Pakari kolisee.......
Pakari kolisee.......
Muillakin näytää olevan ongelma tuossa pakoputken kilinässä ja kolinassa.
Vaihdoin tuon pakoaukon tiivisteen ja olikin kolisematta 20 km.
Nooh....kiristelin uudelleen ja taas meni parikymmentä kilsaa .
Josko nyt kolmannella kiristämällä lakkaisi kilinän, VAI ONKO JOLLAKULLA
PAREMPIA IDEOITA?
Täytyykö tuikakata mikillä putki kiristinlenkkiin parista kohtaa kiinni??
....että sellasia.
Vaihdoin tuon pakoaukon tiivisteen ja olikin kolisematta 20 km.
Nooh....kiristelin uudelleen ja taas meni parikymmentä kilsaa .
Josko nyt kolmannella kiristämällä lakkaisi kilinän, VAI ONKO JOLLAKULLA
PAREMPIA IDEOITA?
Täytyykö tuikakata mikillä putki kiristinlenkkiin parista kohtaa kiinni??
....että sellasia.
Pakari tärinä kolina
Jep ohjeiden mukaan kun pistelet ja 1000km päälle, alkaa kuulumaan prätinä pakarin ja äänärin välillä = se on kulunut, kun vatkaa koko ajan (ei "pikkuvelikään" kestä kuivaan koko ajan puikottaa, kuluu se silloin...)
Tarvitsisi "iskuvaimentimen" äänärin sisälle, mihin pakari rööri tökkii koko ajan. Elastinen, kuumuutta kestävä, pitkäikäinen

Tarvitsisi "iskuvaimentimen" äänärin sisälle, mihin pakari rööri tökkii koko ajan. Elastinen, kuumuutta kestävä, pitkäikäinen

4x4 pelit
Elämä ei helpommaksi muutu vai..
Elämä ei helpommaksi muutu vai..
Jes. näinhän se on.
Se tiiviste sisältää rautalankaa ja lyijyä.
Kävin itselle takuuseen tilaamassa uutta tiivistettä oulun kauppiaalla.
Ja siellä oli ystävällinen myyjä, joka tarjosi kaupan omasta linkusta antaa tiivisteen, jotta maahantuoja saisi uuden toimitettua tilalle heille.
Eli kaupan linkusta änäri pois. Mutta tiiviste oli jo siinä kunnossa (uusi/ ajamaton), ettei sitä olisi saanut eheänä pois.
PS. ihme ja kumma, kun itsellä ei pakoputki hakannut kuin eka säätöön asti.
Ja nyt kun tiiviste lähti lätkimään, ei pakari silti ääntänyt.
Se tiiviste sisältää rautalankaa ja lyijyä.
Kävin itselle takuuseen tilaamassa uutta tiivistettä oulun kauppiaalla.
Ja siellä oli ystävällinen myyjä, joka tarjosi kaupan omasta linkusta antaa tiivisteen, jotta maahantuoja saisi uuden toimitettua tilalle heille.
Eli kaupan linkusta änäri pois. Mutta tiiviste oli jo siinä kunnossa (uusi/ ajamaton), ettei sitä olisi saanut eheänä pois.
PS. ihme ja kumma, kun itsellä ei pakoputki hakannut kuin eka säätöön asti.
Ja nyt kun tiiviste lähti lätkimään, ei pakari silti ääntänyt.
Jes, hyvin säädetty.
Se itse asiassa se hakkasi melkein itse itsensä säätöihin. Kun kaveri sanoi "anna kolista, siinä on takuu"
No, nyt olen odotellut vaimentimen tiivistettä yli viikon ja tein väliaikaisen itse.
Rosteriputkesta 34mm x 40mm, 2mm seinämä.
Eihän se tietenkään mahtunut linkun pakoputken muhviin, vaan sitä piti hieman laajentaa. Ja ulkopuolta taas hioa vaimentimeen sopivaksi.
Asentaessa "kovaa" tiivistettä huomasin miksi alkuperäinen tiiviste tuuppaa itsensä ulos: äänenvaimennin ei ole pystylinjassa pakoputken kanssa. Putki haluaisi vaimentimen olla alaviistossa. "Ehkä vain minun mallissa"
Että moista tällä kertaa.
PS. pakoaukon tiiviste on 40mm.

Se itse asiassa se hakkasi melkein itse itsensä säätöihin. Kun kaveri sanoi "anna kolista, siinä on takuu"
No, nyt olen odotellut vaimentimen tiivistettä yli viikon ja tein väliaikaisen itse.
Rosteriputkesta 34mm x 40mm, 2mm seinämä.
Eihän se tietenkään mahtunut linkun pakoputken muhviin, vaan sitä piti hieman laajentaa. Ja ulkopuolta taas hioa vaimentimeen sopivaksi.
Asentaessa "kovaa" tiivistettä huomasin miksi alkuperäinen tiiviste tuuppaa itsensä ulos: äänenvaimennin ei ole pystylinjassa pakoputken kanssa. Putki haluaisi vaimentimen olla alaviistossa. "Ehkä vain minun mallissa"

Että moista tällä kertaa.

PS. pakoaukon tiiviste on 40mm.
-
- Noppeli
Hellou pitkästä aikaa.
No nyt tuli mulla ensimmäinen vika linkkuun. Ei kylläkään paha. Pakoputken tiiviste alkoi vuotamaan minullakin. Ääni alkoi ekana vähän pörisemään ja sitten katsoin pakoputken ja äänenvaimentimen suuntaan, josta ääni tuli, havaitsin, että putki on tipahtant vähän paikaltaan. En ole kerennyt vielä katsomaan onko tiivisteestä mitään jäljellä. Todennäköisesti pääsen tilaamaan uuden tiivisteen, sen verran viturallaan näytti putken pää änäriin istuvan. Muuten linkku on toiminut hienosti. On joutunut ihan tositöihin ja ihan hyvin on pärjännyt.
No nyt tuli mulla ensimmäinen vika linkkuun. Ei kylläkään paha. Pakoputken tiiviste alkoi vuotamaan minullakin. Ääni alkoi ekana vähän pörisemään ja sitten katsoin pakoputken ja äänenvaimentimen suuntaan, josta ääni tuli, havaitsin, että putki on tipahtant vähän paikaltaan. En ole kerennyt vielä katsomaan onko tiivisteestä mitään jäljellä. Todennäköisesti pääsen tilaamaan uuden tiivisteen, sen verran viturallaan näytti putken pää änäriin istuvan. Muuten linkku on toiminut hienosti. On joutunut ihan tositöihin ja ihan hyvin on pärjännyt.

Suomi-Kiina ystävyys-seura 

-
- Noppeli
-
- Noppeli
No niin, mittarissa 2050km ja tuo perhanan pakarin pönttö taas kolisee.
Hitto kun oikein hävetti ajella keskellä kaupunkia, kun hirveät kolinat kuului linkusta.
Onneksi oli tummat aurinkolasit,
ettei kukaan tuntenut.
Jes, hyvää mainosta merkille???
Maahantuojat!!! HALOO, tarvitsiko tehdä asialle jotain???
Hitto kun oikein hävetti ajella keskellä kaupunkia, kun hirveät kolinat kuului linkusta.
Onneksi oli tummat aurinkolasit,

Jes, hyvää mainosta merkille???
Maahantuojat!!! HALOO, tarvitsiko tehdä asialle jotain???
- prkl007
- 6WD
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Kolinaa ja kilinää pitää olla...niitä tulee kuitenkin ainakin itselläni tässä uuden vehkeen kanssa ja sisäänajon aikana vielä kuunneltua
Ihmettelin pidemmän aikaa, mikä prkl kolisee etupäässä - aina kun ääntä yritti jäljittää se häipyi.
No, se oli n. 4mm halkaisijaltaan oleva kivi siellä valojen kotelossa. Lienee mennyt valojen ja kotelon välistä ineen.
Ihmettelin pidemmän aikaa, mikä prkl kolisee etupäässä - aina kun ääntä yritti jäljittää se häipyi.
No, se oli n. 4mm halkaisijaltaan oleva kivi siellä valojen kotelossa. Lienee mennyt valojen ja kotelon välistä ineen.
-
- Noppeli
-
- Noppeli