Tuuvingin Can Am päiväkirja
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Eiköhän ne Warnin sokat pelaa ihan hyvin ilman työkaluja nyt kun tiedän miten niitä käytetään
No mutta joo, josko jotain asiaakin.
Laskiaisajelut
Laitteeseen bensaa ja menoksi:

Aurasin tienpätkän pitkästä alamäestä lapsille pulkkamäeksi:

Sitten käytiin ihan pulkkamäessäkin ja uskaltauduin itsekin mäkeen ilman moottoria:

Iltapäivällä kävin vielä tuolla radalla kattomassa oisko enduropolkuja voinut ajaa mutta on niin paljon lunta että piti ajella vain pari auraamatonta metsätietä (rata-alueen huoltoteitä) läpi kunnes törmäsin kelkkauriin ja piti tehdä u-käännös:

Eli takaisin samoja jälkiä:

Joku vähän leveämpikin tie löytyi jossa pääsi kahlaamaan:

Vähän turhan paljon lunta ajamattomaan maastoon, pitäs pistää telamattoa alle ja pari etusuksee kanssa joille tuuppis sitten Rotaxilla vauhtia.
No hiki tuolla vemputtaessa tuli silti, joten palautusjuomaa ja laskiaispullia seuraavaks:


No mutta joo, josko jotain asiaakin.
Laskiaisajelut
Laitteeseen bensaa ja menoksi:

Aurasin tienpätkän pitkästä alamäestä lapsille pulkkamäeksi:

Sitten käytiin ihan pulkkamäessäkin ja uskaltauduin itsekin mäkeen ilman moottoria:

Iltapäivällä kävin vielä tuolla radalla kattomassa oisko enduropolkuja voinut ajaa mutta on niin paljon lunta että piti ajella vain pari auraamatonta metsätietä (rata-alueen huoltoteitä) läpi kunnes törmäsin kelkkauriin ja piti tehdä u-käännös:

Eli takaisin samoja jälkiä:

Joku vähän leveämpikin tie löytyi jossa pääsi kahlaamaan:

Vähän turhan paljon lunta ajamattomaan maastoon, pitäs pistää telamattoa alle ja pari etusuksee kanssa joille tuuppis sitten Rotaxilla vauhtia.
No hiki tuolla vemputtaessa tuli silti, joten palautusjuomaa ja laskiaispullia seuraavaks:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Toivottavasti täälläkin on joskus vielä niin paljon lunta että pääsis oikein testaamaan mite Polle menee lumessa.
Piha mustana ja peili jäässä.
Piha mustana ja peili jäässä.

Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Joo, pitää käydä IKH:lla, 2.5km.KiitosPappi kirjoitti:Löytyykö näistä sopivaa?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kiitos vinkeistä, myös Kattilalle, mutta Zkeban kommentti oli se ratkaisevin. Onhan toi kyllä itekin huomattu ettei siinä puolikas tuuma mitään auta kun pohjasta jää kiinni puolmetriseen hankeen. Saa nähdä onko mitään iloa vaihdosta mutta enimmäkseen kyllä ihan ulkonäön vuoksi tahdoin leveämpää alle. 3" levenee nyt etusetZkeba kirjoitti:Mulla oli alkuun 27 setti 9 ja 11 leveenä ja nykyään on 28 setti 10 ja 12 leveänä. Ja olen tässä oikeasti miettiny josko vaihtas takas 27 renkaat. Ei näillä 28 renkailla mennä sen kummallisemmasta paikasta kun noilla 27. Enemmän vaikuttaa reittisuunnittelu. Kulkupuoleen se vaikutti taas ihan pirusti mikä ei mun mielestä oo mikää hyvä juttu. Kone on outti 650.

Pitää kattoa jos sais vaikka Raajärvi Certificaatin tolle vielä ja pääsis kesällä isojen poikien mukaan.
27x11" Zillat tilattu siis tänään joka nurkkaan.
Toimitus kestää hetken kun tahdoin ostaa paikalliselta myyjältä (pienellä paikkakunnalla aina kun mahdollista) mutta ei mulla kiire ole, onhan näitä jo yli vuosi arvottu.

Nyt on pari viikkoa aikamoista hulinaa mutta maaliskuussa (toivon mukaan vähän ennen) taas vilkastuu ajamiset ja saa renkaatkin alle. Huomenna taitaa päästä lumitöihin

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Joko.se penkan teko onnistuu?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Pikkuhiljaa aina paremmin. Toi "ajorampin" muotoilu oli hyvä idea penkan kylkeen niin voi puskea moskat aina sinne ylös.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
On tää vaan turhaa hommaa. Työt loppuu niin on säkkipimeää ja lunta niin perkeleesti ettei kelkallakaan pääse jos reitiltä poikkee. Viikonloput kiinni kevääseen saakka myös. Äsken kävin väenväkisin teitä pitkin "hinaamassa". Huoh.
Jos tekis huollon tohon ja ottas keväällä tallista.
No, onpahan sentäs lunta niin ei mee tuo lumilevy hukkaan
Pari lumikuvaa, on toi vaan huikeen hieno peli tehdä tota. Kaverin pihan aurasin jossa oli 40-50cm lunta:


Jos tekis huollon tohon ja ottas keväällä tallista.
No, onpahan sentäs lunta niin ei mee tuo lumilevy hukkaan

Pari lumikuvaa, on toi vaan huikeen hieno peli tehdä tota. Kaverin pihan aurasin jossa oli 40-50cm lunta:


-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Lumilevyyn sain uuden vaijerin kiinnikkeen, mutta ei tuo oikein tässä tapauksessa toimi koska enää levyä ei voi nostaa paikalleen vaijerilla:

Tuokaan ei oikein asettunut paikalleen ilman että rälläkällä lyhensi yhtä pulttia.
Mutta huomasin lumia työnnellessäni että lumilevy heiluu kuin ylisuuri kenkä jalassa ja nostinkin mönkijää ylös:

No ruuvithan siellä ovat irti. 5-10 kierrosta sai kiristää lukkomutteria ja nyt tuntuisi työvälinerunko olevan napakasti kiinni. Liekkö ollut luovutushuollosta saakka auki? Ei noi lukkomutterit kyllä voi noin montaa kierrosta ehkä itsekseen avautua...

Vaijerikin vetelee viimeisiään, varmasti kun hinkuttaa tuohon puskuriin.
Pitää laittaa naru ja liukukita tilaukseen:


Tuokaan ei oikein asettunut paikalleen ilman että rälläkällä lyhensi yhtä pulttia.
Mutta huomasin lumia työnnellessäni että lumilevy heiluu kuin ylisuuri kenkä jalassa ja nostinkin mönkijää ylös:

No ruuvithan siellä ovat irti. 5-10 kierrosta sai kiristää lukkomutteria ja nyt tuntuisi työvälinerunko olevan napakasti kiinni. Liekkö ollut luovutushuollosta saakka auki? Ei noi lukkomutterit kyllä voi noin montaa kierrosta ehkä itsekseen avautua...

Vaijerikin vetelee viimeisiään, varmasti kun hinkuttaa tuohon puskuriin.
Pitää laittaa naru ja liukukita tilaukseen:

Viimeksi muokannut Tuuvinki, 24 Helmi 2016 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Juu ei muutaku narua tilalle vaan, btw, paljos siellä on senteissä suurinpiirteen lunta ? Ois tarkotus mökille tulla parinviikon päästä, lienee kelkkakelit kummissiin ?
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tekis mieli sanoa että ei oo puskuri tuota vaijeria rikkonu. Se on se puskulevy. Kattoppa missä tuo vaurio on ku levy on ylhäällä tai alhaalla.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kelkkareitit vähän huonossa hapessa kun ei lupia herunu entisille reiteille mutta kyllähän siellä ajeloo. Tais käydä "Askolat". No eipä puristele kun ei oo ku mönkijä. Jäällä oli vaan viimeks semmonen 20-30cm vettä/sohjoa mutta onneks pientä pakkasta pitäny nyt. Mitähän lunta ois, yli puol metrii kuitennii.
Joo, pitänee tutkia vielä tuota vaijerivahinkoo. Narun kanssa toi uus rullasysteemi vois olla tosi hyvä. Harmi vaan kun hankaloittaa levyn paikalleen laittamista pirusti.
Lie muilla muutenki erilaiset noi Warnin levyt tai sokat, ei noita sokkia ilman työkaluja ja alle ryömimistä saa irti ei sitten mitenkään. Ihan mahdoton räpellys aina noiden kanssa.
Joo, pitänee tutkia vielä tuota vaijerivahinkoo. Narun kanssa toi uus rullasysteemi vois olla tosi hyvä. Harmi vaan kun hankaloittaa levyn paikalleen laittamista pirusti.
Lie muilla muutenki erilaiset noi Warnin levyt tai sokat, ei noita sokkia ilman työkaluja ja alle ryömimistä saa irti ei sitten mitenkään. Ihan mahdoton räpellys aina noiden kanssa.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ettei ois tuo vaijeri rispaunu tuohon rullakidan reunaan menee meinaan todella pölijässä kulmassa vaijeri tuohon auraan.
Itellä kävi samallain kun oli vakio rullakita paikollaan nyt isommalla alarullalla oleva eikä ole lähtenyt vaijeri purkaumaan ja samanlainen aurapaketti on
Itellä kävi samallain kun oli vakio rullakita paikollaan nyt isommalla alarullalla oleva eikä ole lähtenyt vaijeri purkaumaan ja samanlainen aurapaketti on
Can am 570pro t3
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Meet sen levyn taakse seisomaan ettei se mene koneen alle kun nostat vinssillä paikalleen. Sokathan lähtee kevyesti irti kun levy nostettu ylös, sitten vaan pudotan vinssillä koko helahoidon alas.Harmi vaan kun hankaloittaa levyn paikalleen laittamista pirusti.
Lie muilla muutenki erilaiset noi Warnin levyt tai sokat, ei noita sokkia ilman työkaluja ja alle ryömimistä saa irti ei sitten mitenkään. Ihan mahdoton räpellys aina noiden kanssa.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mikäs tuossa on probleema, eikös sulla ole warnin etukiinnitteinen setti ? Mä nostan levyn/korvakkeet käsin ensteks paikoileen ja napsautan sokat kiinne. N. puolen minuutin homma ja irroitus samoin, eli sokat käsin irti ja naps levy pois. En ole koskaan sitä vinssin avustuksella nostanut paikoilleen ???Tuuvinki kirjoitti: Narun kanssa toi uus rullasysteemi vois olla tosi hyvä. Harmi vaan kun hankaloittaa levyn paikalleen laittamista pirusti.
Lie muilla muutenki erilaiset noi Warnin levyt tai sokat, ei noita sokkia ilman työkaluja ja alle ryömimistä saa irti ei sitten mitenkään. Ihan mahdoton räpellys aina noiden kanssa.