Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Mepi kirjoitti:
Mepi kirjoitti:Kovemmin jos vedättää niin check engine palaa ja pätkii kaasulla ja jää käymään tyhjäkäyntiä 2000rpm. Virrat pois ja uusiks käyntiin niim taas toimii kunnes antaa liikaa vetoa.

Mittarikin antaa vähän vaikka mitä koodia. Mut joka kerta tän saman litanjan: 124247585561
Tänään soittivat huollosta. Vaatii uuden pytyn ja männän, ja ilmeisesti johtosarjan. Pyttyremontti reilun tonnin ja johtosarjan hinta 1300€! Koneessa on tunteja 240h ja huollossa olen käyttänyt ainakin kuusi kertaa joissa öljyt vaihdettu. Takuu on ummessa joten itse maksellaan :(

Miten voi johtosarja maksaa noin paljon? :o
Mönkijä kotiutui eilen. Sylinteri porattu, uusi mäntä + tiivisteet. Samalla täydellinen huolto kaikilla öljyillä + muuta muovien vaihtelua. 1400€ Jäi positiivinen kuva huollosta :D
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Maukkis
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Maalis 2014 19:53

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maukkis »

Polaris4x4 kirjoitti:Mulla oli yks akku rikki sillee et ei auttanu apuvirta vaan naksu aina vaan. Sitten toinen akku tilalle ja heti tulille... tuli muute iteki mittailtua vaikka mitä :D
Ite otin akun irti kpkonaan ja toisesta akusta suoraan johtoihin sähköä mut naksuu vaan, on kyl sellanen vika ettei taida helpolla selvitä
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jos solenoidi räpättää ei vika ole siinä vaan se on ehjä. Tämän joutuu aina välillä selittämään solenoidia tilaavalle asiakkaalle. :)
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Maukkis
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Maalis 2014 19:53

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maukkis »

Joo mut piti sekin vaihtoehto kokeilla ku loppuu ajatukset missä vika voisi olla. Mihin menee solenoidilta lähtevät 2 pienempää johtoa liittimen päässä?
LUCIFER
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 04 Maalis 2016 13:38
Mönkijä:: 1000xmr
Paikkakunta: Oulu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja LUCIFER »

Starttinapille/vlrtalukolle.
lapiska_83
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Helmi 2012 08:17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja lapiska_83 »

Täytyypä käydä nipat läpi.

Yhdessä lasten mönkijässä oli sillain, että silenoindi naksu, muttei startannu. Startti toimi kuin käytin irti sen. Mönkijä oli seissy tovin, joten kone oli hieman jumissa tms. kuin pyöräytin moottoria, niin alkoi pelaamaan.

Oletko varma että solenoindi toimii, jos naksuu? Mielestäni viimetalvena vanhan mönkijän vinssin solenoindi naksu, muttei saanut käskyä moottorille. Toinen puoli veti napakammin helan sisään mitä toinen, kuin käytin solenoinnin auki.
Coooper
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Elo 2014 17:38
Mönkijä:: sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Coooper »

golffari kirjoitti:Tuli säädettyä uimurin pinta kohdalleen, oli kyllä niin pielessä kuin vain voi. Mutta helppo hommahan tuo oli, tarkistin vielä lisätankin avulla pinnan ennen kuin laitoin kaasarin paikoilleen, se oli just kohallaan. Jos joku leikkii saman asian kanssa, niin vinkkinä voin sanoa, että kaikki ruuvit suosiolla kuusiokolokannalla oleviin. Kun neula on vaihdettu, niin pinnan säätö samantien, niin välttyy turhalta työltä. Ja kaasaria ei tarvitse ottaa kokonaan irti, homman pystyy tekemään kun ottaa ilmanputsarin ja kaikki letkut irti. Vaijereissa on sen verran löysää, ettei niitä tarvitse irroittaa.
Onko vuotanut enään bensaa? Ite tarvis vielä irrottaa kaasari ja tutkia vuodon aiheuttajaa.
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Miulla on pullo sen tyhjennysletkun päässä ja kyllä sinne pikkasen bensaa ajaessa tulee. Mutta puhutaan ihan muutamasta millilitrasta. Kävin paikallisesta mp-huollosta kyselemäs asiasta, niin siellä kommentti oli että aina hiukan tulee kun kaasarin pinta heiluu ajaessa. Bensahanan oon sulkenu aina ajelun päätteeks, ihan vaan varmuuden vuoksi!
Coooper
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Elo 2014 17:38
Mönkijä:: sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Coooper »

Itellä vuotaa seisoessa, tulee ihan tippa ~10 sekunnin välein. Kaasari purettu useeseen otteeseen ja bensapinta pitäs olla kohillaan ja neulaventtiili ja tiivisteet uusia.

Kuva
Viimeksi muokannut cotcot, 18 Maalis 2016 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu. Säännöt luettu?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Vuotaakohan tuo tyhjennysruuvi?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Coooper
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Elo 2014 17:38
Mönkijä:: sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Coooper »

Olen kyllä mielestäni tutkinut kaikki "selvät" vikakohteet. Mutta varmistan kyllä uudestaan kunhan jaksan (ehdin) taas purkaa tuon.
Viimeksi muokannut cotcot, 18 Maalis 2016 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu. Säännöt luettu?
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Ootko tarkistanut pinnan letkun avulla? Itse testasin tuon tyhjennysruuvin ku kaasari oli avattu ihan paineilmalla. hiukan hankalaa kuunnella mistä suhisee kun ylivuodon kautta puskee ilma läpi. Sit äkkäsin laittaa bensaa maljan pohjalle ja sit kun laski paineilmaa, niin suhisi ylivuodosta, mut tyhjennysreijästä ei tullu kuplan kuplaa!
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

sf-atv kirjoitti:Jos solenoidi räpättää ei vika ole siinä vaan se on ehjä. Tämän joutuu aina välillä selittämään solenoidia tilaavalle asiakkaalle. :)
toki vaikka solenoidi napsuu, voi olla ettei kosketin laske läpi vaikka kela vetää!
Miulla kävi niin, kun mönkkäri seisoi osien odottelun takia, että kun vihdoin sain pelin kasaan ja rupesin starttaamaan, niin solenoidi vaan napsui. Mittasin että sähkö tulee startille ihan ok, eli solenoidi laskee läpi. Otin startin irti, en saanu pyöritettyä akselia edes pihtien avulla. Purin startin ja näky oli aika karu, koko startti aivan täynnä hiilipölyä, neulalaakeri ruostunut kiinni ja hiilet melkein loppu. Kunnon putsaus, neulalaakerin sain pyörimään kun sitä rasvaili ja uudet hiilet kehiin, nii johan tuli soiva peli.

Kannattaa muistaa mitata se jännite startin plussasta ja startin rungosta! Jos miinus akun navassa, ja vaikka moottorin maadoitus olisi aivan poikki, niin näyttää kyllä täyttä jännitettä! Vaikka sähkötöillä itseni elätänkin, niin 12V:n vehkeiden kanssa välillä menee sormi suuhun. Hyvänä esimerkkinä erään tutun tapaus, osti auton mihin juuri uusittu akku. Aamulla töihin lähtiessä auto ei inanahtanutkaan. Oli tutkinut asiaa, akun navoista löytyi täydet täminät, mutta kengistä mitattuna enää 9 volttia! Akku oli vaihdettu, mutta navat jätetty putsaamatta. Napojen putsaus ja johan taas auto pelittää.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Ehkä selitin huonosti. Jos solenoidin naksahtaa painettaessa starttia voi se olla rikki kuten todettu aiemmin tässä treadissä. Jos se räpättää eli tekee jatkuvaa ääntä on se yleensä ehjä. Räpätyksen syy on se että kun virta kytkeytyy sakkaa jännite ja rele päästää ja kuorman poistuttua se vetää uudelleen kun jännite nousi. Oskillaattori on valmis.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Coooper
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Elo 2014 17:38
Mönkijä:: sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Coooper »

tupla
Viimeksi muokannut Coooper, 20 Maalis 2016 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin