
TRX450 etuperä ratkesi ??
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 28 Joulu 2015 08:58
- Mönkijä:: 450 Foreman ES
- Paikkakunta: Kainuu
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??
Ja oliko andyllä jossain täällä kuvaa panssarista? Mukavata kun täällä on porukoilla tietoa asioista 

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??

Jotain tämmöstä...?
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??
Tuohon rynkytykseen auttaa ainakin se että laittaa pienemmät tai kevyemmät renkaat, niin silloin jaksaa rengas pyöriä tarpeeksi kovaa lumessa, niin ei rynkytä.
Nuo Duron Buffalot eivät ole tosiaankaan sieltä kevyimmstä päästä.
Nuo Duron Buffalot eivät ole tosiaankaan sieltä kevyimmstä päästä.
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 28 Joulu 2015 08:58
- Mönkijä:: 450 Foreman ES
- Paikkakunta: Kainuu
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??
Osimoilleen 63 kg sain ynnättyä Buffaloille yhteispainoa, kun kävin punnihtemassa..aika paha.
Tuommosen panssarin minäkin värkkäilen kuhan tokenen lentsusta,tuo tukee varmasti aurakäytössä. Ja saatan vähän kopioida tuotakin kiinnitystä, johon aura ja muut lisälaitteet tulee, näyttää sen verran toimivalta.
Kovasti pohtinut tuota Andyn ideaa(Kiitos siitä) tuon perän kopan suhteen, eli että tekisi siihen tuennat pultinkannoista kömpiän runkoon..enpä ite heti hokannutkaan moista
Onhan tuota tullut kaikenlaista itekkin raudasta rakenneltua, mutta nyt vaivuin heti epätoivoon ja itku kurkusssa juoksin kauppaan kyselemään heti uutta osaa.. Hätähän ei siis ole kovin suuri, kun tutkittuani ja purettuani tuota rakennelmaa totesin, jotta ei tuon orkkiskorvakon menetys niin kauhea ongelma ehkä olekkaan, kun kyse ei ole öljytilasta. Korvakon tilalle vai tosiaan tehdä itse uuden, ja tuen saa useammankin pultinkannan alta, ja kiinnitys runkoonkin näyttäisi onnistuvan kohtuullisen helposti. Pitää ainakin kokeilla.
Ja onko jotain erikoista mitä pitää huomioida kun mönkijää hitsaa, muuta kun akulta kaapelit irti ?? Tarviiko muita sähköjuttuja irrotella(esim ecu) ?
Tuommosen panssarin minäkin värkkäilen kuhan tokenen lentsusta,tuo tukee varmasti aurakäytössä. Ja saatan vähän kopioida tuotakin kiinnitystä, johon aura ja muut lisälaitteet tulee, näyttää sen verran toimivalta.
Kovasti pohtinut tuota Andyn ideaa(Kiitos siitä) tuon perän kopan suhteen, eli että tekisi siihen tuennat pultinkannoista kömpiän runkoon..enpä ite heti hokannutkaan moista

Ja onko jotain erikoista mitä pitää huomioida kun mönkijää hitsaa, muuta kun akulta kaapelit irti ?? Tarviiko muita sähköjuttuja irrotella(esim ecu) ?
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??
Ollos hyvä...
Tuohon rengashommaan ja niiden rytyytykseen en kyllä usko. Jos jotain menee siinä pasaaksi niin luulisin että se on perän sisälmykset eikä koppa. Jos katot niitä osumia siellä alustassa niin sen perämöykkykin lienee saanu omansa ja johonkin se orkkis muovikin on sieltä hävinny. Vai olikos tuossa mallissa sitä?
Mitä hitsaukseen tulee niin ite en ole irrotellu mitään kaapeleita. Maajohto vaan varmasti hirsattavaan kappaleseen kiinni että virrat menee suoraan eikä esim. Kardaanien tai moottorin läpi.
Muoks. Jos tuon kaltaista pansaria meinaat niin kandee levittää se noiden astinlautojen alle ja niin että liepeet menee lokkarien sisälle ja hieman ylös. Ni ei vaivaa risut eikä varsinkaan jotkut pajukon kannot ym.seipäät mitkä löytää tien sisään muttei ulos.
Tuohon rengashommaan ja niiden rytyytykseen en kyllä usko. Jos jotain menee siinä pasaaksi niin luulisin että se on perän sisälmykset eikä koppa. Jos katot niitä osumia siellä alustassa niin sen perämöykkykin lienee saanu omansa ja johonkin se orkkis muovikin on sieltä hävinny. Vai olikos tuossa mallissa sitä?
Mitä hitsaukseen tulee niin ite en ole irrotellu mitään kaapeleita. Maajohto vaan varmasti hirsattavaan kappaleseen kiinni että virrat menee suoraan eikä esim. Kardaanien tai moottorin läpi.
Muoks. Jos tuon kaltaista pansaria meinaat niin kandee levittää se noiden astinlautojen alle ja niin että liepeet menee lokkarien sisälle ja hieman ylös. Ni ei vaivaa risut eikä varsinkaan jotkut pajukon kannot ym.seipäät mitkä löytää tien sisään muttei ulos.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 28 Joulu 2015 08:58
- Mönkijä:: 450 Foreman ES
- Paikkakunta: Kainuu
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??

Lauantai meni kontatessa ja pohtiessa, jotta miten tuon toteuttaisi.. Kulmarautaa ja neliöputkea, ja sunnuntai meni sitten värkätessä. Eihän se nätti ole, mutta onpahan itse tehty ja säästettykin ehkä jotain

Nyt pitäisi rueta kahtelemaan kevyempää rengastusta, ja tuo SunF A-033 himottaisi. Jaksaisikohan tuo pyörittää ja vieläpä ilman mitään rynkytyksiä, jos joka nurkkaan hommaisi kumit 26x9-12 koossa ?? Vai oisko viisainta pysyä ihan normikoossa eli 25x8/10-12 ?
Ja liekkö jollain tietoa nuiden Sunfien painoista, kun ei ainakaan tuolta painojen omasta topiikista löytynynnä..
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??
Eräs ehdotus oli että käy teettämässä Laserleikkurilla pulttikehän alle sopivan levykappaleen. Siihen saisi sitten kiinnikkeet runkoon.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TRX450 etuperä ratkesi ??
Maxxis Bighorn 26" sarja (pelkät kumit) n. 46kg äkkiseltään laskettuna. Eli Sunf A-033 on kopio näistä ja uskoisin ettei painoeroa näiden välillä paljoakaan ole, eli tuossa siis suuntaa-antava paino.HondaMasa kirjoitti: Nyt pitäisi rueta kahtelemaan kevyempää rengastusta, ja tuo SunF A-033 himottaisi. Jaksaisikohan tuo pyörittää ja vieläpä ilman mitään rynkytyksiä, jos joka nurkkaan hommaisi kumit 26x9-12 koossa ?? Vai oisko viisainta pysyä ihan normikoossa eli 25x8/10-12 ?
Ja liekkö jollain tietoa nuiden Sunfien painoista, kun ei ainakaan tuolta painojen omasta topiikista löytynynnä..
Jos haluat kevyet perurenkaat niin kenda bear claw on yksi vaihtoehto, esmes 25" sarja bear claweja painaa n.30kg (pelkät kumit), tässä 25":n sarjassa on matalampi kuvio kuin esmes 27":n sarjassa, ja 27":n sarja (mikä itsellä on) vastaa todellista korkeutta n.26" eli vois mennä periaatteessa sunkin mönkijässä ilman että välitys karkaa liian pitkäksi. Mä oon pärjänny näillä mainiosti kaikissa olosuhteissa, joskaan eivät ole yyber-pro-mutarenkaat, mutta hondassa toimii loistavasti ja vie aina perille
