestä hyvin sekä laittaa uudet molykote rasvat. Yksisuuntalaakerin pois oton yhteydessä varottava ettei jousikuormitteiset tapit lennä akselin sisältä hukuksiin.
edit: älä laita ykkösvariin rasvaa mihinkään, canan variaattorissa rasvaa ainoastaan yksisuuntalaakeriin.
Vingahtelu liikkeelle lähdössä johtuu muutamastakin tekijästä, mutta pienestä vingahtelusta ei tarvi välittää. Se on paremminkin canan ominaisuus kuin vika. Toki jos alkaa jopa kumi haisemaan on syytä puuttua asiaan.
Perjantaina 5.2 mököni (outikka 1000 X-TP MAX T3 vm.15 aj.155h.) orggis hihna antautui. Sisäpuolen hampaita lähti irti parinkymmenen sentin matkalta. Laitoin Turbo Maverick XDS hihnan. Käy suoraan ja sen pitäisi olla huomattavasti kestävämpi kuin outikan oma remmi, jonkun tiedon mukaan jopa 60% kestävämpi. Turbo maverickissa on ihan erillaiset voimat liikkeellä mitä outikassa joten saattaa olla jotain perääkin kestävyys väitteissä. Jää nähtäväksi onko kestävämpi ja kuinka paljon. Ovh.hinta taisi olla 230€ joten on ainakin huomattavasti kalliimpi kuin outikan oma remmi. Alennukset lopullisessa hinnassa tietysti asiakkuuden mukaan.
Minun Outikan remmissä saattoi olla valmistus vika jäljistä päätellen ja tätä mieltä oli huoltoliikekkin. Ulko ja sisäpuolen hammastukset ovat paistettu/liimattu toisiinsa kiinni. Näytti siltä ettei ollut liimaantunut/paistunut muutamasta kohdasta lainkaan toisiinsa kiinni. Valokuvat remmin vammoista lähteneet Rovaniemelle. Katsotaan mikä on vastaus, että meneekö takuuseen.
Remmin vaihto on simppeli homma itsekkin tehdä. Samalla kannattaa purkaa ainakin ykkösvari ja pestä se hyvin. Myös yksisuuntalaakeri kannattaa samalla purkaa ja pestä hyvin sekä laittaa uudet molykote rasvat. Yksisuuntalaakerin pois oton yhteydessä varottava ettei jousikuormitteiset tapit lennä akselin sisältä hukuksiin.
edit: älä laita ykkösvariin rasvaa mihinkään, canan variaattorissa rasvaa ainoastaan yksisuuntalaakeriin.
Paajapekka
RMRY.
UMRY.
RMRY.
UMRY.