Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Hei,
Yritin etsiä vastausta ko. ongelmaan, mutta en löytänyt ihan vastaavaa oireilua.
Kysymys siis 2004 hujakoilla ostetusta LInhai 300 4X4 :stä.
Kun käynnistää n. yli 15 minuutin seisomisen jälkeen saa jauhaa aika kauan ja pumppailla kaasulla bensaa ennenkuin
hyrähtää käyntiin. Ei pauku vain pari ujoa hörähdystä juuri ennenkuin starttaa. Jos sammuttaa ja heti käynnistää uudelleen lähtee välittömästi eli
ihan kylmänäkin (Niin tai siis näin ainakin kesällä).
Bensansuodatin ja pumppu on tutkittu ja jotenkin tuntuu, että vika on sillä puolella, ei sytytyksessä.
Olisiko valistunutta arvausta mistä voisi olla kyse?
Yritin etsiä vastausta ko. ongelmaan, mutta en löytänyt ihan vastaavaa oireilua.
Kysymys siis 2004 hujakoilla ostetusta LInhai 300 4X4 :stä.
Kun käynnistää n. yli 15 minuutin seisomisen jälkeen saa jauhaa aika kauan ja pumppailla kaasulla bensaa ennenkuin
hyrähtää käyntiin. Ei pauku vain pari ujoa hörähdystä juuri ennenkuin starttaa. Jos sammuttaa ja heti käynnistää uudelleen lähtee välittömästi eli
ihan kylmänäkin (Niin tai siis näin ainakin kesällä).
Bensansuodatin ja pumppu on tutkittu ja jotenkin tuntuu, että vika on sillä puolella, ei sytytyksessä.
Olisiko valistunutta arvausta mistä voisi olla kyse?
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Oletko ottanut bensaletkun irti ja koittanut kuinka nopeasti ja kuinka paljon polttoainetta tulee läpi startatessa. jos polttoaine ei kulje on syy joko pumpussa tai suodattimessa, hieman kaukaa haettuna saattaa myös tehdä alipainetta tankkiin jolloin korvausilman puute hidastaa bensan kulkua mutta silloin ei lähtisi heti uudestaan. Mun tytöllä oli kiinan skootterissa sama vika ja syy on alipaine polttoaine pumpussa joka päästää seisoessaan parkissa letkun tyhjäksi ja pitkään ajaessa pitää avata tankin korkkia välillä. Voit toki tarkistaa myös letkut jos olet ajanut 95 bensalla että onko ne etanolin kestäviä, ettei vaan ole liuottanut letkuista möhnää kaasariin , tämänkin olen nähnyt tapahtuneen. Mitään en tiedä mutta kunhan heitin ajatuksia tähän ongelmaasi
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Kaasarikoneella ei saa kaasua pumpata kuumana startatessa. Kaasu pohjaan startin ajaksi.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Oman vm 2007 300 4x4:n starttiongelmat poistuivat kokonaan kaasarin puhdistamisen jälkeen.
Sakkakupin pohjasta lähtevä rikastuskanava oli kokonaan tukossa ja piti WD-40:n, Bräkleenin ja paineilman kanssa pelata jonkin aikaa, että sai taas auki.
Sakkakupin pohjasta lähtevä rikastuskanava oli kokonaan tukossa ja piti WD-40:n, Bräkleenin ja paineilman kanssa pelata jonkin aikaa, että sai taas auki.
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Suodattimen jälkeen bensa virtaa ihan vapaasti ja pumpun jälkeen startatessa tulee sysäyksittäin.
Itseasiassa oire todellakin on samanlainen kuin bensan loppumisen jälkeen eka startti. Eli todellakin voi olla että aine tyhjenee jostain matkalta ja kestää tovin ennenkuin sitä taas on matkalla oikeaan paikkaan.
Mikä tuon rikastuskanavan tehtävä on?
Itseasiassa oire todellakin on samanlainen kuin bensan loppumisen jälkeen eka startti. Eli todellakin voi olla että aine tyhjenee jostain matkalta ja kestää tovin ennenkuin sitä taas on matkalla oikeaan paikkaan.
Mikä tuon rikastuskanavan tehtävä on?
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
//Make oliko sun käynnistysongelma saman tyyppinen?
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Linhain rikastus, elikkäs "ryyppy" toimii siten, että uimurikammion pohjasta lähtee ohut kanava suoraan kaasuttimen kurkun puolelle päästäen bensaa ohi kaasuttimen.linkkumies kirjoitti:Mikä tuon rikastuskanavan tehtävä on?
Kanavan sulkee sähkötoiminen aktuaattori, kun rikastusta ei enää tarvita.
No oireet olivat kuten rikastuksen toimimattomuuden aikana yleensäkin; kylmänä sai sahata pitkään ja köhien lähti käyntiin, eikä meinannut alussa pysyä käynnissä ennenkuin lämpeni. Kaasun pumppaaminen tosiaan auttoi startissa, kun Linkussa on kiihdytyspumppu -> ruikki lisää bensiiniä rikastaen seosta -> mahdollisti kylmäkäynnistyksen vaikka oikea rikastin ei toiminutkaan. Liika pumppaaminen luonnollisesti kastelee koneen, joten tarkkana sai olla.linkkumies kirjoitti://Make oliko sun käynnistysongelma saman tyyppinen?
Näin siis ainakin -07 mallisessa.
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Onhan venttiilin säädöt tarkastettu ?
Kaasari kurkku ehjä (vanhemmiten murtumia, arka kohta. letkulemmarin sylinteriin puoleinen reuna) ?
Kaasari kurkusta lähtevässä alipaine lerkussa vuotoja ?
Kaasari kurkku ehjä (vanhemmiten murtumia, arka kohta. letkulemmarin sylinteriin puoleinen reuna) ?
Kaasari kurkusta lähtevässä alipaine lerkussa vuotoja ?
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Kiitoksia kaikille vinkeistä.
Näyttää nyt menevän kaasarin tutkimiseksi.
Noviisi kun olen tuossa linkun purkamisessa, olisin kiitollinen jos joku tietäisi onko jossain ohje miten homma helpoiten onnistuu....eli
pitääkö katteet purkaa, että pääsee käsiksi jne... ?
Vähän niinkuin työohje...ettei tule purettua koko vehjettä osiin.
Näyttää nyt menevän kaasarin tutkimiseksi.
Noviisi kun olen tuossa linkun purkamisessa, olisin kiitollinen jos joku tietäisi onko jossain ohje miten homma helpoiten onnistuu....eli
pitääkö katteet purkaa, että pääsee käsiksi jne... ?
Vähän niinkuin työohje...ettei tule purettua koko vehjettä osiin.

Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
¤ penkki pois.
¤ sivukatteet pois.
¤ ilmansuodatin kotelo pois.(2 ruuvia penkin alla ja klemmari kaasarin takaa ja huohotin letkun saa irti kun koteloa vetää taaksepäin).
¤ irroita kaasuvaijeri.
¤ tyhjennä kohokammio (ruuvi kohokammion alareunassa vasemmalla).
¤ löysää klemmari imukaulalta.
¤ irroita ryypyn murikka(ristipääruuvi).
¤ irroita bensaleku.
¤ irroita vastuksenjohdot 2kpl.
¤ pujottamalla kaasari pois.
Kohokammion ruuvit on sitten tosipiukassa jos niitä ei ole ennen aukaistu.
Samalla kannattaa vaihtaa pääsuutin isompaan jos on vielä vakio.
Sillä vakio suuttimella käy tosi laihalla, etenkin talvella.
¤ sivukatteet pois.
¤ ilmansuodatin kotelo pois.(2 ruuvia penkin alla ja klemmari kaasarin takaa ja huohotin letkun saa irti kun koteloa vetää taaksepäin).
¤ irroita kaasuvaijeri.
¤ tyhjennä kohokammio (ruuvi kohokammion alareunassa vasemmalla).
¤ löysää klemmari imukaulalta.
¤ irroita ryypyn murikka(ristipääruuvi).
¤ irroita bensaleku.
¤ irroita vastuksenjohdot 2kpl.
¤ pujottamalla kaasari pois.
Kohokammion ruuvit on sitten tosipiukassa jos niitä ei ole ennen aukaistu.
Samalla kannattaa vaihtaa pääsuutin isompaan jos on vielä vakio.
Sillä vakio suuttimella käy tosi laihalla, etenkin talvella.
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Kiitos neuvoista.
Purinpa tänään tuon vehkeen hienojen ohjeiden mukaan ja jouduin myös vetämään tankin katteen alta pois, jotta pääsin
käsiksi kaasariin. Nyt se on kurkkua mukaan lukien irti.
1. Kurkussa on murtumia ulkopuolella juuri kohdassa josta täällä vinkattiin, mutta ne eivät näyttäisi ulottuvan sisäpuolelle asti. Ehkäpä uusi kurkku?
2. Mistähän tuon ktm:n mainitseman isomman suuttimen saisi?
Purinpa tänään tuon vehkeen hienojen ohjeiden mukaan ja jouduin myös vetämään tankin katteen alta pois, jotta pääsin
käsiksi kaasariin. Nyt se on kurkkua mukaan lukien irti.
1. Kurkussa on murtumia ulkopuolella juuri kohdassa josta täällä vinkattiin, mutta ne eivät näyttäisi ulottuvan sisäpuolelle asti. Ehkäpä uusi kurkku?
2. Mistähän tuon ktm:n mainitseman isomman suuttimen saisi?
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Ensiapuna pieniin murtumiin voi kokeilla kietaista imukaulan ympäri itsevulkanoituvaa kumiteippiä Biltemasta tai vastaavasta putiikista.
Suuttimia löytyy esim. https://www.storm-motor.fi/
Suuttimia löytyy esim. https://www.storm-motor.fi/
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Vielä jos saan osaavilta apuja....
1. Se suutin...en löytänyt merkkikohtaisia tuolta Storm Motorista, opastaisiko joku minulle sen "oikean"?
2. Voiko tuota rikastinta ("aktuaattori") testata jotenkin kun se on irti...eli toimiiko?
3. Mikä tuon vastuksen virka tuolla uimurikammion pohjassa on?
1. Se suutin...en löytänyt merkkikohtaisia tuolta Storm Motorista, opastaisiko joku minulle sen "oikean"?
2. Voiko tuota rikastinta ("aktuaattori") testata jotenkin kun se on irti...eli toimiiko?
3. Mikä tuon vastuksen virka tuolla uimurikammion pohjassa on?
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Jos en väärin muista niin itsellä oli Keihin suutin ja kokoa 140 tai 145.
Myös sen pienemmän suuttimen vaihdoin pykälää suuremmaksi. Näillä toimi hyvin.
Vulkanoituvalla tepillä korjattu imukaula kesti mulla paremmin kuin uusi.
Myös sen pienemmän suuttimen vaihdoin pykälää suuremmaksi. Näillä toimi hyvin.
Vulkanoituvalla tepillä korjattu imukaula kesti mulla paremmin kuin uusi.
Re: Linhai 300 4X4 käynnistyy laiskasti
Suutin on Keihin 5mm kierteinen http://www.mc-scatter.com/crossi-enduro ... -6240.html # 145 menee vielä vakioputkella.
Ryypyn toiminta. vasemman etuiskarin yläpään vieressä (runkoon kiinnitetty) on vastus jonka kautta tulee virta ryypykke.
Kylmäkäynistyksen jälkeen tyhjäkäynti kierrosten pitäisi laskea hiljakseen noin 30-60 sek. jälkeen.
Vastus kaasarissa pitää kylmällä ilmalla kaasarin sulana , suuri ilmavirta ja kostea kylmäilma jäädyttäisi kaasarin.
Ryypyn toiminta. vasemman etuiskarin yläpään vieressä (runkoon kiinnitetty) on vastus jonka kautta tulee virta ryypykke.
Kylmäkäynistyksen jälkeen tyhjäkäynti kierrosten pitäisi laskea hiljakseen noin 30-60 sek. jälkeen.
Vastus kaasarissa pitää kylmällä ilmalla kaasarin sulana , suuri ilmavirta ja kostea kylmäilma jäädyttäisi kaasarin.