Vastaan itse itselleni. Kyllä pitää olla oma ulosvetäjä, on lujasa ku sonta junttilan pirtin seinäsä
Mulla siis nakutteli aina kylmänä ja uudella kiristäjällä ääni rauhottu toviksi aikaa. Viimesisin kesti 18h ennenku alako taas nakuttaan. Otin eilen kiristäjän irti niin huomasin että sehän menee täysin ulkona ollessaan melkein kokonaan paikalleen Eli siis joko ketju täytyy olla kovasti venynyt tai laaharit kuluneet. Voisi ainakin olettaa että jos joka paikka on tikissä niin kiristäjään pitäisi jäädä reilusti kiristysvaraa. No ei muuta ku räikkä lapaseen ja pannu levälleen ja nyt ootellaan sitte osia. Tosin purku jäi vielä vähän kesken kun ei se muunnin suostunut irrottautumaan. "Oman" ulosvetäjän tilasin easyparts.nl toisen viestiketjun innoittamana( http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 4&start=30 )
"Etteenpäinhän täsä ollaan menosa eikä taaksepäin"
Laahaimet eivät välttämättä ole kuluneet lainkaan mutta ketju kannattaa vaihtaa jos kiristäjä on äärirajoilla ulkonemaltaan. Ulosvetäjän voi tilata Hondalta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC http://www.sefotec.fi
nyt mittasin kiristäjän ulkoneman ja vielä on tasan sen päässä olevan mötikän verran jäljellä elikkä onko jo äärirajoilla.laitoin uuden kiristäjän lopuiltaan ja se kesti melko lailla pari tuntia,tuli takapotkasu käynnistäessä ja se oli siinä.kierros kiristystäjouselle ja taas oli hiljaa vähän aikaa mutta nyt alkaa jo mietityttää pitäiskö ruveta vaihtamaan ketju laahaimet yms...
Jääkö se takapotkun jälkeen rallattamaan? Kokeile ottaa kiristin irti ja tökätä sitä päätä vaikka ruuvipenkkiä vasten. Ei saa mennä sisään. Jos menee helposti sisään on kiristin kyllä kaput.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC http://www.sefotec.fi
niinpä joo pyörittelen kiristimen puoleen väliin ja otan sen lukituksen auki ulkopuolelta ja vedän ulospäin ja pyöräytän kieroksen ja kasaan.en tiiä onko tuo oikea tapa jännittää tuota jousta.onko pakko kantta ja pyttyä poistaa tuon ketjun ja laahainten vaihon takia.tuo ketju on aina ollut ongelma,eiköhän tuo jo jouda viskoa vesilintua kohti
Ketjun vaihdon takia ei tarvitse irrottaa pyttyä ja kantta mutta laahainten vaihdon takia kyllä. Mulla ei ainakaan ollut laahaimet kuluneet 650 tunnissa yhtään mutta öljypumpun ketju ja nokkaketju oli venynyt vaihtokuntoon. Momentinmuunnin täytyy irrottaa kyseisessä remontissa.
nyt on honda lattialla levillään ja kumpikin laahain kulunut syvälle uralle ja kumpikin ketju venähtäneet.vois sanoa ettei tuota purkuhommaa ian kahvia odotellessa tee
tiennäyttäjä kirjoitti:nyt on honda lattialla levillään ja kumpikin laahain kulunut syvälle uralle ja kumpikin ketju venähtäneet.vois sanoa ettei tuota purkuhommaa ian kahvia odotellessa tee
on näköjään nuo urat myös vakiona mutta tuon vaivannäön jälkeen saakoon kaikki uudet hilppeet tuo jakopää.vois epäillä olevan melko tiukka ilman oikeata ulosvetäjää ottaa tuo turpiini irti mutta tuolla vetäjällä lähti melko kivuttomasti.näin ennakkotiedusteluna mitkä on kanteen yms nuo momentit
Tarteisin Honda 680 rincon vm.2006 ne sylinterikannen pulttien kiristys momentit?
En saanut niitä liikkeestä josta varaosat tulivat.
Nokan ajoitus merkeistä sen verran että missä kohtaa reikää pitää sen viivan olla(oliko se t-viiva) vai onko merkitystä?
Pyysin niitäkin liikkeestä mut ei tullu
Ok, ilmeisesti siinä on niin paljo löysää että menee helposti paikalleen? Minun pitäs ruveta tekemään jakopääremontti rinconiin, tarviiko siihen muita erikoistyökaluja ku sen muuntimen ulosvetäjän?