Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Tehkääpä puutelista :D
Mielestäni pitäisi olla ainakin kaksi moottoriversiota, joista toinen 1-pyttyinen 700-800-kuutioinen kevyt järkipeli Grizzlyn ja Kodiakin haastajaksi, ja toinen 2-pyttyinen voimaversio, vaikkapa 1000-kuutioinen pienimunaisille. :)
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

ensivuoden malli jo esitelty ,käytännössä ei muutoksia.itekkin oisin 2 pyttyistä voimaversiota vailla +tehostin ,ei koskaan haittaa vaikka saiskin jonkun millin lisää pituutta :lol:
ja höh tietenkin se on honda
Avatar
El-Reino
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja El-Reino »

No eipä nykyiseen paljoa tarvis parantaa niin hipois täydellisyyttä :biggrin: Akun paikka pitäisi olla muualla, nyt liian ottavalla, lisää tehoa koneeseen toki painon pysyessä entisellään. Ja tärkeimpänä: huomattavasti lyhyemmät välitykset jo vakiona. Näillä muutoksilla siinä olisi ainakin omaan käyttöön täydellinen peli =D>
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Isompi moottori, etuperässä kytkettävä lukko, tehostin, dct-vaihteisto, eikä uusi muotoilukaan pahitteeksi olisi. Mustana jos vielä tuommoisen saisi niin..... :D
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Mepi »

ViiMaxin speksit ni ostasin heti
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Asiat jotka nostaa painoa:

- Tehostin
- Resuperä
- Kaksoiskytkentälaatikko
- tehokkaampi kone = Isompi -> Kaikkialle vahvempaa materiaalia=lisää painoa

Itse valitsisin edelleen ihan saman mikä nyt on:
TRX500FPE, mutta ilman tehostinta.

Mutta tämä on vain oma mielipide, sillä toiset tykkää suohippimäisestä hiippailusta ja hitaasti vääntävästä voimalinjasta, kun taasen toinen leiri tykkää revittelystä. Kummallakin oma kannatajakuntansa ja siksi valinta on aina vaikea. Hondasta ei nykyisillä palikoilla saa tonnisonnia millään ja taasen ilman keskipakokytkintä ei tonnisonnit muutu hiipijöiksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mepi kirjoitti:ViiMaxin speksit ni ostasin heti
+1 8)
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ei ois pahitteeksi vaikka olisi kilvellä varustettu...
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Roosa999 kirjoitti:Asiat jotka nostaa painoa:

- Tehostin
- Resuperä
- Kaksoiskytkentälaatikko
- tehokkaampi kone = Isompi -> Kaikkialle vahvempaa materiaalia=lisää painoa

Itse valitsisin edelleen ihan saman mikä nyt on:
TRX500FPE, mutta ilman tehostinta.

Mutta tämä on vain oma mielipide, sillä toiset tykkää suohippimäisestä hiippailusta ja hitaasti vääntävästä voimalinjasta, kun taasen toinen leiri tykkää revittelystä. Kummallakin oma kannatajakuntansa ja siksi valinta on aina vaikea. Hondasta ei nykyisillä palikoilla saa tonnisonnia millään ja taasen ilman keskipakokytkintä ei tonnisonnit muutu hiipijöiksi.
Saman taitaisin minäkin valita, jos vaihtaa meinaan, mutta oliko välillä niin, että myytiin vain tehostin-foremania?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Roosa999 kirjoitti:sillä toiset tykkää suohippimäisestä hiippailusta ja hitaasti vääntävästä voimalinjasta, kun taasen toinen leiri tykkää revittelystä. Kummallakin oma kannatajakuntansa ja siksi valinta on aina vaikea. Hondasta ei nykyisillä palikoilla saa tonnisonnia millään ja taasen ilman keskipakokytkintä ei tonnisonnit muutu hiipijöiksi.
Niin... mutta kun hondalta edelleen puuttuu tuo revittely-tonnisonni-laite. Onhan hondalla vissiin jo tonninen kone jossain UTV-härpäkkeessä, mutta se ei oiken korvaa tätä puutetta...
Mielestäni hondan olisi nyt viimeistään tehtävä kilpailukykyinen suomonsteri, noita hiipimislaitteita kun malliston alapäästä jo löytyy. Rincconi on pysynyt lähes samanmoisena kymmenen vuotta, veikkaan villisti, että totaali-uudistettua rincconia odotetaan jenkkilässäkin suurella porukalla, myyntiä varmaan olisi :wink:

Rincconin uudistaminen ei varmaankaan syö hondalta asiakkaita, vaan päinvastoin. Uskoisimpa jotta moni isompaa hondaa havitellut on vaihtanut merkkiä, koska rinccon on jo niin "vanhanaikainen".
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Toisaalta profiili on työkäyttö ja sen mukaan luotettavuus on Hondassa esimerkillinen. Tuollaisen maineen kanssa ollaan todella tarkkana, vaikka markkina sporttitonnia huutaisikin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kyllä, olen tässä asiassa täysin samaa mieltä roosan kanssa. Ja malliston radikaali uusiminen (liian nopeasti) sotii nimenomaan tätä vastaan. Nooh, saatiin hondaan sentään etuperään lukko mitä voidaan pitää jo sensaationa, kaikki tulevat uudistukset (ne pienetkin) on täten tervetulleita :D
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Momentin muunnin,pikkupuoli vaihteistoon, tasurit lukolla eteen ja taakse ja ohjaustehostin... nuo ny alkuun. Nii ja se kilpi.

Siinä utveessä oisi kyllä voimalinja melko valmiina sen kun sulloisi Rinconin sisuksiin.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Minkälainen pitäisi olla tuleva Rincon

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Roosa999 kirjoitti:Asiat jotka nostaa painoa:

- Tehostin
- Resuperä
- Kaksoiskytkentälaatikko
- tehokkaampi kone = Isompi -> Kaikkialle vahvempaa materiaalia=lisää painoa

Itse valitsisin edelleen ihan saman mikä nyt on:
TRX500FPE, mutta ilman tehostinta.

Mutta tämä on vain oma mielipide, sillä toiset tykkää suohippimäisestä hiippailusta ja hitaasti vääntävästä voimalinjasta, kun taasen toinen leiri tykkää revittelystä. Kummallakin oma kannatajakuntansa ja siksi valinta on aina vaikea. Hondasta ei nykyisillä palikoilla saa tonnisonnia millään ja taasen ilman keskipakokytkintä ei tonnisonnit muutu hiipijöiksi.
Niin valitsin minäkin.
Vastaa Viestiin