Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Isän polaris 450 vm 2011 ongelma.. näytössä lukee teksti: hot (ylärivillä isolla) check enginer (alemmalla rivillä pienellä). Tästä ilmoituksesta huolimatta ajanut metsäautotiellä kahtena päivänä ongelmitta kunnes lopulta oli sammunut kesken ajon. Tulikohan jotain vakavampaa kun sammui kesken ajon? Moottori kyllä pyörittää muttei käynnisty. Flekti ei ole kuulemma pyörinyt. Tyhmästi tehty kun on ajettu ilmoituksesta huolimatta mutta vanha mies ei osaa tai tajua ottaa vakavasti ilmoituksia.
Olisiko foorumilaisilla antaa vinkkiä viasta?
Olisiko foorumilaisilla antaa vinkkiä viasta?
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pa*kaa flektin ja syylärin välissä ettei flekti pääse pyörimään?
Itellä teki edellinen kone saman. Anto samat vikavalot ja koodit. Syynä oli kaiken maailman isänmaat syylärin ja flektin välissä.
Itellä teki edellinen kone saman. Anto samat vikavalot ja koodit. Syynä oli kaiken maailman isänmaat syylärin ja flektin välissä.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos vinkistä. Tarkistetaan.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris ATP 330 E:ssa on ruvennut nelivetosymboli vilkkumaan näytöllä useamman sekunnin aina virtojen kytkemisen jälkeen vaikka valitsija on Turf-asennossa.
Neliveto ja takatasauspyörästön vapautus kuitenkin pelaa toistaiseksi niinkuin pitää. Valitsijan (AWD-2-Turf) räpläämisellä edestakaisin ei ole mitään vaikutusta vilkkumisen kestoon. Akun jännitepuutoksesta tuskin on kyse, kun 'HOT Check engine' pysyy poissa. Polle on aika iäkäs (ostettu 2005) mutta hyvin pidetty - katsastus meni heinäkuussa läpi ilman valituksia. Kaikki kolme elektroniikkaboxia vaihdettiin (onneksi takuuseen) parin kolmen ensimmäisen vuoden aikana.
Onko kenelläkään kokemusta tai muuta kautta saatua tietoa ilmiöstä ?
Ennuste - lakkaako lähitulevaisuudessa jotain toimimasta ? Miten korjattu - ja miten kalliisti ?
Neliveto ja takatasauspyörästön vapautus kuitenkin pelaa toistaiseksi niinkuin pitää. Valitsijan (AWD-2-Turf) räpläämisellä edestakaisin ei ole mitään vaikutusta vilkkumisen kestoon. Akun jännitepuutoksesta tuskin on kyse, kun 'HOT Check engine' pysyy poissa. Polle on aika iäkäs (ostettu 2005) mutta hyvin pidetty - katsastus meni heinäkuussa läpi ilman valituksia. Kaikki kolme elektroniikkaboxia vaihdettiin (onneksi takuuseen) parin kolmen ensimmäisen vuoden aikana.
Onko kenelläkään kokemusta tai muuta kautta saatua tietoa ilmiöstä ?
Ennuste - lakkaako lähitulevaisuudessa jotain toimimasta ? Miten korjattu - ja miten kalliisti ?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris sporsman 700 twin efi vm 2005 alkoi pyörimään käynnistyksen jälkeen tosi huonosti, tuntui että pyöri yhdellä pytyllä ja kaasun kanssa sai pidettyä käynnissä juuri ja juuri. Sain kuitenkin ajettua talliin ja rupesin tutkimaan. Kipinää antaa molemmat tulpat. Tämän jälkeen koitin käynnistää; ei käynnisty ja paukutti putkessa. Latasin akun täyteen ja kokeilin myöhemmin uudestaan, niin sama homma, mutta ei paukuta putkessa enää. Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vika korjaantui uusilla tulpilla, vaikka vanhoissakin oli kipinä hyvä.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
3kuukautta vierähtänyt ja en ole keksinyt mitään vikaa mönkkäristä joka olisi syönyt renkaan pilalle.Mara84 kirjoitti:Huomasin että oikeanpuoleinen eturengas kulunut reilusti enemmän kuin vasen etunen. Ja paljon enemmän kuin takarenkaat.
Paineet ollut noin 0.5bar kaikissa renkaissa.
Pariviikkoa ajelin asvaltilla työmatkaa 7km-sivu ja tämän jälkeen lauantaina hokasin että mitä ihmettä tuolle renkaalle on tapahtunu.
Onko muilla ilmaantunut tällaista. Onko vika jossakin vaiko ominaisuus.? Kuvat renkasita löytyy jahka jaksaisi hakea kameran autosta...
Kyseessähän on tällaiset renkaat Sunf-A40:
https://www.google.fi/search?q=sunf+a-4 ... jRdj7iM%3A
tässä kuitenkin tuolloin kesällä otetut kuvat.
pilalle kulunut oikea etu rengas

parempi vasen etu rengas

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkasta ohjauskulmat, on todennäköisesti pielessä.
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18 Syys 2016 20:11
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
juu elikkäs nytten ilmeni polariksessa semmone onkelma että kun tykittää oikeen kunnolla niin hyytyy ja sammuu. kone on siis sportsman 500 2012
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kaasari vai ruisku? Jos on ruisku niin antaako mitään vikakoodeja?
Sportsman 500 EFI EUT 2012
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18 Syys 2016 20:11
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ruisku. kävin äsken koittamassa niin keltainen valo syttyi kun pistin hanat tiskii ja sitten hyyty ja sammu ja kun starttasin uudelleen käynnistyi hyvin ja pystyi ajamaan rauhallisesti ilman että sammui
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Viittaako tältä? Lue mun kokemus, oireili ainakin samoin tavoin
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=42643
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=42643
Sportsman 500 EFI EUT 2012
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18 Syys 2016 20:11
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ei. polle siis booa ensin ja sitten sammuu kun painaa kaasun pohjaa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisiko täällä tietoa bensapumpun oikeasta toiminnasta?
Eli rzr 800 turbo -08 olisi laitos. Kevyellä ajolla toimii hienosti, pikkupojat juuri kiersi sorakuoppaa 4h eikä mitään oireita, mutta kun mennään turbon aluelle niin alkaa paukkumaan ja lyö liekkiä putkesta... vähän kaasulla härnää niin lähtee vetämään normaalisti.. useimmiten pelittää ihan ok.
Pumppua aloin epäilemään tuon paukkeen takia ja kun konetta käynnistää kylmänä niin sammuu lähes poikkeuksetta kerran. Törkkäsin normi ilmanpainemittarin lisäsuuttimen letkuun ja kun käänsi virrat päälle paine nousi 1bar:iin... kone käyntiin ja nousi 2bar:iin.
Jos oikein olen ymmärtänyt pollen paineet pitäisi olla 2,7bar +-0.2.... kuinkahan tarkkoja nuo laitteet on paineistaan?
Kuuluuko tuo nousta vain 1bar:iin silloin kun kones ei käy?
Eli rzr 800 turbo -08 olisi laitos. Kevyellä ajolla toimii hienosti, pikkupojat juuri kiersi sorakuoppaa 4h eikä mitään oireita, mutta kun mennään turbon aluelle niin alkaa paukkumaan ja lyö liekkiä putkesta... vähän kaasulla härnää niin lähtee vetämään normaalisti.. useimmiten pelittää ihan ok.
Pumppua aloin epäilemään tuon paukkeen takia ja kun konetta käynnistää kylmänä niin sammuu lähes poikkeuksetta kerran. Törkkäsin normi ilmanpainemittarin lisäsuuttimen letkuun ja kun käänsi virrat päälle paine nousi 1bar:iin... kone käyntiin ja nousi 2bar:iin.
Jos oikein olen ymmärtänyt pollen paineet pitäisi olla 2,7bar +-0.2.... kuinkahan tarkkoja nuo laitteet on paineistaan?
Kuuluuko tuo nousta vain 1bar:iin silloin kun kones ei käy?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
...ja itse itselleni vastaten.
Jenkkifoorumeita kun kahlasin, niin näyttäisi olevan vika paineensäätimessä ja kun tapeeksi kahlasin niin löytyi vielä korvaava säädin. Polaris ei käsittääkseni sellaista myy erikseen (en oo kyllä kysellytkään) mutta Boschin säädin sopii, samaa säädintä on volkkareissa, audeissa ja monissa muissa. Eroa alkuperäiseen on että paine nousee 2.7--> 3.0 bariin, mutta pitäisi olla ok.
Samaa pumppuosaa käytetään muuten 2,5 litraisissa autoissakin... notta ei pitäisi ruoka loppua vaikka kuinka tuunaisi
Säädin olisi jo pöydällä vielä kun ehtisi uuden hakemaan.
ps. Jos avaatte tankkia niin kansiruuvit on liimattu kiinni ja tämä tumpelo sai kaksi inserttiä pyörimään tyhjää. Ei sitä tankkia viitsisi hirveästi kuumailmapuhaltimellakaan sohottaa, tiedä sitten miten olisi pitänyt irrottaa.
Jenkkifoorumeita kun kahlasin, niin näyttäisi olevan vika paineensäätimessä ja kun tapeeksi kahlasin niin löytyi vielä korvaava säädin. Polaris ei käsittääkseni sellaista myy erikseen (en oo kyllä kysellytkään) mutta Boschin säädin sopii, samaa säädintä on volkkareissa, audeissa ja monissa muissa. Eroa alkuperäiseen on että paine nousee 2.7--> 3.0 bariin, mutta pitäisi olla ok.
Samaa pumppuosaa käytetään muuten 2,5 litraisissa autoissakin... notta ei pitäisi ruoka loppua vaikka kuinka tuunaisi

Säädin olisi jo pöydällä vielä kun ehtisi uuden hakemaan.
ps. Jos avaatte tankkia niin kansiruuvit on liimattu kiinni ja tämä tumpelo sai kaksi inserttiä pyörimään tyhjää. Ei sitä tankkia viitsisi hirveästi kuumailmapuhaltimellakaan sohottaa, tiedä sitten miten olisi pitänyt irrottaa.