Jep,itellä sama 3000km menty noilla halppislaakereilla eikä milliäkään välystä ole ilmennyt, ja on ajettu märällä montulla ja hangessa ja pesty painepesurilla
Päivitellääns tätäkin ketjua välillä. Nyt on ajeltu noilla ns. halpis laakereilla n. 5000km eikä ongelmia toistaiseksi. Noh, koputellaan puuta ettei hetikohta kopsahda. Tuota pikku klappia tuntuu kuitenkin hieman ilmaantuvan silloin tällöin kun laittetta tulee säännöllisesti käytyä läpi. Siitä selviää aina pikkuisen kirraamalla akselin isoa mutteria, ei liikaa! Taitaa olla aikalailla ominaisuus näissä kyllä. "Kiinan" laakerit on onneksi halpoja eli jos ongelmaa alkaa ilmetä kannattaa vaihtaa ajoissa ettei sorvaa laakeri pukkia. Vaihto hommahan on niin helppo ettei sitä kannata sen takia ainakaan lykätä.
Uudenmaan Mönkijät Ry Can-Am Outlander 400 Max ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Onko siihen olemassa joku syy miks sitä kolmiomutterii ei vois vetää tiukalle? Itelläkii halpislaakerit sisäs ja ihan ok nois on kestävyys. Ennemmin vaihdan kerran-pari vuoteen alle 2€/kpl maksavat lakrut ku maksan 40€/kpl jotka kestää sit muutaman tuhat pidempään.
Ei taida laakerit kovin kauaa kestää jos sen mutterin vetää metrisellä 'momenttiin'. Suurin syy laakereiden kulahtamiseen taitaa olla ettei siellä pukissa alunperin ole kummosia rasvoja jos ollenkaan. Ei ne stefat niin tiiviit olet etteikö sinne vesi/pöly pääsisi. Kannattaa vaan tuutata se pukki täyteen sopivaa rasvaa.
Uudenmaan Mönkijät Ry Can-Am Outlander 400 Max ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Mä muistelen, et omassa tiheni kolmiomutun kiristystiheys kasvoi ennen totaalikirskahdusta. Ja jos en väärin muista ni joka tankillisen jälkeen mutsku naksas millin kaks.
Mä olen ylihintasilla kiinanlaakereil ajanu joku tonnin ehkä, pitäs ottaa auki ja kattoo milt näyttää.
Paketin oikea kireys on vähän tuulen ja hännän välissä. Mä olen tökänny meisselin reikään, ja joku vajaa 1/4 kierrosta se yleensä kiertyy sillai vasemmalla kädellä rennolla otteella.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Mä vaihdoin uudet alkuperäiset n. 3000km sitten kun halvalla sain, enkä ole kertaakaan kolmio mutskua joutunut kiristämään. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta paikalla ollut 2" spacerit niin ei nuo ainakaan helpolla ole päässeet.
Mites porukalla toiminu noi leveämmät laakerit? Eli 40x62x24. Mulla näky sellaset olevan paikoillaan ja kun koko värkki on muutenkin kappaleina, niin mietein kannattaisiko ne vaihtaa alkup. Kokoisiin. Tuhat km itse ajanut ja entinen omistaja x-määrän. Ovat kyllä ehjät, mutta....?
Mistäköhän sais swingin sisään kaikki osat? motorpowerilla on listoilla mutta ei tietoa koska tulee...
Eli ilmeisesti siellä tapin molemmissa päissä vain jotkin metalliset ohjurit? Sen verran heittää dinli puolelta toiselle asfaltilla vaikka edessä ei löysää ja takalaakerit uudet. Swingi joustaa sitte vähä enemmän sivuttaisuunnassa kun heiluttaa paikallaankin edestakas koria.
Pusliako meinaat vai neulalaakereita vaiko sekä ja että... Laakereita saa mp huollosta. Oliskos ollu jotkut yamahan tai ktämmän laakerit samoilla mitoilla. Voin tarkistaa..
Tuolla vian kuvauksella sielt on varmaan puslat menneet, tai jos on jossain vaiheessa ollu auki, voi päädyistä puuttua prikat.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Täst ny en ole ihan varma oliko swingiin vai linkkuun. Vai oliko peräti samat. Todennäköisesti swingiin sarjassa olevan tapin pituuden perusteella. Joskus ku noit uusin sain paikallisesta putiikista vajaan sarjan mis oli kolme laakeria stefoineen, ja yks tappi. Eli puslat pitää hommata jostain dinlin omat tai teettää. Loput tuosta sarjasta saattaa käydä suoraan. Tapin pituudesta en ole varma käykö dinliin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Reilu 5000km ajeltu noilla (halvoilla) KBS:n laakereilla ja laitoin vaihtaen uuden setin. Olin kuulevinani pientä rutinaa tallissa testaillessa ilman ketjuja/jarrusatulaa joten ajattelin että parempi vaihdella uudet kuin katua ja kohta tilailla uutta laakeripukkia. Irrallaan vanhoja kokeillessa ei kyllä huomannut mitään ongelmaa, noh.. nää on kyllä niin halpoja ettei haittaa. Pistin samantein uutta laakeria/stefaa tulemaan useamman setin.. voipi kyselle jos ja kun omastasi poikii jossain vaiheessa
Uudenmaan Mönkijät Ry Can-Am Outlander 400 Max ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Eilen kotio ajellesaani huomasin että kovissa kiihdytyksissä puoltaa pirusti oikealle. Ja tämä alkoi vasta koska aiemmin keuliessakaan ei ole puoltanut mihinkään. Voisiko olla nimenomaan nuo laakerit mitkä aiheuttaa tuon? Mistä näitä on halvalla tilailtu?
Kokeile perä ylhäällä ilman ketjuja pyöritellä taka-akselia, kuulostele ja tunne ääntääkö / pykiikö laakerit. Uudet lakrut ja stefat saat hommattua vaikka multa, pari varasettiä löytyy hyllystä
Uudenmaan Mönkijät Ry Can-Am Outlander 400 Max ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Tomppa93 kirjoitti:Eilen kotio ajellesaani huomasin että kovissa kiihdytyksissä puoltaa pirusti oikealle. Ja tämä alkoi vasta koska aiemmin keuliessakaan ei ole puoltanut mihinkään. Voisiko olla nimenomaan nuo laakerit mitkä aiheuttaa tuon? Mistä näitä on halvalla tilailtu?
Sul on lyhkäset välit tai jotain muuta, jos kovin keulii
Perä ylös, ni äkkiä löytyy kyllä rengasta nitkuttamalla välys.
Kannattaa ottaa perä auki samantien, ja vaihtaa uudet laakerit. Säästyy laakeripukin ostamiselta ja mahdollisesti akselinkin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!