Rincon kakkos koneena.

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: Rincon kakkos koneena.

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Honda ollut ajossa n. 100h ja hienosti pelannut tähän asti. Takavinssille tein telineen vetokoukun paikalle, samalla tein neliöputkista uuden nopeasti irroitettavan vetokoukun joka on osoittautunut erityisen toimivaksi. Taisin vahingossa tehdä myös perälevyn :mrgreen: Noh, nyt kun välityssarja on asennettu niin piti jonkin näköinen uusi prokkis keksiä.

Viikonlopun ajojen aikaan tuli täysin uusi ongelma.. lämpövalo palaa, eikä flektikään toimi.. tiedä sitten missä vika... :evil: Pienen purkamisen jälkeen sain jäähdyttimen näkösälle ja pois paikaltaan. Joka Vit#n väli suoturvetta täynnä.. Flektin ongelmaa en ole vieläkään saanut ratkaistua mutta päätin että josko sitä nostaisi jäähdyttimen ja lauhduttimen ylö, tarakalle! Nooh tässä tuli jo tehtyä XMR tyylinen tarakka, jonka hylkäsin epäkäytännöllisyyden ja rumuuden vuoksi. taytyy siis saada hieman sirompi ratkaisu ettei kuski tarvitse periskooppia nähdäkseen yli. Tällä hetkellä ideana oli laittaa ns. hyppyjohto suoraa akulta flektin virtajohtoon eli laittaa alkuperäinen anturiratkaisu ja sen rinnalle sitten toinen pakkokäynnistys jotta kone ei keräisi liikaa lämpöä. Mistä lähtisin etsimään apuja ongelmaan ettei flekti käynnisty ajossa normaalisti?? :idea:

Tottakai nälkä kasvaa syödessä ja päätin tehdä myös ilmanotolle snorkkelin ja sitä varten putkikin haettuna jo.. Katsotaan josko sitten alkaisi huolet väistyä ja vanhus toimimaan niinkuin kuskikin toivoisi! Muuten olen kyllä erittäin tyytyäinen ollut koneeseen! Mitä muita letkuja/putkia tuotava ylös jottei koneeseen mene vettä upoksissa ollessa? Perien huohottimet tietysti, muita?

Kuvia tulee jahka projekti etenee ja saadaan jotakin aikaiseksi..
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: Rincon kakkos koneena.

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Sellainen kysymys vielä että onko öljynlauhduttimessa kovakin paine? Rupesin ihmetteleen niitä prässättyjä liittimiä vaan :shock:
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Rincon kakkos koneena.

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Mittaa ny ekaksi tuleeko sinne flektille virtaa. Ja tarkasta ettei anturilta ole johto irti/poikki. En ny tähän hätään muista missä se on mutta varmaan on löydettävissä. Ja sulakkeet myös kandee kattoa siltävaralta että flekti on ollu jumissa.

Siellä öljy jäähyssä on moottorin / vaihteiston öljynpaine(?) eli joitain baareja. Eli ei kestä lemmarit. Vaan jos siirrät sen niin joko jostain etit sopivat (An?) Liittimet tai sitten tekee vaan uudet letkut ja laittaa ne niihin putkii helmiliitoksella. Jos ny yhtään muistan miten ne siellä olikaan. Tai vaihat saman tien isomman jäähyn.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: Rincon kakkos koneena.

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Päivitytä:
Flektin sulake oli pukahtanut, en tiedä miksi... Nyt jäähdytin nostettu ylös, keulan panssarointia muutettu (nyt 2x 10mm muovi) lisäksi astinlaudat vääntelin turkkipellistä ja heitin sammuttimen tarakalle sekä lisäsin yhden työvalon taakse. :lol:
Tänne ei varsinaisesti kuulukkaan mutta parin foorumilaisen kanssa käytiin ottamassa vähän tyyppejä!
Kuva

Kuvaa uudesta nokasta:
Kuva
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: Rincon kakkos koneena.

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Rinconista luovuttu, hieman haikein mielin... Noo nyt on kaksi tuoretta kampetta autotallissa ja elämä hymyilee :mrgreen:
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Avatar
El-Reino
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Rincon kakkos koneena.

Viesti Kirjoittaja El-Reino »

Itellä hieman samanlaista puuhaa meneillään mutta 680 rincoon, niin heräsi muutama kysymys aiheesta. Minkälaista putkea sulla oli tarkoitus laittaa ilmanoton snorkkeliksi ja mistä tilasit lyhyemmät välitykset ja mihin hintaan?
Vastaa Viestiin