KUVIA mönkijästä työhommissa
Re: KUVIA mönkijästä työhommissa
Nuo kuvat näkyy kun rekisteröityneenä. Ei näy ainakaan minulla jos ei oo kirjautunu.
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
TATOU4S kirjoitti:Vielä helpompi tapa olisi semmonen että jokaisella olisi tällä sivulla oma kansio/albumi missä olisi ne kuvat. Tällainen on olemassa eli ei ihan mun oma keksintö.
Tympeä lukea hieman vanhempia juttuja mistä ei enää kuvat näy kun ne katoavat sit sieltä aijjaasta ja muista mitä niitä ny on.
+1 tälle idealle

-
- 4WD
- Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011
No Jaa. Eipä näy nuo kuvat rekisteröityneenä tältä mökkikoneeltakaan. Selaimena firefox molemmissa.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Outlander 500 Max t3 -15
No nuo kuvat nyt ei valitettavasti näy kuin opera ja crome-selaimilla. Ja vastaavasti mulle joka cromella selailee, niin ei näy joukko muitten pistämiä tuoreitakaan otoksia. Joten puntit taitaa olla keskimäärin vatupassis. 

- Markol
- 4WD
- Mönkijä:: Argo 8x8 750 HDi
Yksi olisi vielä sopinut...

Marko

Marko
- FinnMack
- Tracks
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Juuri tästä syystä ehdotin jo kauan sitten että olisi oma kuvatila Sammysissa..TATOU4S kirjoitti:
Tympeä lukea hieman vanhempia juttuja mistä ei enää kuvat näy kun ne katoavat sit sieltä aijjaasta ja muista mitä niitä ny on.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
- Fide
- Noppeli
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 650 Pro
Elämä on joukkuelaji
-
- 6WD
- Mönkijä:: LINHAI 300 4X4
Vääristääkö kuva ?
jotenkin erikoinen kärry ?
onko siinä sähkövinssi ?
onko tehdastekonen ?
jotenkin erikoinen kärry ?
onko siinä sähkövinssi ?
onko tehdastekonen ?
- Fide
- Noppeli
Kännykuva nakkisormin, jotta voihan siinäkin olla jotain.
Sähkövinssi ja kaupallinen kärry made in Finland. (SR-Tuote)
En mä sen erikoisuudesta sen enempää tiedä. Hiton hyvä teliratkaisu mun makuun. Mulla on ollut heitin edellinen kärry jo sen 9. vuotta pikkuvalmetin kumppanina ja nyt Cana sai tän vinssiversion. Vinssinkäyttö vaatii multa vähän oppimista vielä, mutta hiivatin paljon se on tekemistä helpottanut kun yksin säheltää. Mulla on mönkkärin takaboxissa kärryn vinssille oma akku. Ratkaisu on asennuksen kannalta helppo ja akun kesto riittää 2-3 kuormaan, eli ihan sopivasti tämmöiselle konttorirotalle.
PS: ja siis ennenkuin joku vääräleuka keksii kommentoida, niin tämä kuvan kuorma nousi kyytiin kyllä ihan lihasvoimalla, siihen en vinssiä sentään käyttänyt
tässä toinen näkövinkkeli

Sähkövinssi ja kaupallinen kärry made in Finland. (SR-Tuote)
En mä sen erikoisuudesta sen enempää tiedä. Hiton hyvä teliratkaisu mun makuun. Mulla on ollut heitin edellinen kärry jo sen 9. vuotta pikkuvalmetin kumppanina ja nyt Cana sai tän vinssiversion. Vinssinkäyttö vaatii multa vähän oppimista vielä, mutta hiivatin paljon se on tekemistä helpottanut kun yksin säheltää. Mulla on mönkkärin takaboxissa kärryn vinssille oma akku. Ratkaisu on asennuksen kannalta helppo ja akun kesto riittää 2-3 kuormaan, eli ihan sopivasti tämmöiselle konttorirotalle.
PS: ja siis ennenkuin joku vääräleuka keksii kommentoida, niin tämä kuvan kuorma nousi kyytiin kyllä ihan lihasvoimalla, siihen en vinssiä sentään käyttänyt

tässä toinen näkövinkkeli

Elämä on joukkuelaji
Kuva kieltämättä hiukan vääristää kärryä ja sen kokoa. Itsellä sama kärry musta/vihreänä ja 6 kankaisilla renkailla. Yli sata kuormaa ajanut 3-3,5m pitkää tavaraa eikä mitään kulumisen merkkiä kärryssä.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Can-Am 570 Max Pro T3
Itsellä on Kärry parhaillaan etsinnässä. Tarpeena satunnaiset rangan ajot ja yhtälailla satunnaiset maakuormien ajot. Maanajon takia kuitenkin tuo Kippi olisi tuiki tarpeen ja siksi katsellut noita kippaavia yleiskärryjä, joilla voisi rankojakin ajella. Miten Jussi -kärryn omistajilla on tuo kippi toimitunut? Nouseeko niin pystyyn, että tulee tavara lavalta pois ja miten jaksaa kipata? Rangan ajossahan tuo näyttäisi toimivan 

Viime kesänä ajoin reilu 10 kuormaa santaa. Tasaisella maalla ei kärry paikalleen tule tyhjäksi vaan vähä täytyy ajaa eteenpäin kippi ylhäällä tai antaa lapiota. Lavan kippaamiseen kannattaa ottaa yksi karikka irti ja tunkee se etupäästä lavan pohjapalkin sisään ja nostaa siitä kippi ylös muuten täydellä kuormalla tulee ongelmia (ainakin jos ei ole kaveria).
Lisälaidat ja 6 kankaiset renkaat kannattaa ruksittaa mukaan. Aikoinaan kun ostin kärryn sai valita kaksista eri navoista mutta nyt näyttää olevan ainoastaan vahvemmilla navoilla myynnissä (1500kg).
Varauksetta voin suositella ko kärryä.
Lisälaidat ja 6 kankaiset renkaat kannattaa ruksittaa mukaan. Aikoinaan kun ostin kärryn sai valita kaksista eri navoista mutta nyt näyttää olevan ainoastaan vahvemmilla navoilla myynnissä (1500kg).
Varauksetta voin suositella ko kärryä.
- Fide
- Noppeli
Täältä kanssa ääni lisälaidoille. Mulla kun on tuo vinssi, niin olen sillä kiskaissut lavan ylös kuorma päällä. Samaisesta syystä en ole käsin edes yrittänyt =) Karkealla soralla ei tosiaan kokonaan lava tyhjene tasaisella ilman muutamaa peliliikettä tai lapion heilautusta. Mulla on valmistajan edellinen kärry tosiaan ollut sen 9. vuotta ongelmitta käytössä (ja on edelleen), että kovasti olen kyllä tykästynyt tähän suomalaiseen osaamiseen. Uuden kärryn kanssa nyt ei ole yhteistä taivalta vielä kovinkaan pitkään tullut, mutta takuu asioissa ainakin palvelu on lähellä ja nopsaa (vertaa kiinan kärryt
Järeähän tuo kärry on ja sen myötä painava. tuon vinssivarustuksen kanssa aisapainoa tulee tyhjänäkin sen verta paljon, että tässä mun kärryssä oleva simppeli aisan tukijalka (pomminvarma toteutus sinänsä) tekisi mieli kyllä korvata semmoisella veivattavalla peräkärryn nokkapyörällä. En tiedä meneekö jo hifistelyksi, mutta olisi tämmöisen konttorirotan selkää säästävä juttu tuokin, jos saisi vain veivata vetopään irti kuulasta... ihan vain vinkkinä, jos meinaat kärryä tilata, että tuommoista kustomointia voisit valmistajalta kysellä. Pari kertaa metsässä oisin ottanut kömpijän etuvinssin avuksi hankalien puiden kanssa ja silloin kärryn irroitus osittain lastattuna ois kova juttu... tuollaisella nokkapyörällä se onnistuisi.

Järeähän tuo kärry on ja sen myötä painava. tuon vinssivarustuksen kanssa aisapainoa tulee tyhjänäkin sen verta paljon, että tässä mun kärryssä oleva simppeli aisan tukijalka (pomminvarma toteutus sinänsä) tekisi mieli kyllä korvata semmoisella veivattavalla peräkärryn nokkapyörällä. En tiedä meneekö jo hifistelyksi, mutta olisi tämmöisen konttorirotan selkää säästävä juttu tuokin, jos saisi vain veivata vetopään irti kuulasta... ihan vain vinkkinä, jos meinaat kärryä tilata, että tuommoista kustomointia voisit valmistajalta kysellä. Pari kertaa metsässä oisin ottanut kömpijän etuvinssin avuksi hankalien puiden kanssa ja silloin kärryn irroitus osittain lastattuna ois kova juttu... tuollaisella nokkapyörällä se onnistuisi.
Elämä on joukkuelaji
- Fide
- Noppeli
Tässä kuva siitä vanhasta kärrystä silloin kun se oli vielä nuori 
Huomaa muuten tuon vanhan erilainen kuormatilan mitoitus, on selvästi nykyistä Jussia leveämpi kärry, mutta sitä myöten tosi passeli Piikkilangankiristäjälle =)

Huomaa muuten tuon vanhan erilainen kuormatilan mitoitus, on selvästi nykyistä Jussia leveämpi kärry, mutta sitä myöten tosi passeli Piikkilangankiristäjälle =)

Elämä on joukkuelaji