Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ööö, muistaakseni kiristimellä kiristetään ketju hollille ja sitten jousi paikalleen ja tulppa kiristää jouseen sopivan pännin, ihan sillai sormi tuntumalla esikiristetään, ei millään työkalulla, ettei mee liika piukkaan.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo koitinkin laittaa aluksi kiristäjän näppituntumalla kohdilleen ja sitten piti ottaa youtube käyttöön. Sieltä katselin kun ameriikan poika laittoi ensin yhden kierroksen jousta jännitykseen ja sitten kierteelle. En hoksannu laskia montako kierrosta meni tulppa kun pyöritin.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vehjes käy taas. Ei ilmeisesti oikein pahasti epäonnistunu remontti kun niin iloisesti lähti käyntiin ja käy hienosti. Aina pitää silti miettiä että onkohan ketju varmasti sopivalla kireydellä ja että pitääkö tiivistemassa vetet ja öljyt omissa osastoissaan. 

-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvä hyvä, ei ne niin ihmeellisiä vekottimia ole...ihmisen tekemiä 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Samaa ajattelin että eiköhän tuonki joku ihminen oo kasannu. Senki takia halusin itse tehdä tuon homman. Mutta täytyy antaa kiitosta tälle foorumille. Ilman näitä neuvoja olis saattanu jäädä tekemättä.
Eka n.10km lenkki tuli heitettyä ja vieläkin toimii 


Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei nyt välttämättä kuulu tähän ketjuun mutta onkos jollakulla tietoa tuosta pakokaasun kierrätys systeemistä? Eli kun puhaltaa tuon venttiilin kautta putsarikoteloon. Jenkkimallissa sitä ei ilmeisesti ole ja itsekin mietin jos sen poistaisi. Hyötyjä tai haittoja kaipailisin.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
EI hel... onko kanassa? tuo paholaisen keksintö = egr...
Päästöjä vartenhan nuo systeemit on kehitetty, enkä oikein lähtökohtaisesti ymmärrä sen olevan koneelle hyväksi, jos raittiin ilman puolelle imusarjaan työnnetään pakarista kertaalleen käytettyä tilalle.
Päästöjä vartenhan nuo systeemit on kehitetty, enkä oikein lähtökohtaisesti ymmärrä sen olevan koneelle hyväksi, jos raittiin ilman puolelle imusarjaan työnnetään pakarista kertaalleen käytettyä tilalle.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo kyllähän tuo hieno keksintö löyty kun purki katteita pois. Jäinki miettimään miten vaikuttaa koneeseen kun muutenki tuo käy lämpimänä niin sitten lykkää vielä putsarikoteloon kuumaa. Jos kerran se ameriikassa toimii ilman sitä niin kai tuon voi poistaa. Saa ainakin kuvitella että toimii paremmin ilman 

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minkä vuotinen yamurai sun 400 cana on? Itellä 2010 ja egr:stä tietoakaan, putsarikotelossa on koneen imuilmanotto kera suodattimen sekä koneen huohotus, täts it..ei muuta.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vm.-06 tuo vehjes on. Onkohan tuota systeemiä maastomalleissa kun itsellä tieliikennepeli. Putsarikoteloon menee muistaakseni 3 letkua joista yksi tuo mikä lähtee pakoputkesta ja menee jollekkin venttiilille ja siitä putsarikoteloon. Löytyy brp luettelosta nimellä air injection valve tuo venttiili ja vain europe versiosta.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ookke, eli se on noissa vanhemmissa canoissa, meinaan itellä myös tieliikenne valkokilpi cana eikä moista viritelmää ole. Oliskohan tuo systeemi poistunu 2008 alkaen kun pikku canatkin alko olemaan ruiskukoneita.
-
- 3WD
- Viestit: 62
- Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
- Paikkakunta: Päijät-häme
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se imee siitä ilmaa pakoputkeen (jos alipaine). Siinä pitäs olla venttiili joka estää tapahtumasta toisinpäin. Jos puhaltaa putsarikoteloon on venttiili rikki. Ei siis mitään tekemistä egr:n kanssa.yamurai80 kirjoitti:Ei nyt välttämättä kuulu tähän ketjuun mutta onkos jollakulla tietoa tuosta pakokaasun kierrätys systeemistä? Eli kun puhaltaa tuon venttiilin kautta putsarikoteloon. Jenkkimallissa sitä ei ilmeisesti ole ja itsekin mietin jos sen poistaisi. Hyötyjä tai haittoja kaipailisin.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Elikkä sitten meikäläisellä on rikki tuo venttiili. Puhaltaa meinaa hiukan lujaa putsarikoteloon. Tohtiiko tuon nyt sitten tulpata umpeen?
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
[quote="BeePee" Ei siis mitään tekemistä egr:n kanssa.[/quote]
Huojentava tieto. vaikka mullaki tosiaan ruutta versio kuten cotcotilla
Huojentava tieto. vaikka mullaki tosiaan ruutta versio kuten cotcotilla
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No nyt on putkesta hitsattu umpeen reikä ettei enää mee venttiilille mitään. Tuskin tuo mitenkään vaikuttaa mutta onpahan tehty. 
