Olen ostamassa ensimmäistä traktorimönkijääni lähiaikoina ja mietiskelen kumpi olisi parempi minun käyttööni. Melkein kaikki ajot tulee olemaan tiellä, satunnaisesti hiekkateillä. 450 on 38hv ja 570 48hv. Onko 10 hevosvoimalla tie käytössä suurta merkitystä, polttoaineen kulutuksessa on varmasti eroa. Lisätehohan ei ole haitaksi huviajossa. Miten ajomukavuus eroaa, kun 570 pro:ssa on karkeammmat renkaat ja jäykempi jousitus? Kiitos vastauksista!
Jos kerran kaikki ajot tulee olemaan tiellä niin miksi ei sitten tieliikennepeliä tai edes T3b 60 km/h kulkevaa traktoria??
Todellisuus tulee kuitenkin olemaan laiton nopeuden nosto....
Ei tarvitse katsastaa ja halvemmat vaakutukset enkä näe järkeväksi suorittaa T3b korttia. Tuosta edellisestä unohdin mainita että myös talven lumityöt suoritan mönkijällä.
Jos olisi 10k€ löysää ja vain tiekäyttöön niin itse ostaisin tuon http://www.nettimoto.com/yamaha/raptor/2046371 Tuota kun kävisi välillä tallissa katsomassa niin lumitöidenkään tekeminen kolalla ei harmittaisi
Ota ilmanmuuta tuo 570 pro. Karkeammat renkaat, kantavampi jousitus, enemmän tehoa, paremmat valot ja taitaa olla vähän enemmän painoakin, mielestäni kaikki plussaa ainakin lumen lykkimisessä puskulevyllä.
No jos katsastuksen ja parin sadan euron säästö on noin tärkeää, niin miksi sitten ostaa Can-am?
Muutaman satasen lisä sijoituksella saa Hondan 500 traktorin tai jopa Yamahan 700 traktorin, joiden käyttövarmuus ja mukavuus lumitöissä varsinkin on ihan toista luokkaa...
ceebbari kirjoitti:No jos katsastuksen ja parin sadan euron säästö on noin tärkeää, niin miksi sitten ostaa Can-am?
Muutaman satasen lisä sijoituksella saa Hondan 500 traktorin tai jopa Yamahan 700 traktorin, joiden käyttövarmuus ja mukavuus lumitöissä varsinkin on ihan toista luokkaa...
Mikä näissä on niin kovin erinomaista? Mönkijä -lehden testissä C-A 570 voitti sekö Honikan että Jammun 700:sen? En kyllä ole näistä malleista perillä joten liekkö sama Yamaha jota kehut. Mulla oli aikoinaan Yamahan nokkahuilu ja se soi kyllä mainiosti
Käsittääkseni ketjun aloittajalla on jo valmiiksi mietityt vaihtoehdot mitä on ostamassa, haluaa vain vielä mielipiteitä käyttäjiltä joilla on jo näitä laitteita ennen lopullista valintaa. Nuo max-mallit viittais siihen että on tarvetta ajaa myös matkustajan kanssa ja ainakaan Hondalta ja Yamahalta ei taida löytyä max-malleja. Ja ihan samalla tavalla niitä T3b-malleja tullaan virittämään kulkemaan kovempaa kuin T3-mallejakin.
Eihän canalta pätkiä taida edes saada enää traktorina.
Testin lukemisen perusteella sitä on näköjään canaan päädytty.
Luekemalla esim. tuon 570 ketjun, huomaa miten mukava vaihteenvalitsin siinä on. Puhumattakaan sen ulvovasta voimansiirrosta. Hondassa olisi näppärä vaihteisto auraukseen ja paras jälleenmyyntiarvo. Yamahassa taas paras voimansiirto sekä 100% lukot auraukseen avuksi.
Mutta kuten sanottu niin se on ihan kiinni siitä mitä haluaa koneelta.
570 on hd jouset vain etupäässä ja ne vakio renkat on todella huonot katu ajoon jollei spacereita tai vaihda alle heti renkaita ja vanteita. Varsinkin mastossa ajo mukavuus parani kun mönkijä leveni renkaiden avulla 9cm ja tiellä ajossa riitti 5cm.
Kyllä pätkämallit löytyy molemmilla moottoreilla, ovat vielä PRO-malleja molemmat! 650 ja 1000-kuutioiset ovat sitten pelkästään maxeja. Kyse nyt siis pelkästään nelipyöräversioista.
Mulla on vuoden ollut CanAm 500 max T3, sekalaista ajelua asfaltilla, hiekkateillä, pihanaurausta, maastossakin olen käynyt "rypemässä"...vakiorenkailla ja hyvin olen pärjännyt.
setkamies66 kirjoitti:Käsittääkseni ketjun aloittajalla on jo valmiiksi mietityt vaihtoehdot mitä on ostamassa, haluaa vain vielä mielipiteitä käyttäjiltä joilla on jo näitä laitteita ennen lopullista valintaa. Nuo max-mallit viittais siihen että on tarvetta ajaa myös matkustajan kanssa ja ainakaan Hondalta ja Yamahalta ei taida löytyä max-malleja. Ja ihan samalla tavalla niitä T3b-malleja tullaan virittämään kulkemaan kovempaa kuin T3-mallejakin.
Juuri näin! Poikani hipoo mopo ikää ja hän ajaisi myös tällä laitteella. Vaikea valinta kun 570 on houkuttelevampi mutta en haluaisi vaihtaa renkaita tai tehdä jotain muuta heti alkuun. Tuo 450 on varmaan tarkoitettu enempi tie käyttöön kuin 570 pro.
setkamies66 kirjoitti:Käsittääkseni ketjun aloittajalla on jo valmiiksi mietityt vaihtoehdot mitä on ostamassa, haluaa vain vielä mielipiteitä käyttäjiltä joilla on jo näitä laitteita ennen lopullista valintaa. Nuo max-mallit viittais siihen että on tarvetta ajaa myös matkustajan kanssa ja ainakaan Hondalta ja Yamahalta ei taida löytyä max-malleja. Ja ihan samalla tavalla niitä T3b-malleja tullaan virittämään kulkemaan kovempaa kuin T3-mallejakin.
Juuri näin! Poikani hipoo mopo ikää ja hän ajaisi myös tällä laitteella. Vaikea valinta kun 570 on houkuttelevampi mutta en haluaisi vaihtaa renkaita tai tehdä jotain muuta heti alkuun. Tuo 450 on varmaan tarkoitettu enempi tie käyttöön kuin 570 pro.
No jos kerran noista pitää valita niin miksi ostaa pienempi?
Jos et itse innostu hommasta niin poika voi innostua ja silloin pienemmän päivitys isompaan on kohta edessä.
Lisäksi tuossa pro mallissa on se lyhyempi pienipuoli, joka on työ ja mönkimishommissa selkeä plussa.
Myös rengastus on pro:ssa parempi jo valmiiksi.
40km/h tiellä ajellessa ei alla olevalla mönkijällä ole oikeastaan mitään merkitystä. Tuon vauhdin ajaa mukavasti vaikka lasten 2wd 70cc pelilläkin joten siihen en valinnassa nojaisi.