
SMC Wildcat 500
Re: SMC Wildcat 500
Kuva/kuvat letkuista olis rallikuski hirveen kivoja
.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Loka 2016 21:35
Re: SMC Wildcat 500
Uutena kaverina foorumilla huutelen. On pieni mahdollisuus, että tälläinen peli olisi tulossa pihaan. Muutama asia siitä kuitenkin kiva tietää etukäteen.
Mistä näihin löytyy osia? Suomesta ilmeisen huonosti?
Mitä on syytä tarkistaa ostovaiheessa?
Olen katsellut tieliikennemallia niin mitä näissä on kulut vuositasolla? Ajoa tuskin 15h enempää tulisi kuukaudessa.
Mistä näihin löytyy osia? Suomesta ilmeisen huonosti?
Mitä on syytä tarkistaa ostovaiheessa?
Olen katsellut tieliikennemallia niin mitä näissä on kulut vuositasolla? Ajoa tuskin 15h enempää tulisi kuukaudessa.
Re: SMC Wildcat 500
Tuut hakemaan mun myynnissä olevan laitteen niin ei tarvitse hirveästi katsella juuri minkään osan toimivuutta
. Varmasti meinaan kunnossa.
Varaosia löytyy Lamokselta Suomesta tai atv husetista Ruotsista. Toki myös Euroopasta.
Kulut itellä koostuu liikenne+osakasko n. 180€ vuodessa, katsastusmaksu n. 50€ ja sitten bensat ajojen mukaan. Hirveen kallista siis
.

Varaosia löytyy Lamokselta Suomesta tai atv husetista Ruotsista. Toki myös Euroopasta.
Kulut itellä koostuu liikenne+osakasko n. 180€ vuodessa, katsastusmaksu n. 50€ ja sitten bensat ajojen mukaan. Hirveen kallista siis

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Loka 2016 21:35
Re: SMC Wildcat 500
Paiskaas yvllä lisätietoja. En nopeesti kännykällä ilmoitusta nähnyt?
Re: SMC Wildcat 500
Laitettu.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: SMC Wildcat 500
Terve!
Espooseen päätyi 500RE ja muutamia haasteita/asioita joihin pitää perehtyä. Tämä osio näyttää suht hiljaiselta mutta toivotaan että vastauksia tulee..
1) Kun mönkkäri on ilman avainta ja kaikki kytkimet nolla asennossa, akulta on koko ajan 0,2A kulutus. Johdot pelissä näyttää olevan vähän mitä sattuu, mm paljaita plus kaapeleita oli runkoputken vieressä...
Akku on vanha mutta älylaturilla täyteen ladattuna nyt on kestänyt ainakin kolme kylmäkäynnistystä tuo akku. Aina sammutuksen jälkeen irroitan miinuksen akulta ettei tapahtu tuota 0,2 purkua. Mistä kannattaa etsiä tuota kulutuksen syytä? Eilen illalla pihaani ajettua akun jännite 12,5v, aamulla ennen lähtöä jännite 12,7v..
2) Juuri äskön 5-10km ajaneena kaupunkiajoa (uuden omistajan innolla) työpaikan pihaan ajettuani huomasin putkien alkukäyrän olevan hehkuvan punanen n.5cm matkalta. Kone käy nätisti joka kierrosalueella, mielestäni tuo pieni punahehku on ok? Mielipiteitä?
3) 30-40km/h nopeudessa tuntuu persiissä pientä nypytystä. a) huonot tiet suht kaikkialla b)takaiskari c)kuuluisa taka akseli?
En siis ole asfaltilla _koskaan_ aikaisemmin ajanut mönkijällä ja siksi en tiedä edes mikä on normaalia käyttäytymistä. Suoraan ja nätisti tuo kulkee jos ei ihan kauheasti tuule. Moottoritie 80-90 nopeudessa mittarin mukaan ei ole herkkua tässä säässä(vallitseva sää +-0 astetta)..
4) Mahtaisiko lähettyviltä löytyä osaajaa tämän moottorin kanssa? Edellinen omistaja ei ollut tietoinen ketjusta eikä venttiileistä. Itse en tunnistanut ketjun rallatusta ostohousut jalassa enkä kotiin päästyäni mutta äskön firman pihassa olin pienen rallin ehkä kuulevani. TI-hallipaikka autonostureineen ja pesupaikkoineen löytyy Kauklahdesta eli varmasti päästään sopimukseen hyödykkeiden vaihdosta moottoritutkimisen avusta
Hallille on vapaana kuukausilippuja jos jotain kiinnostaa...
Espooseen päätyi 500RE ja muutamia haasteita/asioita joihin pitää perehtyä. Tämä osio näyttää suht hiljaiselta mutta toivotaan että vastauksia tulee..
1) Kun mönkkäri on ilman avainta ja kaikki kytkimet nolla asennossa, akulta on koko ajan 0,2A kulutus. Johdot pelissä näyttää olevan vähän mitä sattuu, mm paljaita plus kaapeleita oli runkoputken vieressä...
Akku on vanha mutta älylaturilla täyteen ladattuna nyt on kestänyt ainakin kolme kylmäkäynnistystä tuo akku. Aina sammutuksen jälkeen irroitan miinuksen akulta ettei tapahtu tuota 0,2 purkua. Mistä kannattaa etsiä tuota kulutuksen syytä? Eilen illalla pihaani ajettua akun jännite 12,5v, aamulla ennen lähtöä jännite 12,7v..
2) Juuri äskön 5-10km ajaneena kaupunkiajoa (uuden omistajan innolla) työpaikan pihaan ajettuani huomasin putkien alkukäyrän olevan hehkuvan punanen n.5cm matkalta. Kone käy nätisti joka kierrosalueella, mielestäni tuo pieni punahehku on ok? Mielipiteitä?
3) 30-40km/h nopeudessa tuntuu persiissä pientä nypytystä. a) huonot tiet suht kaikkialla b)takaiskari c)kuuluisa taka akseli?
En siis ole asfaltilla _koskaan_ aikaisemmin ajanut mönkijällä ja siksi en tiedä edes mikä on normaalia käyttäytymistä. Suoraan ja nätisti tuo kulkee jos ei ihan kauheasti tuule. Moottoritie 80-90 nopeudessa mittarin mukaan ei ole herkkua tässä säässä(vallitseva sää +-0 astetta)..
4) Mahtaisiko lähettyviltä löytyä osaajaa tämän moottorin kanssa? Edellinen omistaja ei ollut tietoinen ketjusta eikä venttiileistä. Itse en tunnistanut ketjun rallatusta ostohousut jalassa enkä kotiin päästyäni mutta äskön firman pihassa olin pienen rallin ehkä kuulevani. TI-hallipaikka autonostureineen ja pesupaikkoineen löytyy Kauklahdesta eli varmasti päästään sopimukseen hyödykkeiden vaihdosta moottoritutkimisen avusta

- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: SMC Wildcat 500
Terveppä terve!
Kissaa ei itsellä ole, mutta tekniikaltaan melko sama kuin itselläni oleva Dinli.
1) Tähän ei taida oikein helppoa tapaa olla. Virtamittari kiinni ja heiluttelemaan esim. johtoja, sulakepesiä liittimiä jne. ja katsoa saisiko jotain liikkuttamalla mittarin menemään nollaan ja voisi näin koittaa paikantaa vikaa, mutta ehkä tutkisin ensin virtalukon, siitähän ei pitäisi mennä mitään läpi avain off asennossa. Tai jos se on vettä täynnä saattaa lyödä siitä suoraan maihin.
2) Pieni hehku lienee OK, varsinkin jos on titaani tai rosteri putki. Jos kone käy vähän laihalla niin vetää silti hienosti koko alueen läpi. Jos on samoilla säädöillä kesät/talvet niin varmasti on talvella vähän laihalla.
3) Veikkaisin renkaiden/vanteiden tekevän tuon. Rengas liikkeessä voi käydä tasapainoittamassa. Saattaa olla myös akseli, mutta iskari ei juuri "nypytä" se sitten toimii huonosti vain töyssyissä ja kuopissa jos on viallinen.
4) Tuossa on sama kone kuin vanhoissa Polariksen Predatoreissa ja ainakin Dinleissä eli varmaan joku osaaja luulisi tuolta suunnalta löytyvän. Liian tarkkaan ei noita koneen ääniä kannata kuunnella, aikansa kun siinä vieressä kuuntelee niin varmasti kuulee yhtä sun toista kilinää
Jos se ketju on venynyt niin rallatus kuuluu parhaiten kun vedosta päästää koneen moottorijarrutukseen.
Kissaa ei itsellä ole, mutta tekniikaltaan melko sama kuin itselläni oleva Dinli.
1) Tähän ei taida oikein helppoa tapaa olla. Virtamittari kiinni ja heiluttelemaan esim. johtoja, sulakepesiä liittimiä jne. ja katsoa saisiko jotain liikkuttamalla mittarin menemään nollaan ja voisi näin koittaa paikantaa vikaa, mutta ehkä tutkisin ensin virtalukon, siitähän ei pitäisi mennä mitään läpi avain off asennossa. Tai jos se on vettä täynnä saattaa lyödä siitä suoraan maihin.
2) Pieni hehku lienee OK, varsinkin jos on titaani tai rosteri putki. Jos kone käy vähän laihalla niin vetää silti hienosti koko alueen läpi. Jos on samoilla säädöillä kesät/talvet niin varmasti on talvella vähän laihalla.
3) Veikkaisin renkaiden/vanteiden tekevän tuon. Rengas liikkeessä voi käydä tasapainoittamassa. Saattaa olla myös akseli, mutta iskari ei juuri "nypytä" se sitten toimii huonosti vain töyssyissä ja kuopissa jos on viallinen.
4) Tuossa on sama kone kuin vanhoissa Polariksen Predatoreissa ja ainakin Dinleissä eli varmaan joku osaaja luulisi tuolta suunnalta löytyvän. Liian tarkkaan ei noita koneen ääniä kannata kuunnella, aikansa kun siinä vieressä kuuntelee niin varmasti kuulee yhtä sun toista kilinää

Re: SMC Wildcat 500
1. Kannattaa nyt alkuun ainakin uusia/korjata nuo johtoviritykset. Onko mitään lisälaitteita jälkikäteen asennettu?
2. Alkukäyrän ei kuulu punoittaa. Punoitus on merkki liian laihasta seoksesta, joka pahimmillaan aiheuttaa vaurioita moottorille. Nosta ensihätään kaasuttimen neulaa (eli laske prikka alemmas) yhdellä pykälällä. Tyhjäkäyntiäseoksen voisit säätää myös.
3. Tästä on aika mahdoton sanoa näillä lähtötiedoilla. Takarenkaat/vanteet kunnossa ja suorat? Iskarista tuo ei kuitenkaan johdu.
4. Paljonko koneella on rullattu?
Edit. Bansku kerkeskin eka
.
2. Alkukäyrän ei kuulu punoittaa. Punoitus on merkki liian laihasta seoksesta, joka pahimmillaan aiheuttaa vaurioita moottorille. Nosta ensihätään kaasuttimen neulaa (eli laske prikka alemmas) yhdellä pykälällä. Tyhjäkäyntiäseoksen voisit säätää myös.
3. Tästä on aika mahdoton sanoa näillä lähtötiedoilla. Takarenkaat/vanteet kunnossa ja suorat? Iskarista tuo ei kuitenkaan johdu.
4. Paljonko koneella on rullattu?
Edit. Bansku kerkeskin eka

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: SMC Wildcat 500
Onhan täällä elämää, kiitos vastauksista!
Pahimmat viritykset korjasin jo. Kahvalämppärit otin jo pois käytöstä jos vika olisi niissä. Ei muita lisäkilkkeitä.
Kaasuttimen neulan vielä handlaan mutta tuo tyhjäkäyntiseos vaatii lisätutkimista.
Toivotaan nypytyksen olevan tuossa renkaassa tai tiessä. Katsotaan miten tuo etenee/paheneeko..
Koneella on ajettu n 14tkm mittarin mukaan. Öljyn ja suodattimen vaihtelin jo varuiksi. Huoltohistoriasta ei siis ole mitään tietoa. Hollolasta tämän hain jos joku valkoisen pelin historiaa sattuisi näillä tiedoilla tietämään. Olen neljäs omistaja..
Pahimmat viritykset korjasin jo. Kahvalämppärit otin jo pois käytöstä jos vika olisi niissä. Ei muita lisäkilkkeitä.
Kaasuttimen neulan vielä handlaan mutta tuo tyhjäkäyntiseos vaatii lisätutkimista.
Toivotaan nypytyksen olevan tuossa renkaassa tai tiessä. Katsotaan miten tuo etenee/paheneeko..
Koneella on ajettu n 14tkm mittarin mukaan. Öljyn ja suodattimen vaihtelin jo varuiksi. Huoltohistoriasta ei siis ole mitään tietoa. Hollolasta tämän hain jos joku valkoisen pelin historiaa sattuisi näillä tiedoilla tietämään. Olen neljäs omistaja..
Re: SMC Wildcat 500
No noi kilsat kertovat kyllä, että se ketju kannattaisi ehkä jossakin välissä kurkata. Tuskin mikään kova kiire on, jos ei tosiaan enempää ääntele.
Tyhjäkännin säätö tapahtuu ihan vaan sieltä kaasarin pohjasta ruuvista kiertämällä. Orkkiksena tossa on Mikuni ja siltä piti muistaakseni pohjasta porata jotain auki, jotta säätöä pääsi tekemään. Löytyy juttua täältä foorumilta kyllä haulla. Itellä on ollu pääsääntöisesti näihin tuo Keihin fcr vaihdeettuna, jossa säätö on helpompi tehdä tai ainakin siihen pääsee helpommin käsiksi.
Tyhjäkännin säätö tapahtuu ihan vaan sieltä kaasarin pohjasta ruuvista kiertämällä. Orkkiksena tossa on Mikuni ja siltä piti muistaakseni pohjasta porata jotain auki, jotta säätöä pääsi tekemään. Löytyy juttua täältä foorumilta kyllä haulla. Itellä on ollu pääsääntöisesti näihin tuo Keihin fcr vaihdeettuna, jossa säätö on helpompi tehdä tai ainakin siihen pääsee helpommin käsiksi.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: SMC Wildcat 500
0,2A kuluttaja löytyi! Tai siis liitin jonka irroittamalla kulutus loppui. CDI boksin oikealla puolella on jäähdytys rimotettu sähkölaite jossa ei lue mitään näkyvällä paikalla. Kiinni kahdella ruuvilla(toinen jumissa, en saa irti). Laitteesta haarautuu kaksi johtosarjaa ja toisen sarjan liittimen kun irroitti niin virrankulutus hävisi laitteesta. Mönkkäri käy ja kukkuu vaikka tuo kyseinen liitin on irti enkä tosiaan ymmärrä tuon laitteen funktiota? En vielä seurannut minne tuo sarja edes päätyy, eteenpäin se lähti. Mittariston alta käytin kaikki liittimet irti ennen tämän löytämistä ja siellä minkään irroittelu ei poistanut kulutusta.
Ongelma on siis a)liitin itsessään b) tuo jäähdytys rimoitettu laite c) kyseinen johtosarja d) se mihin tuo johtosarja päätyy...
Etupään johtojen läpikäynti aiheutti myös etujarrukahvan jarruvalon korjaatumisen
Lisävikaa löytyi myös, laitaa laite tiputtaa jarrunestettä. Onko muuta nestesäiliötä kuin jarrukahvassa?
Jäähdytin nesteetkin oli minimissä... Muistakaa tarkistaa kaikki nesteet vehkeistä!
Ongelma on siis a)liitin itsessään b) tuo jäähdytys rimoitettu laite c) kyseinen johtosarja d) se mihin tuo johtosarja päätyy...
Etupään johtojen läpikäynti aiheutti myös etujarrukahvan jarruvalon korjaatumisen

Lisävikaa löytyi myös, laitaa laite tiputtaa jarrunestettä. Onko muuta nestesäiliötä kuin jarrukahvassa?
Jäähdytin nesteetkin oli minimissä... Muistakaa tarkistaa kaikki nesteet vehkeistä!
Re: SMC Wildcat 500
Se on jännitteensäädin. Älä sitä jätä irti, muuten ottaa sähkölaitteet ja akku itteensä. Koita löytää lähde sen jälkeen.
Takajarrulle on oma säiliönsä myös.
Takajarrulle on oma säiliönsä myös.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Elo 2016 20:18
- Mönkijä:: SMC Wildcat 500
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: SMC Wildcat 500
Onkos muilla ollut ongelmia surkean kylmäkäynnistyksen kanssa -0 ja kylmemmillä keleillä? Aina saa sahata akun tyhjäksi ja sitten antaa auton akusta boostia ja sit lähtee kun sahaa puoltuntia
Männän päälle kun antaa huikan niin lähtee välittömästi, eli kaasaariinhan tuo mitä ilmeisimmin liittyy. Oon sen pari kertaa irti käyttäny ja kattonu että ei oo mitään tukossa tai rikki. Minkälainen tuo ryypyn toimintaperiaate on? Pelaa se ainakin koneen käydessä jotenkin mutta voisko siinä silti olla jotain vialla? Vai heitetäänkö mikuninlelu jorpakkoon ja laitetaan oikea kaasutin tilalle 


Re: SMC Wildcat 500
Ryyppy ei toimi on se sitten vaijerilla tai sähkönen. Jos on vaierilla on vaijeri liian löysällä että ei vedä tarpeeksi pitkälle vaijerin säätö paikallaan? Jos sähkönen niin jollain tavalla jumissa tai jotenkin viallinen koska ei tunnu liikkuvan!
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Elo 2016 20:18
- Mönkijä:: SMC Wildcat 500
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: SMC Wildcat 500
Vaijerilla on. Perille asti se vetää sen ainakin.rkku kirjoitti:Ryyppy ei toimi on se sitten vaijerilla tai sähkönen. Jos on vaierilla on vaijeri liian löysällä että ei vedä tarpeeksi pitkälle vaijerin säätö paikallaan? Jos sähkönen niin jollain tavalla jumissa tai jotenkin viallinen koska ei tunnu liikkuvan!